Přejít na obsah


Fotka

Fotíte a zvětšujete barvu?


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
101 odpovědí na toto téma

#51 Lubos

Lubos

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 46 příspěvků(y)
Reputace: 5

Publikováno 29 duben 2008 - 08:31:05

Pokud by byl zájem o cokoliv jiného, dá se to objednat, ale bude tam asi jiná cena, i když asi ne o moc
  • 0

#52 sklen

sklen

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 262 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 29 duben 2008 - 08:33:39

Zajímavá nabídka. Zabývám se barvou C41 a RA4 asi dva roky. Chemii kupuji Tetenal. Papíry jsem používal jen listové (Kodak Endura, nic jiného jsem nesehnal) a nedávno jsem vzal na zkoušku roli Kodak Edge. Pro příště uvažuji o nějaké FUJI.

Měl bych potenciální zájem jak o chemii tak o papíry (jen malé množství). RA4 zatím zvládám jen v miskách při pokojové teplotě. Jaké by byly možnosti?
  • 0

#53 RHfest

RHfest

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 208 příspěvků(y)
Reputace: 2

Publikováno 29 duben 2008 - 08:45:49

Zkoušel někdo Ilfochrome respektive Cibachrome :)
  • 0

#54 Lubos

Lubos

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 46 příspěvků(y)
Reputace: 5

Publikováno 29 duben 2008 - 09:03:50

Možnosti jsou neomezené, záleží jen na domluvě. Používám klasický proces RA-4 na 35 stupňů. Když se ulítne o nějaký ten stupeň, tak se nic neděje pokud bude teplota konstantní po celou dobu zpracování. Bělící ustalovač mám na 33-38 stupňů. Lze použít temperovací desky a při větším množství fotek lze lázně regenerovat. Po ukončení slít do láhví bez přístupu vzduchu, případně zastříknout plynem do zapalovače. Papír můžu nařezat po pár listech, je mi to celkem jedno a je nesmysl brát toho velké množství, když nevíš, zda ti bude vyhovovat nebo si chceš vyjet jen pár fotek.
  • 0

#55 jirif

jirif

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 399 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 29 duben 2008 - 11:28:01

Momentálně ještě Kodak Endura a Metallic, ale přecházím na Turu z důvodu ceny a bar. rozsahu.


ta Tura je co?
  • 0

#56 Lubos

Lubos

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 46 příspěvků(y)
Reputace: 5

Publikováno 29 duben 2008 - 11:33:02

Předpokládám že Fuji ale se signováním TURA, i když oproti Fuji Crystal archive má lepší zčernání.
  • 0

#57 LKM

LKM

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 261 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 29 duben 2008 - 11:57:17

Zpracovával jsem doma mnoho let Fomu, Agfu, Turu..., Cibachrome, Ilfochrome. Začínal jsem se zpracováním barvy, protože jiná možnost nebyla (tehdejší zpracovatel Fotografia na to potřeboval měsíc a kvalita byla ubohá), navažoval jsem chemikálie, protože kvalita konfekčních lázní byla mizerná. Postupně jsem si pořídil Magnifax s barevnou hlavou, procesor Jobo a barevný analyzátor.

Když vznikly minilaby stál jsem před rozhodnutím zda se pustit do "podnikání" nebo s barevnou fotografí skončit, nakonec jsem vybavení prodal. Myslím že amatérsky dělat barvu je dneska neekonomické a neproduktivní. A hlavně mě to nebaví. Potmě není nic vidět, výsledek se na rozdíl od černobílé fotografie ovlivnit skoro nedá.

Někdy vyfotografuju diapozitiv většího formátu a zvětším ho na Ilfochrome 30x40 cm. je to krásné, trvanlivé, ale strašně drahé.

