
foma 400, lowshit nebo hiclass
#1
Publikováno 23 duben 2007 - 20:16:47
Pár let přešlo, v mrařáku vymizely všechny svitkový TriXy, Témaxy v tu dobu na ringfotu neměli a já v nutkavé potřebě nafotit si jeden,dva svitky na 400iso zakoupil ve fomaprodejně Fomu400. Moc se mi sice nechtělo, ale fotit bylo co a tak jsem jí tam naládoval, snad z toho nco něco bude.
KDyž došlo na vyvolávání, vymáchal jsem jí ve fotomalu, 8minut, takový čas, co jsem tak nějak vytušil, nebo našel přibližně někde na digitaltruth.
Při pohledu na negativ bylo vše jak má být, vidím obrázky, jen podložka, ačokliv jsem jí sušil se závažím se trochu kroutí, ale já ji stejně vkládám mezi skla.
Ostření pod zvětšovákem mi však jde docela blbě, hledám zrno patrsonovým mikroskopem, nakonec se mi to snad podařilo.
První pozitiv vypadá velice přijatelně, šedi, kresba, .. vše přibližně tak, jak jsem byl zvyklý u kodaků ani lepší ani horší, maličko jiné.
Ale nevidím zrno. To 1000x napadané a zatracované zrno fomy400, které i mě kdysi odradilo z kinofilmu se nekoná.
Pro mě je letos tento film asi překvapením roku, tedy ve svitku. Za pár korun a takový parády.
#2
Publikováno 23 duben 2007 - 20:22:59
#3
Anonymous
Publikováno 23 duben 2007 - 20:40:54
#4
Publikováno 24 duben 2007 - 06:23:23
Každopádně Foma 100 i 200 v kinu i ve svitku máchaný v rodinálu nemaj chybu.
#5
Publikováno 24 duben 2007 - 07:23:29
http://www.fotopocit...lerie/2453.html
Foma 400 Microphen 1+0 9 min.
#6
Publikováno 24 duben 2007 - 07:55:59

#7
Publikováno 24 duben 2007 - 07:59:51
Každopádně bez ohledu na matroš je to perfektně udělaná reportáž, gratuluju

#8
Publikováno 24 duben 2007 - 08:05:27
este som vyhrabal pre porovnanie TMAX 400 6x9, tiez rovnaky sken, rovnaka vyvojka.
http://www.fotoapara...22363&gal=photo
#9
Publikováno 24 duben 2007 - 08:20:46
#10
Publikováno 24 duben 2007 - 09:25:34
Quote
No tak to vysvětluje mnohé. Zase to potvrdilo můj názor, že formát ničím nenahradíšStanislav Pleva: co sa toho zrna tyka, pri takejto velkosti nie je sanca aby tam nejake bolo, su to skeny z formatu 6x9, tam sa to strati.

Já jsem to zkoušel na kinu v ID11, ve štoku, při 20 stupních, dobu už nevím (cca 8 minut) a tam se mi to líbilo tak do max 18x24, pak už jsem tam měl zrno poměrně nehezký, takže jsem přešel na stovkový fomy, při světelnosti starejch pevnejch skel ca 1.4 nebo 1.7 je citlivost celkem buřt.
#11
Publikováno 24 duben 2007 - 09:30:21
http://www.fotoapara...02844&gal=photo
#12
Publikováno 25 duben 2007 - 11:25:24
Vážně, já su trubec a neumím anglicky ani yes či no, takže lidi skusme to. Já vím, že to mnohdy nejde, ale já su Vážně hrdý na to, že jsem se tady narodil a že tady asi i umřu, ale ty anglické výrazy kolem dokole mě všude obklopují a deprimují.
Děkuju za pochopení.
S pozdravem, Světu mír Kraken
#13
Publikováno 25 duben 2007 - 12:01:42
Jinak my češi jsme takoví přebírači cizích kulturních zvyklostí, co se nám líbí to používáme, asi k tomu dost pomohla naše poloha uprostřed mezi kulturou západní a východní. Takže jestli někdo používá cizí výrazy, je to podle mého soudu naprosto v pořádku, dokonce to považuji za výraz češství, ovšem v jiné rovině než striktní dodržování českých slov a odmítání cizích vlivů.
#14
Publikováno 25 duben 2007 - 16:17:04

#15
Publikováno 26 duben 2007 - 08:56:40
Jednou jsem pro tlumení agrese, použil místo sprostých českých slov jeden anglosaský posunek se vztyčeným prostředníkem a víš jaký byl výsledek? Dostal jsem bez řečí stejně na budku. Ne, s tím tvým argumentem nesouhlasím, čeština je tak krásná, že zvládne i tlumení agrese i s českými výrazy, ne?
Kraken
PS: Nejde o to být spisovné ogaří jde o to, abychom se neplantali nekam tam, kde už pole obsadili digitálisti z rawama, tiffama a jinýma nesmyslama, néééé.
#16
Publikováno 3 březen 2008 - 15:50:53
Nicméně chodí ke mě do komory kamarád, který na tu čtyřstovku dělá, dokonce na kino. První filmy byly strašný, vyvolal to v LQN nebo v R09, sám si není příliš jistý, ale výsledek byl zrovna takový, proč jsem ten film dávno opustil. Obrovské zrno připomínající neherké brambory.
Jednou jsme fotili cestou ze srazu a já se rozhodl mu ten film vyvolat ve fotomalu. Hned to dostalo jinou šťávu a z ošklivého káčátka se najednou stal film s velice příjemnou strukturou obrazu. Teď si fotí na fomu 400 pořád a fotky má moc pěkný. Dokonce jsme dělali 30x40 jako vánoční dárky a musím se přiznat, že zrno to má náramný.
Jelikož mi docházejí zásony TriXu tak jsem tu fomu, tentokráte svitkovou naládoval do kazet a fotil doma děťátko jak se válí po koberci a staví se u krabice..... (zde už mohu odkázat do vlákna "metolové vývojky")
Vyvolal to v takové vodě, co jsem si vymyslil, plné pyrokatechinu. Už na proužkové zkoušce jsem žasnul na náramně zvládnutá světla, jemné přechody a výrazný prostorový dojem z fotografie.
Můj závěr z tohoto filmu : Foma 400 je zvláštní materiál, ale když se dobře uchopí, tak z něho jdou udělat fascinující věci.
#17
Publikováno 3 březen 2008 - 15:58:18
Zajímá mě to hlavně z takovýho "strategickýho" hlediska - když si vezmu, jak dlouho by mi trvalo experimentování s jednou kombinací filmu a vývojky (+ to, že vlastní proces volání filmů mě zoufale nebaví), tak se mi zatím do takovýchto pokusů nechce a držím se (velice pravděpodobně k vlastní škodě) Rodinalu a AM74. Furt ve mě ale hlodá experimentátorský červ a rád bych viděl, o jaké rozdíly vlastně jde a jestli mi to za ty útrapy stojí.
Případně kdyby i nějaký jiný alchymista byl ochoten vzít na sraz podobnou ukázku vlivu negativnéch vývojek na výslednou fotku (ideálně jedna scéna a různé kombinace filmu s vývojkou, jestli jste to někdo dělali), byl bych rád, a asi bych nebyl sám

#18
Anonymous
Publikováno 3 březen 2008 - 17:47:07

K té F400. Vyzkoušel jsem na kino F400 + Fotomal, zhruba tak, jak psal Goro výše. I přes to, že Hynek to velmi chválil, byl jsem opravdu velice mile překvapen. Předtím jsem zkoušel akorát svitek v Rodinalu 1+50 - tonálně mooc pěkné. Zrnité docela hodně. Můžu to vzít oboje na sraz, není to sice stejná scéna atd., ale jakousi vypovídající hodnotu to má.
#19
Publikováno 4 březen 2008 - 12:20:12

Pro srovnání: Ilford Pan 400 v Ultrafinu Plus vychází mnohem lépe - více polotónů, menší zrnitost.
Vynikající zkušenosti mám naopak s Fomou 100, takže hodit celou českou produkci přes palubu určitě nemohu

#20
Publikováno 11 duben 2008 - 13:43:17
-navic citlivost odpovida tak 250
#21
Publikováno 11 duben 2008 - 21:53:24
#22
Publikováno 12 duben 2008 - 20:09:24
Je fakt, že když chci jistotu, že budou fotky pěkný tak vezmu TX nebo Tmax a v budoucnu ještě zkusím Neopan. Jenže občas tam tu F400 strčím a když se zadaří, tak dovede bejt taky moc krásná.
Jenže jistota je jistota, co?
#23
Publikováno 13 duben 2008 - 00:09:36

#24
Publikováno 4 listopad 2008 - 17:35:57

Díky za rady
#25
Publikováno 4 listopad 2008 - 19:41:11
#26
Publikováno 4 listopad 2008 - 19:47:41
#27
Publikováno 17 listopad 2008 - 20:22:24
Koupaný v R09 (old) 1:40 po dobu 14minut při 20 stupních. Včera jsem něco hodil na papír 18x24cm a ... jedním slovem paráda!! Moc se mi to líbí, takže po zkušenosti z tohodle víkendu bych to zařadil do extra třídy. Hluboká černá, krásný polotóny, jemňoučký krásný zrno... přivezu někdy ukázat.
#28
Publikováno 18 listopad 2008 - 10:01:45
#29
Publikováno 20 listopad 2008 - 19:58:43
Fakt ty výsledky mě mile překvapily.
#30
Publikováno 4 prosinec 2008 - 08:12:34
kinofilm exponován jako iso800, interiér za denního světla, bez blesku pouze světlo od oken. Volán ve staré R09 1:40 22 stupňů 14:30 minut a intenzivní kvedlání. Velice slušné výsledky, polótony a příjemný kontrast.
Svitek 6x7 exponován jako iso800 hodně zataženo, v bukovém lesoparku, prosincové vyblité šedé světlo. Stará R09 1:20 22 stupňů, 6 minut. Hodně zajímavá záležitost!!! Krásný harmonický negativ, ostrý jako břitva, výborný kontrast.
#31
Publikováno 14 březen 2009 - 11:23:52

Tak jsem si řekl "proč ne", film nabil a nacvakal něco málo v lese a okolí. Jelikož aktuálně nepoužívám nic jiného než Rodinal, vykoupal jsem to v 1+50, 12 minut - a výsledek je naprosto tragický. Film celkově zašedlej, nekontrastní, na první pohled působí nedovolaně, ale čísla jsou kontrastní dost. Skeny vypadaj trochu koukatelně až po poměrně masivním rovnání úrovní, na papír z toho nic dělat nebudu, to bych se z toho přeskočil... Film se navíc příšerně kroutí a podařilo se mi vyrobit telegrafní dráty už při skenu (pokud tam nebyly ještě před skenem, u Fomy je možný všechno, na kinu se mi to stávalo běžně).
Těsně před tím jsem volal TMax 400 push na 800 a ten vyšel jak vymalovanej, tak nějakou procesní chybu nepředpokládám.
A kromě toho se mi samozřejmě projevily mé nejčernější obavy, a to, že moje nová 645 Super výrazně proostřuje za ostřený objekt (na dvou metrech zaostřila na cca 2.5 až 3 metry), ale to jsem snad už srovnal (prasknul doraz zrcátka, děsně fajn závada a fakt dobře se opravuje

Kdo by se chtěl pokochat cizím neštěstím, tak film je tutadydlenc qidění...
Tak nevím, ale asi Foma 400 never more, asi to pro mě není ten správnej partner.
#32
Publikováno 14 březen 2009 - 11:42:10
#33
Publikováno 14 březen 2009 - 12:12:11
Quote
Myslím, že ke každému filmu si člověk musí najít cestu (pravda, k některým to jde skoro samo). Já se podobným způsobem pořád nemohu vypořádat s Neopan 400 a taky vím, že to není špatný film, musí se na něj zkrátka nějak jinak. Fomu 400 si (v kinu) moc pochvaluju - používám A49.
No jo, s A49 to asi bude něco trochu jinýho, ale moje vrozená lenost mi pořád vnucuje ten Rodinal

#34
Publikováno 14 březen 2009 - 21:14:21
#35
Publikováno 14 březen 2009 - 21:19:25
Quote
Akorát ať jsem pral jak jsem pral, antihalační vrstva se nesmyla celá a mám modrý negativy.
Foma má ve svitku modrou podložku, už se to tu několikrát rozebíralo.Viz řeba technický listy na stránkách fomy.
#36
Publikováno 15 březen 2009 - 06:00:46
Než co ?
#37
Publikováno 15 březen 2009 - 12:37:24
Quote
...Pomalu jak čb fotka z digitálu. ..
ale fuj !


Quote
Akorát ať jsem pral jak jsem pral, antihalační vrstva se nesmyla celá a mám modrý negativy. Ale na dobu osvitu při zvětšování to nemá vliv.
To nesouvisí s antihalačkou ale s barvou PE podložky na který je emulze nanesená. Fomapany ji maj šedomodrou až modrou (svitky). Na fukci to ale, přesně jak řikáš, nemá vliv

#38
Publikováno 15 březen 2009 - 12:38:08

#39
Publikováno 15 březen 2009 - 16:46:05
#40
Publikováno 16 březen 2009 - 09:40:16
takový krásný, klasicky velkoformátový záběry...


#41
Publikováno 16 březen 2009 - 22:01:44
Quote
Laarsen Granz : ...... a dělá to jemnější zrno.
Než co ?
Než stock nebo 1+1. Klidně se se mnou hádejte, ale mám to odzkoušené.
Ta černobílá fotka z digitálu byla myšlena pouze obrazně.

#42
Publikováno 16 březen 2009 - 23:35:18
jelikož se jedná o vývojku se silnym rozpouštěcim účinkem (způsobeno vysokym obsahem siřičitanu), tak se naopak ředenim týhle vody snižuje koncentrace siřičitanu a tím i snižuje míra, jakou je zrno rozpouštění při vyvíjení, což samozřejmě odpovídá pozorování nás všech, a sice že u D-76 / ID-11 se stoupajícím ředěním stoupá i ostrost zrna a zrnitost.
jednou z mála výjimek je rodinal, ale ten funguje trochu jinym způsobem....
takže buď máš speciální ID-11 a nebo špatně pozoruješ.
#43
Publikováno 16 březen 2009 - 23:49:50


#44
Publikováno 16 březen 2009 - 23:54:34
Quote
bitovod:
takový krásný, klasicky velkoformátový záběry...![]()
Nezlob


Mimochodem - dneska jsem byl otestovat M645 po té mojí opravě (dvě hodiny v polích, fajn relaxace), a jednak to vypadá, že ostří kam má, druhak to vypadá, že TMax 100 je furt stejně přítulnej, jako je "vod furt". Tak holt budu mít dražší výcvaky - ale zase se mi budou líbit aspoň tonálně...
#45
Publikováno 17 březen 2009 - 10:44:05
Quote
bitovod:
takový krásný, klasicky velkoformátový záběry...![]()
Že by to měl dělat Magnolou. Doufám, že bitovoda nenaštvu...
#46
Publikováno 17 březen 2009 - 11:21:10

#47
Publikováno 17 březen 2009 - 13:49:12
Quote
Quote
bitovod:
takový krásný, klasicky velkoformátový záběry...![]()
Že by to měl dělat Magnolou. Doufám, že bitovoda nenaštvu...
Nenaštvete mě ani jeden, s Magnolou bych se do toho lesa ani nevyškrabal - mizerové, osadili mi na přístupové lesní cestě zákaz vjezdu... Jak říká jeden můj kamarád - fotogeničnost krajiny končí 50m od auta


#48
Publikováno 17 březen 2009 - 14:59:23
Quote
... Jak říká jeden můj kamarád - fotogeničnost krajiny končí 50m od auta
Při vší ouctě - zdá se mi, že fotogeničnost krajiny 50m (nebo lépe několik km) od auta spíše začíná

#49
Publikováno 17 březen 2009 - 15:52:28
Quote
Quote
... Jak říká jeden můj kamarád - fotogeničnost krajiny končí 50m od auta
Při vší ouctě - zdá se mi, že fotogeničnost krajiny 50m (nebo lépe několik km) od auta spíše začíná
Věc názoru... jezdím Land Roverem

#50
Publikováno 17 březen 2009 - 16:42:48
Quote
Quote
Quote
... Jak říká jeden můj kamarád - fotogeničnost krajiny končí 50m od auta
Při vší ouctě - zdá se mi, že fotogeničnost krajiny 50m (nebo lépe několik km) od auta spíše začíná
Věc názoru... jezdím Land Roverem
Já jezdim tramvají. Většinou po nábřeží. Pak to občas vezmu do Vodičkové, ale tam ne na focení.
1 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 1 návštěvníků, 0 anonymních