Vážený kolego Krakene, s Enthropym jsme se v průběhu našeho veskrze
bratrského setkání, které se uskutečnilo v Brně, chovali oba příkladným a
společensky veskrze nenápadným způsobem: Konvenčně oblečeni jsme v
příhodných vizuálních situacích dokumentovali za použití těch nejtišších a
nejméně nápadných přístrojů z našich rozsáhlých sbírek, poměrně široce
pojatý repertoár od Rachmaninovova houslového koncertu až po dvojici
interpretů, vystupujících pod pseudonymy "Hip a Hop". Ani během našeho
návratu nedošlo k žádným incidentům a šalina nemusela být odstavena v
důsledku vykolejení, díky náhlé ztrátě rovnováhy přepravovaných osob.
Během zvětšování dávám přednost známému kusu La muette de Portici,
kde němá Fenella, s její pantomimickou silou výrazu, evokuje představy
ideální manželky: Němé nymfomanky, vlastnící systém nejkvalitnějších destilačních kolon, využívajících v procesu výroby jen nejlepší suroviny,
dřevěné uhlí z březových hájů Karélie a filtraci stříbrem. Zadržujíc dech
při pohledu na zrno, aby v důsledku odpařování etylalkoholu nedošlo ke
ztrátě ostrosti vlivem naleptání antireflexních vrstev nepříliš vzdáleného
zvětšovacího objektivu, si pouze tiše a nesrozumitelně mumlám některé
postřehy, asociované pohledem na kompoziční detaily, které jsem dříve
nepostihl. Následná expozice po předchozí vědomě kontrolované zástavě
srdečního tepu a zadržení dechu v nehybné poloze nedovoluje hlučné a
vibracemi bohaté produkce, během zvětšovacího procesu. Hluk působí v
některých případech rozpad, původně nádherně ostře ohraničených zrn,
připomínajících miniaturní moravské bosáky, rozprostřené na zelí, něco,
zejména v posledních letech se lavinovitě šířící:
čtverečky
Erik