Proces E-6
#101
Publikováno 23 říjen 2009 - 01:13:14
hypnogen
jirif
Vlcak
zajda
...poslal jsem vám všem soukromé zprávy k chemii E-6. Jestli někomu nechodí, ať se ozve.
#102
Publikováno 25 říjen 2009 - 03:05:46
...poslal jsem vám všem soukromé zprávy k chemii E-6. Jestli někomu nechodí, ať se ozve.
no právě jsem koukal, že mám SZ, která mi nechodí
kdyžtak mail: hypnogen(a)seznam.cz
děkuju
#103
Publikováno 24 srpen 2010 - 14:51:12
#104
Publikováno 25 únor 2011 - 07:36:18
hledám zpracování E-6. Jsem z Liberce, ale jezdím do Prahy. Můžete mi poradit?
Díky
Karel Prskavec
#105
Publikováno 25 únor 2011 - 08:18:10
#106
Publikováno 25 únor 2011 - 09:20:01
Svitek, plany? Se svitkem je to jedno, všechny prodejny co ti to přijmou ti to odvezou do jednoho labu, už ani nevim kam, asi do Prahy. Plany jsou problém. Tam bych ti případně mohl pomoci - mám k dispozici vyvolávací mašinu, jsem taky z Liberce. Kdyby toho nebylo moc Jen tě chci upozornit, že chemie vyjde na to samé jako by jsi to dal normálně do laboratoře...
Jde o plany 4x5. Moc toho nebude, alespoň do prázdnin. Cenu respektuji.
Karel Prskavec
#107
Publikováno 25 únor 2011 - 09:39:44
Nejlepší by bylo, kdyby jsi si sehnal chemii - napříkad zde - http://shop.lightq.c...chemie/e-6.html a zbytek bych pak už zařídil já. Ozvi se mi případně na email, nějak to vymyslíme. Vydělávat na tom nechci, chci spíše pomoci kolegovi ve zbrani :)
#108
Publikováno 15 srpen 2011 - 10:56:21
Zjistil jsem, že mám v mražáku dost 4x5" Ektachromů, tak se zase do nich pouštím. Thalia mezitím s E-6 přestala, pan Smělík(?) tuším umřel, Ultralab mi 4 z 5 dotázaných pomluvilo. A navíc je drahý, na to že nevím, v jakém stavu ty filmy jsou.
Takže buď HLEDÁM možnost vyvolání planfilmů 4x5 é-šestkou, nebo ji naopak NABÍZÍM.
Mám tu chlapíka, který by mi to volal, má na to vybavení i dost let praxe, ale chemie by musela být MOJE. Tetenal Colorkit E-6 je nejmíň v litru, dlouho nevydrží, však víte.
Takže sháním někoho, kdo dělá na dia, potřebuje je bezpečně vyvolat a šel by do toho se mnou (nejlíp v Brně, nebo holt pošta). Na formátu - kino, MF či planfilm - prakticky nezáleží. Cena samozřejmě tím lepší, čím víc filmů v dávce
Kdyžtak mi napište interku nebo na (medved.m(zavináč)tiscali.cz). Ahoj, m.
#109
Publikováno 15 srpen 2011 - 15:07:28
co Brno?
zkus http://www.fotokamrla.cz/
osobní zkušenost s ním zatím nemám, ale jakmile se mi nahromadí více svitků, chci ho zkusit
po telefonu se zdá, že ví o čem mluví
#110
Publikováno 16 srpen 2011 - 09:28:02
No, taky myslím že ví... to je onzkus http://www.fotokamrla.cz/
osobní zkušenost s ním zatím nemám, ale jakmile se mi nahromadí více svitků, chci ho zkusit
po telefonu se zdá, že ví o čem mluví
Dnes už temnou komoru částečně zrušil, ostatně jsem mu s tím i malinko pomohl, ale přislíbil, že diáky vyvolávat bude. Samozřejmě ani čas není zadarmo, ale v tomto případě mě víc trápí ta chemie. Kdyby to bylo jen mých pár planfilmů za kvartál, přišel by každý dost draho.
