Přejít na obsah


Fotka

Talentovky na ITF Opava či jiné vzdělávání


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
336 odpovědí na toto téma

#101 botas

botas

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 244 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 12 prosinec 2008 - 21:38:58

nojgi: Myslím si, že ak to chceš skúsiť , tak hor sa do toho a na ostatné nedaj. A kto si myslí, že to je nanič, tak nech tie skúšky igoruje. ITF skúšala aj dcéra a nedostala sa tam na prvý pokus. U nás sa hovorí, že na prvý pokus tam nezoberú nikoho, treba ukázať, že máš naozaj záujem a ísť tam viackrát. Ten istý rok skúsila už zmienenú Fakultu umenia v Košiciach a tam ju zobrali. A propo skúšky sa mi zdajú viac férové, lebo tam svoje práce najprv pošleš a potom ich ústne obhajuješ. Na druhý deń sú ešte ďalšie talentovky kde si Ťa preklepnú s iných vecí. Ináč v ročníku sú traja.
ypres_bass: Až máš chuť, tak to tam pošli, len upozorňujem, že to nie je úplne časovo ani finačne lacná vec. Tie skúšky má stály dokopy viac, než by si dal za ten Kiev 88, čo spomýnaš v inom vlákne.
  • 0

#102 kdoco

kdoco

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 070 příspěvků(y)
Reputace: 109

Publikováno 12 prosinec 2008 - 22:45:46

Řemeslo je děsně důležité a špatně se učí bez možnosti "dívat se někomu na ruce" a vyslechnout něco o (praktických) zkušenostech. Jde to, ale je to zdlouhavé, otravné a je zde opravdu velké nebezpečí zabočení do bludiště slepých cest.
Talent je dán (nebo nedán) - DNA, Bůh, Darwin... vím já...?!
Rozvíjení ("šlechtění") talentu je pouze o úsilí a houženatosti "toho koho jednoho".

Na řemeslo netřeba inšitutu, to zvládaly i výuční obory a učednictví a tovyryšství u někoho, kdo to uměl.
Tvorba (tvůrčí konání) je naprosto a výhradně individuální počin. Potřebuje-li někdo "vedení" při rozvoji sobě vlastní individuality, lze se domnívat, že bude kopírovat - ať už vědomě nebo podvědomě.
Pro hodnocení uměleckého díla neexistují (nikdy neexistovaly a existovat nebudou) objektivní kritéria.
UMĚLEC (blbé slovo... "tvůrce" je lepší) TVOŘÍ PODLE SEBE (nebo by tomu tam podle mě mělo být), DIVÁK MŮŽE ŘÍCT AKORÁT "LÍBÍ - NELÍBÍ".
V okamžiku, kdy začne (divák) přirovnávat a hodnotit, staví se do pozice kritika. Jediným úkolem kritika je (mnohdy komplikovanými rádobyintelektuálními souvětími 8-O ) dílo někam zařadit.
Jsem moc a moc rád, když mi někdo řekne svůj názor - jak na něj má fotografie působí, jaké v něm vyvolává pocity- naopak nesnáším lidi, kteří mě za každou cenu chtějí šoupnout do nějaké přihrádky.

Re: Školy, o kterých se zde hovoří, mi připomínají šlechtitelské ústavy, výsledkem jejichž práce jsou hybridy - mnohdy geneticky zmanipulované.

Omlouvám se za tento výlev, ale jaksi jsem pocítil potřebu to říci.


mohu se zeptat jaký přesný poměr vidíš mezi pojmy "tvorba" a "autorství"? mám jaksi potřebu si myslet, že je to celý dost... povrchní náhled. omlouvám se...
  • 0

#103 Pentaxista

Pentaxista

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 310 příspěvků(y)
Reputace: 311

Publikováno 12 prosinec 2008 - 22:45:50

Lukas_87
Lze tedy dílo "zařadit" do kvalitativní kategorie?
Mají tyto kategorie hierarchický charakter?
Lze tvrdit, že takovýto "systém" má obecnou platnost?
Má-li, proč "nefunguje"?
...
..
.
  • 0

#104 Lukas_87

Lukas_87

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 730 příspěvků(y)
  • LocationLondyn, UK
Reputace: 54

Publikováno 13 prosinec 2008 - 03:23:49

nic takového netvrdím.

kritika uměleckého díla není kvantitativní analýza, tedy není to v principu to samé, jako změřit délku stolu pravítkem.

mnoa, nemám nějak náladu se s tím roztahovat, tak to vezmu zkrátka a napadnu zásadní část úvahy, na který byl ten příspěvek postavenej, a to rovnou existujícím příkladem.

cituji "Tvorba je naprosto a výhradně individuální počin. Potřebuje-li někdo vedení při rozvoji sobě vlastní individuality lze se domnívat, že bude kopírovat - ať už vědomě nebo podvědomě."

-> není pravda - prvotním popudem k tvorbě je vždy libido, emoce, to silné vnitřní nutkání, a dobrý umělec se odlišuje od špatného právě tím, že dokáže v následujícím procesu tvorby vlastní emoci ovládnout, analyzovat a syntetizovat obecně platné konfigurace, které přetrvají. jakmile se umělec nechá plně ovládnout pudy, vzniká umění maximálně primitivní, nehodnotné (například abstraktní expresionisté - stačí srovnat například s expresí od kandinského, kde možno rozeznat základní trvanlivé tvary, archetypální formy - toho se nedá dosáhnout jinak, než analyticky, ovládnutím libida a emocí a jejich usměrnění inteligencí do archetypální formy)


dále pokud by byla pravda, že "Pro hodnocení uměleckého díla neexistují (nikdy neexistovaly a existovat nebudou) objektivní kritéria."
.... V okamžiku, kdy začne (divák) přirovnávat a hodnotit, staví se do pozice kritika. Jediným úkolem kritika je (mnohdy komplikovanými rádobyintelektuálními souvětími) dílo někam zařadit."

potom nemůžeme o žádném již existujícím uměleckém díle říci, je-li dobré, a nebo není. tento výrok totiž přímo říká, že není možno nijak posoudit jeho kvalitu, jeno ho "někam" (není to trochu vágní označení?) zařadit....
to je samozřejmě nesmysl. celá historie lidstva je protkána díly, nepravděpodobnými konfiguracemi hmoty, jež dostaly formu úmyslným lidským zásahem, o nichž víme s naprostou jistotou, že jsou dobrými uměleckými díly.

abych předešel dalším otázkám - především se jedná o vkusový soud (pozn. vkus NENÍ individuální, jak se mnozí zcela mylně domnívají, a navíc je toto slovo špatně užíváno a zaměňováno se subjektivním hodnocením "líbí/nelíbí" na základě vztahu k předmětu), analytické zhodnocení shody formy s ideou díla (odkazuji o pár odstavců výše), estetické zhodnocení (též není subjektivní) a konečně srovnání s již existujícími díly - ani to nemůže být subjektivní, neboť předcházející díla již byla podrobena nesubjektivnímu hodnocení.

/ psal sem to v půl čtvrtý ráno, omlouvám se za gramatické, stylistické a jiné chyby
  • 0

#105 Lukas_87

Lukas_87

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 730 příspěvků(y)
  • LocationLondyn, UK
Reputace: 54

Publikováno 13 prosinec 2008 - 03:24:55

a za existující příklad si můžeš vzít třeba slunečnice od Van Gogha
  • 0

#106 kraken

kraken

    Admin pro věci politické, teologické a sociální

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 914 příspěvků(y)
  • LocationOstrata
Reputace: 197

Publikováno 13 prosinec 2008 - 10:41:21

Lukasi, všecko je to napsané krásně jak sviňa, enem temu nerozumím. Případa mi to jako četba toho, co nazval kolega Pantaxcista: "mnohdy komplikované rádobyintelektuální souvětí". Víc k tomu nemumím dodat, nestačí vnímat slova, nekteré ani neznám, všecko sa mi točí.......
  • 0

#107 kraken

kraken

    Admin pro věci politické, teologické a sociální

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 914 příspěvků(y)
  • LocationOstrata
Reputace: 197

Publikováno 13 prosinec 2008 - 10:53:40

Lukas napsal:

.....analyzovat a syntetizovat obecně platné konfigurace......

.......možno rozeznat základní trvanlivé tvary, archetypální formy........

......celá historie lidstva je protkána díly, nepravděpodobnými konfiguracemi hmoty......

Lukasi, su jen prostý ogara z Valašských pasek, mohl by jste mi to prosím napsat nëjakým jazykem, který bych pochopíl???
Vážně to nechápu, nerozumím tom, nerozumím ogarom co tak mluvíja...prosím.
Jediné co sem z teho pochopíl je to, že vlastně aj strakatí exteroristé dělajú primitivní a nehodnotné umnění, to sem pochopil, jináč nic.

Lukasi, ogaro, pomoz, prosím.....
  • 0

#108 Lukas_87

Lukas_87

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 730 příspěvků(y)
  • LocationLondyn, UK
Reputace: 54

Publikováno 13 prosinec 2008 - 11:00:12

pokud bych to měl vzít nějak jednodušeji, pak.... bych si pro lepší pochopení dovolil zařadit teorii zabývající se uměním k filosofii. oboje se zabývá zkoumáním existujícího světa (teorie umění pouze jedné konkrétní specifické části, v podstatě je podoborem filosofie, která je podoborem fyziky, když už jsme u toho), oboje pracuje se stejným aparátem k dokazování souvislostí a vztahů - s logikou (podobor matematiky). proto se není možné divit, že formulace a vzájemné vztahy jednotlivých pojmů jsou komplikované - nejsem apoštol lukáš, co psal bibli, "uvnitř umění" musí všechno vzájemně fungovat a nemůže se popírat.
umění není a nikdy nebylo intuitivní, a ač si to mnozí myslí, přistupovat k němu srzeva subjektivní pohnutky (emoce) bez procedění daného materiálu exaktní logikou, je zcela špatně.

uvnitř umění existují pevně daná pravidla, výjimky, staletímy ověřené a fungující vztahy - ať už se jedná o zákony estetické, či o kterýkoli jiný podobor umění.

a úplně jednoduše - v umění je všechno předem dáno.
  • 0

#109 Lukas_87

Lukas_87

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 730 příspěvků(y)
  • LocationLondyn, UK
Reputace: 54

Publikováno 13 prosinec 2008 - 11:04:43

.... Lukasi, ogaro, pomoz, prosím.....


čist, číst, číst. Emanuel Kant, David Hume, Umberto Eco, Jean Clair.
a pokud nechceš chodit do knihovny.... alespoň toto http://www.animacia.sk/estetika.htm
  • 0

#110 kdoco

kdoco

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 070 příspěvků(y)
Reputace: 109

Publikováno 13 prosinec 2008 - 11:09:46

krakene, chlapisko, jenže to je právě těžké...

je třeba nestrkat hlavu do písku před tím, že naše "dílo" je stejně tak divákovo, jako mé. myslet si, že tvořím sám o sobě je prostě blud.

komplikované věty... jistě. ale svět není jednoduchý. nelze si myslet, že fotografování se vejde do věty:

Tvorba (tvůrčí konání) je naprosto a výhradně individuální počin.

protože prostě není. Je to spíše počin individua. Ale žádný na okolí nezavislý akt! tak jako promluva typu:

Školy, o kterých se zde hovoří, mi připomínají šlechtitelské ústavy, výsledkem jejichž práce jsou hybridy - mnohdy geneticky zmanipulované.

ve které je obrovské množství kontextualních odkazů tak, jako v každé fotografii. tu větu a potažmo i fotografii lze analyzovat. subjekt samozřejmě není možné vyřadit. je potřeba mít ale stále na paměti v čem je subjekt formován.
  • 0

#111 kdoco

kdoco

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 070 příspěvků(y)
Reputace: 109

Publikováno 13 prosinec 2008 - 11:13:51

a naopak pro lukase:

pouštět se do diskuse o tom, co je čeho podooborem je tuze tenký led...
  • 0

#112 kraken

kraken

    Admin pro věci politické, teologické a sociální

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 914 příspěvků(y)
  • LocationOstrata
Reputace: 197

Publikováno 13 prosinec 2008 - 12:23:15

V ste ogaři strašně chytří, rozumíte tomu, ale proč nemožete mluvit tak abych Vám rozumněél? Doteď tomu tadyk na temnej tak bylo, když sem nečemu nerozumněl, tož sem sa zeptál a bylo to v klidu sděleno.

No a včilkaj sa mluví o umnění, jazyčiska ogarů sa změníjú jak sviňa a mluví sa tak, že tomu normální človek nerozumí(nemysím si, že su až úplný blb, enem prostý ček se základní školú- ale zasejc mám ty základky tři).
A čím věcej sa mluví o umnění , tak tím větší je v tym maglajs. Navíc si mysím, že ogara kerývá tak píše si sám o sobě mysí, jaký není borec, že umí tak mluvit. Mysím si také, že je tady na temnej víc lidí, keřívá temu moc nerozumijú, enem nic neříkajú. Nebo, že bych byl taký blb enem já??? Asi jo.

No nic ogaři, mysím si, že to bude asik v tym, že su enem tupé jelito, keré temu moc merozumí a omlouvám sa rušení tej Vaší debaty, o své hluposti při kereví neznám Kanty, Umberty Ecoje, aj s Clérama. Ani je číst nebudu, protoževá bych to stejně nepochopíl a enem by ně to zblblo. A navíc u nás na dědině mám knihovny, enem na národním výboře, a tak takové knížky nejsú, tam je enem Němý Bobeš, Děcka z Bulerbyna, Palackého dějiny a Dalas s tým Džejárem , jináč nic takového. V Praze nebývám, byl sem tam enem jednúc v sedmej třídě, takže ty možnosti taky nemám.

Tož tak a už za nezlobte, už do teho radši zasahovat nebudu.
  • 0

#113 kdoco

kdoco

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 070 příspěvků(y)
Reputace: 109

Publikováno 13 prosinec 2008 - 12:40:25

nu... číst to samo nikdo nemusí, jen je pak taková diskuse složitější 8-O

ale.. nějaký příklad o čem jsem psal já:

věta:

Školy, o kterých se zde hovoří, mi připomínají šlechtitelské ústavy, výsledkem jejichž práce jsou hybridy - mnohdy geneticky zmanipulované.

abychom nemuseli otvírat slovník naučný, prošli jsme výchovou, vzděláním. to nám dalo pojem o tom, co je škola, představu, jak dát dohromady slova "šlechtitelský" a "ústav" aniž bych tam kdy byl a zároveň chápu, v čem spočívá ta "metafora"
zároveň jako člověk vyrůstající v naší společnosti vím, jaký náboj má sousloví "genetisky zmanipulované" a jaké konotace (souvistosti... nevim jak to přeložit přesně) má takto užité slovo hybrid - které by se jinak dalo považovat i za neutrální. v této větě není neutrální.
takto kolega pentaxista poskládal větu ze symbolů a kulturních metafor, aby tak vyjádřil něco, co ta slova samotná přesahuje. tak, jako když fotografuje, tvoří fotografii, která má nějaký přesah. ale má i nějaké kořeny. Ty kořeny získává tvůrce v průbehu života v nějaké společnosti. nemůže se oddělit od toho, co do něj společnost vložila. mimo jiné i výukou, jakoukoliv. je pak otázka, v jakém bodě se výuce vzepřít, abych nebyl tím hybridem.
dle mého názoru v době, kdy začně individuum takto uvažovat je už pozdě. vzdělávání už ho hodně "dostalo" - a já přemýšlím o tom, zda není v takovém případě lepší snažit se dozvědět co nejvíce, abych byl v tvorbě co nejsvobodnější.

ááá... tak to jsem to teda zjednodušil. sakra, snažil jsem se původně vymyslet nějaký příklad s mravenečky...
  • 0

#114 Lukas_87

Lukas_87

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 730 příspěvků(y)
  • LocationLondyn, UK
Reputace: 54

Publikováno 13 prosinec 2008 - 15:33:21

V ste ogaři strašně chytří, rozumíte tomu, ale proč nemožete mluvit tak abych Vám rozumněél? Doteď tomu tadyk na temnej tak bylo, když sem nečemu nerozumněl, tož sem sa zeptál a bylo to v klidu sděleno.


mnojo, já když třeba poslouchám tátu, jak mluví vo těch svejch zahradnickejch odbornostech.... taky tomu prdlajs rozumim.

co se těch knížek týká - nemají tam v knihovně Příběh umění od Gombricha? tu knížku bych ti doporučil na pročtení. ne, není to žádná nudná teorie s hromadou sprostejch cizích slov, ta knížka je sama určena dle slov autora pro dospívající lidi, co se začínají zajímat o umění. není pro její čtení třeba žádných znalostí a jazyk je srozumitelný.
vážně si to zkus někde obstarat, půjčit, přečíst. je to výborná kniha a pomůže ti odhalit a pochopit mnoho netušenejch sovislostí.
  • 0

#115 prema

prema

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 558 příspěvků(y)
Reputace: 9

Publikováno 13 prosinec 2008 - 16:20:51

Já bych s dovolením také něco uvedl.Když mi bylo něco mezi řekněme 17. a 23 rokem,byl jsem diskusemi na této intelektuální frekvenci opravdu dosd nadšený,slézali jsme se dost pravidelně v jedné místní putyce a vedli debaty na takováto témata.Fakticky jsem tím žil,naplňovalo mne to pocitem dá se říci až štěstí z odkrývání do té doby pro mne neznámých rovin.V té době jsem se opravdu intenzivně věnoval pozorování vesmíru,s nějakými astrofotografiemi jsem vyhrál i tehdy ještě federativní soutěž,kromě nočních pozorování a občasného vyjíždění do hor jsem byl prakticky furt naložený v knihovnách u odborné literatury,včetně těch vybraných filozoficky zaměřených / okresních,později jsem dojížděl pro jednotlivé tituly do 30 km vzdálené Vědecké knihovny v Ostravě.Byla to doba z mého tehdejšího pohledu neuvěřitelně intenzivní,člověk měl velké oči z možností intelektu,mimo jiné i toho verbálního.Dost výrazně komplikovaně skládané úvahy v ještě komplikovanějších větných složeních nás / opět z tehdejšího pohledu/ ohromně obohacovaly.Rozhodně jsme to nevnímali jako nějakou pózu nebo tak něco.Ovšem ,a proto to zde vlastně všechno píši,postupem času jsem si začínal čím dál více uvědomovat jeden dost podstatný fakt,který se bohužel nedalo přehlédnout a totiž nepřímou úměru mezi množstvím zvláště verbálních intelektuálních produktů a množstvím skutečně hmatatelných a ničím neokecatelných výsledků jednotlivých diskutujících.S dalšími zkušenostmi v průběhu následujících let se tento poznatek bohužel jen utvrzoval a sílil.V dnešní době jsem já osobně asi v tom bodě,kdy sice vzhledem k uvedené minulosti mám do jisté míry pro tato intelektuální cvičení pochopení,ovšem dávám výrazně přednost jiným formám prezentace případných / snad někdy/ dovedností.Je mi ovšem jasné, že pokud by mi někdo z takovým názorem přišel v tehdejší době ,asi bych si s ním moc nerozuměl.
  • 0

#116 RHx

RHx

    Hrabě kydoň

  • Předplatitel
  • 5 702 příspěvků(y)
  • LocationHK
Reputace: 386

Publikováno 13 prosinec 2008 - 17:02:38

krakene, příteli, neřeš to
pro moje unavený oči takový dlouhý stati nejsou a že bych jim rozuměl se taky říct dvakrát nedá
hlavně, že máš vždycky s sebou na papíře pěkný snímky a z nich radost - při práci, zvětšování i prohlížení nad ránem
  • 0

#117 Gorgi

Gorgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 780 příspěvků(y)
Reputace: 33

Publikováno 13 prosinec 2008 - 17:26:44

teorie umění mne bude zajímat pouze a až ji napíše/napsal nějaký umělec formátu van Gogh, Rembrandt, Michelangelo Merisi, magister Jottus, Feidás....

Kant, Hume ani žádný další citovaný nikdy nic jiného než slova nestvořili...tak je to, co napsali, pro mne poněkud irrelevantní... souvislosti se tak nejspíš dají najít, i nějaké ty archetypální tvary - ale kdo mi potvrdí, zda je to vykalkulované nebo cítěné? (teď jsem si určitě naběhl, bo dostanu nějaký nezpochybnitelný příklad.... 8-O ).
  • 0

#118 Mamiak

Mamiak

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 4 416 příspěvků(y)
Reputace: 258

Publikováno 13 prosinec 2008 - 17:40:41

hů nou dů, hů dountnou týč 8-O

krakene, to je pravalaština :)
  • 0

#119 kdoco

kdoco

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 070 příspěvků(y)
Reputace: 109

Publikováno 13 prosinec 2008 - 17:48:39

Kant, Hume ani žádný další citovaný nikdy nic jiného než slova nestvořili...tak je to, co napsali, pro mne poněkud irrelevantní... 8-O ).


  • 0

#120 kdoco

kdoco

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 070 příspěvků(y)
Reputace: 109

Publikováno 13 prosinec 2008 - 17:54:53

ufff... nic než slova? slova je málo, slova je méně než něco jiného? ve svých příkladech jsi uvedl POUZE a výhradně umělce stejného civilizačního kontextu, jako jsou oni myslitelé. není v tom něco příznačného?

ještě mě tak napadá - a je to čistě jen otázka, na níž nemám odpověď - nebývají teoretické koncepty umělců (pokud se do nich pouštějí a ne že by to nedělali) právě ty nejsterilnější ze všech? nebudou to právě oni, kteří budou nejvíce jednostranými zastánci toho svého? je možné být géniem v umění a zároveň neztrácet nadhled?

ale co je nejdůležitější - je možné prostě fotografovat. nehledat za tím žádnou vědu. pak je ale velmi odvážné pronášet soudy typu:

Tvorba je naprosto a výhradně individuální počin
  • 0

#121 Blekentvajt

Blekentvajt

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 034 příspěvků(y)
Reputace: 12

Publikováno 13 prosinec 2008 - 18:26:04

Teda přátelé, já jsem si mezi protýkáním historie lidstva dalšími nepravděpodobnými konfiguracemi hmoty odskočil na temnou a co to nevidím, one se tu syntetizuje a analyzuje i na archetypy došlo, jen to konceptuálno a postmodrna tu ještě chybí :lol:
No ale vážně, chci toliko podotknout, že se mi vždycky v palici rozsvítěj kontrolky když je někdo s něčím sofort šmahem hotov, nebo když srší neochvějnou jistotou ve věcech, které jsou často povahy nejisté už ze své podstaty :
"birgus je břídil", "filosofie je podoborem fyziky","přistupovat k umění bez exaktní logiky je zcela špatně" atp.
Bych možná trochu sundal nohu z plynu, nic ve zlým 8-O :)
  • 0

#122 kdoco

kdoco

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 070 příspěvků(y)
Reputace: 109

Publikováno 13 prosinec 2008 - 18:30:44

saaakra, tak já sem tu postmodernu tak jako pokoutně pašuju, a on si toho nikdo nevšim!!!! 8-O

ač zcela souhlasím s těmi šmahy, přidal bych ještě jeden, ať jsme spravedliví:

DIVÁK MŮŽE ŘÍCT AKORÁT "LÍBÍ - NELÍBÍ"
  • 0

#123 Blekentvajt

Blekentvajt

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 034 příspěvků(y)
Reputace: 12

Publikováno 13 prosinec 2008 - 18:38:08

saaakra, tak já sem tu postmodernu tak jako pokoutně pašuju, a on si toho nikdo nevšim!!!! :lol:
"


..ále jó, ale eště to tu napadlo tzv. na "plnou díru". A přitom to slovo TAK pěkně zní 8-O :)
  • 0

#124 StanislavPleva

StanislavPleva

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 215 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 13 prosinec 2008 - 18:53:36

Nebylo by libo pivínko, pánové?? Nebo rumíček?? 8-O :) :lol:
  • 0

#125 Lukas_87

Lukas_87

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 730 příspěvků(y)
  • LocationLondyn, UK
Reputace: 54

Publikováno 13 prosinec 2008 - 19:02:24

teorie umění mne bude zajímat pouze a až ji napíše/napsal nějaký umělec formátu van Gogh, Rembrandt, Michelangelo Merisi, magister Jottus, Feidás....

Kant, Hume ani žádný další citovaný nikdy nic jiného než slova nestvořili...tak je to, co napsali, pro mne poněkud irrelevantní... souvislosti se tak nejspíš dají najít, i nějaké ty archetypální tvary - ale kdo mi potvrdí, zda je to vykalkulované nebo cítěné? (teď jsem si určitě naběhl, bo dostanu nějaký nezpochybnitelný příklad.... 8-O ).


Auguste Rodin
  • 0

#126 venca

venca

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 799 příspěvků(y)
Reputace: 6

Publikováno 13 prosinec 2008 - 19:23:17

teorie umění mne bude zajímat pouze a až ji napíše/napsal nějaký umělec formátu van Gogh, Rembrandt, Michelangelo Merisi, magister Jottus, Feidás....

Kant, Hume ani žádný další citovaný nikdy nic jiného než slova nestvořili...tak je to, co napsali, pro mne poněkud irrelevantní... souvislosti se tak nejspíš dají najít, i nějaké ty archetypální tvary - ale kdo mi potvrdí, zda je to vykalkulované nebo cítěné? (teď jsem si určitě naběhl, bo dostanu nějaký nezpochybnitelný příklad.... :lol: ).


Auguste Rodin


Schoenberg...

to all: nechal bych to na tu diskuzi u piva, radím vám dobře... tam se i rád zapojím
  • 0

#127 Gorgi

Gorgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 780 příspěvků(y)
Reputace: 33

Publikováno 13 prosinec 2008 - 19:27:14

teorie umění mne bude zajímat pouze a až ji napíše/napsal nějaký umělec formátu van Gogh, Rembrandt, Michelangelo Merisi, magister Jottus, Feidás....

Kant, Hume ani žádný další citovaný nikdy nic jiného než slova nestvořili...tak je to, co napsali, pro mne poněkud irrelevantní... souvislosti se tak nejspíš dají najít, i nějaké ty archetypální tvary - ale kdo mi potvrdí, zda je to vykalkulované nebo cítěné? (teď jsem si určitě naběhl, bo dostanu nějaký nezpochybnitelný příklad.... :lol: ).


Auguste Rodin


Schoenberg...

to all: nechal bych to na tu diskuzi u piva, radím vám dobře... tam se i rád zapojím


kdy? (navrhuju v týdnu 5-9/1)
rád se dozvím něco víc...jsem totiž extrémně nedůvěřivý vůči jakýmkoliv teoriím, která říkají, jak mám, co chápat, a k slovním ekvilibristikám :)
  • 0

#128 kdoco

kdoco

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 070 příspěvků(y)
Reputace: 109

Publikováno 13 prosinec 2008 - 19:34:50

saaakra, tak já sem tu postmodernu tak jako pokoutně pašuju, a on si toho nikdo nevšim!!!! :)
"


..ále jó, ale eště to tu napadlo tzv. na "plnou díru". A přitom to slovo TAK pěkně zní :) :)


a máš mě :-) třetí přikázání ljubitělismu...

ljubiteliste.estranky.cz

:lol:

na pivku je to nej, takhle to kolikrát vyzní i jako neadekvátně agresivně, to je jasný. já jsem zas nedůvěřivej ke "zdravýmu selskýmu rozumu" ale ve finále se zpravidla zjistí, že se ty stanoviska až tak neliší. jen se nechci dostat do stavu, abych se bál nějaký slovo použít ve strachu, že budu nařčen z verbální masturbace (to je teda u nás regulérní akademický žargon, nezaměňovat s ejakulátem janycty...)
  • 0

#129 kraken

kraken

    Admin pro věci politické, teologické a sociální

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 914 příspěvků(y)
  • LocationOstrata
Reputace: 197

Publikováno 13 prosinec 2008 - 19:37:56

Nebylo by libo pivínko, pánové?? Nebo rumíček?? :) :) :)


Konečně neco, čemu rozumím, děkuju Staníku, hnedkaj si jednu dám a budu si zase na chvilku myslet, že su chytrý intelektuál :lol:
  • 0

#130 kraken

kraken

    Admin pro věci politické, teologické a sociální

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 914 příspěvků(y)
  • LocationOstrata
Reputace: 197

Publikováno 13 prosinec 2008 - 19:43:59

hů nou dů, hů dountnou týč :lol:

krakene, to je pravalaština :)


Vím, ale máš to nesprávně napsané, musí tam být čárky nad U :)

hú nou dú atd.
  • 0

#131 servus

servus

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 158 příspěvků(y)
  • LocationPraha
Reputace: 3

Publikováno 13 prosinec 2008 - 20:07:16

[quote]kdoco ufff... nic než slova? slova je málo, slova je méně než něco jiného?


Slova opravdu někdy bývají především pramenem nedorozumění. Obávám se, že z Tvého lehce podrážděného podtónu posledních příspěvků to přímo vyplývá.
Myslím, že zajímavější než slova jsou myšlenky a vjemy a možná je ještě zajímavějí to co je způsobuje. A k tomu má neverbální vyjádření rozhodně blížeji, než slovo. Když už jsme u slov, existuje i slovo pokora.

Hezký večer

Luboš
  • 0

#132 Kramsky

Kramsky

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 52 příspěvků(y)
Reputace: 3

Publikováno 14 prosinec 2008 - 11:19:25

Vzdělání není nikdy dost!

Hodně příspěvků mi připadá jako:
- Proč se to musím učit (třeba historii), když to nebudu nikdy potřebovat.
- Většina lidí bez vyššího vzdělání (obecně) zatracuje vysokoškoláky, protože jen oni jsou ti praví fachmani a vzdělání je na nic..

Promiňte, ale některé výlevy o tom jak Birgus je nula a podobně mi přijdou docela nízké..

Ono je to tak, že člověk během života sbírá zkušenosti a pak je schopen tvořit si vlastní názor na cokoli.

V opačném případě se třeba přihlásí do nějaké extrémní starny a jde hajlovat na Václavák pod vedením nějakého "osvícence".

..nebo si alespoň, jako každá liška "chválí svůj ocas" na nějakém fóru.

Takže jděte do toho, i když vám to bude zdánlivě nanic.
  • 0

#133 Pentaxista

Pentaxista

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 310 příspěvků(y)
Reputace: 311

Publikováno 14 prosinec 2008 - 12:26:06

Mého tatíka učili m.j. dva nositelé Nobelovy ceny. Když jsem chtěl vyzvědět "z jakého těsta" je uhněten nositel NC (oproti těm "obyčejným"), řekl mi, že se od těch ostatních lišili tím, že hodně věděli(měli seštudované patrně vše, co bylo v té době k dispozici) a to, co věděli, dokázali prezentovat srozumitelně - zcela jednoduchými slovy.
Navíc - zpravidla se neodvolávali na cizí myšlenky (asi to mělo nějakou logiku, protože "skládanka z cizího" by jim asi nenadělila NC...)
Legrační prý bylo, že tito dva museli vynakládat dosti úsilí, aby se vešli do jedněch dveří se "sobě rovnými" i nadřízenými, protože téměř programově nedodržovali pravidla.

Asi jsem cosi po rodičích podědil (:)) - a nejvíce jakousi svobodomyslnost a averzi k "oficiálním" autoritám, myšlenkám, rituálům...
Učil mě člověk, jehož schopnosti ocenil prezident Masaryk zlatými hodinkami s věnováním (asi se to tak tenkrát dělalo), aby jej zakrátko dosti výrazně "ztrestal" za "neloajalitu".
Učím se u chlápka, který má strojní (?) průmyslovku, živí se tím, a - současně má svá grafická díla v galeriích po téměř celém světě.
Učili (no, spíše sekýrovali) mě ale také vzdělaní blbci, to je pravda.

Ve kterési části svého téměř šedesátiletého života (nedokážu odhadnout "ten den") jsem začal jednak pochybovat a též jsem nabyl nevývratného přesvědčení, že pro toho, kdo chce nezávisle (chcete-li "svobodně") tvořit, je úplně nejdůležitější "odříznutí pupeční šňůry od oficiálna". Jedním dechem ale dodávám, že nalezení "pravého okamžiku" je zatím to nejhorší, s čím jsem se kdy potýkal... Uřízneš příliš brzy - vykrvácíš, uřízneš pozdě - hrozí otrava.

Možná tady pobudu ještě deset, dvacet let... :lol: Jsem navýsost přesvědčen, že (stejně jako je tomu dnes) se až do kremace budu pozorně snažit vyslechnout názory jiných, ale ať budou jakékoliv, nenechám se strčit do přihrádky (pokud sám nebudu chtít).
Babička mi nadávala, že jsem neznaboh... No, nevím, jakýsi "řád" lze vytušit. Otázkou je, zda by mi "poznání tohoto řádu" nepřineslo pocit, že jsem na vojně...

P.S.1 Na tom, co jsem napsal - umíněně trvám :)
  • 0

#134 kraken

kraken

    Admin pro věci politické, teologické a sociální

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 914 příspěvků(y)
  • LocationOstrata
Reputace: 197

Publikováno 14 prosinec 2008 - 13:32:15

Tak tomu docela rozumím pane Pentaxisto a Váš postoj docela chápu...
  • 0

#135 prema

prema

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 558 příspěvků(y)
Reputace: 9

Publikováno 14 prosinec 2008 - 17:31:44

Ad Kramsky : Já bych tedy vůbec nedával rovnítko mezi vzděláním a návštěvou obzvláště některých typů škol.O tom,že vzdělání není nikdy dost myslím samozřejmě málokdo pochybuje.Ovšem je otázkou-a o tom je zdejší diskuse,co si kdo pod tímto pojmem představuje.Nemusím např. chodit daleko,zrovna na Slezské universitě,kde ITF sídlí je vyučován jeden obor / zdravotnická tématika/,jehož paskvilnost je až neuvěřitelná.Jsem z oboru,takže dnes a denně vidím,s jakými nebetyčnými absurditami se tam operuje.Náplň osnov,vyučující,faktický totální nezájem o tyto "absolventy"-kdo do toho trochu vidí,pajšl se mu obrací.Takových superabsurdních takyoborů,případně různých ukrutně důležitě se tvářících vzdělávacích programů je dnes neuvěřitelná spousta / v tomhle směru by mohl konkurovat snad jen VUML blahé paměti/,všechno je patřičně okudrlinkováno hogo fogo certifikáty,seriozně se tvářícími webovými stránkami atp. Sám jsem bohužel nucen spousty těchto vzdělávacích programů direkcí shora absolvovat,a to co tam mnohdy slyším a jakým způsobem je to vše organizováno je až dech beroucí.Vždy si znovu a znovu uvědomuji snadnost manipulace s lidmi,mnohým ,byť původně lucidně se tvářícím jedincům toto dlouhodobé působení s vidinou teoretického možného růstu / byť založeného pouze na tom krásně provedeném hajzlpapíru/ docela zmagoří hlavu.Takže obecnou radu jít do toho bych neviděl u některých institucí zase tak úplně bez rizika.To ani náhodou.
  • 0

#136 al-gaida

al-gaida

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 93 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 14 prosinec 2008 - 22:38:32

Na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně existuje obor "Reklamní fotografie".

Nevšiml jsem si že by tato škola a obor byl někde v této diskuzi zmíněn.

Znáte někdo tento studijní program? Studujete tam někdo nebo znáte někoho kdo tam studoval či studuje? Podávali jste přihlášku, nebo byl se někdo podívat na dnu otevřených dveří?
  • 0

#137 ypres_bass

ypres_bass

    Obchodník zbožím prošlým

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 736 příspěvků(y)
  • LocationPardubice
Reputace: 52

Publikováno 14 prosinec 2008 - 23:28:12

Na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně existuje obor "Reklamní fotografie".

Nevšiml jsem si že by tato škola a obor byl někde v této diskuzi zmíněn.

Znáte někdo tento studijní program? Studujete tam někdo nebo znáte někoho kdo tam studoval či studuje? Podávali jste přihlášku, nebo byl se někdo podívat na dnu otevřených dveří?

pár lidí znám, ale jen tak povrchně
  • 0

#138 ochu

ochu

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 243 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 15 prosinec 2008 - 00:30:31

Pane Pentaxisto - ten poslední kúsek co ste napsal mňa úplně dostal. Tak jednoducho a krásno bych to nedokázal řéct snáť nikdy. Sa v těch slovoch poznávám a naplno súhlasim
  • 0

#139 kdoco

kdoco

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 070 příspěvků(y)
Reputace: 109

Publikováno 15 prosinec 2008 - 07:50:50

nu, tak...

pane pentaxisto, asi chápu co jste tím myslel, nicméně v argumentech jsou pro mě prostě rozpory. ona naprostá srozumitelnost možná není dána užíváním běžných slov či holých vět, ale vnitřní konzistencí - tím mohou být nadáni například i nositelé nobelovy ceny. ovšem přímou souvislost bych v tom nehledal :)

ale vše napsané zde je zajímavé.
  • 0

#140 Mamiak

Mamiak

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 4 416 příspěvků(y)
Reputace: 258

Publikováno 15 prosinec 2008 - 09:16:04

Babička mi nadávala, že jsem neznaboh... No, nevím, jakýsi "řád" lze vytušit. Otázkou je, zda by mi "poznání tohoto řádu" nepřineslo pocit, že jsem na vojně...


velmi si vážím například moderních malířů, který po brilantnim zvládnutí klasický malby a jejího řádu posunuli svý u m ě n í do zdánlivýho chaosu malby "neklasický".... evidentně i opačnej způsob je možnej a oprávněnej a snad jen ta úcta z mojí strany (komu na ni záleží :) ) pak přichází zas na tom stejnym konci - začátku. poznat dokonale řád a posléze ho vodmítnout jako zkostnatělej, překonanej, neživotnej etc. chce často velkej kus vodvahy a velikosti ducha. vopačnej postup mně pak zase zavání spíš jakymsi lehkoživkovstim, pohodlností a přezíravostí k pro mně nedosažitelnýmu, jak vo tom trefně píše kolega krámský. ale prosim nic osobně. ty úvahy tady sou vpodstatě všechny moc zajmavý a svym způsobem platný. skoro bych řek i tvůrčí :)
  • 0

#141 SISKA

SISKA

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 55 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 15 prosinec 2008 - 09:46:47

LEICA GALLERY , NEW YORK CITY - BRODWAY 670 :
VLADIMÍR BIRGUS, JINDŘICH MARCO A JINDŘICH ŠTREIT
16.1. - 28.2.2009
  • 0

#142 cuba

cuba

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 518 příspěvků(y)
Reputace: 4

Publikováno 15 prosinec 2008 - 10:33:28

Zdravím Všechny :)

nebudu se pouštět do vašich odborných teoretických diskuzí, páč tomu stejně nerozumím a nějak v tom nevidm ani smysl ( kór v této internetové podobě). Chtěl bych se vyjádřit pouze k prapůvodnímu tématu a uvést na pravou míru několik vžitých omylů o ITF:

1. mnoho lidí o této škole hovoří, aniž o ní cokoliv ví. V tom nejhorším případě jejich jediná zkušenost je neuspěšný pokus o příjmačky. Ony totiž i prestižní internetové galerie v čechách jsou trendní, profilují a vymezují své členy a úspěch v prestižní komunitě ještě automaticky nemusí znamenat úspěšné přijetí na jakoukoliv školu.

2. je naprostý nesmysl, že není možné se na ITF dostat na první pokus

3. pan vedoucí těto školy je velmi vzdělaný člověk, který se mimo jiné opravdu hluboce zajímá o historii a vývoj fotografie. Je to výborný manažer a možná tato kombinace z něho dělá člověka, jenž je poněkud trendní.
Avšak nikomu nepřikazuje tyto trendy sledovat. Ruku na srdce.... každý z nás trošku podléhá trendům. Kolik lidí zde si pořídílo nový fotoaparát v touze po dokonalejších fotografiích jen proto, že někdo jiný zde napsal, že je opravdu báječný...

4. na tuto školu se lze dostat jen s trendními fotografiemi ( ideálně čb dokumentem)..... veliká hloupost, škola samotná se snaží o rozmanitost přijatých uchazečů. Přjmací řízení není záležitost jednoho člověka a všichni pedagogové absolovují každoročně mnoho fotofestivalů ve světě, takže rozeznají trendy ve fotografii od českého manýrismu....
Letos se naopak dostalo nebývale mnoho lidí ve věku nad 35 let a mnozí fotí například čb velký fotmát

5. ano pravdou je, že valná většina absoloventů se těžce potýká s řemeslnosti a technikou fotografie. Jistou mírou to je dáno tím, že fotografie je umění lehce dostupné všem a tudíš technikou se netřeba zdržovat.( proto ta lomografie, Holgogragie, cross proces jsou tak populární v českých zemích) Ovšem ti, kteří se fotografií zabývají dále, lehce si techniku dopilují dle svých potřeb. Tato škola se odehrává v cca 200 až 250 vyučovacích hodinách ročně, takže sutenty lze ( i v technice) pouze nasměrovat a ostatní je jen na nich...

6. tvorba je záležitost individuality..... no když opomenu počátky moderního umění.... Jeden příklad za všechny. Kde by byla Slovenská nová vlna, reprezentovaná třeba Švolikem, Prekopem, Stanem, kdyby nebylo školy. Nikdy by se nesetkali, neovlivnili a kdoví co by tvořili v součastnosti. Schválně nehovořím o FAMU, protože na jejich názoru se prvotně podílela hlavně Milota Havránková

7. škola a šlechtitelský ústav? Záleží na každém jedinci. Vámi oblíbený Vojta Sláma je taky produkt ITF a asi budete marně hledat symptomy výše uvedené...

8. studium je záležitost každého jedince a žádné fórum to za něj nevyřeší. Takže pokud máte touhu, jděte na konzultace. Rozhodně to nejsou vyhozené peníze a něco vám to přinese. Pokud máte pocit, že tato škola by mohla poškodit vaše fotografické kvality.... nechte být
:)
  • 0

#143 *Ivan*

*Ivan*

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 388 příspěvků(y)
Reputace: 2

Publikováno 15 prosinec 2008 - 11:07:30

k te sedmicce: Slama tam sel jako hotovej a znamej, jinak souhlasim v podstate se vsim
  • 0

#144 SISKA

SISKA

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 55 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 15 prosinec 2008 - 11:08:10

Pokud je Vojta Sláma oblíbencem TK, tak by byla jistě zajímavá reakce členů na jeho poslední práce.
  • 0

#145 SISKA

SISKA

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 55 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 15 prosinec 2008 - 11:09:50

cuba - souhlasím
  • 0

#146 Kubikula

Kubikula

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 919 příspěvků(y)
Reputace: 11

Publikováno 15 prosinec 2008 - 15:15:48

Ještě jedno slovo pro Pentaxistu:

vnímavost, možná je součástí řemesla, ale mi přijde důležitá. Věřím, že je to něco pozitivního, co se dá pěstovat. Věřím, že si po čase všimnu více a jemněji než kdysi. Myslím, že mi to pomáhá rozhodovat. A doufám, že tam kde jsem dnes bezradný a slepý, že budu jednou tušit, nebo vidět.
  • 0

#147 orwell

orwell

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 131 příspěvků(y)
Reputace: 2

Publikováno 16 prosinec 2008 - 12:05:11

birgus je břídil

To skoro zní jako bys to se svýma fotkama zkoušel a neprošels. 8-O

Ad ITF a vůbec vzdělávání. Pánové než začnete kohokoliv kritizovat uvědomte si že ten co podle Vás neumí fotit může být právě ten, kdo Vás může dobře prodat. Tím chci říct, že produktem vysoké školy nemusí být nutně fotograf ale i galerista, odborně vzdělaný agent, případně pedagog. A třeba konkrétně takový agent, který umí udělat reklamu a prodat fotky někoho jiného je něco co na českém trhu citelně chybí.
  • 0

#148 ypres_bass

ypres_bass

    Obchodník zbožím prošlým

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 736 příspěvků(y)
  • LocationPardubice
Reputace: 52

Publikováno 16 prosinec 2008 - 13:43:48

birgus je břídil

To skoro zní jako bys to se svýma fotkama zkoušel a neprošels. 8-O

Ad ITF a vůbec vzdělávání. Pánové než začnete kohokoliv kritizovat uvědomte si že ten co podle Vás neumí fotit může být právě ten, kdo Vás může dobře prodat. Tím chci říct, že produktem vysoké školy nemusí být nutně fotograf ale i galerista, odborně vzdělaný agent, případně pedagog. A třeba konkrétně takový agent, který umí udělat reklamu a prodat fotky někoho jiného je něco co na českém trhu citelně chybí.

dovolil bych si se pod totok podepsat
  • 0

#149 nojgi

nojgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 783 příspěvků(y)
Reputace: 70

Publikováno 2 leden 2009 - 09:05:00

Tak kdo jste se přes Vánoce odhodlal a 24.1.09, respektive spíše 23.1. na noc vyrážíte do Opavy? Konzultace od 8:30 asi lepší možnost než někde v Opavě přespat nenabízí.
  • 0

#150 Hrabe_Orlok

Hrabe_Orlok

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 65 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 8 leden 2009 - 01:02:45

Tak kdo jste se přes Vánoce odhodlal a 24.1.09, respektive spíše 23.1. na noc vyrážíte do Opavy? Konzultace od 8:30 asi lepší možnost než někde v Opavě přespat nenabízí.


Mozna se tam ochomejtnu.
____________________________________________________________

Tak jsem to vsechno po hodine a neco procetl. Nekdy si dovoluji tvrdit to bylo prehnane filozoficke ale jaksi jeste v mezich unostnosti. Libila se mi metafora o "radoby-umeleckych" fotkach kt. jsou dycky na zacatku filmu, proste "cvakacky na jednicku v pocitadle". Jednou jsem ukazoval kamaradovi vycvakanej film ze Stockholmu a nejvic se mu libil prave takovy vycvak. Mno, jenom tak btw.

Taky bych souhlasil s nazorem ze spis starsi prispivatele k diskusi maji tendenci se uchylovat k potirani jakekoliv souvislosti s pojmem "fotograficke vzdelavani v nejakem institutu (skola nebo primo institut :-) )) ".

Ja se priznam, to mozna tenhle rok prubnu. V dnesni dobe ibejizmu a aukrizmu (dneska jsem nad tim premyslel ze je to daleko horsi jako stari lidi v supermarketech kdyz zlevni cukr / nebo syndrom nakupovani veci kt. by jste nikdy nekoupili) kdy vyhodim slusny penize za "fotoveci" mozna obetuju tech nevim kolik 450 kc? a prubnu to. Drzim se hesla, studuji prava, nebavi me to ale mam spoustu casu. Bavi me fotografie, nevim co bych roupama delal a skusim to. Samozrejme si uvedomuju veci jako fotografa nedela skola a taky se bojim ze by to mohlo cloveka zmenit, nasmerovat nekde kde to neni uz on a bude jenom obet te ktere instituce. Beztak se nedostanu takze toho se bat ani nemusim.

Rad bych jeste zareagoval a potvrdil, ze preci jenom na tom ITF muze byt preci jenom neco dobreho. Celkovo vzdelavani v oboru umeni je tak subjektivni, diskutabilni ze by to bylo na objem prispevku cele TK, takze bazory budou vzdycky ruzne a budou mit vsechny (skoro vsechny) neco do sebe. A ted k veci a to ze: ITF muze pripravit cloveka, nejen fotografa ale taky osobu studovanou v oboru, galernika atd. Co treba prekousat predmety kt. clovek nema rad, tesit se a o to vic si uzit ty kt. ho bavi a hlavni je KONTAKT S LIDMA. Ja jenom ctu, fotim, nejsem v zadnym krouzku, nikdo mi neradil s Komorou (forum jsem objevil az po prvnim pokusech) a treba by se mi libil nejaky ten real talk o fotografii a tak. S realnyma lidma, to mi pripomina, chysta se tedka nekdy nejaky sraz v Brne?

Ocekavam 50tku (doted jsem mel 80tku a nemohl jsem vetsi format) Anaret a vyvolani 10 filmu z Berlina. Juknu na to, nazvetsuju na ten jejich min. format 18x24 a prubnu to a budu se tesit jak tu nekdo psal na certifikat o tom jak nemam talent. Za to by mi ty penize staly!

Hezky vecer.

P.s.: Docela bych uvital jeste vic postrehu treba studentu nebo primo nejake zkusenosti ohledne ITFka nez teoreticko-filozoficke uvahy nad teorii fotografie i kdyz se to cetlo docela pekne a neco mi to dalo.
  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních