Přejít na obsah


Fotka

Budoucnost Super 8 barevní inverze?


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
417 odpovědí na toto téma

#51 Geo

Geo

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 219 příspěvků(y)
Reputace: 5

Publikováno 5 leden 2013 - 19:06:30

Tady je groteska od kluků ze Slovenska též točeno frekvencí cca 9 obr/vt.

http://www.youtube.com/watch?v=lCAvWCk1kOM

Nevypadá to špatně s touto frekvencí, teď je otázkou jak to zkousla ta má kamera:-D ale jelikož jsem se dostal u všech kazet ke značce exponováno, budu doufat, že tam něco zaznamenáno bude. A když jsme u těchto amatérských filmů, jak to s nima vypadá? Ukládají je autoři někam do archivu, nebo jsou ve většině doma. Jak jsem si četl v té knize Filmová příručka pro amatéra, tak tam bylo uvedeno několik příkladových filmů, které bych rád viděl, ale ta šance je asi malá že.
  • 0

#52 Rybinin

Rybinin

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 549 příspěvků(y)
Reputace: 24

Publikováno 5 leden 2013 - 23:19:58

Ad ty přepisy a digitálně vyčištěné filmy: Osobně mi příjde o několik tříd lepší moderní digitální scan ve vysokém dynamickém barevném rozsahu, než starý SD analogový přepis, ve kterém věží mnoho kopií starých filmů ještě v TV dnes. Vyblité barvy, ošklivý obraz... to když to potom vidíte z 35mm film. pásu, tak je to úplně jinde (moje nedávná zkušenost z kina - Až příjde kocour a Všichni dobří rodáci). Dnešní moderní mašiny schopné scannovat s vysokou barevnou hloubkou naopak barvy reprodukují podstatně lépe než co tady bylo kdysi.
  • 0

#53 Rybinin

Rybinin

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 549 příspěvků(y)
Reputace: 24

Publikováno 5 leden 2013 - 23:22:03

A k těm filmům KHAL... však koupit si metráž a od nich kazetku, nejsem proti. E6 doma vyvolávám, ale existovala by nějaké možnost udělat další nějaký hromadný nákup nějak přes někoho? Do toho bych šel, to je cenově hodně zajímavé. Asi bych byl schopen i přetrpět to nandavání do kazet, i když se toho děsím, nikdy jsem to nedělal a bude to hodně velkej opruz ze začátku, ale prachy jsou prachy. 600 za kazetu nedám. Nepotřebuju, aby mi to někdo vyvolával.
  • 0

#54 Geo

Geo

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 219 příspěvků(y)
Reputace: 5

Publikováno 5 leden 2013 - 23:43:18

Ještě otázka ke skladování. Na krabičce je obrázek s teplotou 13 stupňů, jak je nejlepší nový film skladovat? často zde píšete o ledničce, ale tomu nerozumím. Kdybych chtěl film použít za několik měsíců je dobré ho dát do ledničky, než aby byl v prostředí pokojové teploty? Díky na tohle jsem zatím při rychlé spotřebě filmu nemyslel, teď když budu dělat zásoby.. ou Fomapanu jsem si to zjistil tam je to v poho do těch 21 stupňů Celsia
  • 0

#55 Grain

Grain

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 263 příspěvků(y)
Reputace: 33

Publikováno 6 leden 2013 - 04:55:35

Do ledničky je to jistější na dlouhodobý skladování. Nízká teplota způsobí to, že daleko pomaleji stárne emulze. Tak i materiály dlouho po expiraci zůstanou použitelný.

Geo, pokud chceš jakékoli informace o amatérském filmu a dění okolo, bude nejlepší, zkontaktuješli se s tímto člověkem. V podstatě má celé dění již pár desítek let pod palcem.:

https://www.facebook.com/filmak
  • 0

#56 Grain

Grain

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 263 příspěvků(y)
Reputace: 33

Publikováno 6 leden 2013 - 05:09:40

Rybinin - To bezesporu máš pravdu, že digitálně dobře přepsaný celuloid zazáří novýma barvama a nevídanou ostrostí. Pokud je tedy dobře provedený. Ale jak to bývá - něco za něco. S touto sterilní čistotou právě přichází i jakési umrtvení živoucnosti klasiky na celuloidu. Nelze to vidět očima, lze to vnímat nitrem. I když jsou starý přepisy potmavlý, zaneřáděný, přesto z nich čiší onen vnitřní život. Kdysi jsem tento pokus dělal doma. Stejný film na S8 jsem pouštěl zároveň na plátno z originálního S8 pásu na promítačce a vedle ze špičkového digitálního projektoru z Panasonic full HD PTAE přepis téhož filmu. Obrázek z promítačky S8 byl jak chudinký příbuzný, takový nuzáček krčící se vedle naboba digitála, ale... co myslíš?:) Ten pohled na originální projekci ze S8 byl prostě živý a fascinující. Jako bys znovu stál za kamerou. Digitální projekce byla téměř dokonalá, ale mrtvá.
  • 0

#57 sokolvideo

sokolvideo

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 578 příspěvků(y)
  • LocationPrešov
Reputace: 215

Publikováno 6 leden 2013 - 10:33:35

Všetko má svoje pre aj proti.
Film svojím podaním, rozlíšením atď., a aj tým, že už je viac ako sto rokov vžitý
Video hlavne rýchlosťou a jednoduchosťou obsluhy, pre tých, ktorým to stačí v telke je OK.

Keď si to tak vezmem, keď som niekedy v osemdesiatich rokoch vytiahol kameru, bol som stredobodom pozornosti, lebo ovládať kameru a filmovanie bolo niečo a nevedel to každý. Dnes keď vytiahnem kameru, tak som tak isto stredobodom pozornosti, ale pre niečo iné. Dnes má videokameru takmer každá rodina, a keď nie, tak predsa v telefóne je kamera a točíme. A ten exot s tou filmovou kamerou nech si robí čo chce.Je to v podstate to isté, ako s fotoaparátmi. Digitál predsa robí všetko automaticky a niečo z toho bude.
Tak sa mi zdá, že zo záplavou tých digitálov u ľudi zanikla požiadavka kvality fotky a stačí im to, čo nacvakala ta digitálna krabička alebo v poslednej dobe mobil. Občas keď vivím takéto fotky, tak sa mi chce vracať. A to isté je aj s filmom verzus video. Ľuďom prestalo záležať na kvalite, skôr im ide o kvantitu a o to, aby sa videli, ako?, na tom už nezáleží.

A tak pre svoje potešenie si točim na film a pre ľudí točím na video a všetko je v poriadku, len mi je občas ľúto za tými časmi, keď sme v klube presedeli hodiny, noci a dni, nad filmom a robili sme čo sme mohli, len aby film bol dokončený načas do súťaže. Jo hold staré dobré časy.

P.S. P. Lášek je starý filmový vlk, poznám ho ešte z doby komunizmu, chodieval na filmárske súťaže aj na Slovensko. Po tzv.nežnej sa však pretrhali kontakty a tak som ho od tej doby nevidel, škoda. Ináč odporúčam.
  • 0

#58 Grain

Grain

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 263 příspěvků(y)
Reputace: 33

Publikováno 6 leden 2013 - 13:18:39

Taky dodnes moc rád vzpomínám na dlouhé večery a noci ve filmařským klubu, kde jsem jako nejmladší běhal se džbánem pro pivo, když už vysychalo a pozornost slábla:)

Jinak k těm fotkám film vs digi /i když digitál nazývám vždy jen záznamem/, tak na mým webu se mi mnohokrát potvrdilo intuitivní vnímání běžných lidí nevěnující se disciplíně film vs digi, že v záplavě digitálních fotek neomylně vycítili nádheru i pouhého skenu z celuloidu. Občas totiž vložím fotku dělanou na film a můžu říct, že reakce bývají, že je to nádhera, aniž by tušili, že koukají na klasiku.
  • 0

#59 anry44

anry44

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 387 příspěvků(y)
Reputace: 13

Publikováno 6 leden 2013 - 13:48:23

A k těm filmům KHAL... však koupit si metráž a od nich kazetku, nejsem proti. E6 doma vyvolávám, ale existovala by nějaké možnost udělat další nějaký hromadný nákup nějak přes někoho? Do toho bych šel, to je cenově hodně zajímavé. Asi bych byl schopen i přetrpět to nandavání do kazet, i když se toho děsím, nikdy jsem to nedělal a bude to hodně velkej opruz ze začátku, ale prachy jsou prachy. 600 za kazetu nedám. Nepotřebuju, aby mi to někdo vyvolával.


Metráž "Khal"?To já bych se přidal taky.
Dobíjet kazety?Žádný problém.Udělej si výlet na sever Čech,předvedu ,zaučím.
  • 0

#60 Rybinin

Rybinin

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 549 příspěvků(y)
Reputace: 24

Publikováno 6 leden 2013 - 14:47:36

grain: Jo, však projekce z pásu je pro mě taky vždycky nesrovnatelně větší zážitek, než přepis do videa. (i lidi kolem mé to hodně oceňují) Ale má to více důvodů. Co se týče Super 8, tak profesionální přepis svých věcí jsem nikdy neviděl, své pokusy jsem dělal, ale nebylo to zdaleka blízké profesionálnímu vícebitovému přepisu. O vyčištění ani tak nemluvím, spíš o tom, že se zanechá barevná hloubka a kvalita originálu, což osobně mně se v přepisu nikdy nepodařilo. Musel jsem si s tím v počítači hodně hrát, aby to alespoň nějak vypadalo. Sám jsem mladej na to, abych cokoliv dělal v letech dávno minulých, ale i tak zkušenosti se stříháním filmů na Super 8 mám a je to poctivá práce, která se snadností střihu na compu má pramálo společného, takže se do situace vás kdysi dokážu vžít celkem dobře.

sokolvideo: S tím film vs digitál (i fotografie) souhlasím do puntíku. Kameru mělo v 70. či 80. letech (neřkuli dříve) podstatně méně lidí jak dneska, i tak, materiál byl drahý, lidé si rozmýšleli co natočí a i když to nebyl žádnej zázrak, mělo to kouzlo, sám mám doma osmičkových rodinných filmů od 40. do 80. let spoustu. Kompaktní fotoaparáty měl doma kdekdo. Později už existovaly i takové, co se dali jenom zmáčknout, jako dneska ty digitály. Ale i tak, dívám-li se do alba na staré ftoky a srovnám je s tím, co vyleze z průměrného digitálu stylem "zamířit a zmáčknout", výsledek je vždycky o hodně lepší na filmu. Neřkuli, že dneska se nepráská tisíce fotek a ještě více videí a nikdo se na to potom nekouká, protože na monitoru to není příjemné a papírové fotky si udělá málokdo. To takhle vytáhnout fotoalbum z dětství a podívat se na fotky, to se u nás v rodině dělá celkem často.
  • 1

#61 Grain

Grain

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 263 příspěvků(y)
Reputace: 33

Publikováno 6 leden 2013 - 17:07:57

Profesionálně jsem si nechával přepisovat jenom negativ 16mm a to mi zároveň otočili z negativu do pozitivu /tento úkon byl zdarma/, protože ve střižně v PC prosté přehození na negativ je mizerný. S8 tady čistě profesionálně dělá jen nějaký starý stroj v ČT, ale tam neexistuje žádná ochota rozesílat zásilky. Všichni tam musí osobně dojet. Což se mě z Brna na Kavky fakt nechtělo. Ale neskonale líp se mi přesto líbili víc přepisy na Betacam, tudíž na mg pásku, kde si celuloid zachoval cca 70% svý nádherný povahy. Dělal mi to kámoš zde již zmiňovaný, ve studiu Polas za pár šušní.
  • 0

#62 Rybinin

Rybinin

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 549 příspěvků(y)
Reputace: 24

Publikováno 6 leden 2013 - 17:15:08

Otázka co ten starý stroj umí a tak, ale osobně přepis na betacam? Já nevím, moc se i nechce věřit, že pásek může zachovat 70% na analogovém magnetofonu, stejně to snímá CCD čip, kterej je starej. Rád bych dospěl s 8mm někam ke kvalitě barevného podání, kterou dělá třeba Spirit. Vím, že to je asi utopie, ale na druhou stranu ty přepisy, co jsem udělal já vždy barevně dost ztratili, nehledě na ultraošklivé přepaly.
  • 0

#63 Grain

Grain

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 263 příspěvků(y)
Reputace: 33

Publikováno 6 leden 2013 - 17:46:07

Ono je to ve výsledku stejně na tom, jak kdo vnímá. Proto taky i zde každý dělá fotky svou cestou, prostě tak, jaký je jeho subjektivně intimní vnímání. U Betacamu pro mě funguje něco dejme tomu na způsob palety barev, měkkosti obrazu, ve výsledným dojmu to na mě musí působit příjemně, pak už začíná být jedno jaký je přepis a jaký nosič. Je taky fakt, že starý Agfy nebo Kodachromy byly královny. Dnes fakt už Ektachrome ne. Z fleku vlastně říct - takhle je to nejlepší - nejde. Nejlepší je to tehdy, když je tvůj subjekt oslovován. Nebo zkus jít cestou přepisu na blu ray. Dnes už zase technika od dob co jsem přestal před pěti lety točit postoupila o kus dopředu. Jenže..)))..jsme zase jen u těch pitomých peněz:))
  • 0

#64 Rybinin

Rybinin

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 549 příspěvků(y)
Reputace: 24

Publikováno 6 leden 2013 - 18:48:06

Já si dělal přepisy do HD, ale když snímáš z nějaké matnice obraz, i když HD kamerou, tak pořád to je docela k ničemu. Chtěl jsem zkusit cestu ostření přímo na chip zrcadlovky, ale i tam jsou další dílčí problémy, které nemám vyřešené. Ale třeba to jednou nějak vychytám. Kéž bych si tak za rozumné peníze něco mohl koupit. I investovat do toho dvacet tisíc by nebyly vyhozené peníze, toho materiálu na přepis mám (a ještě do budoucna budu mít) habaděj.
  • 0

#65 Fabius

Fabius

    Tlampač (grafoman)

  • Moderátoři
  • 1 472 příspěvků(y)
Reputace: 306

Publikováno 6 leden 2013 - 19:11:03

Rybinin: mohu se zeptat, jaké "další dílčí problémy" při projekci přímo na čip DSLR to byly? Mám celkem dost filmů 9,5mm a uvažuji jak s tím do PC - tak abych to třeba vzdal dopředu :)
  • 0

#66 Rybinin

Rybinin

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 549 příspěvků(y)
Reputace: 24

Publikováno 6 leden 2013 - 19:42:49

První problém je s tím, že musíš použít jinou žárovku, někou slabounkou, tu nemám. Když jsem dal na promítačce první stupeň světelnosti, tak to bylo celé oranžové, ale i tak tam bylo dost přepalů, dále nějak byl problém se synchronizací promítačky a foťáku, daleko větší, než, když jsem používal kameru. Nevím proč. Kamera dělá v principu interlace a foťák progressive, možná i to. Ale nejsou to neřešitelné věci, lze zakoupit filtr, jiný typ žárovky a tak... ale zatím jsem to nezkoušel.
  • 0

#67 Geo

Geo

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 219 příspěvků(y)
Reputace: 5

Publikováno 6 leden 2013 - 20:07:30

A co máte někdo zkušenost s Českou televizí.. já jsem nikde nenašel info o tom jak digitalizujou, ale stejně jestli je vysoká cena a to... tyto instituce se chovájí jako soukromé, přitom je placena ze státního rozpočtu.. tak by mohli udělat politiku.. politiku více pro občany:-D
  • 0

#68 sokolvideo

sokolvideo

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 578 příspěvků(y)
  • LocationPrešov
Reputace: 215

Publikováno 6 leden 2013 - 20:16:20

Ja riešim prepis asi tak, že premietam na plochu cca A4 na matný, nie úplne biely papier a kameru používam Mini DV 3CCD Panasonik, a ten prepis je celkom dobrý. Nie je to samozrejme sken. Už som takto stiahol cca 70 hodín filmov N8, S8 a 16mm a zatiaľ som nemal reklamaciu. Robil som aj pre firmu, keď som sťahoval reklamný film, a boli spokojný. Dokonca som nedávno mal možnosť porovnania stiahnutia S8 Kodaku u firmy Andec a môjho, a povedal by som, že to moje bolo lepšie. Ale to je samozrejme len môj subjektívny dojem.
  • 0

#69 Rybinin

Rybinin

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 549 příspěvků(y)
Reputace: 24

Publikováno 6 leden 2013 - 21:10:04

No já jsem udělal přepis na papír, který jsem namočil do oleje a výsledek nebyl špatný, ale nějak to nebylo moc ostré, nevím proč. Byla tam navíc vidět trošku struktura toho papíru, když jsem to rozvibroval motorkem, tak to zase bylo neostré. Srovnával jsem to se starým VHS přepisem, co máme doma a ten byl ostřejší, to mě natolik rozladilo, že jsem to přestal dělat, dokud nevymyslím lepší způsob. Napadlo mě koupit si na kameru makropředsádku a zkusit zabírat rovnou okénko filmu v promítačce, kamera v tomto fungovala spolehlivě. Ještě to promyslím. Jaký druh papíru ty používáš? Kde by se dal sehnat opravdu jemný papír nez patiny? Něco, co by naolejováním ještě bylo lepší?
  • 0

#70 anry44

anry44

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 387 příspěvků(y)
Reputace: 13

Publikováno 6 leden 2013 - 21:46:22

Po mnoha pokusech se mi osvědčil tento způsob.Promítačka S8 Meos Duo.Žárovka 12V 20W+externí trafo.Objektiv 2,8/100.Mezi filmovou dráhou a žárovkou je vložen difusor.Kamery jsem zkoušel několik typů/obyč.amaterské/,ale žádná sláva.Tak jedině poloprofi, se zoomem 12X.
Objektivy jsou skoro u sebe.Kamera je propojena se střižnou PC a vše vidím na monitoru.Někdy ten film projedu i 2x ,záleží jak jsou ty scény exponovány,pak si s tím ve střižně pohraju.
  • 0

#71 sokolvideo

sokolvideo

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 578 příspěvků(y)
  • LocationPrešov
Reputace: 215

Publikováno 6 leden 2013 - 22:20:45

Po mnohých skúškach sa mi osvedčil taký tvrdý krycí papier, ktorý bol v balíkoch foto papiera z Tesca, červené plastové obaly. Z jednej strany je taký lesklý - nepekný, ale tá druhá strana je svetlulinko sivá a matná, a to mi plne vyhovuje a používam to dodnes na prepis. Kvalita prepisu je veľmi závislá na kvalite filmu. Dobre exponovaný a vyvolaný film aj na obrazovke je perfektný, keď je film zle exponovaný-vyvolaný, aj kvalita prepisu je nižšia.
Kamera je Panasonic NV-MX500, trojčip miniDV s plným manuálny nastavením všetkých funkcii. Ak je film dobre exponovaný a zhruba vyrovnaný, nechávam na automatickú clonu, ináč namuálne, čas fixne na manuál 1/50. Potom samozrejme mierny prestrih v PC, ale to zväčša robím už v príprave na prehliadačke, hlavne kontrola zlepiek, a potom výstup najčastejšie na DVD. Videl som svoj prepis na plátne cca štyri metre širokom, a bolo to fajn.
  • 0

#72 histes

histes

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 67 příspěvků(y)
Reputace: 13

Publikováno 7 leden 2013 - 01:16:55

Nedávno mi volal kamarád, že se prodává CCD snímač v HD rozlišení ve velikosti políčka S8 za pár šušní. Bude prosvicovat led diodou přes difuzní sklo film a data polezou rovnou do jednotlivých obrázků. CCD snímač implementuje do meopťácké promítačky a je hotovo.

Stejně tak já dostal z meopty zvukový hlavy s nakalibrovanou štěrbinou a budu do šesnáctky pálit bílou LED diodou optickou zvukovou stopu... Už to neumí ani v Rakousku, v Evropě zůstal jen Andec film - a až se mašina pokazí i jemu... ale to už bude asi i konec filmu v Evropě.

Je otázka, na jak citlivý film to zkonstruovat. Zůstanou nízkocitlivé kopírovací matroše pro laborky? Nebo už se bude dělat jen film kolem ASA100 - 400 pro nadšence - a tedy s absencí dalšího kopírování v laborkách? Ale vytváření zvukové stopy na 16mm filmu si asi vezmu jako diplomovou práci.

Když už nic, tak bych si mohl nasvítit nejdříve zvuk a pak natáčet amatérsky různý záběry... A co střih, to i do hudby. Mohl by to být zajímavý experiment :-).
  • 0

#73 sokolvideo

sokolvideo

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 578 příspěvků(y)
  • LocationPrešov
Reputace: 215

Publikováno 7 leden 2013 - 16:55:38

Histes, a prečo optický zvuk? Mg stopa na 16mm hraje lepšie ako kotúčový magnetofón. Pri rýchlosti 17,6 cm a šírke mg stopy 2,6 mm je ten zvuk takmer dokonalý, optika je minimálne o 100% horšia. Skôr by bolo potrebné, keby niekto buď oživil mašinky po p.Rentzovi, (pražáci) pokiaľ pravda ešte existujú a robil to pre tých pár fanatikov, alebo skonštruoval niečo nové. Ale tá MG stopa na filme je parádna a na 16 dupľom. A zvuk si tan nahraš kedykoľvek a aký chceš, v dnešnej dobe PC to už ani nie je robota, horšie bolo, keď sme mixovali z magnetofónov a gramafonov priamo na film. To bola paradička, keď si potreboval zmixovať zvuk na 10 minút a v deviatej minute si urobil kix a mohol si začať od začiatku. Nebola technika a tak hokus-pokus..
  • 0

#74 histes

histes

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 67 příspěvků(y)
Reputace: 13

Publikováno 8 leden 2013 - 05:32:59

Optika 16mm má 3dB pokles při 8kHz. Tedy šířka pásma cca 40Hz - 8kHz. Rentz je mrtvej a mašiny leží někde v muzeu. Neseženeš už ani tu magnetickou srajdu (nebo prášek), dělala to AGFA a ta, jak známo... Kde budu brát magnetické pásky za 5 či 10 let? Film bude, ale suroviny pro výrobu magnetické stopy asi ne.

Polívání filmu dělaj pořád v Andec v Berlíně. Otázkou je, jak dlouho tyhle laborky vydrží. V Rakousku skončili, Zlín umí jen čb film, mašinu na optický zvuk by rozchodili, ale už nejsou kopírovací materiály. Na Barrandově jsou zbytky kopírovacích materiálů, ale pokažená mašina na záznam optické stopy.

Poslední, kdo umí jak magnetickou, tak optickou stopu, je ANDEC.


Asi si to neuvědomujete, ale film ještě nezanikl díky tomu, že se doteď používal pro kinodistribuci. Jakmile se nebudou dělat velké metráže pro filmaře a distribuční kopie, půjde celé filmové odvětví do prdele. Sortiment se zúží a ceny porostou.
  • 0

#75 Grain

Grain

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 263 příspěvků(y)
Reputace: 33

Publikováno 8 leden 2013 - 05:58:04

Brr, no to je pěkné resumé...jako na funuse :mrgreen: . Bohužel je to ale tak. Jedničky a nuly požírají vše i v klasickém filmu.
  • 0

#76 Fabius

Fabius

    Tlampač (grafoman)

  • Moderátoři
  • 1 472 příspěvků(y)
Reputace: 306

Publikováno 8 leden 2013 - 11:31:30

Digitalizaci v České televizi jsem prováděl už víc jak 10x. 16 a S8 (normal 8 nemají). Cena vychází tak přibližně na 70-90 Kč/min. záznamu. Záleží na řadě okolností. Bohužel je s nimi trošku složitější domluva. Při poslední akci jsem navíc vyfasoval horšího technika (v praxi je to totiž tak, že si pronajímáš snímač i s technikem) a kvalita se mi moc nezdá (ale on byl dost katastrofální i originál, takže je otázka, zda to vůbec jde lépe).

Cca před 10 lety jsem výsledky z ČT srovnal se dvěma videostudii (na stejném materiálu) a ČT vyšla jen nepatrně lépe za násobně vyšší cenu. ČT používá několik různých snímačů - na S8 něco podobného tomuto:


  • 0

#77 histes

histes

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 67 příspěvků(y)
Reputace: 13

Publikováno 8 leden 2013 - 13:58:59

ČT především v lednu dodělává poslední laboratorní práce a pak Laboratoře ČT končí. Tím alespoň zbytky zakázek zůstanou Barrandovu. Jasně, fyzicky technologie zůstanou - kvůli digitalizaci fondu ČT. Ale pro veřejnost... asi už jen po známosti. Tahat na mne web, že laborky jsou, nemá smysl. Tam je kontakt na pána, který je již 2 roky v důchodě. Koncept konkurenčních laborek ČT, jako projekt od Mathého, ani neměl moc smysl. ČT tlačila na filmaře, aby byl film zpracováván v ČT - to byla ta tzv. koprodukce. My už postavili laborky a ať to k něčemu je, zaplatíme Vám vyvolání u nás. I přesto, kdo sehnal peníze navíc, šel na Barrandov, protože ČT tak kvalifikovanou a zkušenou prac. sílu neměla. A výsledky podle toho vypadaly. Například dodnes vyblité barvy v poslední řadě večerníčků PAT a MAT. Přes opakované stížnosti animačního studia Zlína nebyli schopni vyvolat denní práce s přijatelným bar. spektrem. Přestože Ateliéry Zlín své laborky mají, v rámci koprodukce byly nuceny trpět pracovní morálku a odbornost zaměstnanců České televize.
  • 0

#78 Fabius

Fabius

    Tlampač (grafoman)

  • Moderátoři
  • 1 472 příspěvků(y)
Reputace: 306

Publikováno 9 leden 2013 - 01:37:05

Aby nevzniklo nějaké nedorozumění - digitalizace (snímače) se dělá v ČT v oddělení postprodukce. S nějakými laboratořemi, kde vyvolávají filmy, to nemá vůbec nic společného. V laboratořích ČT jsem nikdy nebyl a ani nevím, že nějaké existují.
  • 0

#79 Geo

Geo

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 219 příspěvků(y)
Reputace: 5

Publikováno 13 leden 2013 - 10:43:50

Ono je to ve výsledku stejně na tom, jak kdo vnímá. Proto taky i zde každý dělá fotky svou cestou, prostě tak, jaký je jeho subjektivně intimní vnímání. U Betacamu pro mě funguje něco dejme tomu na způsob palety barev, měkkosti obrazu, ve výsledným dojmu to na mě musí působit příjemně, pak už začíná být jedno jaký je přepis a jaký nosič. Je taky fakt, že starý Agfy nebo Kodachromy byly královny. Dnes fakt už Ektachrome ne. Z fleku vlastně říct - takhle je to nejlepší - nejde. Nejlepší je to tehdy, když je tvůj subjekt oslovován. Nebo zkus jít cestou přepisu na blu ray. Dnes už zase technika od dob co jsem přestal před pěti lety točit postoupila o kus dopředu. Jenže..)))..jsme zase jen u těch pitomých peněz:))

Ze starých rodinných filmů v barvě u mě vedou ty nejstarší..50 let staré, i dnes mají velmi kvalitní barvy, ale bohužel nevím co je to za značku na pásu není ani jediná značka, mohl to být film od Fomy?
Pak ty ze 70. let děs a hrůza (Orwo), jsou ty barvy vyblité, ale určitě to bude také, tím, že v té době už byly prošlé a děda je dostal darem.. A nedávno jsem si ze zvědavosti koupil několik neznámých rod. filmů, materiál Kodak, ale starší tak 30 let, nevím přesně jaké v té době byly k dostání a i dnes jsou naprosto úžasné, jako kdyby to bylo točeno dnes.
  • 0

#80 Grain

Grain

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 263 příspěvků(y)
Reputace: 33

Publikováno 13 leden 2013 - 11:18:56


Ono je to ve výsledku stejně na tom, jak kdo vnímá. Proto taky i zde každý dělá fotky svou cestou, prostě tak, jaký je jeho subjektivně intimní vnímání. U Betacamu pro mě funguje něco dejme tomu na způsob palety barev, měkkosti obrazu, ve výsledným dojmu to na mě musí působit příjemně, pak už začíná být jedno jaký je přepis a jaký nosič. Je taky fakt, že starý Agfy nebo Kodachromy byly královny. Dnes fakt už Ektachrome ne. Z fleku vlastně říct - takhle je to nejlepší - nejde. Nejlepší je to tehdy, když je tvůj subjekt oslovován. Nebo zkus jít cestou přepisu na blu ray. Dnes už zase technika od dob co jsem přestal před pěti lety točit postoupila o kus dopředu. Jenže..)))..jsme zase jen u těch pitomých peněz:))

Ze starých rodinných filmů v barvě u mě vedou ty nejstarší..50 let staré, i dnes mají velmi kvalitní barvy, ale bohužel nevím co je to za značku na pásu není ani jediná značka, mohl to být film od Fomy?
Pak ty ze 70. let děs a hrůza (Orwo), jsou ty barvy vyblité, ale určitě to bude také, tím, že v té době už byly prošlé a děda je dostal darem.. A nedávno jsem si ze zvědavosti koupil několik neznámých rod. filmů, materiál Kodak, ale starší tak 30 let, nevím přesně jaké v té době byly k dostání a i dnes jsou naprosto úžasné, jako kdyby to bylo točeno dnes.



Od Fomy to můžou být, Foma vyráběla barvu 2x8Normal a pamatuju si od známého nějaké záběry z 80 let točený na horách v takovým tom mrazivým slunečným dni kdy je všude plno prašanu. V jednom záběru jde protagonista pod strom obalený sněhem, strčí hůlkou do větví a v protisvětle se začne sypat spousta sněhu. Ten záběr byl ryze amatérský, roztřesená ruka, ale ty barvy, tak neuvěřitelná atmosféra, kdy se prolíná modř oblohy se zlatem slunce a teď do toho sněží ze stromu! To mi dodnes utkvělo jako absolutní nádhera. Ano, pak byly Agfa Moviechrome, pro mě top best všech dob, Orwa taky nebyly špatný, měly takovou teplou silnou saturaci, ale soudruzi z NDR měli ve výrobě veliké výkyvy. Kodak z těch let jakbysmet. Je to pryč, to nejlepší už tu bylo:(
  • 0

#81 kazeta

kazeta

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 26 příspěvků(y)
Reputace: 2

Publikováno 18 leden 2013 - 23:17:56

To je možný že to nejlepší už tu bylo, ale teď jde o to nezničit ještě to co zbylo. jde přeco o tu atmosféru natáčení na film, vyvolávání, a následný pozorování co z toho vzniklo, tomu se digitál nevyrovná. Nehledě na prchavost digitální techniky, co už tu bylo záznamovejch médií obrazu, a jedinej film je díky svý normalizaci přežil, zatim...
  • 0

#82 Grain

Grain

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 263 příspěvků(y)
Reputace: 33

Publikováno 19 leden 2013 - 05:17:52

Ukazuje se, že digitální produkty jsou pouhou spotřební elektronikou. Dnes digitální foťák "starý" pět let patří do muzea a vyvolává úsměv. Kdežto film ve své celé historii nepřestává vyvolávat stále nové vlny docenění, jelikož je nositel něčeho tak tvůrčího a kouzelného, že jej není možné ničím zastoupit. Jednoduchost a pohodlnost digitálu teď táhne světem a jeho sterilita už zase mnohé přivádí zpět k filmu. Jak rád říkám - digitál je dobrý sluha, ale zlý pán:)
  • 1

#83 Fabius

Fabius

    Tlampač (grafoman)

  • Moderátoři
  • 1 472 příspěvků(y)
Reputace: 306

Publikováno 19 leden 2013 - 11:39:44

Grain: zase bych to nepřeháněl ;)

... Nikon D300 a D700 jsou staré pět let a rozhodně ne vhodné do muzea ;)
  • 0

#84 Grain

Grain

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 263 příspěvků(y)
Reputace: 33

Publikováno 19 leden 2013 - 12:23:38

No tak je to trochu nadsázka, ale nakonec to všechno skončí stejně jako mobily, nebo cokoli tikitálního. Dobře, říkám 10 let, ale i tak je to velmi krátká doba, kdy se ze špičky stalo muzeum:)
  • 0

#85 sokolvideo

sokolvideo

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 578 příspěvků(y)
  • LocationPrešov
Reputace: 215

Publikováno 19 leden 2013 - 13:59:54

Geo, hovorím samozrejme z môjho pohľadu, ale Foma sa u farby Orwu nevyrovnala. Aspoň ja som s tým mal problémy, hlavne veľmi kolísajúca kvalita jak výroby, tak aj spracovania. Ináč to ako materiál nebol vôbec zlý, pri hodnotení v skúšobni dopadol veľmi dobrý, povedal by som že mikrosenzorickými parametrami sa Agfe plne vyrovnal, len ta štandardnosť výroby a spracovania. Keď som natočil tri cievky Fomachromu, nikdy som nevedel, či nebude každá inakšia.
Naopak ORWOCHROM UK17 a UT15 vychádzal veľmi dobre, možno trochu posunutý, ale ináč fajn. A hlavne veľmi skoro som sa naučil si ho vyvolávať sám a tým som vždy vedel dodražať rovnaké podmienky a aj tie výsledky boli rovnaké.
U Fomachromu mi ešte veľmi vadilo, že jeho rozlišovacia schopnosť bola veľmi problematická a filmy boli akoby neostré na rozdiel od ORWA.
Mám natočených niekoľko cievok Fomy 8 aj 16mm a teda môžem výsledky porovnať. A ORWU UT15 natočenému za slnečného dňa a kvalitne vyvolanému sa nevyrovnal skoro žiadný film.
  • 0

#86 Geo

Geo

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 219 příspěvků(y)
Reputace: 5

Publikováno 19 leden 2013 - 17:57:43

Geo, hovorím samozrejme z môjho pohľadu, ale Foma sa u farby Orwu nevyrovnala. Aspoň ja som s tým mal problémy, hlavne veľmi kolísajúca kvalita jak výroby, tak aj spracovania. Ináč to ako materiál nebol vôbec zlý, pri hodnotení v skúšobni dopadol veľmi dobrý, povedal by som že mikrosenzorickými parametrami sa Agfe plne vyrovnal, len ta štandardnosť výroby a spracovania. Keď som natočil tri cievky Fomachromu, nikdy som nevedel, či nebude každá inakšia.
Naopak ORWOCHROM UK17 a UT15 vychádzal veľmi dobre, možno trochu posunutý, ale ináč fajn. A hlavne veľmi skoro som sa naučil si ho vyvolávať sám a tým som vždy vedel dodražať rovnaké podmienky a aj tie výsledky boli rovnaké.
U Fomachromu mi ešte veľmi vadilo, že jeho rozlišovacia schopnosť bola veľmi problematická a filmy boli akoby neostré na rozdiel od ORWA.
Mám natočených niekoľko cievok Fomy 8 aj 16mm a teda môžem výsledky porovnať. A ORWU UT15 natočenému za slnečného dňa a kvalitne vyvolanému sa nevyrovnal skoro žiadný film.

Já bych to spíše z té vlastní zkušenosti přisuzoval skutečně tomu, že ty Orwácké filmy byly už nějaký čas prošlé, takže to má taky určitě vliv na kvalitu obrazu. Ale stejně bych řekl, že ty filmy pod rok 1970 byly o dost kvalitnější.. i čb film z roku 1964 vypadá naprosto úžasně.. Ale je to jen to můj subjektivní názor
  • 0

#87 sokolvideo

sokolvideo

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 578 příspěvků(y)
  • LocationPrešov
Reputace: 215

Publikováno 19 leden 2013 - 20:01:00

Moje skúsenosti začínajú rokom 1980, ale už som prepisoval filmy z roku cca1945, ČB, a boli veľmi dobré, bez problémov, a robil som tiež film z roku cca 1955, (odhad podľa aut), bola to farba Kodachrome 25, a zíral som na to jak vír. Veľmi záleží, ako bol film naexponovaný a vyvolaný, a samozrejme čiastočne aj na použitej kamere.
  • 0

#88 mlok

mlok

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 23 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 21 leden 2013 - 18:58:46

To jsem zase něco zaspal. Už dva roky jsem žádný film nekupil a vybíral zásoby z lednice. Na podzim jsem spotřeboval poslední cívku, a teď zírám na ty ceny. Už dřív to bylo drahé, ale teď je to prostě k nezaplacení.
  • 0

#89 Tofek

Tofek

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 38 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 6 únor 2013 - 18:15:40

Mimochodem, u Wittnera uz se to zacina rysovat : http://wittner-cinet....php#20130205-1
  • 0

#90 ďuroT

ďuroT

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 778 příspěvků(y)
  • LocationBA, SK
Reputace: 364

Publikováno 6 únor 2013 - 19:02:45

Vedeli by ste prosím aspoň v skratke preložiť toho wittnera?
Translator to zvláda, ale zrovna pri tomto by som si bol rád istý zmyslom.

Dík
  • 0

#91 Rybinin

Rybinin

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 549 příspěvků(y)
Reputace: 24

Publikováno 6 únor 2013 - 19:34:13

Měli by začít dělat Agfu i do Super 8, 16mm.. no, jsem zvědavý kolik to bude stát, těžký prachy bych nerad dával.
  • 1

#92 ďuroT

ďuroT

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 778 příspěvků(y)
  • LocationBA, SK
Reputace: 364

Publikováno 6 únor 2013 - 21:06:01

Díky!
  • 0

#93 Grain

Grain

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 263 příspěvků(y)
Reputace: 33

Publikováno 7 únor 2013 - 05:28:11

Šprechat neumím, ale ta Agfa je jen ČB, ne?
  • 0

#94 nlc

nlc

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 728 příspěvků(y)
Reputace: 38

Publikováno 7 únor 2013 - 06:39:08

Šprechat neumím, ale ta Agfa je jen ČB, ne?


Není. Dle výrobce se jedná o: "Aviphot Chrome 200 PE1: Panchromatic color reversal film, rendeirng a sharp, low grain positive image with natural colors and very good color saturation. Suitable for low to medium altitude flying."
  • 0

#95 Grain

Grain

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 263 příspěvků(y)
Reputace: 33

Publikováno 7 únor 2013 - 08:04:08

Tak to je hotovo. Pokud Agfa naváže alespoň trochu na Moviechromy, tak jsem v tom znova zas až po uši. To co mě přinutilo skončit se S8 byl /omlouvám se všem jeho příznivcům/, docela otřesný Ektachrome 100. Na negativy jsem dělal na 16mm, byly krásný, ale na inverzi to nemá.
  • 0

#96 Geo

Geo

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 219 příspěvků(y)
Reputace: 5

Publikováno 7 únor 2013 - 09:40:09

Jupíí:-D Doufám, že když se takhle Agfa snaží, tak by jim to mělo přinést vyšší zisky...když odpadl Kodak. Já jdu vesele shánět kameru.-)
  • 0

#97 jirin_ol

jirin_ol

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 3 785 příspěvků(y)
  • LocationSrdce Sedlecké plošiny
Reputace: 1 281

Publikováno 7 únor 2013 - 10:29:03

nevím, jestli se snaží Agfa, která již neexistuje (kromě obchodní značky, kterou už dávno koupili jiní, stejně jako výrobní linky.)
určitě se snaží pan Mahn, který tento film prodává pod svou značkou Rollei DIGIBASE® CR 200 PRO, určitě se snaží i pan Wittner, který to řeže do malých formátů. Mimochodem, nyní je u Wittnera k mání i Kodak Ektachrome 100D v různých formátech... ten se tam asi dlouho neohřeje, výroba skončila.
  • 0

#98 Grain

Grain

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 263 příspěvků(y)
Reputace: 33

Publikováno 8 únor 2013 - 05:33:20

Zatím se mi nepodařilo nejít nějaké sample fotky nebo přepis prokazatelně z Aviphotu který bude v kazetách S8, ale někde na zahr. diskuzích o něm pějí celkem chválu snad až na větší zrno.
To jsem zvědav, na co za pár let budou točit v holyvůdu? Buď mají zásoby Kodaku na 100 let, nebo přejdou na digi, což těžko, anebo to bude jistit Fuji:) Každopádně konec Kodaku je nepochopitelná věc.
  • 0

#99 Rybinin

Rybinin

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 549 příspěvků(y)
Reputace: 24

Publikováno 9 únor 2013 - 15:11:04

Kodak s negativem neskončil a na inverzi se netočí :) Nebo tedy nějakou dobu ještě neskončí, řekl bych. Sice možná se zmenší, propustí nějaké lidi, či co, ale byli by blázni, kdyby to přestali dělat, když Kodak stále to odbytytiště v Hollywoodu má.
  • 0

#100 Grain

Grain

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 263 příspěvků(y)
Reputace: 33

Publikováno 9 únor 2013 - 16:48:59

No vždyť přece Kodak jako firma prý skončil, neexistuje..nebo existuje??
  • 0




1 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 1 návštěvníků, 0 anonymních