Talentovky na ITF Opava či jiné vzdělávání
#51
Publikováno 13 březen 2008 - 13:06:39
Kraken : stál jsem vedle Tebe, když jste s T.Pospěchem probírali fotky
#52
Publikováno 13 březen 2008 - 14:22:49
#53
Publikováno 13 březen 2008 - 19:14:55
Když jsem přečetl příspěvky tohoto vlákna, zeptal jsem se sama sebe (už asi po miliónté v životě): "proč vůbec fotím?" A po milióntéprvé jsem si odpověděl: "protože mě to baví".
Baví mě fotografická technika - aparáty, zvětšováky (a vůbec všechny věci, do kterých lidi dali um),
baví mě "technologie" (chemie, postupy... i když mi někdy pijou krev, protože o nich ještě moc a moc nevím a tápu),
baví mě hledání a zachycování okamžiku (i když se mi málokdy podaří jej vyhledat - netobože zachytit přesně tak, jak bych si přál), a nejvíce ze všeho mě
baví nekonečné pokusy o "vložení myšlenky, poselství" do obrázku. To je nejtěžší...
Zato se to snadno posuzuje - když dokážu v divákovi pouze fotkou (bez okecávaček!) vyvolat pocit, který jsem měl při fotografování i já.
A teď - K ČEMU TA ŠKOLA?
K seznámení se s aparáty ji nepotřebuji. Vlastnictví vybavení do jisté míry limituje to, co poté mohu dělat. Ale pouze technicky!!!(To samozřejmě nebrání tomu, abych se mohl "teoreticky" kochat krásnými stroji.)
"Technologie" je úžasná (zvláště v analogu) a je k ní mraky literatury, debatních spolků, zkušeností jiných... Základy (ale i velmi pokročilé postupy) se lze naučit z nich. S internetem je máloco nedostupné. Zde může (nějaká) škola trochu pomoci, protože předkládá problémové okruhy a jejich řešení jaksi "na talíři". Myslím si ale, že zde mluvím spíše o učebních oborech... Ty se zabývají "řemeslným gruntem". Škola, která si klade vyšší ambice, obvykle nemá zájem o začátečníky, "kteří nedokážou navléknout film do vývojnice".
A to "vkládání myšlenek"? Toť otázka! Připustíme-li, že právě to je navýsost osobní, privátní, autorská záležitost, tak jakou roli bude hrát v této oblasti škola? Bude ovlivňovat to "privátno, osobno"? A jakým směrem? A kam se ten směr, cesta ubírá? Kdo a na základě čeho ho určí? Je přijatelné, aby kdokoliv v tvůrčím procesu někoho "naváděl" nebo dokonce někoho "nutil" vejít se do právě nyní a právě tady "platných" schémat?
Nejsem si jistý, zda bych chtěl být spojován s takovou nebo jinou "školou" (teď nemám na mysli barák nebo instituci, ale "kolektivní přístup" a pro školu "charakteristický výstup").
Pro mě by byla přijatelná "škola", která by mi nabízela možnost účasti na teoretických přednáškách a workšopech DLE MÉHO VLASTNÍHO VÝBĚRU!!! Nikoliv tedy dle "učebního plánu, osnov".
Nemohu si pomoci, ale tak či onak cítím ve vztahu učitel ("ten vyšší") a student ("ten nižší") menší nebo větší snahu ze strany "vyššího" vnutit "nižšímu" určitou šablonu (ať už vlastní nebo "dobovou") a z titulu "subordinace" se předpokládá, že "nižší" vezme (alespoň) část myšlenek "vyššího" za své.
Třeba se mýlím, ale neustále ve svém okolí tu "školskou poddanost" cítím... Jenom opravdu silné osobnosti dokážou odolat.
#54
Publikováno 13 březen 2008 - 19:26:08
#55
Publikováno 13 březen 2008 - 20:30:19
s tímhle Pentaxistovým vyjádřením bych taky souhlasil - třeba párhodinovej kurs míchání chemie, další - obsluha velkoformátu atakdále, prostě věci, který se teoreticky bez vybavení, které nemám, nebo nehodlám kupovat nedají nastudovat, tak na takovej kurs (jinak neznám systém vš studia) bych se třeba přihlásil, přednášku o kompozici jistě taky vyslechl, ale tu si můžu i přečíst - ty příklady před tím jsou lepší na živo, to je jasný
ale aby mi někdo přednášel o použití dslr, práci s atelierovými blesky, nebo základy práce s programy na úpravy foto z digi, do toho bych teda nešel - a to je jistě součástí takové školy, protože to patří ke dnešní době stejně, jako pevný kurs koruny a stoupající cena ropy na světových trzích
#56
Publikováno 13 březen 2008 - 23:34:10
#57
Publikováno 14 březen 2008 - 06:11:55
Kde jsi byl na jejich výstavě a jak se jmenovali? Protože to co jsem zatím viděl od polských studentů ITF Opava, tak se mi moc líbilo.Před dvěma dny jsem byl na výstavě 4 polských absolventů ITF v Opavě.V rámci rozhodování se o různých studiích doporučuji shlédnout.
#58
Publikováno 14 březen 2008 - 08:26:54
pentaxista dává vedle sebe samostudium z dostupných zdrojů - net, knihy atd. sám jsem to považoval za dostatečné, pokud má člověk píli a snahu. když ale mluvím s člověkem, který má za sebou famu, mluví o postupech, o nichž jsem nikdy neslyšel, s takovou samozřejmostí, jako já někomu neznalému řeknu "a pak to nasoukáš do cívky" jistě, nejsem žádnej machr pře ČB proces, přesto cítím, že ten člověk, byť to není jeho fotografická priorita, zcela samozřejmě zná postupy, které já nejsem s to ani domyslet - tudíž ani hledat v literatuře. a to upozorňuji, že žádným způsoben ne-exhibuje na můj úkor, je to pro něj prostě přirozenou znalostí. a já mu jí závidím.
co je pro mě naprosto neoddělitelně spjato s fotografií je otázka onoho autorství, jeho iluzivní domýšlivosti (prosím - to není žádný osobní výpad). filozofie si v posledním řekněme století povšimla, že ono to autorství není až tak autonomní. minimálně pro uvědomění (či alespoň zamyšlení se) tohoto je dobré, stýkat se s těmi, kteří jsou obecně přijímáni jako odborníci - protože právě jejich postavení je podobným kulturním konstruktem, jako ona kvalitativní kategorie autorství.
abych své grafomanství nasytil, musím se jako již nekdo přede mnou, přihlásit k mamiákově popisu akademického žití. ještě tak v polovině druhého ročníku jsem i já měl pocit, že studijní plán (viz. pentaxistův model volného studia) je zastaralý a zahlcuje mne informacemi, které nepotřebuji. dnes s pokorou přijímám status quo a uvědomuji si, že vyučující na univerzitách nejsou jen samolibé karikatury tupě lpící na svém oboru. že celý studijní plán není jen náhodně sestavený rozvrh, aby si všichni profesoři přisli na své (tedy rozhodně ne v té míře, jak se obecně soudí). ty věci do sebe zapadají a kdo si pyšně myslí, že jsou některé znalosti pro něho zbytečné, studuje tak dlouho, jako já. že je potřeba na cestě za titulem, ale především poznáním nutné lecos překousnout, to by snad nikoho nemělo zarazit.
takto jsem nepřímo diskutoval s s pentaxistovým názorem a to takovým způsobem, jakoby jej prezentoval za obecný což nedělá. tímto se omlouvám, že jsem jej takto "zneužil" abych i já neastínil SVÁ osobní východiska, formovaná mojí zkušeností a mým uvažováním nad nimi.
sakra... mam to smazat, nebo odeslat? no, jen do mě
#59
Publikováno 14 březen 2008 - 10:56:21
že studijní plán (viz. pentaxistův model volného studia) je zastaralý a zahlcuje mne informacemi, které nepotřebuji. dnes s pokorou přijímám status quo a uvědomuji si, že vyučující na univerzitách nejsou jen samolibé karikatury tupě lpící na svém oboru. že celý studijní plán není jen náhodně sestavený rozvrh, aby si všichni profesoři přisli na své (tedy rozhodně ne v té míře, jak se obecně soudí). ty věci do sebe zapadají a kdo si pyšně myslí, že jsou některé znalosti pro něho zbytečné, studuje tak dlouho, jako já. že je potřeba na cestě za titulem, ale především poznáním nutné lecos překousnout, to by snad nikoho nemělo zarazit.
no vono hodně záleží jak na který univerzitě - fakultě a v tom je asi gró týhle diskuze. já zažil na jedný škole osvěžující vítr do plachet a na druhý stupiditu, za kterou sem se sám styděl, jen vyučující spustili stavidla svý moudrosti
#60
Publikováno 14 březen 2008 - 11:37:11
jasná věc.
#61
Publikováno 14 březen 2008 - 21:52:36
http://www.sca-art.c..._absolventi.jpg
Fotografie jsou ve formátu cca A2, barevné inkoustové printy - tfujtajxl, jejich jediná adjustace spočívá v nalepení na kapě, nebo na čem to je. Podle mého skromného názoru jsou to fotografie hodné středně vzdělaného fotografa, ve většině případů bez jakékoli invence, které se snaží získat pomyslné body tím, že jsou nazvětšovány na velký formát. Být to fotka A4, ani pes by do nich nekopl. Všichni víme, že čím větší fotka je, tím lépe vypadá a na tom je celý ten fígl s výstavou postaven. Pokud by někdo z Vás na tuto výstavu šel, vřele doporučuji fotografii s názvem "Dospívání" - ta je, spolu s mnoha ostatními, typickým příkladem produktů ITF v Opavě. Nakonec ta fotka na pozvánce taky není žádné veledílo. Ne že bych já sám byl bůhvíjaký fotograf, ale tahle výstava mě opravdu dostala. Pokud ITF produkuje takové velemistry, tak pořeš klobás.
#62
Publikováno 15 březen 2008 - 03:15:56
#63
Publikováno 16 březen 2008 - 08:03:54
#64
Publikováno 16 březen 2008 - 10:08:00
Není mi jasné, proč by každý měl vědět, kdy bylo vynalezeno ruchadlo bratranců Veverkových, kam prorůstá pylová láčka, v jaké soustavě krystalizuje ten který nerost, jak po sobě jsou poloostrovy Sovětského svazu a k čemu slouží burel. Řekl bych, že to jsou vědomosti použitelné v TV soutěžích. Špičkový manuální pracovník je tímhle dušen, stejně jako když v "pracovní výchově" nutí matematika s odbržděným mozkem sázet kedlubny. Ne, že by to vědět a umět nemohli, ale život je krátký!
Proto jsem psal o tom, že by každý, kdo se chce něco naučit, měl mít možnost čerpat právě ty vědomosti, které jsou pro něj využitelné a měl by mít možnost oprostit se od "balastu". Kdesi jsem četl, že cestovatelé, kteří se museli prosekávat džunglí a brodit po krk v bahně, byli lepšími cestovateli, než ti, kteří totéž objeví a zmapují po výsadku z vrtulníku... Do dneška nevím, jestli to je nebo není pravda a ve vaně o tom přemýšlím.
#65
Publikováno 16 březen 2008 - 10:36:22
#66
Publikováno 16 březen 2008 - 10:45:18
... Prostě pravda je někde uprostřed, záleží třeba také na věku, mladší člověk bude mít spíše touhu (a mnohdy i čas) studovat školu, protože nemá ještě dost životních zkušeností, člověk pokročilejšího věku spíše už nechce o školách ani slyšet (a někdy to taky není dobře, třeba u sebe jsem v tom vypozoroval takovou tu pýchu "přece mi tu nebude ňákej profesůrek něco přechytřele vykládat jako nějakýmu vyjevenýmu puberťákovi". Prostě záleží na postoji, který k tomu člověk zvolí, a škole, kterou se rozhodne studovat (ne typu, ale konkrétní škole kvůli konkrétním vyučujícím studované). Tož tak.
S tím věkem je to trochu složitější. Vzdělávací mašinerie jsem součástí (nebo obětí?:-) nepřetržitě už patnáct let! A občas mi to už začíná maličko lézt na mozek... a naopak bych už raději vstoupil do pracovního prostředí, Nějaké pokračování školy prosím, ale ne hned, Je to unavující. Doma mám toho zajímavej příklad. Moje mamka měla podobný přístup k vzdělání jako mám já. Před asi deseti lety ale začala studovat angličtinu, nejdřív samostudium, pak na jazykovce, udělala si státnice a certifikát a od té doby učí na základce Aj. Nebyla to ale konečná, od té doby asi dvakrát absolvovala několikatýdenní kurz italštiny v Římě a Florencii, jeden kurz angličtiny v UK a letos v létě se chystá na dva měsíce zase do Říma. Stal se ze vzdělání koníček, ale pouze a jenom jednoho konkrétního odvětví, které má pramálo společného s absolvovanou vejškou (čvut).
#67
Publikováno 16 březen 2008 - 12:29:02
#68
Publikováno 16 březen 2008 - 12:36:27
Tudíž - nejobtížnější je najít hranici - a to zase záleží na učitelích (a těch, kteří "je ovládají"). Jakékoliv "osnovy" (šablony) by měly být jenom velmi hrubým vodítkem, které by navíc nebylo závazné pro nikoho. Chceš se učit? Pomůžu ti v tom jak nejlépe umím sám. Nechceš se učit? Také přístup... Jak nejlépe umím, vysvětlím ti, jaký to pro tebe bude hendikep.
Není povinné býti vzdělaným. To, že se někdo přihlásí na nějakou školu, neznamená (podle mě), že škola přebírá povinnost to do něj natlouct. Naopak - neposkytuje-li škola to, co se od ní očekává, pak zrušit, vybombardovat...!
A už slyším zastánce systému, jak mi spílají...
#69
Publikováno 18 duben 2008 - 11:20:35
Pročítám si teď Sylaby a témata na odezdávání vypadají docela zajímavě. Problém je v obroském počtu odevzdávaných prací, hromada teorie + neoblíbený bonus digi, který je dnes bohužel také potřeba znát. Viděl jsem i nějaké práce a i když asi ne vždy byly hodnoceny kladně mě se moc líbily. Naučit se fotografovat a snad i trochu lépe vnímat věci a děje kolem sebe by nebylo od věci. Sám se člověk asi také naučí, ale chce to hodně času, ještě větší hromadu materiálu na kažení a to nejdůležitějí nebýt líný, vymýšlet si témata a fotit.
#70
Publikováno 19 duben 2008 - 13:35:56
Nejspíš Hellichovka, Michael, jakási soukromá šk. v Dejvicích, SUPŠ ??? Kdo co znáte, slyšeli a viděli jste, absolvovali jste, máte tam děti - raďte, pište, přehánějte, protože během dne otevřených dveří vidím to, co škola chce abych viděl. Fotím radši na film (6x6 Yashica D), ale je to pro mě drahé, tak fotím i na digitální krabičku a pak občas "mrším" v PS ) Co byste vybrali ke zkouškám (obecněji)?
Díky, Lama
#71
Publikováno 19 duben 2008 - 21:10:33
#72
Publikováno 25 duben 2008 - 10:00:54
Ještě bych to posunul krapet dál od těch škol. Pro mě bylo a je podstatné setkávání s několika lidmi. Je to taky veliká škola. Vlastně to způsobilo, že jsem začal a pokračoval.
#73
Publikováno 25 duben 2008 - 10:31:46
#74
Publikováno 10 červenec 2008 - 08:32:12
Tvůrčí práci , vyjadřující osobní styl může člověk dělat jedině sám . Je
výsledekem dokonalého souladu mysli a citu . Pokud autor vytvoří svoji
fotografii zcela samostatně v celém jejím technologickém postupu , má význam a nezpochybnitelnou hodnotu pouze jako originál . Erik
#75
Publikováno 11 červenec 2008 - 17:22:02
Vážení termokomorníci a co další vzdělávání? Máte i jiné ambice než se jen vzájemně poplácávat po zádech? Kolik z Vás se přihlásilo k talentovkám do Opavy? Kdo se připravuje absolvovat nějakou fotokonzervatoř či libovolnou fotoškolu nižšího stupně? Jste spokojeni s úrovní svých fotek, s jejich obsahovou náplní ?
Toto není provokace - jen průzkum stavu odhodlání po dalším sebezušlechťování.
Loni jsem chodil na sobotní kurzy tvůrčí fotografie p. Němečka. Musím říct, že jsem žasnul nad tím, jak je p. Němeček výborný pedagog a to mj. proto, že dokázal svoje nadšení pro fotografii pravidelně na každém sezení přenášet na své studenty.
Líbilo se mi i jak byl nekompromisní při hodnocení fotografií svých studentů. Ambice jít na nějakou foto-školu nemám. K tomu je třeba talent. S úrovní svých fotografií spokojený nejsem, resp. celkem pěkně jsem se naučil zvětšovat ČB v komoře, takže můžu říct, že se mi líbí moje zvětšeniny. Frustrující je, že se mi nezdají příliš hodnotné po obsahové stránce.
Jako postup vedoucí alespoň k nějakému dílčímu zlepšení vidím v práci na tématu. Souvislé zpracovávání jednoho - dvou souborů fotografií na vybrané téma např. po dobu jednoho až dvou let. Co mi chybí je zkušený člověk, se kterým bych mohl pravidelně nad těmi fotografiemi diskutovat. A když už není takovej, možná by stačil kamarád, se kterým bychom ta témata zpracovávali společně a výsledný soubor by byl společným dílem. S takovým bychom se mohli hádat, co tam patří a co je humus, kterej tam nemá co dělat...
#76
Publikováno 31 červenec 2008 - 19:29:16
#77
Publikováno 1 srpen 2008 - 08:07:55
Vezmu filmy, ktere mam doma a z kazdeho filmu vezmu uplne ty prvni snimky. Takove ty vycvakavaci po zalozeni filmu. Vetsinou to ma clovek sklopene k zemi nebo nekam do neznama. Vzdy je to mazle, vzdy je tam "umeni". Udelam z toho fotky a poslu jim to do Vopavy:-) Mam takovej pocit, ze bych uspel.
Nemyslim si, ze nejaka skola udela z cloveka fotografa. Dobreho fotografa. Pro me je skola treba zdejsi forum. Nebo par "dedku" z meho okoli, kteri mi obcas poradi. Pokavad budem mluvit o technice, tak to si najdu v knihach nebo tady. Pokavad mluvime o fotkach, kompozici...., tak to se clovek nauci praxi a tim, ze bude fotit. A pak to bude s nekym konzultovat. S nekym, kdo bude chapat muj smer a bude ho prijimat. Ale aby me nekdo smeroval do uzkeho tunelu a kladl mi nekolik let na srdce, ze prave tohle a tohle je IN a ze jinak fotit nesmim...to ne, to teda ne. A ze to v Opave umi. Vzdyt ty fotky absolventu jsou na jedno brdo. Je videt, ze tam na ne meli velky vliv a ze si je pani profesori nasmerovali tim smerem, ktery uznavaji jen oni.
Jedinou vyhodu vidim v tehle skole. Sve fotografy umi zviditelnit a tak jim pripravit dobry start. Jenze za jakou cenu? Za cenu fotodeformace? Dekuji, nechcu.
#78
Publikováno 11 prosinec 2008 - 15:51:19
Oni ty boje byli vždycky, fotografie - malířství, piktorialisti - přímá fotografie, krajiny - nová věcnost,.....atd. Tak proč to nezkusit. To jen k tomu zda je škola ztráta času nebo nikoliv.
Podání přihlášky, poplatku a prací do 28. 2. 2009
Konzultace - pomoc s výběrem, kontakt s kantory a seznámení se s druhou teoretickou částí zkoušky 24. 1. 2009
další informace na http://www.itf.cz/
přihláška: http://webstag.slu.c...prihlaska/index
#79
Publikováno 11 prosinec 2008 - 16:51:46
#80
Publikováno 11 prosinec 2008 - 16:57:50
#81
Publikováno 11 prosinec 2008 - 18:01:23
Občas se mi stane, že potřebuji nového fotografa, pak to tedy dám vědět a zájemci se hlásí.
Průměrný uchazeč bez vzdělání, bývá slušný a většinou už to, že je ve velkém ateliéru, ho v podstatě uspokojuje. Moc toho neumí, také nemůže, neboť nedělá denně několik a někdy i několik desítek ateliérových fotografií. Když vleze za foťák, většinou dost nesmyslně svítí a za chvíli se přizná, že si neví rady a může tak z této krátké návštěvy i něco vytěžit.
Průměrný uchazeč ze vzděláním dává většinou už od dveří vědět, že vchází, ale opravdovská osobnost. Vysvětlí mi své kvality a očekává potlesk. Když vleze za foťák, většinou dost nesmyslně svítí a nadává, že on tyhle jednoduché fotky moc nefotí. Po nějaké době (rekord 4 hodin drží právě absolovent FAMU), vyhlásí dílo za hotové. V naprosté většině jde o úplně stejné neštěstí, jako u uchazeče bez vzdělání. Na obvzlášť nevrlé uchazeče se vzděláním, pouštím svého nevzdělaného kolegu, který začal fotit až v 35 letech a stejný motiv pak zcela bravurně vysvítí během 2 minut.
A o tom to je. O praxi. Ani doma v obýváku ani na Famáckém ateliéru se moc naučit nemůžete. Doma nebývá technika a na FAMU není dost času stráveného praxí. V ateliéru platí, že prvních 5.000 fotek je ztracených, pak to začne vycházet.
Takže fotit technicky dobře se naučí každý i bez odborného vzdělání, pokud to bude dělat naplno, nejlépe denně alespoň deset let. Nedělám si legraci. Po takovémto zápřahu přestane techniku vnímat a jen ji intuitivně používáte. A je jedno zda v ateliéru, nebo kdekoli jinde, zákonitost světla a zpracování platí vcelku universálně.
K čemu pak nabytou technickou bravuru použijete je Vaše a jen Vaše rozhodnutí. Do toho nemá nikdo co mluvit a i škola v ideální případě jen naučí nadprůměrné udělat nadprůměrný výsledek. V méně ideálním případě na nějaký čas utopí duši tvůrce v povrchosti pravidel.
Luboš
#82
Publikováno 11 prosinec 2008 - 19:22:54
no jak to říct? ano na plnou hubu - moje čtyřletá sestřenka umí fotit líp. podle mne jsou to duchaprázdné cvaky (tyhle se když fotím na digi ani nedostanou z karty) - v případě vyvolání jsou volány pouze spolu s povedenými fotkami.
pane birgusi vystudujte svoji vlastní škou nebo se naučte fotit.
pokud jsem někoho urazil tak sorry a pokud v tom najěké umění je tak já ho tam nevidím
a sorry za offtopic
#83
Publikováno 11 prosinec 2008 - 19:23:39
#84
Publikováno 11 prosinec 2008 - 19:32:12
ypres: kolego, nechci obhajovat pana Birguse, ale myslím si, že váš globální pohled na fotografi je stejně tak zúžený, jako názor zřejmě mé bývalé kamarádky Janycty, autorky slavné stati o ejakulátech. Má dobrá a ryze přátelská rada je: Spíše nekritizovat a snažit se pochopit
#85
Publikováno 11 prosinec 2008 - 22:08:29
#86
Publikováno 11 prosinec 2008 - 22:29:46
birgus je břídil
hmm... velmi inspirativní rétorika. být každý takhle stručný a jasný, to by se to ve fórech vyhledávalo.
#87
Publikováno 11 prosinec 2008 - 22:37:21
Jenom abych nebyl spojován z něčím, co není můj názor.
Nesouhlasím s názorem, že Vladimír Birgus je břídil. Je to fotograf, který má svůj názor a libí se mi, že jeho fotky nejsou logické, průhledné jak detektivky (a vetšina současného rádobyumění), ale jde cestou intuice a jeho práce mají jemný vnitřní děj.
Něco jiného jsou jeho ostatní aktivity.
Nemyslím, že lze z člověka udělat fotografa. Lze ho naučit řemeslo. To je naprostý základ. Jakmile se ho člověk naučí je naopak ve svém významu v podstatě zanedbatelné. Skutečně dobré fotky, nejsou dominantně o řemeslu, jen ho využívají.
Nemám rád štábní kultury jednotlivých fotografických ústavů. Po několika minutách poznáte Famáka, Opaváka, atd. Nicméně je to jen póza, kterou frekventanti nasáli a které se Ti šťastnější časem zbaví.
Společné mají nevalnou řemeslnou úroveň, normalizované výtvarné cítění a vysoké sebevědomí.
Pan Birgus se z nějakých důvodů, snaží učit i vkus a je to jeho cesta.
Pro mne to není důvod si ho nevážit.
Luboš
#88
Publikováno 11 prosinec 2008 - 23:11:07
#89
Publikováno 11 prosinec 2008 - 23:32:15
birgus je břídil
Lukasi, jsem čím dál tím víc zvědavý na tvé fotografie.
#90
Publikováno 12 prosinec 2008 - 00:31:50
birgus je břídil
Lukasi, jsem čím dál tím víc zvědavý na tvé fotografie.
http://www.fstop.cz/e/kozesnik/
#91
Publikováno 12 prosinec 2008 - 00:47:42
druhak sem se setkal s názorem, že ITF nezle považovat za školu, která je k něčemu víc, než jen k získání titulu. už při srovnání učebních metod s třeba FAMU (kde se to řemeslo učí poctivě, ale umění by se jeden nedořezal) je to rozdíl vyloženě propastnej. kdybych se měl hlásit na školu, tak jdu na VŠUP, která zatím celkem stabilně představuje platformu pro solidní uměleckej rozvoj lidí (kterejch je ovšem cca 3 v ročníku, tudíž je očekavatelný, že už něco uměj - jakože fakt uměj) a nebo na AURF (fakulta umění a designu na univerzitě j.e. purkyně v ústí n. l.), páč mám na tu školu kladný reference od jednoho nejmenovaného zfetovaného arogantního umělce co se minul povoláním....
sem nečekal takovýhle nedorozumění, když sme ve vláknu o vzdělání....
#92
Publikováno 12 prosinec 2008 - 01:17:51
Nevím čím to je, zda věkem, životem či čím, ale jedno vím jistě. Není tomu tak dávno, co jsem ve svých názorech patřil k těm nejradikálněším a troufám si říci, že bych autory hodnotil podobně břitce jako pře chvílí ty. Ale... hrany se časem obrušují a já zjištuji, že na tom, co jsem dřív nejvíce odkopával přece jen něco asi bude. Proto se od jisté doby nesnažím přiliš kriticky vyjadřovat o tom, co dělají jiní. Toto se snažím tak nějak implantovat na svou osobu. Myslím si, že pouze toto jediné mě může posunout o kousek dál...
Fotografie pana Birguse sem některé viděl, ze začátku jsem je moc nechápal, mé vědomí se s nimi přiliš mnoho neztotožňovalo, ale kladl jsem si otázku PROČ? Odpovědi se nalézají někdy až časem a stejně není jisté, zda jsou úplně správné....
Podle mě je fotografie, ale i koneckonců pohled na uvažování druhých tak nějak velice subjektivní záležitostí.
Proto bych nechtěl hodnotit ani záměry lidí jako je pan Birgus, bez toho, abych mu položil otázku PROČ!
Pokud bych toto učinil bez té předchozí otázky a nepochopil záměry myslitele, i tak bych si asi nyní kladl vinu především sobě a mému velmi nedostatečnému intelektu.
Čili v duchu křesťanství nesoudím ze strachu, že budu souzen. Nebo se o to alespoň snažím.