Na komerční fotografii používám digitální zrcadlovku to už dneska jinak nejde, na nenáročné obrázky z výletu digitální kompakt, a pro skutečnou radost z fotografování černobílý film a barytované papíry. Myslím že to pro "milovníka červeného světla a vůně chemikálií" k radosti bohatě stačí.
  • 0

#58 Gorgi

Gorgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 776 příspěvků(y)
Reputace: 33

Publikováno 29 duben 2008 - 13:31:25

ac mlady zobak, dovoluji si oponovat - vysledky z beznych labu z negativu zacinaji byt zcela nepredvidatelne, o laci se take mluvit neda. proto se chystam zacit zvetsovat barvu doma, nakladz budou unosne a vyhnu se rozcarovani s minilaby, zpracovani bude daleko standardnejsi (jen co se vychyta filtrace)
  • 0

#59 LKM

LKM

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 261 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 29 duben 2008 - 14:16:39

no právě, jen co se vychytá filtrace :)

Foto Škoda: fotka 15x21 za 18 Kč, 30x40 99 Kč. Lépe ani levněji bych to nedokázal.

Černobílá, panečku to je jiná!
  • 0

#60 Lubos

Lubos

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 46 příspěvků(y)
Reputace: 5

Publikováno 29 duben 2008 - 14:26:53

Problematika zpracování fotek z negativu na současných labech tkví v tom, že prakticky už asi nikde nejede analogový lab (pokud se mýlím, budu jen rád), takže vaše negativy jsou naskenovány(digitalizovány) a pak vysvíceny na fotopapír. Laby jsou konstruovány hlavně na rychlost a nikoliv na kvalitu a při kapacitě víc jak 1000fotek za hodinu se to musí někde projevit. Měl jsem možnost zhotovit fotografie 15x21 z dobře nafoceného negativu na svém analogovém labu a porovnat je se stejnými dvěmi fotografiemi zhotovenými na dvou různých digitálních labech a rozdíl byl na první pohled patrný. Z digitálních labů byly fotky kontrastní a přebarvené, ale chyběly polotóny. Z analogu byly fotky daleko měkčí a plně vykreslené ve světlech i ve stínech. Pravdou však zůstává, že s podexponovanými negativy si digitální lab poradí lépe.
  • 0

#61 ToFF

ToFF

    Tlampač (grafoman)

  • Moderátoři
  • 1 377 příspěvků(y)
  • LocationTak někde mezi Plzní a Ostravou
Reputace: 89

Publikováno 29 duben 2008 - 15:22:37

Je to přesně tak jak píše Luboš, můj brácha pracoval v digitálním labu, takže sem s tím zkušenosti měl. Analogový lab, který jsem měl blízko skončil před dvěmi? lety... a na ostravsku nevím kdo by takový další měl v provozu.
  • 0

#62 Lubos

Lubos

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 46 příspěvků(y)
Reputace: 5

Publikováno 29 duben 2008 - 15:51:53

Tož dojeď . Do Kopřivnice to není zas tak daleko, aj kafe ti uvařím.
  • 0

#63 Goro

Goro

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 800 příspěvků(y)
  • LocationHradec Králové
Reputace: 11

Publikováno 29 duben 2008 - 16:11:16

Lubosi a jakej máš lab?
Ptám se proto, že jsem měl Noritsu, ale nikdy jsem ho nespusil, a neměl jsem ho kde skladovat, tak byl rozebrán. Mám nějaké objektivy, rámeček na svitek, kazety na papír. Navíc jsem zjistil, že pro moje potřeby by to mělo nehorázně drahej provoz a stačil by mi printo procesor.
  • 0

#64 Gorgi

Gorgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 776 příspěvků(y)
Reputace: 33

Publikováno 29 duben 2008 - 16:51:42

no právě, jen co se vychytá filtrace :)

Foto Škoda: fotka 15x21 za 18 Kč, 30x40 99 Kč. Lépe ani levněji bych to nedokázal.

Černobílá, panečku to je jiná!


pokud by to vyslo na poprve...ok, ale to se nedari :) navic pri cenach papiru co pise lubos...tak to asi zvladne doma i babrak jako ja levneji.
  • 0

#65 Lubos

Lubos

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 46 příspěvků(y)
Reputace: 5

Publikováno 29 duben 2008 - 17:14:15

Mám Noritsu 1201, která v dnešní době bohatě dostačuje a stačím ji nakrmit aby nespadla chemie.
  • 0

#66 berraneck

berraneck

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 153 příspěvků(y)
  • LocationPraha/Vsetín
Reputace: 209

Publikováno 29 duben 2008 - 17:57:35

Nabídka na předání zkušeností působí více než lákavě! Výhledově(po zkouškách) bych měl zájem, rád se něco přiučím. Možná bych si zrovna aji nakúpil:)
  • 0

#67 LKM

LKM

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 261 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 29 duben 2008 - 19:04:18

...tak to asi zvladne doma i babrak jako ja levneji.

no právě, jen co se vychytá filtrace :lol:
  • 0

#68 LKM

LKM

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 261 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 29 duben 2008 - 19:34:03

Papíry Kodak Endura 30x40 cm 50 ks 1500 Kč, Papíry Ilfochrom 30x40 cm 10 ks 1500 Kč, chemie Tetenal RA-4 na 5 litrů 1500 Kč, chemie Ilfochrom na 2 litry 1500 Kč. Přibližně. To je pro mě docela dost peněz.

O minilaby jsem se vážně zajímal a pořád to trochu sleduju. Není to snadná obživa ani dobrý výdělek. Pokud si zaplatíte osobní zpracování u Škody, v Thalia Picta, u profesionálního soukromého laboranta atd., budete to mít dobře, podle vašich pokynů, ale za odpovídající cenu. Pohlednici za 2 nebo 4 Kč nikdo dobře dělat nemůže, vy jí doma taky za ty peníze neuděláte.

V amatérské fotografii nejde o peníze ale především o radost. Tak jaká je to radost? V černobílé fotografii existuje mnoho vývojek odlišných vlastností, nebo si je můžete namíchat, mnoho grdací a povrchů papírů, hodně ovlivníte dobou vyvolávání, teplotou… černobílé filmy a fotky zpracovávat jedině doma!

V barvě máte jeden papír, jeden postup. Když budete mít úspěch podaří se vám udržet rozmezí teplot, vyvolávací časy a kyselost roztoků. Nic nedokážete ovlivnit. To je oblbující mechanická práce (a ještě k tomu potmě) kterou dokáže stroj líp.

Pokud se chcete barevnou fotografií bavit a ovlivňovat v širokém rozsahu barevné podání snímků, kupte si digitální aparát a Photoshop.

Klasika je černobílá.
  • 0

#69 Goro

Goro

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 800 příspěvků(y)
  • LocationHradec Králové
Reputace: 11

Publikováno 29 duben 2008 - 20:31:30

Lubos:
Tak to co jsem měl byla myslím Noritsu 1500, velká kráva, každej roztok 10 litrů. To nešlo provozovat.
  • 0

#70 Goro

Goro

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 800 příspěvků(y)
  • LocationHradec Králové
Reputace: 11

Publikováno 29 duben 2008 - 20:37:41

LKM:
je fakt že je to drahý, pracný, dělá se ve tmě (já mám jantarovou diodu pro orientaci v komoře), ale když se zadaří, tak z toho jsou takový obrázky, že když se mi po čtvrtém vyvolávání konečně povedly ty první, tak jsem se několik dní kochal. Dnes mám pár fotek, o kterejch si myslím, že by je žádnej lab a ani digoš nesvedl takhle a jestli jo, tak by to asi dalo víc práce a bylo by to dražší, než ta chvilka potmě, papír kodak a chemie tetenal.
  • 0

#71 sklen

sklen

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 262 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 29 duben 2008 - 21:25:08

LKM:
nevidím domácí zpracování neg. barvy zdaleka tak pesimisticky. Zkouším ji necelé dva roky a zatím jsem ve stádiu, kdy stále ladím postup. Odpad mám velký, ale občas se zadaří. Je pravda, že vlastní vyvolání je otrava, hlavně při zkouškách, ale nevidím rozdíl oproti BW. Když ale tahám potenciálně finální A3 z blixu, je to stejný zážitek jako při zjevení BW obrázku ve vývojce.

S barvou jsem začal hlavně kvůli svitku. Nejbližší (digitální) lab mám 20 km a jeho maximum je 20x30 a jen kino. Je pravda, že kdybych měl za rohem lab, který umí svitky a aspoň A3, asi bych s ní nezačínal. Digitální cestu zatím zavrhuju, protože na počítači pracuju a nechce se mi na něm i relaxovat. Cena foťáků také není zanedbatelná, nehledě na jejich plastikózní design.

Ceny BW papírů nezkoumám neb mám zásobu starých Forte, ale zdá se mi, že jsou o dost dražší než negativní barevné. U chemie je to o něčem jiném. Zatím dělám v miskách pokojovou RA4. Při vysoké teplotě by se její cena asi nechala výrazně snížit. Zatím mám sotva čas na tu pokojovou.
  • 0

#72 LKM

LKM

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 261 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 30 duben 2008 - 08:14:32

FOMABROM 111 30x40 cm, 10 ks stojí 275 Kč, Ilford Galerie který se mi dříve líbil snad už ani není a Ilford MG FB (na barytu) 30x40, 10 ks je asi za 1000 Kč. Někdy výjimečně si něco zvětším na Ilfochrom, ale tam je cena taky hrozná, navíc na rozdíl od černobílé přibude ještě cena za chemii.

Mnoho známých (i konzervativních starých pánů) mi radí ať se na to vykašlu, mám drahou digitální zrcadlovku tak ať i soukromě fotografuju jenom s ní. Asi je to pravda, ale zatím se té klasiky, alespoň černobílé, pořád nechci vzdát.

Zatím to řeším tak že mi vyvolané filmy kamarád grafik neskenuje a dál je zpracovávám na počítači, několik málo negativů které stojí zato si dávám stranou a jednou za čtvrt roku je pečlivě neskenuji v temné komoře na velký formát, ať to stojí co chce.

Do barevných fotek bych se už znova nepouštěl, myslím že ze solidních laboratoří, ale i z kvalitní tiskárny (inkousty Canon Lucia ale i levnější Chromalite) lze získat dobrou kvalitu a snadněji.

Ale nechci domácí zpracování barevných fotografií nikomu rozmlouvat nebo někomu pomlouvat jeho hobby.
  • 0

#73 Mamiak

Mamiak

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 4 416 příspěvků(y)
Reputace: 248

Publikováno 30 duben 2008 - 08:40:31

v podstatě sem byl a svym způsobem asi ještě i stále částečně sem v týhle oblasti (barevná fotka) dost podobnýho názoru jako kolega LKM. co mi tenhle názor ale dost nahlodává, tak to sou doma dělaný barevný fotky vod gora. možná nebyly dokonalý, každopádně byly ale nádherný a hlavně naprosto jiný (pro moje oko nesrovnatelně příjemnější) než ze sebelepšího digitálu/digitálního labu - ale to sme už zase asi zpátky u toho dvojího piva, žejo... :lol:
  • 0

#74 LKM

LKM

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 261 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 30 duben 2008 - 09:37:11

Někdy mi kolega grafik (s velkým skuhráním protože je to drahý a já mu za to nic nedám) natiskne barevnou fotku z digitálního full frame Canonu, zpracovanou z RAWu ve Photoshopu. inkousty Canon Lucia, na papíry Canon Fine Art photo Rag A3.

Lidem co mě pořád přesvědčují o přednostech digitální fotografie bych to nepřiznal, ale je to krása. Podívejte se na to až to někde budou předvádět.

Ale klasická je černobílá na byrytu, na tu nic nemá.
  • 0

#75 Lubos

Lubos

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 46 příspěvků(y)
Reputace: 5

Publikováno 30 duben 2008 - 12:17:53

Zabýval jsem se i tisky a je to opravdu krása. Hlavně pro ty co preferují výrazné barvy a vysoký kontrast. Dělám fotky i na digitálním zvětšováku a spousta digigrafů požaduje fotky značně přesaturované a přeostřené, které už s realitou nemají mnoho společného. Vůbec jim nechybí polotóny, které dokreslují danou atmosferu ať jde o krajinu nebo portrét. Jejich fotky mi připadají jak sterilní plakáty, které člověka upoutají svou křiklavostí než jemným kouzlem barev. Co se týká životnosti, tak na fotografii nemají a to je odzkoušeno časem. Pokud se použijí stálobarevné pigmenty je to na úkor gamutu (barevného rozsahu) a pokud se použijí inkousty, je větší barevný rozsah, ale chybí životnost. Zkuste si někdy ze stejného snímku zhotovit fotografii a tisk a položte je vedle sebe na okno a už během měsíce uvidíte rozdíl, ale vy co se zabýváte klasickou fotografií to jistě víte.
  • 0

#76 pignon

pignon

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 384 příspěvků(y)
Reputace: 12

Publikováno 13 září 2008 - 20:33:39

Mozna pro nekoho zajimava informace, namichana a jiz dvakrat pouzita barevna vyvojka tetenal C-41 colortec rapid, po roce v zastriknute petflasce, ve tme pri pokojove teplote pracuje stale bez ztraty kyticky....vydrzi fakt hodne
  • 0

#77 papo

papo

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 332 příspěvků(y)
Reputace: 4

Publikováno 4 leden 2009 - 18:51:56

Kolegové barevníci (podobnost s jiným slovem čistě náhodná), mám tip, který by vás mohl zajímat. Před pár týdny jsem na APUGu četl takovou jednoduchou poznámku, že jsem si říkal, že já trouba už to dávno nevyzkoušel. Jde o to, že barevná chemie pro RA4 a vyšší teplotu, tj. 35 st.C. pracuje stejně dobře i při pokojové teplotě, jen je třeba prodloužit dobu ve vývojce a v blixu asi na 2-3 minuty. A proč je to zajímavé? S takovou chemií se pracuje lépe, má větší výdrž, u balení na více litrů je možné používat regenerace, takže ekonomičnost je výrazně lepší. Když si k tomu pořídíte papíry v roli (např. na www.nakoukni.cz/fotos), dostanete se na zajímavé ceny, fotka 30x40 mně vychází maximálně na 20Kč (samozřejmě za předpokladu, že ji udělám napoprvé:roll:), vůči nějakým 140 Kč v minilabu je to už hodně propastný rozdíl.
  • 0

#78 ivanhoe

ivanhoe

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 167 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 4 leden 2009 - 19:59:12

15 rokov ma to zivilo... :roll:))
Uplna T M A !!!! :evil:))3
Biely som ako stena...
  • 0

#79 Anonymous

Anonymous
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 4 leden 2009 - 20:23:33

Zdravím! Vedeli by ste mi poradiť pomerne slušný minilab v Prahe (na C41)? Vopred ďakujem :roll:.
  • 0

#80 jirif

jirif

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 399 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 4 leden 2009 - 20:55:16

u Škody to jde.
C-41 znamená, že chceš film jen vyvolat, že? :roll: To ti zkazí hodně málo labů, a to v podstatě jen poškrábáním.
  • 0

#81 Anonymous

Anonymous
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 4 leden 2009 - 21:05:37

Pardon, myslel som aj vyrobenie fotografií. Tam sa toho dá skaziť asi omnoho viac, že? :roll:
  • 0

#82 oteccasu

oteccasu

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 673 příspěvků(y)
  • LocationTrutnov
Reputace: 841

Publikováno 4 leden 2009 - 21:17:06

Já jsem dělal barevný fotky pod zvětšovákem. Myslím, že velmi důležitý bylo nastavení barev na hlavě. Pak to již byla manifaktura. Zkončil jsem proto, že jsem dělal dálkově školu. Kdyby někdo šel do toho, tak by jsem se možná k tomu vrátil. I když musím podotknout, že z kinofilmu dělat pod zvětšovákem 30x40 je trochu ošemetný. Chce to dobrý oběktiv. Pokud by šlo jen o udělání fotek, tak je lepší zanést je do labu. Máme zde v Trutnově bezva lab i velmi ochotnou obsluhu.Jezdí sem mnoho lidí i na C 41.
  • 0

#83 majla

majla

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 520 příspěvků(y)
Reputace: 2

Publikováno 24 červen 2009 - 13:32:09

Jak to máte s barevnýma filmama. Barvu rozhodně doma sám zvětšovat ani vyvolávat nehodlám zůstanu jen u čb. Jde mi o to, že v poslední době jsem nespokojen s kvalitou v labu nebo spíš s kvalitou vyvolání (už delší dobu chodím jen do minilabu vV Kopečku na Velký náměstí) v HK kodak NO200 (V Kopečku) filmy špinavé a hlavně celkem dost vysoká zrnitost. A koketovat s digitálem kvuli barvě, to je skoro kacířská myšlenka.... Nemáte někdo lepší zkušenosti v minilaby v Hradci?
  • 0

#84 ypres_bass

ypres_bass

    Obchodník zbožím prošlým

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 736 příspěvků(y)
  • LocationPardubice
Reputace: 51

Publikováno 24 červen 2009 - 13:36:15

to je vedle Radima ne?
  • 0

#85 majla

majla

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 520 příspěvků(y)
Reputace: 2

Publikováno 24 červen 2009 - 13:42:38

nevim jestli vedle Radima ale asi jo
http://www.firmy.cz/...ec-kralove.html
  • 0

#86 jirif

jirif

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 399 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 24 červen 2009 - 14:50:21

Jak to máte s barevnýma filmama. Barvu rozhodně doma sám zvětšovat ani vyvolávat nehodlám zůstanu jen u čb. Jde mi o to, že v poslední době jsem nespokojen s kvalitou v labu nebo spíš s kvalitou vyvolání (už delší dobu chodím jen do minilabu vV Kopečku na Velký náměstí) v HK kodak NO200 (V Kopečku) filmy špinavé a hlavně celkem dost vysoká zrnitost. A koketovat s digitálem kvuli barvě, to je skoro kacířská myšlenka.... Nemáte někdo lepší zkušenosti v minilaby v Hradci?


Když voláš čb filmy, tak můžeš doma volat i barvu. Je to rozhodně standardnější postup, než u čb. Pokud ti tedy jde jen o to vyvolání...

C41 chemii od Tetenalu seženeš a dráž než v labu tě to nevyjde
  • 0

#87 Shopingjs

Shopingjs

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 118 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 24 červen 2009 - 15:26:31

Někdy mi kolega grafik (s velkým skuhráním protože je to drahý a já mu za to nic nedám) natiskne barevnou fotku z digitálního full frame Canonu, zpracovanou z RAWu ve Photoshopu. inkousty Canon Lucia, na papíry Canon Fine Art photo Rag A3.

Lidem co mě pořád přesvědčují o přednostech digitální fotografie bych to nepřiznal, ale je to krása. Podívejte se na to až to někde budou předvádět.

Ale klasická je černobílá na byrytu, na tu nic nemá.

Ne každý ale má ale fullframe zrcadlovku a kolegu grafika s A3 tiskárnou, drahými inkousty a papírem
  • 0

#88 majla

majla

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 520 příspěvků(y)
Reputace: 2

Publikováno 24 červen 2009 - 15:54:06

Jak to máte s barevnýma filmama. Barvu rozhodně doma sám zvětšovat ani vyvolávat nehodlám zůstanu jen u čb. Jde mi o to, že v poslední době jsem nespokojen s kvalitou v labu nebo spíš s kvalitou vyvolání (už delší dobu chodím jen do minilabu vV Kopečku na Velký náměstí) v HK kodak NO200 (V Kopečku) filmy špinavé a hlavně celkem dost vysoká zrnitost. A koketovat s digitálem kvuli barvě, to je skoro kacířská myšlenka.... Nemáte někdo lepší zkušenosti v minilaby v Hradci?


Když voláš čb filmy, tak můžeš doma volat i barvu. Je to rozhodně standardnější postup, než u čb. Pokud ti tedy jde jen o to vyvolání...

C41 chemii od Tetenalu seženeš a dráž než v labu tě to nevyjde


je to asi tak, že se mi do barvy vůbec nechce jak jsi zmínil tisk mi nevadí stejne to všude pražej podobně jen to vyvolání mi přijdě někdy nic moc film 100ka mi přijde zrnitej jak 400ka. Prostě vyvolávat barvu skenovat (ani nemám sken) a následně chodit do labu dělat fotky na to není moc času. Přesto se nechci vzdát barevných fotek do rodinného alba a snad je mi tak nějak sympatičtější mít negativy jako archiv než CD, který za chvíli nepůjde do ničeho strčit asi jako dneska 3/4" disketa...
  • 0

#89 papo

papo

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 332 příspěvků(y)
Reputace: 4

Publikováno 24 červen 2009 - 21:00:50

majla: nechci se zastávat minilabů, barevné filmy si volám sám, ale pokud je vyvolaný negativ zrnitý, nemusí to být chyba minilabu, ale je to pravděpodobně tím, že film je podexponován. Už se to tady probíralo, ale vždycky je lepší barevný negativ trochu přeexponovat, zvláště u "profesionálních" filmů, tak o 1/3 až 1 EV. Získají se tím sytější barvy a prakticky neznatelné zrno na běžných formátech.
  • 0

#90 majla

majla

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 520 příspěvků(y)
Reputace: 2

Publikováno 25 červen 2009 - 11:02:07

majla: nechci se zastávat minilabů, barevné filmy si volám sám, ale pokud je vyvolaný negativ zrnitý, nemusí to být chyba minilabu, ale je to pravděpodobně tím, že film je podexponován. Už se to tady probíralo, ale vždycky je lepší barevný negativ trochu přeexponovat, zvláště u "profesionálních" filmů, tak o 1/3 až 1 EV. Získají se tím sytější barvy a prakticky neznatelné zrno na běžných formátech.


máš pravdu že i to může být příčina, ikdyž první filmy byly nafoceny dá se řict stejně a podobné věci jsem tam nepozoroval. Ale rozhodně děkuji za radu a další filmy pošoupnu minimálně o tu 1/3 EV. Díky
  • 0

#91 026200

026200

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 266 příspěvků(y)
Reputace: 17

Publikováno 31 červenec 2009 - 15:08:13

ach jo... Tak už zase mě hlodá myšlenka na "domácí" barevné fotky. Z toho co jsem dneska přinesl z fotolabu je mě na blití. I ten negativ snad tahali po zemi, to sou rejhy jak kdyby to přejeli šmirgpapírem!!! Asi si na ty výcvaky z dovolený pořídim tikytál... Aspoň kdyby se nesnažili žehlit zrno, takhle mám místo moře souvislou modrou placku + 50% saturace aby to bylo pěkně barevný... No děsný
  • 0

#92 sklen

sklen

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 262 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 31 červenec 2009 - 20:36:04

Proč ne. Jediný problém vidím v množství času. Ten ale BW zabere také. Papíry a chemie se nechá bez problémů koupit. Papíry v roli jsou tuším levnější než BW, chemie o dost dražší. Začít se nechá v miskách a pak přejít na nějaký automat. Nedávno byl na Aukru automat do šíře 20 cm za 400kč (!) a Durst Printo (30cm) za 4000kč (ten se neprodal).

Je otázka zda do této patrně slepé větve investovat čas. Asi bude hodně lidí nesouhlasit, ale myslím, že dělat barvu doma dneska ještě nějaký význam má, pokud to člověk umí. Otázka je ale, jak dlouho to ještě vydrží a tedy jestli se to vyplatí učit. Podobně to ale vypadalo s BW doma před deseti dvaceti lety a dnes se dá asi tvrdit, že přežije. Třeba to bude podobné i s barvou.

Na zdejších fórech se často opakuje názor, že dělat barvu po tmě bez možnosti cokoli ovlivnit je na rozdíl od BW nezáživná otrava. Nesouhlasím s tím. Když jsem vytáhl první 30x40 docela povedenou fotku z misky, bylo to moc hezké....
  • 0

#93 kkellner

kkellner

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 134 příspěvků(y)
Reputace: 2

Publikováno 2 prosinec 2009 - 10:42:55

film Orwocolor, papíry Fomacolor PM30, vyvolávací souprava Fomacolor, barevné filtry želatinové Paterson, misky

kontra

film Kodak Ektar 100, papíry Endura, souprava Tetenal, barevná hlava Kaiser, procesor Jobo.

vy tu asi nikdo nejste tak starý abyste to pamatovali, ale moc by mě zajímalo jaký je rozdíl v obtížnosti domácího zpracování barevných fotografií před dvaceti lety a dneska? Dostal jsem zvětšovák s barevnou hlavou Kaiser a tak bychb rád barevnou fotografii po mnoha letech vyzkoušel.
  • 0

#94 berraneck

berraneck

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 153 příspěvků(y)
  • LocationPraha/Vsetín
Reputace: 209

Publikováno 2 prosinec 2009 - 12:24:06

barva je ve všem jednodušší než čb. kor s barevnou hlavou. jediná věc je držet teplotu lázní, ale to se dá řešit.
  • 0

#95 kkellner

kkellner

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 134 příspěvků(y)
Reputace: 2

Publikováno 2 prosinec 2009 - 14:25:33

teplota lázní foma jako tetenal, jobo to udržuje sám. v čem všem jednodušší nechápu. ale dneska jsem koupil spotřební matryjál, v sobotu to poznám na vlastní kůži zač je toho nýčko loket.
  • 0

#96 Anonymous

Anonymous
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 2 prosinec 2009 - 14:28:25

teplota lázní foma jako tetenal, jobo to udržuje sám. v čem všem jednodušší nechápu. ale dneska jsem koupil spotřební matryjál, v sobotu to poznám na vlastní kůži zač je toho nýčko loket.

Držím palce, ať se zadaří . Sám se k tomu pomalu odhodlávám taky.
  • 0

#97 papo

papo

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 332 příspěvků(y)
Reputace: 4

Publikováno 2 prosinec 2009 - 15:08:45

Řekl bych, že barva je jednodušší v tom, že má víceméně standardizovaný proces, takže při dodržení parametrů s tím není problém. Ani ta teplota není tak kritická, chemie pro 35 stupňů se dá použít i v miskách při pokojové teplotě, musí se ale prodloužit doby ve vývojce a blixu asi na 3 minuty.
Problém je někdy trefit se do správné filtrace, aby barvy byly "věrné". Ovšem co je to "věrné"? Je to subjektivní. Někdy stačí udělat stejnou fotku s časovým odstupem, každá z nich jednotlivě je pěkná, když se dají vedle sebe, tak se třeba vjemově i dost liší. Ale když se zadaří, stojí to za to.
Takže nenechte se odradit, pokud to zpočátku bude "drhnout".
  • 0

#98 oteccasu

oteccasu

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 673 příspěvků(y)
  • LocationTrutnov
Reputace: 841

Publikováno 2 prosinec 2009 - 16:17:57

Řekl bych, že barva je jednodušší v tom, že má víceméně standardizovaný proces, takže při dodržení parametrů s tím není problém. Ani ta teplota není tak kritická, chemie pro 35 stupňů se dá použít i v miskách při pokojové teplotě, musí se ale prodloužit doby ve vývojce a blixu asi na 3 minuty.

:lol: Co to vidí mé bystré oko. Ona lze použít chemie pro 38 stupňů při 20ti????
Tak někde napiš o tom něco bližšího. Můžeme získat z labu chemikálie s 50% vyčerpaností.
  • 0

#99 Goro

Goro

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 800 příspěvků(y)
  • LocationHradec Králové
Reputace: 11

Publikováno 2 prosinec 2009 - 16:26:53

Co se tejče věrnosti barev, tak nejdůležitěší je pleťovka. Zbytek je tvůrčí invence. Když bude ksift modrej, zelenej, žlutej tak je to blbý. Teď se dopustím malého srovnání: z filmu se dosáhne pleťovka obvykle lépe, než z jiných alternativních procesů. Filmy totiž jsou na ní obvykle vyladěné, ne však všechny. Dobré jsou portrétní filmy, a ve většině i ty amatérské, jako je superia nebo agfa vista.
  • 0

#100 Punkomat

Punkomat

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 187 příspěvků(y)
Reputace: 154

Publikováno 2 prosinec 2009 - 16:37:59

barva je ve všem jednodušší než čb. kor s barevnou hlavou. jediná věc je držet teplotu lázní, ale to se dá řešit.


Mohu se zeptat v čem je to jednodušší?
  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních