Talentovky na ITF Opava či jiné vzdělávání
#151
Publikováno 8 leden 2009 - 14:46:01
Bacha na zkoušku, slovo nevzniklo od slova zkusit. Taková sranda, přijet jednou za 2 měsíce na konzultace, opít se do němoty a na konci roku polácat kantora po rameni a podat mu index s tím, aby zkoušku uznal, to nebude.
Podívej se do sylabů a množství věcí, které si musíš zapsat a počet věcí, které se za rok odevzdávají. To nepočítám všemožné dějiny.
http://www.itf.cz/Sylaby2008-2009.pdf
#152
Publikováno 8 leden 2009 - 14:56:43
#153
Publikováno 8 leden 2009 - 19:02:19
Nechapu jak souvisi to co jsi napsal s tim co jsem napsal ja (predpokladam ze to "Orlok:" znamena ze to bylo adresovano mne).
Nechapu vubec co jsi tim myslel, mozna jsem te spatne pochopil tak nepouziji stejny styl jako ty.
Nicmene, sylaby jsem videl davno. Znam par lidi kt. tam studuji a vidim je nekolik krat tydenne. ITF by nebyla prvni zkusenost s VS, ani druha. A na zaver, nepredpokladam, ze tam prijdu jednou za 2 mesice a poplacam kantora po rameni opity do nemoty s tim at mi uzna zkousku.
Jak jsi vubec prisel k tomuto blabolu a jak to souvisi prosim tebe s tim co jsem napsal?
Porad trvam na tom co jsem napsal. Jak se znam, lenivost a nihilizmus nademnou jako vzdycky zvitezi ale kdyz nazvetsuji neco uchazejiciho, mozna to tam poslu, ano na prijimaci zkousku a ve vyznam zkouska=zkusit to.
#154
Publikováno 8 leden 2009 - 21:40:13
Ano, odpověď patřila tobě. Nebaví mě opisovat celou přezdívku. S tím opitím do němoty byla narážka na konzultace, které v tomto duchu na Bečvě údajně probíhají. Takový víkendový flám.
Podle toho co jsi napsal, vypadalo, že jsi jen prostudoval toto fórum a dle místního návodu vybral z několika filmů první tři políčka = úspěch zaručen. Proto upozornění na sylaby a množství věcí, které se budou muset dělat.
Pokud jen zkusit, nic od toho nečekat a kdyby to náhodou vyšlo nějak to proflákat do konce asi není ideální, ale musíš vědět ty co chceš.
#155
Publikováno 8 leden 2009 - 21:53:24
Orlok:
Ano, odpověď patřila tobě. Nebaví mě opisovat celou přezdívku. S tím opitím do němoty byla narážka na konzultace, které v tomto duchu na Bečvě údajně probíhají. Takový víkendový flám.
Podle toho co jsi napsal, vypadalo, že jsi jen prostudoval toto fórum a dle místního návodu vybral z několika filmů první tři políčka = úspěch zaručen. Proto upozornění na sylaby a množství věcí, které se budou muset dělat.
Pokud jen zkusit, nic od toho nečekat a kdyby to náhodou vyšlo nějak to proflákat do konce asi není ideální, ale musíš vědět ty co chceš.
Teda asi jsem už přetaženej. ale tejdě už tomu nějak nerozumím ani za mák....
Jdu se domů vyspat
#156
Publikováno 8 leden 2009 - 23:08:48
tu narazku na opijeni jsem spatne pochopil a vztahoval na me, takhle to uz dava vyznam. to jsem tedy nevedel ze se to tam tak dela.
k tem "vycvakum": nepovazuji to za zadny mistni navod, jen jsem na to chtel zareagovat a pridat trapnou historku ze se me to stalo taky. nic vic, ale kdyz se nekdy divam na moderni umeni, nebyli by jsme mnohdy daleko od pravdy.
opravdu nevim jestli to chci zkusit. kazdopadne vim ze kdybych se dostal (co se urcite nestane), beztak bych se asi rozhodl tam nejit. nevim jestli poslat prihlasku nebo ne, jeste si to necham projit hlavou. uz se kolem toho napsalo az prilis. jeste tady (co si pamatuju) skoro nikdo nenapsal ze by to mozna zkusil, tak jsem to napsal ja.
hezky vecer a pekne svetlo.
dneska v brne bylo skvele, ale pokazil se mi sirokac pri prvnim cvaku!
#157
Publikováno 8 leden 2009 - 23:43:16
to nojgi:
jeste tady (co si pamatuju) skoro nikdo nenapsal ze by to mozna zkusil, tak jsem to napsal ja.
možná bych o zkusil ....
#158
Publikováno 9 leden 2009 - 08:55:18
2/Jadna teorie praví : Proč si lidé myslí, že modernímu umění je možno jednoduše porozumět a domnělou nesrozumitelnost lacině odmítají ? Mají přece zkušenost se situací, když někdo mluví hebrejsky / nebo vietnamsky, japonsky, rusky, finsky ... atd. - jazykem, kterému nerozumí/. Oni vědí, že ten člověk mluví, ale nerozumí, co říká. Proto, aby mu porozuměli musí daný jazyk jistou dobu studovat. Dle kvality studia se odvíjí míra povědomí o dané problematice, která spolu s empatií a osobní zkušeností může ukazát cestu . Géniové toto nepotřebují.
3/Podle mých info na ITF studují dospělí lidé pod vedením fotografických autorit této země .Na víkend přijede snad 100-150 studentů a je možné, že pár si vypije.
4/ Udajně je prokázáno /dle získaných cen v různých evropských fotopřehlídkách/, že se jedná o nejprestižnější fotoškolu ve střední evropě. Minulý rok bylo přijato cca 36 studentů z cca 350 uchazečů a to /cca / : 20 poláků, 10 čechů, moravanů a slezanů, 5 slováků, 1 ital. Pokud se někdo nedostane-není to ostuda, ale pro úspěch na této škole, je zřejmě třeba trochu změnit názor na věc / viz bod 2. /
#159
Publikováno 9 leden 2009 - 09:34:14
Minulý rok bylo přijato cca 36 studentů z cca 350 uchazečů
znáš VŠUP v Praze? ateliér fotografie? tam se každej rok přijmou 2-3 uchazeči
#160 Anonymous
Publikováno 9 leden 2009 - 09:49:20
Minulý rok bylo přijato cca 36 studentů z cca 350 uchazečů
znáš VŠUP v Praze? ateliér fotografie? tam se každej rok přijmou 2-3 uchazeči
No jo, v Praze. Tam je blaze.
#161
Publikováno 9 leden 2009 - 10:15:18
#162
Publikováno 9 leden 2009 - 10:31:41
Tím chci říct, že si myslím,že valná část dnešního "umění" existuje už jen samo pro sebe, rozumí mu jen "vyštudovaný" teoretik umění, kterého na škole naučili potřebnou gramatiku, aby mohl umělce řadit do škatulek...
Zatímco kulturní veřejnost (vzdělaná, ale nevyštudovaná v umění) tápe a buď se vrací zpátky do dob, kdy umění znamenalo jednak "něco umět" a jednak výrazný vklad autora, který prostřednictvým fotografie dává divákovi nějakou informaci. A divák je schopen tu informaci najít, pochopit a zpracovat jen z vizuálního vjemu.
a nebo se můžeme tvářit hrozně intelektuálně, jakože všechno chápeme, ale z toho pak plyne bezduché, rádoby intelektuální tlachání, nad fotkami, které by většina z nás rovnou hodila do koše. Trochu mi to pak připomíná obdivování se císařovým novým šatům...
#163
Publikováno 9 leden 2009 - 19:12:00
#164
Publikováno 10 leden 2009 - 12:58:24
#165
Publikováno 10 leden 2009 - 21:30:11
#166
Publikováno 12 leden 2009 - 10:36:20
Pro Mamiaka: umelecka skola neni od toho, aby te ucila remeslo. Na vyuceni remesla je urceny ucebni obor fotograf. Nevim, jak je to ted presne v cechach, ale treba nase Hochschule der Künste Bern doporucuje uchazecum, kteri si zvolili fotografii jako vyrazovy prostredek, aby nejprve absolvovali ucebni obor u nejakeho fotografa, a teprve pote se s vyucnim listem hlasili u nich. Tam totiz - jak uz nazev napovida - o remeslo nejde, lidi kdo se tam hlasi ocekavaji, ze se budou zabyvat spis tou nadstavbou. Samozrejme, ze docenti ti umi poradit i s technickym problemem, ale nic takoveho se nevyucuje.
Jinak se tam pochopitelne muzes hlasit i bez vyucniho listu, ale halt s vedomim ze se tam zadny technicky zaklady nedozvis.
#167
Publikováno 21 leden 2009 - 10:24:07
#168
Publikováno 21 leden 2009 - 10:48:48
#169
Publikováno 21 leden 2009 - 16:28:01
Tak jak, jede někdo v pátek do Opavy?
Až tě vemou, že nám nedáš košem!
#170
Publikováno 21 leden 2009 - 17:09:29
Moje přítelkyně letos dodělala Hradeckou konzervatoř a je školou velmi nadšená.
Co ji škola dala??
Rozhled a směr, kam se dále ve fotografii pohybovat.
Osobně si myslím, že škola dá základ tomu, kdo o něj stojí. Pokud jsou kantoři fundovaní a chtějí naučit, né jen odučit, tak je škola nejkratší cestou k poznání.
Na rozdíl od techniky, kde pravda je závilá na stupni poznání.
Např.
1+1 = 2.................................................základní škola
1+1 se může rovnat 2..............................střední škola
1+1 má více řešení za předpokladuže..,.....vysoká škola
A na každém stupní má svoji nezaměnitelnou pravdu, tak neměřitelné hodnoty by jsem považoval vždy za relativní a koukal by jsem po učiteli, který mi vyhovzje i po jiných stránkách jak z kulturního pohledu, tak i z lidského pohledu. Například dívat se na fotografii, kde hrdinný amík míří pistoli na Větnamského chlapce a ten se patologicky chvěje strachem mě připadá nechutný.(tato fotka dostala ocenění). Na druhou stranu mě stále okouzluje Sudek. Zde mi jsou mimo fotografie i příjemný další zkutečnosti. Líbí se mi stejná hudba, mám podobné názory na umění a na život. Proto by jsem u něj rád studoval.
#171
Publikováno 21 leden 2009 - 19:23:54
Tak jak, jede někdo v pátek do Opavy?
Až tě vemou, že nám nedáš košem!
To víš, že ne. Jitrnice jim ukazovat nebudu, protože by to stejně nepochopili a tak mi zbýváš jen ty
#172
Publikováno 24 leden 2009 - 23:31:13
Hlásí se čím dál větší hromada lidí a tak je konkurence obrovská. Poláků bylo na konzultacích opravdu hodně a pokud to tak půjde dál může se stát ITF polskou školou. Nic proti zdravé konkurenci.
Konzultace: Organizace byla při lámání chleba u prací hrozná. Fronty jako na banány, zdlouhavé dávání prací na malý stůl a další zase musí čekat až si student před ním ze stolu fotky uklidí. Chaos když jsou v místnosti dva lidé např. Kuneš, Štreit - najít kde se fronta vlastně dělí a kdo ke komu jde je prakticky leckdy nemožné. Polsky neumím a tak ani logicky položené otázka se setkává s otazníkem. Ostaní bordel v tom dělají studenti, kteří přinesou hromady prací a vlastně neví co ukázat a bohužel se objevují i vtipálci s notebookem kde mají uloženo kvantum fotek bez základního výběru což opět zdržuje ostatní.
Co předložit a co ne: Klasické podání fotografie je prakticky mrtvé a frčí experimenty, člověk a detail prostředí kde žije nebo podobné odvozeniny, dvojce, triptychy...atd. Vše musí být hodně jednotně ucelené. Na každé fotce jednotící prvek, stejné prostředí..atd.
Co jsem předložil já a jaké byly reakce:
Pražská ulice - reportáže z prahy, kde je spojující prvek právě ulice
Miroslav Miška: Něco by z toho vybral, vzal jsem pestřejší variantu kuli tomu, aby věděli, že dělám více věcí, ale ukázalo se to jako velká chyba. Když něco budete v budoucnu předkládat myslete na hodně velkou semknutost.
Aleš Kuneš: Je to veselé bloumání po ulici a hledání témat. Už by nic nevybíral, ale to k odpoledním hodinám a viděním hromady nezajímavých prací je asi normální. Tedy opět ucelenost
Jazzové koncerty
Miroslav Miška:Nebral by pestrost souboru (ilustrační fotografie, celky postav, detaily) tedy jednotná věc až za hrob. Jinak opět něco vyhmátl.
Aleš Kuneš: Pěkné fotografie, ale není to pro ně vlastní tvůrčí věc. Děj proběhl a něco jsem nafotil. Tedy koncerty, divadlo, balet..atd. raději nezkoušejte.
Ilustrace ke knize:
Vybral jsem si básničky od Kainara a oba dva bohužel vybrali úplně něco jiného a to i když jeden mluvil o jedné fotce jako o špatné kompozici a druhý by třeba tuhle variantu rád rozvinul. Jinak opět raději klasické zátiší na stole, záhadné postavy s klobouky a technické věci jako rozvaděče raději nebrat i když ten aspoň tak nějak prošel u obou.
Tak to jsou první smíšené dojmy po návratu do Prahy. To co se asi dalo čekat se potvrdilo a ukazovat věci tisíckrát omílané, i když slušně provedené není ideální věc na vysokou školu uměleckého typu. Pokud děláte zmíněné věci výše máte šanci to zkusit a asi i projít na poprvé. Pokud projdete talentovky čeká Vás test z dějin umění, historie fotografie a fotografické techniky. Toť začátek trnité cesty k úspěchu.
P.S. Loni snad brali cca z 350 lidí asi 35. Šance tu tedy je, i když tuším, že počet zájemců o studium rok od roku stoupá.
P.P.S. Určitě byla dobrá zkušenost tam jet a co jsem zhruba čekal se stalo. Zamrzí, ale je to tak. I když to není do koše hledají něco jiného.
#173
Publikováno 25 leden 2009 - 00:08:08
tak pod tohle bych se petře hnedka podepsal.atame: vono možná spíš záleží na tom, co si kdo pod pojmem řemeslo představí. tam bych řek, že můžou bejt a sou veliký rozdíly. navíc se ten pojem a jeho chápání v čase neustále vyvíjí. co se snad nemění, je to, že řemeslný zvládnutí techniky je (mělo by bejt?) stále do značný míry grunt
mimochodem o řemesle, alespoň chvilku zasvěceně mluvila i jedna slečna z dnešního večera. když jsem se zeptal co vlastně dělá, nebo umí - řekla že pracuje jako píárko.
nemůžu si pomoct, ale já nabyl dojmu, že má dokonale zvládnutý tak akorát řemeslo zvedání telefonu
#174
Publikováno 25 leden 2009 - 20:56:55
Co předložit a co ne: Klasické podání fotografie je prakticky mrtvé a frčí experimenty, člověk a detail prostředí kde žije nebo podobné odvozeniny, dvojce, triptychy...atd. Vše musí být hodně jednotně ucelené. Na každé fotce jednotící prvek, stejné prostředí..atd.
Už jsem se nechtěl k tomuto tématu vyjadřovat, ale nedá mi to....
Jak může být "klasické podání fotografie mrtvé"???!!! Proboha! Kdo to určil? Kdo klasickou fotografii umrtvil?
Nebo jsem to špatně pochopil? Nebo (konkrétně) na této škole "klasika" nemá místo? Popravdě... to se mi nechce věřit.
Ve všech dobách, kulturách, společenstvích "něco frčelo", to ano. Ale že by se ITF zabýval "současnou aktuální dobovou neklasickou tématicky sevřenou fotografií"? To se mi také nechce věřit (lépe - nechci tomu věřit).
To, jak popisujete "organizaci" a způsob "hodnocení" předkládaných prací, mi připadá spíše jako "výběrové řízení na dodavatele" (potravin, cihel, látek, hřebínkové oceli...). Stejně, jak jsem nikdy nepochopil maturitu, nechápu ani toto.
(U maturity mě fascinovali profesoři, kteří "dokázali" za půl hodiny posoudit, zda jsem si něco ze střední školy odnesl, zda mi škola něco dala. Nebo že by nepoznali, že jsem poučky z fyziky jenom odpapouškoval...?) Ten problém mám do dneška... Po třiceti letech v medicíně mě stále, systematicky a se zničující pravidelností každodenní práce utvrzuje v tom, že NIC není takové, jak jsem si myslel a jak nás to učili. Něco více, něco méně, ale podle rigidní šablony není nic.
Jediné, o čem se nedá debatovat a je neodvratné, je smrt.
#175
Publikováno 25 leden 2009 - 21:04:06
Hezký večer
Luboš
#176
Publikováno 25 leden 2009 - 21:27:36
#177
Publikováno 25 leden 2009 - 21:30:55
#178
Publikováno 25 leden 2009 - 21:39:01
jsem se už setkal s pracemi některých tam učícíh fotografů a někteří mi přijdou fest pod těmi které hodnotí - žeby strach z předčení?Nojgi: máš můj neskonalý obdiv (naprosto bez legrace). Postavit se čelem kritice a ještě se o to zde bez nadsázek podělit vyžaduje některé vlastnosti nikoliv zcela běžné.
#179
Publikováno 25 leden 2009 - 21:54:24
http://cs.wikipedia.org/wiki/Kritika
A "podělit se" beru (já osobně) spíše jako varování.
#180
Publikováno 25 leden 2009 - 22:10:42
venca: Pokud máte na mysli kritiku ze strany lidí "hodnotících" fotografie uchazečů o studium, pak je třeba si říci, co je to "kritika":
http://cs.wikipedia.org/wiki/Kritika
A "podělit se" beru (já osobně) spíše jako varování.
Ačkoliv jsem někdy až chorobně relativistický, věřím, že člověk jemuž rukama prošly již tisíce fotografií má co říci (neřešme objektivitu)k mé tvorbě, co mi může pomoci nebo alespoň otevřít oči. Znám to dobře z vlastní zkušenosti v hudbě (možná jsem šťastlivec, ale je to tak). Někdy jsou tyto rady/připomínky velmi bolestivé, ale právě tyto mohou často pomoci nejvíce. Nevěřím, že se někdo Nojgimu snažil vnutit svoje vnímání nebo estetické hodnoty. Člověk má od přírody sklon k manýrům/zlozvykům a k preferování snadných cest před strnitými. Úkolem kantora takovéto instituce je svěřence vykolejovat z těchto zaběhlých kolejí a udržovat v nadhledu nad sebou samým a především učit vnímat vlastní pocity a stavy a vkládat je do svých výtvorů. Praxe v této "výchově" není podmínkou ale výhodou.
Podělit se o připomínky (které byl pravda kantor přinucen vyslovit během několika minut) bez zlehčujících vtípků a jakoby-sebezesměšňování-se je počin důstojný.
#181
Publikováno 25 leden 2009 - 22:23:08
Někdy jsou tyto rady/připomínky velmi bolestivé, ale právě tyto mohou často pomoci nejvíce... Člověk má od přírody sklon k manýrům/zlozvykům a k preferování snadných cest před strnitými. Úkolem kantora takovéto instituce je svěřence vykolejovat z těchto zaběhlých kolejí a udržovat v nadhledu nad sebou samým a především učit vnímat vlastní pocity a stavy a vkládat je do svých výtvorů. Praxe v této "výchově" není podmínkou ale výhodou.
Velmi přesně formulováno, děkuji
#182
Publikováno 25 leden 2009 - 23:18:23
Nojgi: máš můj neskonalý obdiv (naprosto bez legrace). Postavit se čelem kritice a ještě se o to zde bez nadsázek podělit vyžaduje některé vlastnosti nikoliv zcela běžné.
Taky se Noigi připojuju. Zvláště ochota podělit se. Jsi dobrý....Příště to vyjde
#183
Publikováno 25 leden 2009 - 23:57:13
jsem se už setkal s pracemi některých tam učícíh fotografů a někteří mi přijdou fest pod těmi které hodnotí - žeby strach z předčení?Nojgi: máš můj neskonalý obdiv (naprosto bez legrace). Postavit se čelem kritice a ještě se o to zde bez nadsázek podělit vyžaduje některé vlastnosti nikoliv zcela běžné.
To nemyslis vazne, ze ne?
#184
Publikováno 26 leden 2009 - 08:12:54
Oni hledají něco nového a lidi, které mohou nějakým způsobem ovlivnit. Když si zarytě budu fotit to své tak jsem pro ně nezajímavý, i když to bude slušně nafocené a technicky udělané. Tedy klasické podání čehokoliv asi opravdu nemá u talentovek šanci. Všichni to známe, tísíckrát jsme práce viděli. Závěr, nic nového pod sluncem
Koloběch fotografie se musí točit dál, i když je to většinou jen spirála, která objevuje již objevené nebo se pouští do nesmyslů (focení na prošlé filmy a ulítávání na barevném posunu, kostičky z mobilu na metrových fotografiích nebo viz. klauzura níže, u které nechápu smysl proč bych to dělal a co práce řeknou ostatním). Možná je to jen touha experimentovat a nebát se. Tedy velké plus pro další studium.
Klauzura první ročník potomci. Holka si vyfotí chlapa a v PC si sním udělala dítě podle genetických rysů.
http://itf.fpf.slu.c...nti_zurkovi.php
Resume: Buď si půjčím digi a za 14 vyfotím nějakou serii položenou do jiné polohy než věci, které preferuji a smířit se s tím, že takovéhle věci mě čekají minimálně 3 roky nebo zapomenout na VŠ uměleckého typu.
#185
Publikováno 26 leden 2009 - 08:48:58
#186
Publikováno 26 leden 2009 - 10:01:23
http://iheartphotograph.blogspot.com/
?
i když pravda - dobrejch věcí tam je tak zhruba 20-30%
#187
Publikováno 26 leden 2009 - 11:20:19
a tohle znáte
http://iheartphotograph.blogspot.com/
?
i když pravda - dobrejch věcí tam je tak zhruba 20-30%
jen tak mimochodem - čeče asi bych těžko takhle odvážně dovedl hodnotit něco, čemu nerozumím resp. netuším, co bylo záměrem autora, nemám možnost s ním promluvit jakou má vizi...
to si netroufnu ani mezioborově na naší škole a to už tu nějakej pátek jsem
pokud ale o tech autorech něco víš, máš za sebou studium, nebo jsi erudován v oboru, tak samozřejmě
#188
Publikováno 26 leden 2009 - 12:29:40
#189
Publikováno 26 leden 2009 - 12:47:53
Jak s hodnocením souvisí znalost autora nebo nedjbože jeho záměru? To by mě vážně zajímalo. Teda určitě tomu dílu můžu potom líp porozumět, ale že by se tím stalo lepší nebo horší...
teď ses trefil do černého
Znalost autorova konceptu/příběhu nám často pomůže vidět v jeho díle to, na co v něm má být viděno a co může být zprvu skryté. Ale jak oddělit chápání díla od emocionálního prožitku netuším. Postoj diváka "líbí"/"nelíbí" se nějak komplikovaně rozšiřuje o "chápu"/"nechápu". Jak? Na to se marně snažím přijít!
Věřím, ale že ty opravdu mistorvské kousky obsahují pěknou hromadu od obou dvou složek. Ryze konceptuální umění mě nebaví a ryze emocionální zase často spadne ke kýči nebo jeho opaku (záměrný hnus). Pořád ale raději vnímám ty emoce. Myslím, že hodně moderního umění je naopak postaveno právě na konceptu.
#190
Publikováno 26 leden 2009 - 13:18:22
#191
Publikováno 26 leden 2009 - 13:53:55
Nojgi : Pochopil jsi to správně. Teď si ještě dát tu práci a rozlouskonout Žurkovy.
To po mě nemůžeš chtít pochopit proč to udělala a co si od toho slibuje. Když jsem fotky viděl poprvé na internetu tak to byla pro mě příšernost bez nápadu a technicky odbytá. Teď po návštěvě Opavy znám k tomu aspoň legendu co to je. Proč to je a co mají fotky znázorňovat mi uniká. Leda, že je holka vdavek chtivá a chce vyrábět čistou rasu (např. blonďaté kluky s modrýma očima).
Co ty si o tom myslíš? Mezi subjektivní pocity - vyjádřit co prožívám a přenést věc do fotografií mi tohle nesedí. Ono rádoby subjetivních výpovědí na mě nijak působících je tam více. Fotka dá se řící dobrá, i když tam stojí jako tvrdé Y, ale nic víc v celku nevidím
http://itf.fpf.slu.c..._stybnarova.php.
To z fotek od Hankeové jsem večer lezl po obrázkách. Měla deprese a fotila se při různých stavech. Byl to pro ní ventil. Tam ty negativní emoce cítíš, i kdyby jsi nechtěl. http://www.volny.cz/...depreseuvod.htm Stejně za to můžeš ty, že jsem se o ITF začal více zajímat
P.S. Odpověď možná raději na email, abychom to tady nezaneřádili: nojgi@seznam.cz Děkuji
#192
Publikováno 26 leden 2009 - 14:53:01
K tomu,jak /ne/znalost autora a jeho záměru obvykle ovlivňuje pohled na díla bych doporučil tento krátký odkaz http://www.fotopruvo...edej=kunsthalle .Myslím,žo to dost přesně vystihuje stav věci.
http://www.kosmas.cz...vednost-umelce/
doporučuju přečíst
#193
Publikováno 26 leden 2009 - 16:51:18
Dnes jsem po odpoledni byl chvíli venku a bylo nádherně měkké světlo.
Bohužel fotit jsem nemohl, ale věděl jsem co a jak bych fotil.
Zjevně bych dělal nesprávnou fotografii, ale tak to chci.
Ona asi ta škola může někoho vyzdvihnout.
Mi by to asi dusilo.
#194
Publikováno 27 leden 2009 - 00:07:51
Jak s hodnocením souvisí znalost autora nebo nedjbože jeho záměru? To by mě vážně zajímalo. Teda určitě tomu dílu můžu potom líp porozumět, ale že by se tím stalo lepší nebo horší...
To mi tedy není moc jasný jak chceš hodnotit celek autorova díla neznáš-li jeho záměr? Pokud hodlá autor vyjádřit potřebuješ podle mě znát jeho pohnutky, je-li to něco alespoň trochu abstraktnějšího. Jak by ses například díval na obrazy Marka Rothka bez znalosti kontextu?
#195
Publikováno 27 leden 2009 - 00:14:55
Jak s hodnocením souvisí znalost autora nebo nedjbože jeho záměru? To by mě vážně zajímalo. Teda určitě tomu dílu můžu potom líp porozumět, ale že by se tím stalo lepší nebo horší...
To mi tedy není moc jasný jak chceš hodnotit celek autorova díla neznáš-li jeho záměr? Pokud hodlá autor vyjádřit potřebuješ podle mě znát jeho pohnutky, je-li to něco alespoň trochu abstraktnějšího. Jak by ses například díval na obrazy Marka Rothka bez znalosti kontextu?
Takže ke každému dílu dávat návod k použití, pochopení ...............jen aby nebyl "delší" než dílo samé ?
#196
Publikováno 27 leden 2009 - 00:21:30
#197
Publikováno 27 leden 2009 - 00:33:41
Aneb jak říká někdo chytřejší než já, obraz (ale i stavbu, fotku, sochu) neokecáš. Chceš-li se vyjadřovat slovy, piš literaturu.
Tak, a teď jsem naštvanej sám na sebe, protože jsem do téhle debaty nechtěl zasahovat, a to ji sleduju už dost dlouho.
#198
Publikováno 27 leden 2009 - 01:03:25
K tomu,jak /ne/znalost autora a jeho záměru obvykle ovlivňuje pohled na díla bych doporučil tento krátký odkaz http://www.fotopruvo...edej=kunsthalle .Myslím,žo to dost přesně vystihuje stav věci.
http://www.kosmas.cz...vednost-umelce/
doporučuju přečíst
sry chlape. já jsem tuze rád, že čteš. mnoho dalších tu čte a jistě si rádi necháme poradit. ale když na seminářích přišel nějakej asistent, rozházel seznam literatury na stůl a se slovy "přečíst" významně odkráčel z místnosti... působil méně přesvědčive, než když se někdo pokusil pro knihu nějak zabodovat. vztahuje-li se to k tématu - pověz, co autor říká. budem tu po sobě házet seznamem svejch knihoven? to je stejná úchylka, jako si dávat na fotoservery seznam své techniky i s poslední krytkou na špici stativu.
nemyslim to špatně, sám se po té knize asi ze zvědavosti podívám... ale měl bych do ní větší chuť kdybych tušil, proč jí zde v těchto souvislostech zmiňuješ. jinak, nebýt knižní fetišista, bych jí asi ignoroval.
#199
Publikováno 27 leden 2009 - 01:10:32
hm, trochu se to posunulo někam jinam viz kolega prema, ale já měl na mysli asi tohle.Jak s hodnocením souvisí znalost autora nebo nedjbože jeho záměru? To by mě vážně zajímalo. Teda určitě tomu dílu můžu potom líp porozumět, ale že by se tím stalo lepší nebo horší...
neřekl jsem že by pro mě mělo dílo /nepíšu umělecké/ vyšší, nebo nižší ve smyslu lepší nebo horší cenu pokud znám koncept autora.
jen jsem řekl, že těžko hodnotit dílo, o kterém mám mlhavou představu jak vzniklo řemeslně, rozuměj technicky, nápadově, a jestli on to dokonce nebyl nějaký úkol.
Znalost autorova konceptu/příběhu nám často pomůže vidět v jeho díle to, na co v něm má být viděno a co může být zprvu skryté - tohle venca napsal velice dobře.
já se z počátku tomu studentíkovi snažím vysvětlit, co to vůbec ten kámen je, co se s ním dá dělat, jak se dá opracovat atd. mám nachystáno desítky vzorků a dalších x co se stane když...aby mohl něco začít tvořit , musí tenhle základ dostat.
potom dostává úkoly na téma třeba užitkově dekorativní...
a potom už navrhuje, včetně technologie postupu.
podobnou nálož dostává v rytině a intaglii a broušených šperkových kamenech
a teď to nejdůležitější, on má si u mě v těchto třech různých cestách byť všechny váže kámen možnost vybrat kterou si zvolí.té se pak věnujeme.tohle stěsnat do čtyř let pokud máme odvést kvalitní výsledek je sakra fuška.i když ho poznám sebelíp. on se mnou roste tak jako já rostu s ním - to je na tom to báječný.potom nejde jenom o to to umět, ale i jak se k tomu stavět, umět řešit. a nejde tu už pak jen o dílo.
poznat toho člověka znamená mu někdy rozumět, třeba co vlastně chtěl říct, napsat, vytvořit.
a proto je důležitý jezdit na srazy, já mám nejradši kubikulův přístup hodnocení. on to vypravuje jako pohádku, pěkně polopaticky, teď abych se někoho nedotknul
to, že drží v ruce moji ušmudlaninu stejně dlouho jako třeba krakenův božský print, teď abych se někoho nedotknul
mi ale nakopává, že bych měl hnout zadkem a něco dělat.
a vo tom to je
-případné chyby v interpretaci se budu snažit korigovat, kontroluju u tohoto výlevu moji účetní, která mám pocit dle našeho výměru má vysoce vyvinuté sociální cítění pro podporu různých nefachčenko živlů
#200 Anonymous
Publikováno 27 leden 2009 - 08:37:18
Takže ke každému dílu dávat návod k použití, pochopení ...............jen aby nebyl "delší" než dílo samé ?
Znáte tu forbínu Wericha a Horníčka, kde mluví o vysvětlivkách v knize?
http://cz.youtube.co...h?v=2Ra0mIl46dM
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních