Nevypadá to špatně s touto frekvencí, teď je otázkou jak to zkousla ta má kamera:-D ale jelikož jsem se dostal u všech kazet ke značce exponováno, budu doufat, že tam něco zaznamenáno bude. A když jsme u těchto amatérských filmů, jak to s nima vypadá? Ukládají je autoři někam do archivu, nebo jsou ve většině doma. Jak jsem si četl v té knize Filmová příručka pro amatéra, tak tam bylo uvedeno několik příkladových filmů, které bych rád viděl, ale ta šance je asi malá že.Tady je groteska od kluků ze Slovenska též točeno frekvencí cca 9 obr/vt.
http://www.youtube.com/watch?v=lCAvWCk1kOM
Budoucnost Super 8 barevní inverze?
#51
Publikováno 5 leden 2013 - 19:06:30
#52
Publikováno 5 leden 2013 - 23:19:58
#53
Publikováno 5 leden 2013 - 23:22:03
#54
Publikováno 5 leden 2013 - 23:43:18
#55
Publikováno 6 leden 2013 - 04:55:35
Geo, pokud chceš jakékoli informace o amatérském filmu a dění okolo, bude nejlepší, zkontaktuješli se s tímto člověkem. V podstatě má celé dění již pár desítek let pod palcem.:
https://www.facebook.com/filmak
#56
Publikováno 6 leden 2013 - 05:09:40
#57
Publikováno 6 leden 2013 - 10:33:35
Film svojím podaním, rozlíšením atď., a aj tým, že už je viac ako sto rokov vžitý
Video hlavne rýchlosťou a jednoduchosťou obsluhy, pre tých, ktorým to stačí v telke je OK.
Keď si to tak vezmem, keď som niekedy v osemdesiatich rokoch vytiahol kameru, bol som stredobodom pozornosti, lebo ovládať kameru a filmovanie bolo niečo a nevedel to každý. Dnes keď vytiahnem kameru, tak som tak isto stredobodom pozornosti, ale pre niečo iné. Dnes má videokameru takmer každá rodina, a keď nie, tak predsa v telefóne je kamera a točíme. A ten exot s tou filmovou kamerou nech si robí čo chce.Je to v podstate to isté, ako s fotoaparátmi. Digitál predsa robí všetko automaticky a niečo z toho bude.
Tak sa mi zdá, že zo záplavou tých digitálov u ľudi zanikla požiadavka kvality fotky a stačí im to, čo nacvakala ta digitálna krabička alebo v poslednej dobe mobil. Občas keď vivím takéto fotky, tak sa mi chce vracať. A to isté je aj s filmom verzus video. Ľuďom prestalo záležať na kvalite, skôr im ide o kvantitu a o to, aby sa videli, ako?, na tom už nezáleží.
A tak pre svoje potešenie si točim na film a pre ľudí točím na video a všetko je v poriadku, len mi je občas ľúto za tými časmi, keď sme v klube presedeli hodiny, noci a dni, nad filmom a robili sme čo sme mohli, len aby film bol dokončený načas do súťaže. Jo hold staré dobré časy.
P.S. P. Lášek je starý filmový vlk, poznám ho ešte z doby komunizmu, chodieval na filmárske súťaže aj na Slovensko. Po tzv.nežnej sa však pretrhali kontakty a tak som ho od tej doby nevidel, škoda. Ináč odporúčam.
#58
Publikováno 6 leden 2013 - 13:18:39
Jinak k těm fotkám film vs digi /i když digitál nazývám vždy jen záznamem/, tak na mým webu se mi mnohokrát potvrdilo intuitivní vnímání běžných lidí nevěnující se disciplíně film vs digi, že v záplavě digitálních fotek neomylně vycítili nádheru i pouhého skenu z celuloidu. Občas totiž vložím fotku dělanou na film a můžu říct, že reakce bývají, že je to nádhera, aniž by tušili, že koukají na klasiku.
#59
Publikováno 6 leden 2013 - 13:48:23
A k těm filmům KHAL... však koupit si metráž a od nich kazetku, nejsem proti. E6 doma vyvolávám, ale existovala by nějaké možnost udělat další nějaký hromadný nákup nějak přes někoho? Do toho bych šel, to je cenově hodně zajímavé. Asi bych byl schopen i přetrpět to nandavání do kazet, i když se toho děsím, nikdy jsem to nedělal a bude to hodně velkej opruz ze začátku, ale prachy jsou prachy. 600 za kazetu nedám. Nepotřebuju, aby mi to někdo vyvolával.
Metráž "Khal"?To já bych se přidal taky.
Dobíjet kazety?Žádný problém.Udělej si výlet na sever Čech,předvedu ,zaučím.
#60
Publikováno 6 leden 2013 - 14:47:36
sokolvideo: S tím film vs digitál (i fotografie) souhlasím do puntíku. Kameru mělo v 70. či 80. letech (neřkuli dříve) podstatně méně lidí jak dneska, i tak, materiál byl drahý, lidé si rozmýšleli co natočí a i když to nebyl žádnej zázrak, mělo to kouzlo, sám mám doma osmičkových rodinných filmů od 40. do 80. let spoustu. Kompaktní fotoaparáty měl doma kdekdo. Později už existovaly i takové, co se dali jenom zmáčknout, jako dneska ty digitály. Ale i tak, dívám-li se do alba na staré ftoky a srovnám je s tím, co vyleze z průměrného digitálu stylem "zamířit a zmáčknout", výsledek je vždycky o hodně lepší na filmu. Neřkuli, že dneska se nepráská tisíce fotek a ještě více videí a nikdo se na to potom nekouká, protože na monitoru to není příjemné a papírové fotky si udělá málokdo. To takhle vytáhnout fotoalbum z dětství a podívat se na fotky, to se u nás v rodině dělá celkem často.
#61
Publikováno 6 leden 2013 - 17:07:57
#62
Publikováno 6 leden 2013 - 17:15:08
#63
Publikováno 6 leden 2013 - 17:46:07
#64
Publikováno 6 leden 2013 - 18:48:06
#65
Publikováno 6 leden 2013 - 19:11:03
#66
Publikováno 6 leden 2013 - 19:42:49
#67
Publikováno 6 leden 2013 - 20:07:30
#68
Publikováno 6 leden 2013 - 20:16:20
#69
Publikováno 6 leden 2013 - 21:10:04
#70
Publikováno 6 leden 2013 - 21:46:22
Objektivy jsou skoro u sebe.Kamera je propojena se střižnou PC a vše vidím na monitoru.Někdy ten film projedu i 2x ,záleží jak jsou ty scény exponovány,pak si s tím ve střižně pohraju.
#71
Publikováno 6 leden 2013 - 22:20:45
Kamera je Panasonic NV-MX500, trojčip miniDV s plným manuálny nastavením všetkých funkcii. Ak je film dobre exponovaný a zhruba vyrovnaný, nechávam na automatickú clonu, ináč namuálne, čas fixne na manuál 1/50. Potom samozrejme mierny prestrih v PC, ale to zväčša robím už v príprave na prehliadačke, hlavne kontrola zlepiek, a potom výstup najčastejšie na DVD. Videl som svoj prepis na plátne cca štyri metre širokom, a bolo to fajn.
#72
Publikováno 7 leden 2013 - 01:16:55
Stejně tak já dostal z meopty zvukový hlavy s nakalibrovanou štěrbinou a budu do šesnáctky pálit bílou LED diodou optickou zvukovou stopu... Už to neumí ani v Rakousku, v Evropě zůstal jen Andec film - a až se mašina pokazí i jemu... ale to už bude asi i konec filmu v Evropě.
Je otázka, na jak citlivý film to zkonstruovat. Zůstanou nízkocitlivé kopírovací matroše pro laborky? Nebo už se bude dělat jen film kolem ASA100 - 400 pro nadšence - a tedy s absencí dalšího kopírování v laborkách? Ale vytváření zvukové stopy na 16mm filmu si asi vezmu jako diplomovou práci.
Když už nic, tak bych si mohl nasvítit nejdříve zvuk a pak natáčet amatérsky různý záběry... A co střih, to i do hudby. Mohl by to být zajímavý experiment .
#73
Publikováno 7 leden 2013 - 16:55:38
#74
Publikováno 8 leden 2013 - 05:32:59
Polívání filmu dělaj pořád v Andec v Berlíně. Otázkou je, jak dlouho tyhle laborky vydrží. V Rakousku skončili, Zlín umí jen čb film, mašinu na optický zvuk by rozchodili, ale už nejsou kopírovací materiály. Na Barrandově jsou zbytky kopírovacích materiálů, ale pokažená mašina na záznam optické stopy.
Poslední, kdo umí jak magnetickou, tak optickou stopu, je ANDEC.
Asi si to neuvědomujete, ale film ještě nezanikl díky tomu, že se doteď používal pro kinodistribuci. Jakmile se nebudou dělat velké metráže pro filmaře a distribuční kopie, půjde celé filmové odvětví do prdele. Sortiment se zúží a ceny porostou.
#75
Publikováno 8 leden 2013 - 05:58:04
#76
Publikováno 8 leden 2013 - 11:31:30
Cca před 10 lety jsem výsledky z ČT srovnal se dvěma videostudii (na stejném materiálu) a ČT vyšla jen nepatrně lépe za násobně vyšší cenu. ČT používá několik různých snímačů - na S8 něco podobného tomuto:
#77
Publikováno 8 leden 2013 - 13:58:59
#78
Publikováno 9 leden 2013 - 01:37:05
#79
Publikováno 13 leden 2013 - 10:43:50
Ze starých rodinných filmů v barvě u mě vedou ty nejstarší..50 let staré, i dnes mají velmi kvalitní barvy, ale bohužel nevím co je to za značku na pásu není ani jediná značka, mohl to být film od Fomy?Ono je to ve výsledku stejně na tom, jak kdo vnímá. Proto taky i zde každý dělá fotky svou cestou, prostě tak, jaký je jeho subjektivně intimní vnímání. U Betacamu pro mě funguje něco dejme tomu na způsob palety barev, měkkosti obrazu, ve výsledným dojmu to na mě musí působit příjemně, pak už začíná být jedno jaký je přepis a jaký nosič. Je taky fakt, že starý Agfy nebo Kodachromy byly královny. Dnes fakt už Ektachrome ne. Z fleku vlastně říct - takhle je to nejlepší - nejde. Nejlepší je to tehdy, když je tvůj subjekt oslovován. Nebo zkus jít cestou přepisu na blu ray. Dnes už zase technika od dob co jsem přestal před pěti lety točit postoupila o kus dopředu. Jenže..)))..jsme zase jen u těch pitomých peněz:))
Pak ty ze 70. let děs a hrůza (Orwo), jsou ty barvy vyblité, ale určitě to bude také, tím, že v té době už byly prošlé a děda je dostal darem.. A nedávno jsem si ze zvědavosti koupil několik neznámých rod. filmů, materiál Kodak, ale starší tak 30 let, nevím přesně jaké v té době byly k dostání a i dnes jsou naprosto úžasné, jako kdyby to bylo točeno dnes.
#80
Publikováno 13 leden 2013 - 11:18:56
Ze starých rodinných filmů v barvě u mě vedou ty nejstarší..50 let staré, i dnes mají velmi kvalitní barvy, ale bohužel nevím co je to za značku na pásu není ani jediná značka, mohl to být film od Fomy?
Ono je to ve výsledku stejně na tom, jak kdo vnímá. Proto taky i zde každý dělá fotky svou cestou, prostě tak, jaký je jeho subjektivně intimní vnímání. U Betacamu pro mě funguje něco dejme tomu na způsob palety barev, měkkosti obrazu, ve výsledným dojmu to na mě musí působit příjemně, pak už začíná být jedno jaký je přepis a jaký nosič. Je taky fakt, že starý Agfy nebo Kodachromy byly královny. Dnes fakt už Ektachrome ne. Z fleku vlastně říct - takhle je to nejlepší - nejde. Nejlepší je to tehdy, když je tvůj subjekt oslovován. Nebo zkus jít cestou přepisu na blu ray. Dnes už zase technika od dob co jsem přestal před pěti lety točit postoupila o kus dopředu. Jenže..)))..jsme zase jen u těch pitomých peněz:))
Pak ty ze 70. let děs a hrůza (Orwo), jsou ty barvy vyblité, ale určitě to bude také, tím, že v té době už byly prošlé a děda je dostal darem.. A nedávno jsem si ze zvědavosti koupil několik neznámých rod. filmů, materiál Kodak, ale starší tak 30 let, nevím přesně jaké v té době byly k dostání a i dnes jsou naprosto úžasné, jako kdyby to bylo točeno dnes.
Od Fomy to můžou být, Foma vyráběla barvu 2x8Normal a pamatuju si od známého nějaké záběry z 80 let točený na horách v takovým tom mrazivým slunečným dni kdy je všude plno prašanu. V jednom záběru jde protagonista pod strom obalený sněhem, strčí hůlkou do větví a v protisvětle se začne sypat spousta sněhu. Ten záběr byl ryze amatérský, roztřesená ruka, ale ty barvy, tak neuvěřitelná atmosféra, kdy se prolíná modř oblohy se zlatem slunce a teď do toho sněží ze stromu! To mi dodnes utkvělo jako absolutní nádhera. Ano, pak byly Agfa Moviechrome, pro mě top best všech dob, Orwa taky nebyly špatný, měly takovou teplou silnou saturaci, ale soudruzi z NDR měli ve výrobě veliké výkyvy. Kodak z těch let jakbysmet. Je to pryč, to nejlepší už tu bylo:(
#81
Publikováno 18 leden 2013 - 23:17:56
#82
Publikováno 19 leden 2013 - 05:17:52
#83
Publikováno 19 leden 2013 - 11:39:44
... Nikon D300 a D700 jsou staré pět let a rozhodně ne vhodné do muzea
#84
Publikováno 19 leden 2013 - 12:23:38
#85
Publikováno 19 leden 2013 - 13:59:54
Naopak ORWOCHROM UK17 a UT15 vychádzal veľmi dobre, možno trochu posunutý, ale ináč fajn. A hlavne veľmi skoro som sa naučil si ho vyvolávať sám a tým som vždy vedel dodražať rovnaké podmienky a aj tie výsledky boli rovnaké.
U Fomachromu mi ešte veľmi vadilo, že jeho rozlišovacia schopnosť bola veľmi problematická a filmy boli akoby neostré na rozdiel od ORWA.
Mám natočených niekoľko cievok Fomy 8 aj 16mm a teda môžem výsledky porovnať. A ORWU UT15 natočenému za slnečného dňa a kvalitne vyvolanému sa nevyrovnal skoro žiadný film.
#86
Publikováno 19 leden 2013 - 17:57:43
Já bych to spíše z té vlastní zkušenosti přisuzoval skutečně tomu, že ty Orwácké filmy byly už nějaký čas prošlé, takže to má taky určitě vliv na kvalitu obrazu. Ale stejně bych řekl, že ty filmy pod rok 1970 byly o dost kvalitnější.. i čb film z roku 1964 vypadá naprosto úžasně.. Ale je to jen to můj subjektivní názorGeo, hovorím samozrejme z môjho pohľadu, ale Foma sa u farby Orwu nevyrovnala. Aspoň ja som s tým mal problémy, hlavne veľmi kolísajúca kvalita jak výroby, tak aj spracovania. Ináč to ako materiál nebol vôbec zlý, pri hodnotení v skúšobni dopadol veľmi dobrý, povedal by som že mikrosenzorickými parametrami sa Agfe plne vyrovnal, len ta štandardnosť výroby a spracovania. Keď som natočil tri cievky Fomachromu, nikdy som nevedel, či nebude každá inakšia.
Naopak ORWOCHROM UK17 a UT15 vychádzal veľmi dobre, možno trochu posunutý, ale ináč fajn. A hlavne veľmi skoro som sa naučil si ho vyvolávať sám a tým som vždy vedel dodražať rovnaké podmienky a aj tie výsledky boli rovnaké.
U Fomachromu mi ešte veľmi vadilo, že jeho rozlišovacia schopnosť bola veľmi problematická a filmy boli akoby neostré na rozdiel od ORWA.
Mám natočených niekoľko cievok Fomy 8 aj 16mm a teda môžem výsledky porovnať. A ORWU UT15 natočenému za slnečného dňa a kvalitne vyvolanému sa nevyrovnal skoro žiadný film.
#87
Publikováno 19 leden 2013 - 20:01:00
#88
Publikováno 21 leden 2013 - 18:58:46
#89
Publikováno 6 únor 2013 - 18:15:40
#90
Publikováno 6 únor 2013 - 19:02:45
Translator to zvláda, ale zrovna pri tomto by som si bol rád istý zmyslom.
Dík
#91
Publikováno 6 únor 2013 - 19:34:13
#92
Publikováno 6 únor 2013 - 21:06:01
#93
Publikováno 7 únor 2013 - 05:28:11
#94
Publikováno 7 únor 2013 - 06:39:08
Šprechat neumím, ale ta Agfa je jen ČB, ne?
Není. Dle výrobce se jedná o: "Aviphot Chrome 200 PE1: Panchromatic color reversal film, rendeirng a sharp, low grain positive image with natural colors and very good color saturation. Suitable for low to medium altitude flying."
#95
Publikováno 7 únor 2013 - 08:04:08
#96
Publikováno 7 únor 2013 - 09:40:09
#97
Publikováno 7 únor 2013 - 10:29:03
určitě se snaží pan Mahn, který tento film prodává pod svou značkou Rollei DIGIBASE® CR 200 PRO, určitě se snaží i pan Wittner, který to řeže do malých formátů. Mimochodem, nyní je u Wittnera k mání i Kodak Ektachrome 100D v různých formátech... ten se tam asi dlouho neohřeje, výroba skončila.
#98
Publikováno 8 únor 2013 - 05:33:20
To jsem zvědav, na co za pár let budou točit v holyvůdu? Buď mají zásoby Kodaku na 100 let, nebo přejdou na digi, což těžko, anebo to bude jistit Fuji:) Každopádně konec Kodaku je nepochopitelná věc.
#99
Publikováno 9 únor 2013 - 15:11:04
#100
Publikováno 9 únor 2013 - 16:48:59
1 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 1 návštěvníků, 0 anonymních