O tvých fotografiích či ukázkách co jsi mi nabídnul ti rád řeknu svůj názor někdy pěkně u pivka, vína, halúzkovej či čaje (či všechno dohromady), pěkně z očí do očí, řeknu ti můj pohled či hnutí mysli, co ve mně probouzí či zabíjí s tím, že nemusí být zrovna tím správným....
Opatruj sa o dobrú noc z Valašska
#93
Publikováno 12 prosinec 2008 - 01:20:27
#94
Publikováno 12 prosinec 2008 - 10:40:59
absolvent ITF Opava
kdyby tohle byl jedinej absolvent, co vlastně vůbec nic neumí, tak asi mlčim.... te jenom příklad za poslední dobu.
add fotky na fs - postupně doplňuju, nerad se totiž unáhluju s výběrem.
#95
Publikováno 12 prosinec 2008 - 12:59:51
každý má svou cestu a ta nese různá období a životní pocity z nich.
Jsou etapy plně tvůrčí a lehké a jsou etapy spíše vydřené a bez invence a jsou etapy proflákáného času, tedy zdánlivě na nic. Pocity z těchto dílčích etap nebývají koherentí. A tedy je typické, že se člověk vždy vidí poněkud jinak, než je jeho skutečné působení a někdy, pokud se zrovna vidí jako že dobrý, to svádí k rychlému hodnocení typu lepší horší, umí neumí. Snad u některých sportů, pokud by se vyloučily drogy, by to šlo. U fotografie je to dost zkreslující činnost.
Je to jistě Tvoje věc, co píšeš o svých souputnících v oboru, ale musím Ti říci, že mé zkušenosti s přímou pomluvou jsou dost bídné a většinou jsem pak dostal lekci sám.
Myslím, že Tě to čeká také a že za to s odstupem času budeš vděčný.
Luboš
#96
Publikováno 12 prosinec 2008 - 13:52:29
#97
Publikováno 12 prosinec 2008 - 15:15:10
Talent je dán (nebo nedán) - DNA, Bůh, Darwin... vím já...?!
Rozvíjení ("šlechtění") talentu je pouze o úsilí a houženatosti "toho koho jednoho".
Na řemeslo netřeba inšitutu, to zvládaly i výuční obory a učednictví a tovyryšství u někoho, kdo to uměl.
Tvorba (tvůrčí konání) je naprosto a výhradně individuální počin. Potřebuje-li někdo "vedení" při rozvoji sobě vlastní individuality, lze se domnívat, že bude kopírovat - ať už vědomě nebo podvědomě.
Pro hodnocení uměleckého díla neexistují (nikdy neexistovaly a existovat nebudou) objektivní kritéria.
UMĚLEC (blbé slovo... "tvůrce" je lepší) TVOŘÍ PODLE SEBE (nebo by tomu tam podle mě mělo být), DIVÁK MŮŽE ŘÍCT AKORÁT "LÍBÍ - NELÍBÍ".
V okamžiku, kdy začne (divák) přirovnávat a hodnotit, staví se do pozice kritika. Jediným úkolem kritika je (mnohdy komplikovanými rádobyintelektuálními souvětími ) dílo někam zařadit.
Jsem moc a moc rád, když mi někdo řekne svůj názor - jak na něj má fotografie působí, jaké v něm vyvolává pocity- naopak nesnáším lidi, kteří mě za každou cenu chtějí šoupnout do nějaké přihrádky.
Re: Školy, o kterých se zde hovoří, mi připomínají šlechtitelské ústavy, výsledkem jejichž práce jsou hybridy - mnohdy geneticky zmanipulované.
Omlouvám se za tento výlev, ale jaksi jsem pocítil potřebu to říci.
#98
Publikováno 12 prosinec 2008 - 15:22:00
#99
Publikováno 12 prosinec 2008 - 16:17:21
Řemeslo...
Krásně napsané
#100
Publikováno 12 prosinec 2008 - 20:27:08
Pro hodnocení uměleckého díla neexistují (nikdy neexistovaly a existovat nebudou) objektivní kritéria
doporučil bych číst více umělecky zaměřené teoretické literatury...., např. David Hume: Pravidla vkusu - Morální, politické a literární eseje, XXIII, kolem 1745
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních