Naslepo - hodnocení fotografie jiných
#151
Publikováno 7 listopad 2010 - 20:00:47
.
#152
Publikováno 7 listopad 2010 - 21:28:20
já asi hlavně v současný fotce chci taky vidět něco překvapivýho. sice oceňuju dobře provedenou klasiku, ale občas z toho mám znuděnej pocit. zkusně sem nahodim tři dvojfotky z delší serie, kterou kdysi jeden autor publikoval v novinách jako rady pro fotografy. myslim, že právě myšlenkovej přesah (a občasnej fakt, že ty "wrong" jsou kolikrát lepší, než "right") z toho dělá pro mě něco mnohem víc zajímavýho, než jenom běžný dvojfotky. a to nejsem až tak moc velkej fanoušek konceptuální fotogafie...
.
No jo už se to začíná vyjasňovat, ty jsi prostě chycenej postmodernou. A tý jsem zatím moc nepřišel na chuť. Samozřejmě, postmoderna je širokej, nepřehlednej, nejasnej, nebo ne zcela jasnej pojem. A neříkám, že v ní nelze nalézt perly. Ve fotografii už jsem možná na nějaký případy narazil, v malířství a klasické hudbě se tomu zatím úspěšně bráním.
#153
Publikováno 7 listopad 2010 - 21:46:46
nojgi píše :
To myslíš vážně? Vždyť má rozházené proporce. Zadek jak valach!!! Ono celkově je tělo divné v kontrastu s hezkou tvářičkou.
Tedy chápu, že někdo má rád holky, jiný zase vdolky, jeden abstraci a druhý napalované chemlonové obrazce černoušků nesoucích kávu, ale zrovna v tomto případě si opravdu nějak nedovedu nojgiho představu proporčně správné ženy představit. Z mého pohledu je to v DANÉ KATEGORII naprosto brilantní záležitost jak po stránce modelu, tak výrazu, stylizace, tonality, svícení. Ale jak říkám, je to všechno opravdu věc názoru. Celé tohle vlákno odhalilo pro mne až neuvěřitelně překvapivou a zásadní rozdílnost zdejších uživatelů co se týče vkusu a celkových představ o fotografii. Až bych řekl, že to vlastně mnohdy vylučuje nějakou rozumnou komunikaci o fotografii, snad s vyjímkou exaktních informací o technice. Je to něco takového, jako by se po netu měli bavit např. o hudbě příznivci jazzu s posluchači dechovky a příznivci maxim turbulenc. Je to natolik jiná frekvence, že nějaké obohacování se takovýchto jednotlivých skupin navzájem je prakticky vyloučeno.
Já taky žasnu. A teď si představte, že bychom měli v klidu posuzovat naše vlastní výtvory. To se pak může stát, že někdo udělá skvělou fotku, ale dostane za ní vynadáno. Bodejť ne, když tu neprojde ani Irving Penn.
Myslím, že jde taky o to, že není klasik jako klasik. Neumím si představit, že by tu někdo shodil nějakou fotografii Sudka - jako nějakou nepovedenou blbost. Byla by tu fotka z jeho série oken do zahrady a někdo by napsal: No, není to - slušně řečeno - něco, co bych považoval za hodnotnou fotografii.
Co mě vadí třeba na tom aktu jsem vyřízl. Hrušku chápu, zas takový zabedněnec nejsem i když je to tak omšelé, že už neocením, ale tu deformitu neodpustím. Zvláště ne u takovéhle holky( http://nd03.jxs.cz/5...7477170_o2.jpg.) Má opravdu tak velký zadek? Má tak zdeformovanou nohu? U Witkina bych možná ocenil jako postiženou a že s tím dokáže žít.
Koukni na Milana Šáru nebo na Stibora.
http://www.milansara...otogalerie.html
Pro mě holky neznámé, ale cikánku (romku) u Stibora ocením více než Kate Moos na tomto snímků z důvodu uvedených.
P.S. (1) I ten Sudek má pro mě některé nepovedené fotky.
P.S. (2) Když budeš házet jen fotky do roku 1950 a obdivně psát jak jsou skvělé tak to trochu pro mě ztrácí smysl. Že pohaním nějakou klasiku a slavné jméno? Jsou všechny fotografie od autora opravdu fantastické? Musí se mi všechny líbit nebo mě jiným způsobem oslovovat? To, že říkám co se mi nelíbí a ostatní práci obhajují je přeci jen lepší pro nás všechny než slepý obdiv.
P.S. (3) Když uvedeš autora a přibližný rok zase to hodnocení může být jiné. Kdo se bude bát u neznámé fotky, že jde o ikonu stejně kriticky nezasáhne a komu se snímek nelíbí napíše to bez servítků i u známého autora. Alespoň pak ani já nebudu muset hledat kdesi v textu prozrazené jméno u snímku, který mě zaujal.
#154
Publikováno 7 listopad 2010 - 21:47:43
#155
Publikováno 7 listopad 2010 - 22:15:47
Ta serie od "toho autora" je fakt povedena, to se mi libi a zaroven pobavi a zaroven vede i k zamysleni. Super! Mimoto ma ted v Bratislave vystavu svych ranych praci, vcera byla vernisaz, ale uz jsem ji nestihal
#156
Publikováno 7 listopad 2010 - 22:44:02
Jen slova někdy možná nestačí. Stylizace - prostředí plné kreseb a malíř (Anri Matisse). Viděl jsem na výstavě - paráda. Autor velice známý a skloňovaný. Jen ten portrét není pro něj typický a spojujeme si jej s úplně jinými snímky.
Asi se už k tomu snímku nevrátíme a sám bych časem zapomněl, že mám zveřejnit. Autorem je Robert Capa
#157
Publikováno 8 listopad 2010 - 00:10:58
Spíš ta razance než to, že vůbec něco kritizujeme.
Spíš jde o tu pozici "Tak to je a basta", co mě zarazilo.
Ale díky tomu jsme se dozvěděli o tom, jak máme různý pohled na fotografii.
A že takhle by naslepo dopadlo i hodnocení našich vlastních věcí - někdo by to pochválil, jinej nekompromisně zatratil.
#158
Publikováno 8 listopad 2010 - 02:03:23
#159
Publikováno 8 listopad 2010 - 08:51:34
Podepisuji.nojgi, sice to vyzní taky dost razantně a definitivně, ale ty fotky od pana Šáry mi připadaj jako crap... strašně prvoplánový a bez přesahu, imho.
#160
Publikováno 8 listopad 2010 - 08:59:49
nojgi, sice to vyzní taky dost razantně a definitivně, ale ty fotky od pana Šáry mi připadaj jako crap... strašně prvoplánový a bez přesahu, imho.
Vložil jsem spíš kuli těm proporcím a jinému vnímání modelu. Ženská krása je jemná a nádherná tak proč jí deformovat. Fotky pod vodou jsou focené jen se šnorchlem a on byl snad první kdo s tím začal. Když se začteš do úvodu o autorovi tak vlastně ani spoustu fotografií mít přesah nemělo. I tak je tam pro mě pár věcí, které mu závidím.
P.S. Opět mrňavé ukázky z webu mizerné kvality ukáží něco jiného než pak vidíš na fotce v reálu.
Stibora určitě znáš. Bohužel na webu je jen pár snímků. Důležité je i datum kdy vznikalo. Jsou to rozsáhlejší cykly. Na stránce ITF je uvedeno a knížku po ruce bohužel nemám, abych mohl dodat datum i hrátkám s blesky. V knížce jsou práve ty cykly ukázané. U 15 fotografií pro Henryho Millera zase poznáš vulgárnější přístup a po přečtení např. Obratníku raka (asi už stejně znáš) budeš vědět proč to tak je.
Jen raději k odkazu ještě přidám datum narození, aby nikdo předem neodsoudil za mladičkého a blbého novátora. Narozen 11. 7. 1927 v Olomouci.
http://itf.fpf.slu.cz/stibor.php
#161
Publikováno 8 listopad 2010 - 09:27:30
#162
Publikováno 8 listopad 2010 - 09:36:57
#163
Publikováno 8 listopad 2010 - 09:40:54
Nojgi, neber to prosím vůbec jako nějaký útok nebo tak něco, ale mi vcelku dlouhodobě tvé příspěvky evokují jistého Ransdorfa. Ten když něco říká, tak jeho věty jsou prakticky souborem citací nebo odkazů na někoho jiného. Působí to zpočátku tak, že si člověk řekne jo, ten chlap je vcelku sečtělý, ovšem po čase člověku dojde, že kdyby s těch projevů ty odkazy a cizí myšlenky vyškrtl, tak by vlastně jenom mlčel. Ta potřeba se neustále s někým ( nejlépe oficiálně akceptovaným) ztotožňovat ... . Není to zbytečné ?
jajaj... dotkl jsi se místa, kterým se dlohuodobě zabývám, a to rétorickou strategií pána ransdorfa, díky níž zdánlivě válcuje své (často bohužel skutečně) neschopné oponenty citáty, vytrženými z kontextu. doufám a mám za to, že nojgi zde se kontextu snaží držet a jeho snaha je poctivá.
takováto vyjádření k jednotlivým účastníkům diskuze tu již nechci vidět! máte-li s někým nepřemožitelný problé, napiště mi do SZ a já budu tuto skutečnost pokud uznám za vhodné tlumočit. děkuji
#164
Publikováno 8 listopad 2010 - 09:52:18
#165
Publikováno 8 listopad 2010 - 10:23:10
nojgi, sice to vyzní taky dost razantně a definitivně, ale ty fotky od pana Šáry mi připadaj jako crap... strašně prvoplánový a bez přesahu, imho.
crap bych neřekl, ale tady se konečně shodneme - prvoplánový a bez
přesahu, tak to vnímám taky
Co se týká tý nohy Kate Moss, tak je to zvláštní - asi polovině lidí to vadí a polovina to nepovažuje za problém. Kdybych tu fotku udělal sám, tak to taky nebudu umět rozhodnout. Mně se nejdřív líbila, nohu jsem neřešil, ale teď jste mi popletli hlavu. Spíš spoléhám na schopnost sebekritiky extrémně zkušeného Penna, to už je fototgrafie ze sklonku jeho kariéry, kdy už si věděl, co chce.
#166
Publikováno 8 listopad 2010 - 11:06:15
#167
Publikováno 8 listopad 2010 - 11:19:33
Kdoco, promiň, ale mi mnohdy opravdu některé požadavky na takzvanou slušnost projevu silně připomínají obsah některých tzv. Doporučení pro genderově korektní vyjadřování . Ty jsou mnohdy tak překorektní, až to hraničí s absurditou. Je to něco jako ve včerejším Demolišnmenovi, kde za každé, naprosto neškodné slovo, které nesplňovalo představy místního normotvůrce dostával dotyčný trestné body. Proboha svatého, padla tu snad nějaká urážka ? Obhroublé slovo ? Na takovéto úrovni se naprosto normálně bavíme v běžném životě, něco je příjemnější, něco méně, ale to je prostě součást komunikace, vyjádřit svůj názor.
Já tě chápu, ale jakmile na fóru začneš analyzovat něčí osobnost, má to mnohdy nedozírné následky - myslím, že ty věci by se měli řešit z očí do očí - a i tak to většinou, pokud nejde o tvého blízkého kamaráda, který je zrovna v rozpoložení nechat si svou osobnost analyzovat, nefunguje,
natož na veřejným foru - proto to je zakázaný.
#168
Publikováno 8 listopad 2010 - 11:21:25
Kdoco, promiň, ale mi mnohdy opravdu některé požadavky na takzvanou slušnost projevu silně připomínají obsah některých tzv. Doporučení pro genderově korektní vyjadřování . Ty jsou mnohdy tak překorektní, až to hraničí s absurditou. Je to něco jako ve včerejším Demolišnmenovi, kde za každé, naprosto neškodné slovo, které nesplňovalo představy místního normotvůrce dostával dotyčný trestné body. Proboha svatého, padla tu snad nějaká urážka ? Obhroublé slovo ? Na takovéto úrovni se naprosto normálně bavíme v běžném životě, něco je příjemnější, něco méně, ale to je prostě součást komunikace, vyjádřit svůj názor.
ano, ale náplní fóra není komentování komentů (vyjma té úžasné moderátorské kompetence). dále pak, kdybys mě přirovnal k panu ransdorfovi, těžko by jsi mě mohl urazit více.
ta politická korektnost má cosi do sebe, jen se do ní snadno trefuje, když se paroduje. ono se totiž velmi záhy ukáže, že ten "co na srdci to na jazyku" upřímný řečník sám není schopen čelit stejné dávce upřímnosti, jakou rozdává. zároveň to často nutí pohlížet na daný problém z více úhlu, kde se již naše břitká jadrnost jeví spíše jako empatická či rozumová nedostatečnost. co prosím přinesl tvůj příspěvek k tématu? že nesouhlasíš s nojgim? to ale není v centru ani na okraji tohoto vlákna.
na internetu, při psaném bezkontkatním projevu to platí ještě více. pokud ti to nevyhovuje, není problém požádat o změnu moderátora. toto totiž považuji za ukázku nekázně, která může tuto sekci postupně opět zbourat. a to si nepřeji. vyjádři svůj názor k fotograiím, nebo založ vlákno "souhlasíte s nojgim"
díky za pochopení.
#169
Publikováno 8 listopad 2010 - 11:28:52
#170
Publikováno 8 listopad 2010 - 12:27:44
#171
Publikováno 8 listopad 2010 - 12:43:27
Ano jistě je dobré znát práci jiných, je to inspirativní ať už v dobrém nebo zlém. Dle mě ale nic jako absolutní názor nebo pravda, lépe řečeno objektivní soud nad fotografíí neexistuje. A díky bohu (byť nejsem věřící) za to!
#172
Publikováno 8 listopad 2010 - 12:53:23
#173
Publikováno 8 listopad 2010 - 13:02:55
Klidně toto smažte jako off-topic, ale nechápu směr který toto téma nabralo. Je by mě zjímalo, co je cílem debaty? Znát způsob jak udělat fotku, která se libí většině a být slavný a uznávaný? Nebo zjistit, že ne každému se líbí práce úspěšných a slavných fotografů? Přijde mi to jako hledání kamenu mudrců. A přitom čas, který by se dal věnovat fotografii, protéká mezi prsty...
Ano jistě je dobré znát práci jiných, je to inspirativní ať už v dobrém nebo zlém. Dle mě ale nic jako absolutní názor nebo pravda, lépe řečeno objektivní soud nad fotografíí neexistuje. A díky bohu (byť nejsem věřící) za to!
myslím, že zdejší diskutěří se věnují fotografii více než kdokoli jiný a mě to hrozně baví. Pojem "fotografie" je totiž na míle vzdálen pojmu "fotografovat".
Bohužel to musím sledovat zpovzdálí, protože teď musím volný čas věnovat časopisu, ale těší mě, jak se to zatím vyvíjí.
A ještě něco, respektujte moderátora! Kdoco je férovej a myslí to dobře. Nic proti příspěvkům viz Prema, ale napiště je raději přímo konkrétní osobě emailem místo do fora...
#174
Publikováno 8 listopad 2010 - 14:05:04
Kdoco, píšeš, že náplní fóra není komentování komentů. Osobně si myslím, že když v diskusi reaguji na něčí argument nebo komentář, vždy tím k němu zaujímám nějaký postoj. Kdyby se nesměly komentovat komenty, tak snad ani žádná diskuse nebude, nemyslíš ? A co přinesl příspěvek k tématu ? Téma se jmenuje Naslepo- hodnocení fotografie jiných. Ve mne to tedy vyvolává představu potřeby OSOBNÍHO hodnocení dané fotografie bez zatížení dalšími informacemi typu autor a pod. Tedy jak to působí NA MNE. Tady se ale velmi často při hodnocení odvolává na příručky toho, kompoziční pravidla tamtoho, názory onoho, atd. A v příspěvcích nojgiho je to obzvláště markantní, nezdá se vám? Je to pouhé konstatování faktu, žádná analýza osobnosti, jak psal Ryunin. Podobným případem je i Ryuninův příspěvek : "Mně se nejdřív líbila, nohu jsem neřešil, ale teď jste mi popletli hlavu. Spíš spoléhám na schopnost sebekritiky extrémně zkušeného Penna, to už je fototgrafie ze sklonku jeho kariéry, kdy už si věděl, co chce." ... Ještě ráno měl naprosto jasno, ale názor náhodných dvou lidí ho rozhodil a teď neví, jak se má k tomu vlastně postavit. On neví, ale vzhledem k tomu, že to dělal Penn tak věří spíše tomu, že to je dobré. Tento přístup mi příjde jako dost neuvěřitelný. Kdyby byl takhle nejistý ve svém názoru na věc žák 3. třídy, bylo by to pochopitelné, ale chlápek, potloukající se roky v uměleckém prostředí ??
no jo jenže kdyby mi bylo hned po roce focení jasný, jak má mít žena na aktu ruku, nohu atd. tak fotím od rána do večera - jenže mě to jasný není - ty roky studia výtvarnýho umění mi daly hlavně všeobecný přehled a radost z těch děl, který mě oslovily - v malířství s nějakýma nohama křížem problém nemám, ale ve fotografii to je pro mě zatím nevyřešená věc - u mnoha svých portrétů si nejsem jist, jestli tam něco neruší - u obrazů jsem to tak nikdy neřešil - tam jsem to přemalovával intuitivně tak dlouho, dokud to na mě nezapípalo - HOTOVO. Ale fotky na mě zatím teda nepípaj, až na občasný vyjímky. Teda samozřejmě je spousta skvělých mistrovských děl, kde není co řešit, ale právě u toho Penna a těch zkřížených nohou si jistej nejsem, proto důvěřuju Pennovi, protože většina jeho fotek vypadá naprosto dokončeně a suverénně.
#175
Publikováno 8 listopad 2010 - 14:13:53
Klidně toto smažte jako off-topic, ale nechápu směr který toto téma nabralo. Je by mě zjímalo, co je cílem debaty? Znát způsob jak udělat fotku, která se libí většině a být slavný a uznávaný? Nebo zjistit, že ne každému se líbí práce úspěšných a slavných fotografů? Přijde mi to jako hledání kamenu mudrců. A přitom čas, který by se dal věnovat fotografii, protéká mezi prsty...
Ano jistě je dobré znát práci jiných, je to inspirativní ať už v dobrém nebo zlém. Dle mě ale nic jako absolutní názor nebo pravda, lépe řečeno objektivní soud nad fotografíí neexistuje. A díky bohu (byť nejsem věřící) za to!
čas, který by se dal věnovat fotografii protéká mezi prsty, jenže mi se tady fotografii věnujeme -
mám čím dál větší pocit, že moje schopnost vzít do ruky aparát, nastavit čas a clonu, upravit modelce vlasy, říct jí něco o výrazu v tváři je hodně napřed před mou schopností rozhodnout se, o co mi vlastně jde, která fotka je fakt dobrá a která je zbytečná
ač jsem teda bídný technik a v technice pořád naprostý začátečník, pořád jsem lepší v technice než ve filozofii focení - takže mám pocit, že když budu fotit jednou za měsíc jedno odpoledne a mezitím dumat o tom, jak a proč, tak to bude bohatě stačit - mám v krabici spousty negativů, a i díky týhle debatě o fotografiích mistrů se začínám rozhodovat, který budu zvětšovat - jinak bych totiž nazvětšoval tucty fotek, který za to nestojej, a jak víte, to stojí spoustu času a peněz, takový zvětšování
ale chápu, že někdo radši fotí a fotí a fotí a zvětšuje a zvětšuje a tak se postupně dostává k tý filozofii - to je taky cesta
#176
Publikováno 8 listopad 2010 - 14:21:14
#177
Publikováno 8 listopad 2010 - 14:50:44
Ja si nedokazu predstavit ze budu mesic dumat a pak nafotim naprosto spickovou vec... Takhle mi to nefunguje. Samozejme je potreba vedet co, proc a jak, ale tim se musis profotit. A najit si nekoho s kym budes svoje fotky konzultovat, pokud mozno cloveka, ktereho si vazis a ktery uz ma neco odfoceno. Chapu, ze rozhodovat se sam co jo a co ne je tezsi, ja nastesti jeste chodim do skoly a mam kolem sebe spoustu lidi s kteryma se o tom muzu pobavit... Ale nehledal bych nejaky univerzalni recept na dobrou fotku, to je na nic, tvor jak to citis ty a bud se to lidem libit bude a nebo treba taky ne, hlavni je (pokud se tim nezivis) abys z toho mel dobry pocit ty. Vyslechnout nazory jinych je dobre, muze te to nakopnout dal.
přátele, snažne prosím je to fajn názor. ale do jiného vlákna! přijměte pls, že kolega ryunin ma ve věcech víc jasno, než se tu asi zdá. pobízí debatu možná i na svůj úkor řekl bych "pozitivně"
vláken "jak to dělám" tu už několik je a bylo. nekázeň je zadusila.
#178
Publikováno 8 listopad 2010 - 17:20:09
tuctový akt? nádherný, vyjímečný? nevím... každopádně zajímavá modelka, asi Italka, podle velikosti očí...
Lukáši, fakt mě zajímá tvůj názor, jestli to má nebo nemá přesah. Protože minule jsme se shodli.
#179
Publikováno 8 listopad 2010 - 17:36:13
objektivní soud nad fotografíí neexistuje
jo, tohle je hodně oblíbenej a rozšířenej omyl .)
#180
Publikováno 8 listopad 2010 - 17:42:56
lajk +1, neskutečně vizuálně zajímavá a obtížně dekódovatelná věc! pravda, kompozičně to trochu tahá za paty, ale to tomu myslim v tomhle případě dodává určitej nádech nahodilosti a ledabylosti.
a nebo se mi jenom líběj nepochopitelný výjevy, asi.
jak že to říkal Pinkava? banální? no... netvrdim, že je to zlý, nicméně bych si to na zeď asi nepověsil a na tý fotce mě už z prvního pohledu nic neláká se na ní podívat znova. těžko to nějak konkrétně explikovat, zdůvodňovat... prostě mi to nejede.
nicméně ta holka je excelentní a bejt to nějakej hodně neslušnej film, tak ho asi z hdd nesmažu
#181
Publikováno 8 listopad 2010 - 18:07:33
lajk +1, neskutečně vizuálně zajímavá a obtížně dekódovatelná věc! pravda, kompozičně to trochu tahá za paty, ale to tomu myslim v tomhle případě dodává určitej nádech nahodilosti a ledabylosti.
a nebo se mi jenom líběj nepochopitelný výjevy, asi.
No vidis, to je zajimavy. ja bych zrovna rekl, ze komposice je to dokonala.
#182
Publikováno 8 listopad 2010 - 18:12:00
Takže v čem bych to udělal jinak případně co mi tam nějak neštymuje:
1) především ta neostrost spodní části fotky, nevím jakým čudklíkem je to děláno, ale rozhodně pokud VF(na který to moc nevypadá), tak bych zkusil trošku pohybů
2) nelíbí se mi ta kompozice spodní části těla - ty nohy jsou tam prostě nějak blbě poskládané a vypadají jako šmouha.
3) celkově se mi nelíbí ta kompozice, ač mi přijde docela podle pravidel, tak se mi to zdá tak jakože nepřirozeně husté - nevím, jdu se na to podívat znova
toť vše
* mimochodem toto je nepravé užití "argumentum ad verecundiam" kdyby někoho zajímaly odborné offtopicy...
#183
Publikováno 8 listopad 2010 - 18:13:45
Tohle se týká i té poslední fotky "mikymausů na zdi" - já se poctivě přiznám, že nevím, co si s tou fotkou počít. Sice je to zajímavé a netradiční, ale vlastním působením mě to zas až tak extra nebere a převládá ve mě otázka "co to má být za událost", pokud to nevím, tak to popravdě pro mě dost mizí do nezájmu. Je ale docela možné, že pokud by to do něčeho zapadlo, tak by to najednou poskočilo o pořádný kus nahoru...
#184
Publikováno 8 listopad 2010 - 18:38:21
#185
Publikováno 8 listopad 2010 - 18:41:03
Ja se musim kacirsky priznat k tomu, ze fotograficky akt jako celek mne v podstate nechava docela chladnym a vlastne mne nezajima.a jedem dále, držte si klobouky
tuctový akt? nádherný, vyjímečný? nevím... každopádně zajímavá modelka, asi Italka, podle velikosti očí...
.
#186
Publikováno 8 listopad 2010 - 18:47:33
Je pravda, ze kulturni dilo sotva lze oprostit od kulturniho kontextu - v kazdem, i tom nejlepsim, pripade kus kvality zmizi. Kdybych u te horni fotky oznamil, o jakou kulturu jde, tak uz byste autora asi poznali snadno. Nicmene proc neco tajit paranoidne: je to vyjev indiansky. Ti lide se divaji na tanecniky.
Jo, mě to přišlo jak nějaké pueblo, tak to mě těší, že jsem asi nebyl úplně mimo
#187
Publikováno 8 listopad 2010 - 18:51:14
a jedem dále, držte si klobouky
tuctový akt? nádherný, vyjímečný? nevím... každopádně zajímavá modelka, asi Italka, podle velikosti očí...
Lukáši, fakt mě zajímá tvůj názor, jestli to má nebo nemá přesah. Protože minule jsme se shodli.
tentokrát se ztotožním s Lukášem Doufám, že se někoho nedotknu, když prohlásím, že je to pro mě kreativní a kvalitní obdoba "fotky na občanku" s tím rozdílem, že tuhle si ta holka nalepí do svýho "booku". Není to tuctový, ale nudný a ohraný - nikoli konkrétním provedením, ale celkovým přístupem. Prostě hezká holka vyfocená způsobem, který její krásu a nevinnost ještě zdůrazní. Čistě dekorativní záležitost. Nic proti, ale mě to neoslovuje. To ta Bromová mi říká víc...
#188
Publikováno 8 listopad 2010 - 20:27:17
Tady se ale velmi často při hodnocení odvolává na příručky toho, kompoziční pravidla tamtoho, názory onoho, atd. A v příspěvcích nojgiho je to obzvláště markantní, nezdá se vám? Je to pouhé konstatování faktu, žádná analýza osobnosti, jak psal Ryunin.
A jak by jsi chtěl fotografii hodnotit? Já vím, LÍBÍ/NELÍBÍ, ale to v důsledku neříká vůbec nic. Mě se líbí Medková a tobě ne. Co jsme se o fotografii dozvěděli?
Technika, Obsah, Forma. Ještě můžeš přidat např. originalitu.
Technika (ostré, neostré, MF, SF, VF...atd)
Obsah (smysl snímku, co na měn je)
Forma (jakým způsobem je vyfoceno)
Omšelé naučené? No ANO, všechno má svá pravidla. Buď je vezmeš za svá a některá ve své tvorbě používat případně vědomě porušovat nebo ne. Nikdo tě nenutí. Sám i vidíš, že se snažím lidi vyburcovat k porušování pokud to má smysl viz. např. Koudelka a zatýkání vraha holky v osadě. Fotografie přešla z malířství a tam ta kompoziční pravidla se neustále během staletí vyvíjela. Kdo byli první fotografové? No přeci malíři!!! Pravidla mají ještě kulturní zvyk. Proč asi v Orientu dovedli k dokonalosti ornamenty a v Evropě ne?
Takže pokud máš nějaké problémy se mnou můžeme se sejít osobně, pokousat se po emailu, ale veřejné urážky typu " Nechci se tě dotknout, ale jsi ... si odpusť !!!
P.S. Pokud jsi geniální fotograf a žádná pravidla nepotřebuješ smekám.
P.S. (2) Kniha na obrázku níže taky vlastně nemá smysl, když jsou poučky na ... Naučit, pochopit a pak můžu něco vědomě porušovat.
#189 Snek
Publikováno 8 listopad 2010 - 20:37:58
#190 Anonymous
Publikováno 8 listopad 2010 - 20:40:07
Souhlas.kluci kluci, fandím vám, ale některými příspěvky už jdete dle mého dojmu trochu za hranu. najdu tu z posledních dvou dnů tak 10 - 15 příspěvků, které nejsou moc k tématu "Naslepo - hodnocení fotografie jiných". Moderátorovi navrhuju vyčlenit nesouvisející (byť zajímavé) odnože hlavní diskuze do samostatných vláken. Tím vám neříkám, abyste na sebe byli jak med, ale některé věci tu už přes plot pravidel povážlivě trčí.
#191
Publikováno 8 listopad 2010 - 20:59:44
Tady mate taky jednu nadhernou fotku velmi stareho data(a velmi slovutneho autora), o niz si myslim, ze je svym pojetim nesmirne moderni, zcela nadcasova. Uz jenom ten pohled na divaky zpoza jejich zad, kdy sam dej, ktery oni sleduji, fotografa vlastne nezajima je neco vylozene bressonovskeho, reportazniho. Co by tenhle fotograf umel s modernimi pristroji? podotykam, ze original je na sklenene desce formatu cca 30x40.
Tohohle autora mám moc rád. Snímek bych vybral od něj úplně jiný, portréty různých kmenů, šamanů, masek..atd jsou fantastické. Přesah je nejen dokumentační, ale i tím jak je vyfotografováno. Škoda, že už dnes vidím jen zbytky prohlodané zubem času a ne originální kopii v té době.
Kdyby to bylo cokoliv jiného starého tak už jenom obdivuji, že autor dokázal polít skleněnou desku, naexponovat s velmi nízkou citlivostí a zpracovat. Nehledě na tahání kamery 30x40 a spousty krámů kolem. Určitě na to nějaké pomocníky měl, ale to můj obdiv neshazuje. To jen k těm průkopníkům, kteří sice byly většinou překonáni, ale bez nich bychom se dál nedostali.
P.S. To u tohohle pána neplatí, jak jsem napsal, přesah má pro mě i do dnešní doby obrovský a to nejen díky zasloužilé dokumentaci.
#192
Publikováno 8 listopad 2010 - 21:14:01
každopádně zajímavá modelka, asi Italka, podle velikosti očí...
to je přece Natalia Vodianova (ruska)
a je to cvak mého oblíbeného (možná nejoblíbenějšího) fotografa
akorát z té série imho existují lepší kousky
nebo tenhle http://farm3.static....7780_z.jpg?zz=1
#193
Publikováno 8 listopad 2010 - 21:37:34
#194
Publikováno 8 listopad 2010 - 22:14:22
Tohle fórum je dobrý nápad, ale trochu problém vidím právě v tom hodnocení naslepo. Jsem totiž přesvědčen že velké procento (nejspíš přímo většina) fotek lze plně posoudit jen v určitém kontextu. Ať už výtvarném vedle jiných fotek - spousta fotek není sama o sobě nic moc, ale jako součást dobře sladěného cyklu/knihy sedí naprosto dokonale. Anebo ve smyslu obsahovém - něco dokonale ilustruje událost či obecně společenské dění, ale pokud člověk neví nic o tom kontextu vzniku, tak to prostě nemůže ocenit.
Tohle se týká i té poslední fotky "mikymausů na zdi" - já se poctivě přiznám, že nevím, co si s tou fotkou počít. Sice je to zajímavé a netradiční, ale vlastním působením mě to zas až tak extra nebere a převládá ve mě otázka "co to má být za událost", pokud to nevím, tak to popravdě pro mě dost mizí do nezájmu. Je ale docela možné, že pokud by to do něčeho zapadlo, tak by to najednou poskočilo o pořádný kus nahoru...
no jo, tady je asi hodně důležitý, že to je na svou dobu taková nenucená, neformální věc - jestli to nefotil ten malej harant Lartigue, ten měl dar bejt ve správnou dobu na správným místě s tou svou velkou věcí, určitě tu někdo ví, jaký typ VF používal
myslím, že to jsou toreadoři, možná si prohlížej nějakou rozestavěnou arénu... v jižní Francii by to mohlo být taky, kde se corrida dělá, ale nevím, jestli tam maj toreadoři takový čepice jako ve Španělsku
#195
Publikováno 8 listopad 2010 - 22:23:05
každopádně zajímavá modelka, asi Italka, podle velikosti očí...
to je přece Natalia Vodianova (ruska)
a je to cvak mého oblíbeného (možná nejoblíbenějšího) fotografa
akorát z té série imho existují lepší kousky
nebo tenhle http://farm3.static....7780_z.jpg?zz=1
no tak zase nějaká spřízněná duše, Roversi mě taky oslovil
ne Italka, no jo, má v sobě něco rusky šílenýho, nebezpečnýho, izvinite, krasavica, ja bolšoj durak. ...
ale dělám si legraci, Rusové jsou fenomenální národ a ... krásná Ruska musí být zážitek nejen na fotce
#196
Publikováno 8 listopad 2010 - 22:24:47
Tohle fórum je dobrý nápad, ale trochu problém vidím právě v tom hodnocení naslepo. Jsem totiž přesvědčen že velké procento (nejspíš přímo většina) fotek lze plně posoudit jen v určitém kontextu. Ať už výtvarném vedle jiných fotek - spousta fotek není sama o sobě nic moc, ale jako součást dobře sladěného cyklu/knihy sedí naprosto dokonale. Anebo ve smyslu obsahovém - něco dokonale ilustruje událost či obecně společenské dění, ale pokud člověk neví nic o tom kontextu vzniku, tak to prostě nemůže ocenit.
Tohle se týká i té poslední fotky "mikymausů na zdi" - já se poctivě přiznám, že nevím, co si s tou fotkou počít. Sice je to zajímavé a netradiční, ale vlastním působením mě to zas až tak extra nebere a převládá ve mě otázka "co to má být za událost", pokud to nevím, tak to popravdě pro mě dost mizí do nezájmu. Je ale docela možné, že pokud by to do něčeho zapadlo, tak by to najednou poskočilo o pořádný kus nahoru...
no jo, tady je asi hodně důležitý, že to je na svou dobu taková nenucená, neformální věc - jestli to nefotil ten malej harant Lartigue, ten měl dar bejt ve správnou dobu na správným místě s tou svou velkou věcí, určitě tu někdo ví, jaký typ VF používal
myslím, že to jsou toreadoři, možná si prohlížej nějakou rozestavěnou arénu... v jižní Francii by to mohlo být taky, kde se corrida dělá, ale nevím, jestli tam maj toreadoři takový čepice jako ve Španělsku
Tak ne toreadoři? Kde vzali indiáni ty toreadorský klobouky? Třeba to byli španělští přistěhovalci a koukaj na Indiány v Mexiku.
#197
Publikováno 8 listopad 2010 - 22:31:48
a jedem dále, držte si klobouky
tuctový akt? nádherný, vyjímečný? nevím... každopádně zajímavá modelka, asi Italka, podle velikosti očí...
Lukáši, fakt mě zajímá tvůj názor, jestli to má nebo nemá přesah. Protože minule jsme se shodli.
tentokrát se ztotožním s Lukášem Doufám, že se někoho nedotknu, když prohlásím, že je to pro mě kreativní a kvalitní obdoba "fotky na občanku" s tím rozdílem, že tuhle si ta holka nalepí do svýho "booku". Není to tuctový, ale nudný a ohraný - nikoli konkrétním provedením, ale celkovým přístupem. Prostě hezká holka vyfocená způsobem, který její krásu a nevinnost ještě zdůrazní. Čistě dekorativní záležitost. Nic proti, ale mě to neoslovuje. To ta Bromová mi říká víc...
Já mám podezření, že jakmile někdo vyčmuchá na fotografii topmodelku z nedávné doby, fotka už u něho nemá šanci. To je můj dojem. Hodí se to do koše s nálepkou módní fotografie. Jdu proto zkusit najít nějaký kvalitní akt z dvacátých, třicátých let, kde by ten předsudek neměl fungovat, protože tehdejší topmodelky moc neznáme, aspoň doufám. Anebo to může být, Stando, nedůvěra k současné fashion photography, kdežto předválečnou fashion photography bys bral vážně, nevím. Ale ta holka na sobě nic nemá, tak to přece nemůže být fashion. No jdu hledat.
#198
Publikováno 8 listopad 2010 - 22:48:06
ale co tohle, další příklad fotografie, kterou by bylo možno diskvalifikovat, protože smrdí módou:
#199
Publikováno 8 listopad 2010 - 23:05:37
příklad nicneříkajícího, prázdného, banálního snímku - je to opět ta dívenka Natalia, a hle jak ji dokázali srazit na úroveň kanálu:
#200
Publikováno 8 listopad 2010 - 23:24:58
Když už se mnou má fotka, kde je nahatá holka, něco dělat, musí tam být něco víc, např. tady:
určitě všichni znají...
To není jen nahatá baba, ale póza, postoj. Ta fotka prostě mluví...
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních