Naslepo - hodnocení fotografie jiných
#201 Snek
Publikováno 8 November 2010 - 23:27:44
ta hypnogenova verze téže ženy mě pojetím snímku oslovuje víc (není prvoplánovej, a tahaj to tam její oči)
#202
Publikováno 8 November 2010 - 23:37:44
Romane, potíž bude spíš v tom, že obecně škatulka akty či objektivní (tzn. řemeslný) portrét mě prakticky vůbec nebere, proto ty chladné reakce. Z čistě estetické stránky v porovnání posledních dvou fotografií bych volil tu schoulenou rusku. Ale jak řekl Lukáš, na zeď bych si ji nepověsil. S módní či komerční tvorbou to vůbec nesouvisí, pro mě to jsou jenom pěkný holky a s těma raději dělám jiný věci, než že bych na ně jen koukal
Když už se mnou má fotka, kde je nahatá holka, něco dělat, musí tam být něco víc, např. tady:
určitě všichni znají...
To není jen nahatá baba, ale póza, postoj. Ta fotka prostě mluví...
Já to začínám chápat, jak to máš.
Kdoco, nemohl bys ten hnus barevnej, navíc je to možná i digitál, smazat? Já mám pocit, že jsem strašně ušpinil temnou a to bych nerad.
Kdyby to aspoň nebylo tak velký...
#203
Publikováno 9 November 2010 - 00:18:36
ale co tohle, další příklad fotografie, kterou by bylo možno diskvalifikovat, protože smrdí módou:
mhují, to se mi zamlouvá. myslím, že by mohla přibýt mezi další z ukázek určitých možností realizace fotograficeké "čistoty", jak jsme o tom debatovali před zhruba 14 dny s Pavlem P v jiném vlákně. móda nemóda, tohle je dobře vyfocený a vizuálně to funguje.
nicméně....
tohle sem prosím netahejte bez uvedení názvu a doby pořízení, páč je to v tomhle případě dost podstatná informace.
#204
Publikováno 9 November 2010 - 01:32:32
ale co tohle, další příklad fotografie, kterou by bylo možno diskvalifikovat, protože smrdí módou:
mhují, to se mi zamlouvá. myslím, že by mohla přibýt mezi další z ukázek určitých možností realizace fotograficeké "čistoty", jak jsme o tom debatovali před zhruba 14 dny s Pavlem P v jiném vlákně. móda nemóda, tohle je dobře vyfocený a vizuálně to funguje.
nicméně....tohle sem prosím netahejte bez uvedení názvu a doby pořízení, páč je to v tomhle případě dost podstatná informace.
To teda náhodou vím, kdo to fotil a v 19. století to fakt nebylo. Víc neprozradím... Mě osobně neoslovuje. Mě připadá řže ten průhled k pohlaví je takovej moc zajímavej... je to jako AHA, takže to je celý. Ale proč se na to mám dívat podruhý?
#205
Publikováno 9 November 2010 - 09:19:05
mimochodem představte si tu krabici dole na fotce černou. blbý, co?
#206
Publikováno 9 November 2010 - 13:27:22
jinak za čistou a pro mne úžasnou fotografii považuju toto:
je to doslova naslepo protože autor je neznámý. mě fascinuje ta až skoro puristická jednoduchost a strohost, která ale ukazuje v plné kráse niternost osoby na fotografii a neodvádí pozornost. navíc celou fotku umocňuje řemeslné zpracování kterému ta historická "jetost" přidává další body (ano, zde se ta historičnost stává sama sebou nástrojem)
#207
Publikováno 9 November 2010 - 18:16:40
tak najít akt od fotografa módy z doby před druhou válkou je sice snadný, ale člověk skončí u formálně vybroušených nádherných aktů Steichena, a s tím nelze akt z přelomu 20. a 21. století zřejmě vůbec srovnávat, takže beru zpět
ale co tohle, další příklad fotografie, kterou by bylo možno diskvalifikovat, protože smrdí módou:
Proč vznikají módní fotografie? Je to jedna z nejtěžších disciplín, ale vlastně většinou jen byznys a snaha oslovit co nejvíce zákazníků. Ano najdu fotografy, kteří v módní fotografii udělali malé revoluce, ale jaksi těch moc není a většinou jde o velice slušný průměr. Laťka je dnes nasazeno hodně vysoko a tak bez udání roku bohužel pro nás neznalé padají do průměru i velice na svou dobu podařená dílka
P.S. Co tohle nelíbí? Možná na mě padají spíš nostalgicky léta vzniku nebo předstíraná dřívější. O ruce nacpané v rohu a trochu svítícím kolínku vím, ale snímek na mě působí tak příjemně, že mě to až tak nedráždí. Možná je to i ta malinká chyba, která ze snímku neudělá nudu, netuším. Autor měl nedávno výstavu v Praze a byli tam zajímavější módní snímky. Ale není tak zpopularizovaný, i když fotografoval např pro Vogue. Holt máme na internetu při hledání smůlu.
#208
Publikováno 9 November 2010 - 19:17:17
#209
Publikováno 10 November 2010 - 15:56:27
#210
Publikováno 13 November 2010 - 10:33:44
#211
Publikováno 15 November 2010 - 18:57:25
zato ta druhá fotka ne mě působí jaksi nepatřičně, a kompozičně je imho taky dost nahovno...
#212
Publikováno 15 November 2010 - 23:14:10
po několikátém shlédnutí mi funguje první záběr. poměrně dost. je to dobrej oddech a vyvolává to asociace.
zato ta druhá fotka ne mě působí jaksi nepatřičně, a kompozičně je imho taky dost nahovno...
On je problém, že je těch snímků určitě víc a pasují k sobě. Zakryté obličeje taky nemám rád, ale při delší sérii pak dokážu pochopit celý čajový obřad i s tím, že si dává ruku k ústům a zakrývá tím pádem zmíněný obličej.
#213
Publikováno 16 November 2010 - 13:14:29
#214
Publikováno 16 November 2010 - 22:09:19
Mě se nějak nezdá to světlo. Není to umělý? Jako světlo? Jestli to není denní, tak to fakt nemůžu - k čajovýmu obřadu se nemůže přidávat elektrika, to zkazí celej smysl a atmosféru. Ale jestli to světlo je denní, tak jsem mimo. Denní bych bral.
Když ti řeknu, že je světlo přirozené tak jako jo a když napíši, že ne tak jako ne? Tomu nějak nerozumím, bavíme se o jednom a tom samém snímku. Neřeš elektriku nebo sluníčko, ale jak na tebe snímek působí.
#215
Publikováno 16 November 2010 - 22:11:59
#216
Publikováno 16 November 2010 - 22:22:14
#217
Publikováno 17 November 2010 - 13:44:11
Mě se nějak nezdá to světlo. Není to umělý? Jako světlo? Jestli to není denní, tak to fakt nemůžu - k čajovýmu obřadu se nemůže přidávat elektrika, to zkazí celej smysl a atmosféru. Ale jestli to světlo je denní, tak jsem mimo. Denní bych bral.
Když ti řeknu, že je světlo přirozené tak jako jo a když napíši, že ne tak jako ne? Tomu nějak nerozumím, bavíme se o jednom a tom samém snímku. Neřeš elektriku nebo sluníčko, ale jak na tebe snímek působí.
OK, tak když se koukám pořádně, to světlo není přirozený a jestli přirozený je, tak je nepřirozeně přirozený, prostě to světlo tam nefunguje, z mýho hlediska.
#218
Publikováno 17 November 2010 - 14:09:56
Autora prozradím v pondělí + ještě autora předchozího snímku. Holka na stole s bílou čepičku na černém pozadí.
#219
Publikováno 17 November 2010 - 14:45:28
Světlo podle mě přirozené je, ale to je celkem nepodstatná věc. Hodnotíte fotografii z roku 1951 jak jsem již psal. Tedy 59 let starou.
prosím, co mi ta informace má říci? s mým náhledem to nijak nepohnulo, ale rád bych věděl, co bych mohl vzít v úvahu.
#220
Publikováno 18 November 2010 - 12:30:20
aspoň dle toho prvního snímku.
ale ta druhá mi ani na několikátej pokus nesedí. světlo ok, zákryt obličeje ok, .. ale kompozičně z toho mám pořád pocit, že autor nějak nevěděl, co chce fotit. jestli místnost, nebo člověka, nebo konef, víšco. všechno je to tam rozblitý po ploše tak homogenně, až to ztratilo informaci o "názoru" autora (lze-li to tak říct, ačkoli to neni doslovně přesný vysvětlení).
#221
Publikováno 21 November 2010 - 22:01:53
Nikdo se sice moc nevyjádřil, ale pro pořádek autor je HERBERT TOBIAS
#222
Publikováno 21 November 2010 - 22:10:08
Autor je WERNER BISCHOF. Cca 3 roky byl v Japonsku, takže žádný turista na výletě, ale zaznamenávání kultury, mentality..atd.
P.S. Rok 1951 je pro mě důležitý. I po tolika letech je fotografie stále obecně platná a naopak mohu hodnotit jako tehdejší humanistickou fotografii. Ta se bohužel už dnes moc nenosí. Ono i jinak budu hodnotit snímek z roku 1890 a jinak z 2010. Proč? 1890 chápu jako průkopníky a experimentátory a v roce 2010 už bohužel spoustu věcí neprojde. Milionkrát jsme již viděli a tak nám už nic neříká.
#223
Publikováno 21 November 2010 - 22:22:07
Jackson in The Harlem Gang Leader, 1948
Přiznávám malý podraz, že z názvy a vysvětlením o co jde se hodnotí trochu jinak.
#224
Publikováno 21 November 2010 - 22:33:47
#225
Publikováno 22 November 2010 - 10:36:10
#226
Publikováno 22 November 2010 - 11:56:22
bez kontextu je to myslim dost nefunkční.
Jackson, The Harlem Gang Leader, 1948
Že se jmenuje Jacskon a je vůdce gangu je málo?
#227
Publikováno 22 November 2010 - 18:43:52
Nikdo se sice moc nevyjádřil, ale pro pořádek autor je HERBERT TOBIAS
tady si uvědomuju, že když se dozvím, že autorem je můj oblíbenej fotograf, fotka mě najednou víc osloví, protože se mi sepne takový to předivo, co mám s tím autorem spojený
ten efekt je výraznej na výstavě jednoho fotgorafa, kdy i slabší fotky vás oslověj, protože už vám to zapadá do toho kontextu a pokud vás ten autor osloví celkově, víc chápete i věci, který by vás jinak neoslovily
#228
Publikováno 22 November 2010 - 19:33:25
Nikdo se sice moc nevyjádřil, ale pro pořádek autor je HERBERT TOBIAS
tady si uvědomuju, že když se dozvím, že autorem je můj oblíbenej fotograf, fotka mě najednou víc osloví, protože se mi sepne takový to předivo, co mám s tím autorem spojený
ten efekt je výraznej na výstavě jednoho fotgorafa, kdy i slabší fotky vás oslověj, protože už vám to zapadá do toho kontextu a pokud vás ten autor osloví celkově, víc chápete i věci, který by vás jinak neoslovily
Jak slabší, co je na ní slabé? Vždyť je to fotka jak z praku. Vedlejší divná fotografie mimo tvorbu? Určitě ne, fotil mimo jiné pro Vogue.
P.S. Zrovna tahle fotka mě oslovuje a je mi jedno kdo jí fotil. Nepotřebuji, jí spojovat se jménem a až potom sedat na zadek. Mimochodem do výstavy v Rudolfinu jsem vůbec netušil, že nějaký Tobias existoval. Nakonec než nahaté kluky jsem si kupil jiné knížky, i když třeba jednou i na tohle dojde
#229
Publikováno 22 November 2010 - 20:30:50
#230
Publikováno 22 November 2010 - 20:41:05
Jak slabší, co je na ní slabé? Vždyť je to fotka jak z praku. Vedlejší divná fotografie mimo tvorbu? Určitě ne, fotil mimo jiné pro Vogue.
P.S. Zrovna tahle fotka mě oslovuje a je mi jedno kdo jí fotil. Nepotřebuji, jí spojovat se jménem a až potom sedat na zadek. Mimochodem do výstavy v Rudolfinu jsem vůbec netušil, že nějaký Tobias existoval. Nakonec než nahaté kluky jsem si kupil jiné knížky, i když třeba jednou i na tohle dojde
šššš
???
#231
Publikováno 23 November 2010 - 11:58:03
Jackson, The Harlem Gang Leader, 1948bez kontextu je to myslim dost nefunkční.
Že se jmenuje Jacskon a je vůdce gangu je málo?
blbě sem se vyjádřil. myslym zbytek fotek Harlemskýho gangu. obecně mi dokumentární fotky jako singlový snímky zabíraj jenom tehdy, když je na nich nějakej hodně signifikantní okamžik a nebo sou výtvarně výrazný.
#232
Publikováno 23 November 2010 - 12:13:57
Jak slabší, co je na ní slabé? Vždyť je to fotka jak z praku. Vedlejší divná fotografie mimo tvorbu? Určitě ne, fotil mimo jiné pro Vogue.
P.S. Zrovna tahle fotka mě oslovuje a je mi jedno kdo jí fotil. Nepotřebuji, jí spojovat se jménem a až potom sedat na zadek. Mimochodem do výstavy v Rudolfinu jsem vůbec netušil, že nějaký Tobias existoval. Nakonec než nahaté kluky jsem si kupil jiné knížky, i když třeba jednou i na tohle dojde
šššš
???
Názor může mít každý jiný, dál se hádat o snímku nehodlám. Jen bych rád, aby se pojmenovalo to proč se snímek nelíbí.
#233
Publikováno 23 November 2010 - 12:17:02
Jackson, The Harlem Gang Leader, 1948bez kontextu je to myslim dost nefunkční.
Že se jmenuje Jacskon a je vůdce gangu je málo?
blbě sem se vyjádřil. myslym zbytek fotek Harlemskýho gangu. obecně mi dokumentární fotky jako singlový snímky zabíraj jenom tehdy, když je na nich nějakej hodně signifikantní okamžik a nebo sou výtvarně výrazný.
Zbytek bude určitě fajn a dál vysvětlovat. Rád bych pokračování též viděl. Tohle je fotka na titulní stranu a jako zajímavý portrét v autentickém prostředí mi stačí, abych snímek ocenil.
Jinak díky za komentář.
#234
Publikováno 24 November 2010 - 13:58:10
Jak slabší, co je na ní slabé? Vždyť je to fotka jak z praku. Vedlejší divná fotografie mimo tvorbu? Určitě ne, fotil mimo jiné pro Vogue.
P.S. Zrovna tahle fotka mě oslovuje a je mi jedno kdo jí fotil. Nepotřebuji, jí spojovat se jménem a až potom sedat na zadek. Mimochodem do výstavy v Rudolfinu jsem vůbec netušil, že nějaký Tobias existoval. Nakonec než nahaté kluky jsem si kupil jiné knížky, i když třeba jednou i na tohle dojde
šššš
???
Názor může mít každý jiný, dál se hádat o snímku nehodlám. Jen bych rád, aby se pojmenovalo to proč se snímek nelíbí.
já to nemyslel tak, že ta fotka je slabší, ale že když jdu na výstavu a celkově mě výstava osloví, pak i slabší fotky z té výstavy mi aspoň něco řeknou, ačkoli samostatně bych je asi naprosto přešel
takhle jsem kdysi dávno viděl v jednom bytě jakýsi abstraktní obraz... další nesmyslná mazanice, řekl jsem si
pak jsem po letech zjistil, že šlo o obraz jednoho malíře, kterého jsem si nakonec velmi oblíbil, včetně jeho abstraktních obrazů - ale ty už jsem viděl v kontextu celýho malířova odkazu, jeho životní filozofie atd.
#235
Publikováno 24 November 2010 - 14:03:32
já to nemyslel tak, že ta fotka je slabší, ale že když jdu na výstavu a celkově mě výstava osloví, pak i slabší fotky z té výstavy mi aspoň něco řeknou, ačkoli samostatně bych je asi naprosto přešel
takhle jsem kdysi dávno viděl v jednom bytě jakýsi abstraktní obraz... další nesmyslná mazanice, řekl jsem si
pak jsem po letech zjistil, že šlo o obraz jednoho malíře, kterého jsem si nakonec velmi oblíbil, včetně jeho abstraktních obrazů - ale ty už jsem viděl v kontextu celýho malířova odkazu, jeho životní filozofie atd.
ano, tak se to myslím dalo snadno pochopit.
je důležité reflektovat v sobě úlohu vztahu k autorovi. já osobně mám za to, že to není nic škodlivého, či projev slabosti. ale znám i mnoho opačných postojů, kdy je pro daného člověka důležité potlačit v sobě při hodnocení autora. myslím, že je třeba smířit se s tím, že obojí jsou relevantní cesty.
#236
Publikováno 26 November 2010 - 12:17:53
Výstava ať už jakákoliv je vždy o fotografiích hlavních, které zaujmou a těch dalších, které celé dovysvětlují. A to nemluvím o snímcích, které se nepoužily, ať už z jakéhokoliv důvodu.
Reflektování autora nevím, spíš si to vysvětluji, že postupem času člověk získává trochu jiný pohled na dané věci. Možná je to i stárnutím a měněním vkusu. Třeba jsem neměl moc v oblibě klasickou hudbu a dnes si ji rád poslechnu. Malířství pro mě končilo Chittussim a dnes se rád podívám i na nové věci a náměty. Těch příkladů by mohlo být mnoho.
Ale raději se vraťme k fotografiím a hodnocení. Prahnu po nepoznaných autorech a zatím to tu nějak usíná.
#237
Publikováno 27 November 2010 - 23:53:27
tahle fotka mi docela poslední dobou šrotuje hlavou...
co si o tom mylsíte?
jestli je to film nebo digi nevím a ani to neřeším
#238
Publikováno 28 November 2010 - 00:43:47
že je toto je poněkud brutální portrét- zde tu věřím v kombinaci portrétem zjevené duše i formy, která je téhož kalibru.
Působí samostatě, ale kdyby člověk věděl, že jde o konkrétní postavu, s její historií, věděl by více a do hloubky. Tak to zůstává jako reflexe, lidská, bezejmenná - ale účinná.
Ani se nedivím Ypresi, že tě může poněkud pronásledovat - je to trochu jako z hororu - a co chce ona dívka říct?
Jinak díky za vlákno, myslím, že to, jak se nakonec díváme na výslednou fotografii, je důležité - je to konec celého "procesu," zveřejnění : tedy to, proč to děláme :-
Co vlastně tou fotografií chceme sdělit???
#239
Publikováno 28 November 2010 - 02:54:01
#240
Publikováno 28 November 2010 - 03:37:55
#241
Publikováno 28 November 2010 - 23:04:06
to už je asi třetí fotka, kde se shodneme
#242
Publikováno 15 December 2010 - 17:37:58
autor: Gordon Parks
#243
Publikováno 15 December 2010 - 18:23:52
#244
Publikováno 15 December 2010 - 18:24:59
Nojgi, ta se mě líbí, čímdál tím víc.
#245
Publikováno 15 December 2010 - 18:42:06
ryunin:
Výstava ať už jakákoliv je vždy o fotografiích hlavních, které zaujmou a těch dalších, které celé dovysvětlují. A to nemluvím o snímcích, které se nepoužily, ať už z jakéhokoliv důvodu.
Máš pravdu. On je to obecn problém, že si dost debatujících na fotoserverech neuvědomuje, že výstava (či obecně série) a jednotlivá fotka jsou úplně jiné disciplíny. Jsou fotky, které prostě mluví samy o sobě a nejlépe jim je na titulní straně nebo obecně stranou od ostatních. Naopak ale jiné dávají smysl jen ve spojení s dalšími. Dokonce bych ani neřekl, že vždy musí nutně platit to, co píšeš o fotkách hlavních a dovysvětlujících (i když je to velmi časté). Někdy ale jde spíš o určitou synergii, kdy více na první pohled průměrných fotek se v dobře sladěném celku posune někam úplně jinam...
#246
Publikováno 16 December 2010 - 06:53:28
Máš pravdu. On je to obecn problém, že si dost debatujících na fotoserverech neuvědomuje, že výstava (či obecně série) a jednotlivá fotka jsou úplně jiné disciplíny. Jsou fotky, které prostě mluví samy o sobě a nejlépe jim je na titulní straně nebo obecně stranou od ostatních. Naopak ale jiné dávají smysl jen ve spojení s dalšími. Dokonce bych ani neřekl, že vždy musí nutně platit to, co píšeš o fotkách hlavních a dovysvětlujících (i když je to velmi časté). Někdy ale jde spíš o určitou synergii, kdy více na první pohled průměrných fotek se v dobře sladěném celku posune někam úplně jinam...
já bych ty debatující zas až tolik nepodceňoval co se týče uvědomění si tohoto rozdílu. může se ale stát že:
a) tento rodíl neuznávají a přiklánějí se pouze k seriím či pouze ke každé jedné fotografii (tedy že dobrá serie nepřipouští průrměrné jednotlivé snímky)
nepřesně definují, o čem se v té které chvíli vyjadřují. a než se to stačí vysvětlit, jsou v sobě
#247
Publikováno 16 December 2010 - 07:31:47
#248
Publikováno 16 December 2010 - 07:48:07
Někdy ale jde spíš o určitou synergii, kdy více na první pohled průměrných fotek se v dobře sladěném celku posune někam úplně jinam...
Z výstav letošního Mesiaca fotografie v Bratislavě mám další zajímavý postřeh a to je spousta vítězné fotografie vystavené v rámci World Press photo obsahově snímajících většinou bídu tohoto světa v kontrastu s vedlejší výstavou Martina Parra obsahově ukazujíc jen okázalé bohatství světa těch velmi bohatých.
#249
Publikováno 16 December 2010 - 08:22:45
popravdě už ani nevím, který z těch dvou témat se mi zajídá víc.
#250
Publikováno 13 October 2011 - 21:03:20
V podstate je to klasická fotografia, autor fotí na veľkoformát, film potom skenuje a digitálne upravuje, nakoniec sa z toho spraví veľký print zaliaty v plexiskle.
http://www.upnito.sk...dbp6mm6x6j8.jpg
1 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 1 návětěvníků, 0 anonymních