JirkoM, kolik těch svitků máš? Chci něco vyvolat právě teď, ať aspoň zjistím, nač by to vyšlo. I kdyby se míchalo jen malé množství.
#111
Publikováno 16 srpen 2011 - 09:40:34
Dobrý den,
negativ 120 a kino...od 120Kč, svitek 220...od 230Kč.
Dia 120a kino cca 150Kč.
Profi spočívá ve vynikajících skenech, tisku a případně laminaci až do šíře 2m. Skeny...Hasselblad/Imacon X5/949, tisk Epson 9800, 1180.
A velké mnohaleté zkušenosti s klasickou fotografií Horizontalní zvětšování a procesor Colenta 140 a nyní digi. Je to to NEJ, co ve fotografii lze.
Máte-li zájem, pošlete telefon, raději komunikuji jím. Nějaké Dia ještě mám, vřele však doporučuji negativ, má vyšší dynamiku než dia. A tisk ze skenu proti foto nepoznáte, musí se ale dokonale znát obojí.
Tisk na materialy, které používám a jen orig. barvy vychází cca 2650Kč/m2, adjustace a lamino cca 1850Kč. Vše se zárukou barevnosti i adjustace.
Tel. na mě:603444292
Srdečně zdravím, MK
#112
Publikováno 17 srpen 2011 - 06:56:32
#113
Publikováno 17 srpen 2011 - 09:24:52
Říkal mi tehdy, že by musel dělat pokaždé v nové vývojce, což je asi plýtvání, ale asi logičtější než čekat, až budu mít dost filmů na tři dávky v jednom roztoku a za zády mít stát velký flašky koncentrátů, který stejně extra dlouho nevydrží a pak je vyleju.
Ale jestli s ním budu mluvit, zjistím, kolik by toho musel mít naráz, aby se mu to vyplatilo a dostal se přitom na cenu třeba Ultralabu. Kdyby to bylo řekněme do 125 Kč, asi bych mezi druhým koncem Brna vs. posíláním do Prahy neváhal.
berraneck: sám jsem už E-6 taky zkusil a dopadlo to neslavně prostě nejsem schopen (CPE-2) udržet teplotu. Možná kdybych netočil, ale převracel ve dřezu teplé vody, ale to by byla spotřeba...
Jak to sakra děláte vy, co voláte doma?
#114
Publikováno 17 srpen 2011 - 09:31:04
#115
Publikováno 17 srpen 2011 - 09:34:49
zapomněl jsem se podívat do chladničky - odhaduji, že tam mám 3-4 svitky, nyní nemám čím fotit - právě absolvuji další pokus k opravě P645 NII, koncem týdne bych měl znát ortel (spoušťový prst už mne svědí - klasický fotoabsťák)
#116
Publikováno 17 srpen 2011 - 09:45:25
...Je to škoda, že digitalizácia nás tak zasiahla....
to je jen druhá strana mince
Kdyby digitalizace nezasáhla a nedonutila profíky levně prodávat své drahé filmové přístroje, těžko bych se dohrabal k poměrně luxusní SF výbavě, o níž se mi před lety jen tajně snilo. A k tomu klika, že Pentaxu tak dlouho trvalo, než vylezl na trh s P645D.
#117
Publikováno 17 srpen 2011 - 12:41:14
tak to je divné.. já robil párkrát taky s CPE2kou s liftem a výsledky byly okometricky stejné či lepší, než z labu. do hloubky jsem si s tím ale nehrál, spíše s C41 a RA4, takže nemohu posoudit stabilitu teploty apodberraneck: sám jsem už E-6 taky zkusil a dopadlo to neslavně prostě nejsem schopen (CPE-2) udržet teplotu. Možná kdybych netočil, ale převracel ve dřezu teplé vody, ale to by byla spotřeba...
Jak to sakra děláte vy, co voláte doma?
#118
Publikováno 17 srpen 2011 - 12:42:05
#119
Publikováno 17 srpen 2011 - 12:56:58
#120
Publikováno 17 srpen 2011 - 13:07:47
Nikdy jsem negativní barvu nedělal (až na několik pokusů), diapozitivy z práce mi volala Thalia Picta k maximální spokojenosti.
Diáky už nefotím, Thalia Picta nevyvolává.
Kdybych se rozhodl vyvolat si diák sám, myslím, že by to až takový problém nebyl - s jedinou výjimkou: nemám tušení, jak se provádí "druhá expozice" - nasvětlení při vyvolávání. Připadá mi nemožné, aby světlo ještě neprůhledným filmem ve spirále vývojnice dokázalo "proniknout" pravidelně k povrchu filmu. A jaké světlo? A jak intenzívní? A jak dlouho?
Našel by se mezi vámi někdo, kdo by mi to popsal? Nejlépe způsobem, jakým se zaškolují lidi pracující na pásu v amerických automobilkách: "do levé ruky vezmeš tohle a uděláš s tím tohle, do pravé ruky nic, pak oběma rukama provedeš onohle..."
Děkuji někomu trpělivému...
#121
Publikováno 17 srpen 2011 - 13:18:14
proces:
první čb vývojka - 6min
praní - 2:30min
druhá barevná vývojka - 6min
praní 2:30min
bělící ustalovač - 6min
praní 4min
stabilizátor 1min
teplota by měla být 38˚C s tolerancí 0.5˚C (0.3˚C u první vývojky), praní po druhé vývojce a ustalovač má tuším 36˚C a plusminus 3˚C, stab 20˚C.
překlápí se 1x/15sec a ty časy jsem si vytahal y klobouku (praní je správně a bejvalo to okolo těch 6 minut první várka a další se prodlužuje vývojka po 15 vteřinách a ustalovač po minutě; je tam návod už si to nepamatuju).
Je to takzvanej třílázňovej proces + praní + stab.
#122
Publikováno 17 srpen 2011 - 18:01:31
Tady jsou i recepty, je tu i popis způsobu osvitu: http://photo.ta.sk/Fotozona/e6.HTM
Sám jsem nedělal nic, než inverzi černobílou, takže co napíšu, je třeba brát s rezervou, nicméně domnívám se, že pro druhý osvit je podstatná především dostatečnost - je třeba dokonale osvítit vše citlivé, co zbylo, přehnat se to nedá. Dělal jsem to(opakuji, u čb filmu, ale rozdíl v tom nebude), že jsem napustil vanu, film vyjmul z cívky, roztáhl ve vane a z obou stran osvicoval. Tím je zaručena stejnoměrnost. Pod vodou se film i vrátí do vývojnice.
#123
Publikováno 17 srpen 2011 - 20:01:24
- kde se dá koupit "jedna krabice s nápisem Tetenal Colortec E-6 za cca 600 Kč"? Já neviděl levnější balení než 1 litr
- mluvíte o rotačním volání? To je právě to, při čem zaboha nedodržím teplotu v tanku (ne vody v procesoru) - panelákovou koupelnu prostě bez sirek a metru řeziva na 38°C nevytopím. Dle "prvních 15 vteřin překlápíme" jde evidentně o překlápění, a Jobo 2520+2509 (na 4x5") má obsah 1,5 litru. (Musel bych koupit 5L balení )
- takže kdo jste volal planfilmy 4x5" v jobátku a jak?
Omlouvám se moc, možná mi to vůbec nemyslí, právě mě po jednom teplém dni sklátila horečka asi 39,5, jdu to zkusit vyležet a těším se na odpovědi. Ahoj, m.
#124
Publikováno 17 srpen 2011 - 20:19:50
600Kč = bejvalo k mání balení na 500ml
pouze překlápím, nemám procesor
volání v tom překlápěcím jobu 2521 bude asi docela adrenalin a asi bzch si ro yačátek ověřil časy, protože naplnit tank trvá tak 20vteřin, podle šikovnosti a vylejvání ještě horší (trefit se do flašky). I uřídit jenom svitkový tank na 500ml není vždycky sranda. Na větší objemy bych se asi zeptal Fabia, vyvolává čas od času nárazově vě větším počtu cívek najednou (rozhodně nevyvolává 50 kinofilmů po dvou ).
#125 Snek
Publikováno 17 srpen 2011 - 21:33:19
Kolegové, prosím o vysvětlení...
Nikdy jsem negativní barvu nedělal (až na několik pokusů), diapozitivy z práce mi volala Thalia Picta k maximální spokojenosti.
Diáky už nefotím, Thalia Picta nevyvolává.
Kdybych se rozhodl vyvolat si diák sám, myslím, že by to až takový problém nebyl - s jedinou výjimkou: nemám tušení, jak se provádí "druhá expozice" - nasvětlení při vyvolávání. Připadá mi nemožné, aby světlo ještě neprůhledným filmem ve spirále vývojnice dokázalo "proniknout" pravidelně k povrchu filmu. A jaké světlo? A jak intenzívní? A jak dlouho?
Našel by se mezi vámi někdo, kdo by mi to popsal? Nejlépe způsobem, jakým se zaškolují lidi pracující na pásu v amerických automobilkách: "do levé ruky vezmeš tohle a uděláš s tím tohle, do pravé ruky nic, pak oběma rukama provedeš onohle..."
Děkuji někomu trpělivému...
Pentaxisto, připomeňte se mi emailem... rád vysvětlím, třeba i po telefonu. Druhá expozice se u E-6 barvy nedělá, je to vše chemicky, jednoduše, ... jednodušší než třeba pracná a hrozná černobílá inverze (obojí bohatá praxe z volání osmičkových filmů...)
#126
Publikováno 23 září 2011 - 10:45:17
mám dotaz:
Víte někdo něco o ovlivnění kontrastu při volání?
Včera jsem se setkal s člověkem, který o mých diácích říkal, že je mám vyvoané moc tvrdě (z labu na Petřinách), a s Krysopýrem, který ukazoval Pignonem úplně luxusně vyvolané nádherné diáky.
Z toho vyplývají dva dotazy:
1. Lze nějak kontrast spolehlivě ovlivnit?
2. Víte někdo o lepším labu než v Praze na Petřinách? Slyšel jsem něco o Zlínu...
Sám si na to zatím netroufám, ale možná se časem otrkám...
#127
Publikováno 23 září 2011 - 11:50:29
Leda že by intenzitou rotace
Petřiny nemohu posoudit, posílal jsem naposled do Thalie (podle mne velmi dobré), ale tam už prý E-6 nedělají (?), takže se teď chystám využívat služeb toho pána, kontakt na nějž uvedl JirkaM nahoře (Brno). Zkus mu zavolat, určitě se můžete domluvit.
On je sice takový svéráz , ale podle prvních zkoušek mohu říct přinejmenším, že jako všechno, i tohle dělá poctivě.
#128
Publikováno 24 září 2011 - 17:54:53
Kontrast Dřevorubcových fotek možná bude spíš tím, že použil Velvii a to na plném slunci.
K vyvolávání většího množství - obvykle volám nejméně 60 ks kinofilmů naráz. Dělat to po malých množstvích nedává příliš smysl (kromě hračičkovství). Používám tanky Jobo 1540 na 4 cívky s kinofilmem (nebo 2x se svitkem) a 1 litr chemie a překlápím. Ohřívám ve vaně s teplou vodou (v ní provádím i překlápění). Nenalévám ovšem chemii do tanku, ale mám 4 tanky a přendávám cívky s filmy mezi tanky. Protože se chemie používá 3x, tak je to rychlejší a navíc není nutné řešit jak dlouho trvá nalévání chemie do tanku (vložení proběhne za méně než 1s).
Dá se použít stejný tank i na 2 cívky s kinofilmem a 0,5 litru chemie (= klesá pak produktivita). Stačí prostě, když jsou cívky zatopeny a tank je naplněn jen z 1/2.
E-6 pokud vím stále vyvolává Smělík v Brně.
#129
Publikováno 25 září 2011 - 12:36:27
#130
Publikováno 25 září 2011 - 20:51:11
#131
Publikováno 26 září 2011 - 09:41:00
Máte někdo tušení, jeslti má vliv použití lázní různých výrobců? Kodak, Fuji, Tetenal... Všichni tvrdí, že to je to samý, ale je to opravdu to samý? Nebo je to jen kompatibilní?
(Thalia - nevím jestli si to dřív volali sami, ale teď podle mých informací posílají na Petřiny)
#132
Publikováno 26 září 2011 - 14:52:37
Ono je otázka, zda dnes vůbec něco jiného než Tetenal seženeš.
#133
Publikováno 26 září 2011 - 18:18:22
K tematu: na jedne lokaci jsem udelal vic svitku a volal jsem je v rozdilne tydny. Jediny rozdil byl barevny posun. Kontrast stejny.
#134
Publikováno 27 září 2011 - 19:17:58
#135
Publikováno 3 listopad 2011 - 21:48:22
#136
Publikováno 3 listopad 2011 - 22:13:10
Vyvolat 28 filmů v chemii na 24 filmů je v pohodě, risk, průser? Tetenal colortec E6...
Litr je na 12 filmů žejo? tak když do toho bouchneš ještě další dva, prodloužíš čas o dalších 15sec resp. minutu, tak si osobně myslím, že to ta chemie nepozná, a když, tak jenom zanedbatelně.
Kdybys těch filmů měl šest a já si byl jistej, že 5 litrů nespotřebuju, tak bych ti odlil na půl litru koncentráty... ale nějak se obávám, že mi to bude tak akorát stačit, až se k volání dostanu (hlavně až mi konečně přijde to Jobo 1540).
Hlodá teď ještě červíček, jestli já to kdysi už nezkoušel... 7. film v 500ml chemie. Negativní zkušenost bych si pamatoval, takže to asi dopadlo dobře. Ale bez záruky!
#137
Publikováno 4 listopad 2011 - 01:27:36
#138
Publikováno 4 listopad 2011 - 08:24:35
#139
Publikováno 4 listopad 2011 - 08:26:23
#140
Publikováno 4 listopad 2011 - 10:06:42
naprosto v pohoděVyvolat 28 filmů v chemii na 24 filmů je v pohodě, risk, průser? Tetenal colortec E6...
#141
Publikováno 4 listopad 2011 - 10:08:40
Jak dlouho vydrzi otevrene koncentraty zastrikle Protectanem v lednicce? Nema nekdo predstavu?
skladoval jsem (zastříknuté) při pokojové teplotě rok a vysrážely se mi nějaké krystaly v jedné z těch složek FD. přesto to vyvolávalo ok.
#142
Publikováno 4 listopad 2011 - 10:16:54
#143
Publikováno 4 listopad 2011 - 13:00:30
Nebo - návrh. Nechej mi svoje chemikálie a já ti budu volat. Můj problém je, že trvá i půl roku, než shromáždím 6 diafilmů, aby vůbec stálo za to namíchat lázně. Takhle bychom se ke spuštění procesu dopracovali častěji.
#144 Jirinol
Publikováno 4 listopad 2011 - 13:06:37
Nebo - návrh. Nechej mi svoje chemikálie a já ti budu volat. Můj problém je, že trvá i půl roku, než shromáždím 6 diafilmů, aby vůbec stálo za to namíchat lázně. Takhle bychom se ke spuštění procesu dopracovali častěji.
hm... jsem na tom podobně.... prostě na dia fotím málo, měl bych to asi napravit
#145
Publikováno 4 listopad 2011 - 13:08:20
#146
Publikováno 7 listopad 2011 - 16:09:52
Jsou nějaké čerstvé zkušenosti o jiné laboratoři v Praze? Jak je to s kvalitou ve FotoŠkode? Maji v ceníku položku "Expres 3 hod.", tak to asi dělají sami, nebo někde poblíž?
#147
Publikováno 7 listopad 2011 - 16:59:43
#148
Publikováno 8 listopad 2011 - 11:31:04
Tak doufám, že to nposílali do petřin, protože jinak bysme byli s E6 a svitky vprd....
Do Petřin to neposila. Asi dela sám.
#149
Publikováno 8 listopad 2011 - 12:18:25
Jinak já jsem to v poslední době od škody měl poškrábané (asi od manipulace při skenování) a na filmu zaschlé kapky.
#150
Publikováno 8 listopad 2011 - 16:35:02
Tak doufám, že to nposílali do petřin, protože jinak bysme byli s E6 a svitky vprd....
Do Petřin to neposila. Asi dela sám.
prý do ultralabu
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních