Přejít na obsah


Fotka

Talentovky na ITF Opava či jiné vzdělávání


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
336 odpovědí na toto téma

#251 nojgi

nojgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 783 příspěvků(y)
Reputace: 70

Publikováno 18 prosinec 2009 - 19:41:12

Fotky v talentové části hodnotí kolegium profesorů. Domluví se na nějakých bodech a pak udělají pořadí. Cca 65 lidí je pozváno do dalšího kola, kde jsou testy a pohovor před kolegiem. Zase nějaký bodíky a pořadí, z kterého vypadně těch 35 přijmutých. Náročný proces, při kterém se probere řada fotek cca pět metrů dlouhá.
Jedna vlaštovka jaro nedělá, tak ani jeden nadšený profesor neprosadí příjmutí.
No a já jsem někde mezi těmi příjmačkami a absoloventem.

ps: nechci Ti do toho kecat, ale já bych zkusil spíš Pospěcha a Podestáta :-)


Díky za tip. Přes Vánoce dám připravené dohromady a v lednu děj se vůle Boží :)

P.S. Jestli se dostanu tak k tobě budu chodit na švestky, ne že se z toho vykroutíš :(
  • 0

#252 nojgi

nojgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 783 příspěvků(y)
Reputace: 70

Publikováno 18 leden 2010 - 22:29:42

Jede někdo?
  • 0

#253 sbriza

sbriza

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 817 příspěvků(y)
Reputace: 15

Publikováno 8 únor 2010 - 08:51:21

Tak co, byl tam někdo? Podal si někdo přihlášku?
  • 0

#254 nojgi

nojgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 783 příspěvků(y)
Reputace: 70

Publikováno 8 únor 2010 - 14:54:11

Tak co, byl tam někdo? Podal si někdo přihlášku?


Přihlášku podám, ale nebyl jsem na konzultacích. Nakonec jsem vše nestihl připravit a pro jednu cestu tam a zpět, zvláště když už jsem vše jednou viděl in natura se mi samotnému ani jet nechtělo. Za ušetřené peníze jsem nakonec jel do Vídně na Ipresionisty a stihl i výstavu Annie Leibowitz.
  • 0

#255 Aenyka

Aenyka

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 1 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 18 únor 2010 - 10:52:11

kdybych se sem zaregistrovala dříve,mohla sem tu najít spousty důležitých informací,takhle to bude souboj s časem,ovšem nebudu to ještě vzdávat :wink:
Každopádně vám děkuji za nemálo informací :wink:
  • 0

#256 nojgi

nojgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 783 příspěvků(y)
Reputace: 70

Publikováno 28 únor 2010 - 19:01:01

Magické datum ukončení podání přihlášek nastalo, poslal někdo další?
  • 0

#257 hypnogen

hypnogen

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 122 příspěvků(y)
  • LocationPraha / Rychvald
Reputace: 181

Publikováno 5 březen 2010 - 14:29:37

Magické datum ukončení podání přihlášek nastalo, poslal někdo další?


jj, já jsem nakonec den před termínem poslal svůj neucelený soubor cvaků.. nic si od toho neslibuju a je mi to celkem jedno. důležité je zdravíčko :-D
  • 0

#258 nojgi

nojgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 783 příspěvků(y)
Reputace: 70

Publikováno 6 březen 2010 - 14:23:30

Magické datum ukončení podání přihlášek nastalo, poslal někdo další?


jj, já jsem nakonec den před termínem poslal svůj neucelený soubor cvaků.. nic si od toho neslibuju a je mi to celkem jedno. důležité je zdravíčko :)


Oni jdou co jsem byl posledně právě naopak po ucelenosti (semknutost tématu) a to v případě ilustrace, kde to myslím není tak důležité.

Alespoň jsem si kuli tomu koupil "Dějiny umění" od Gombricha a hezky se to čte. Tak snad v případě neúspěchu mě obohatí i věci kolem přípravy na testy.
  • 0

#259 nojgi

nojgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 783 příspěvků(y)
Reputace: 70

Publikováno 6 březen 2010 - 17:50:07

Alespoň jsem si kuli tomu koupil "Dějiny umění" od Gombricha a hezky se to čte. Tak snad v případě neúspěchu mě obohatí i věci kolem přípravy na testy.


Omlouvám se, autor Gombrich je správně, ale kniha se jmenuje "Příběh umění"
  • 0

#260 nojgi

nojgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 783 příspěvků(y)
Reputace: 70

Publikováno 2 květen 2010 - 17:43:11

Tak hovno, hovno zlatá rybko :twisted:

nepřijat - neprospěl u talentové zkoušky

Jen teď nevím co už posílat na přesrok. Klasický (viděno v okruhu) versus hnusný nový kostičkový portrét nezabral. Tedy ani klasika, ani snaha o něco nového. Tak co vlasně chtějí? No budu muset zase něco vymyslet. Alespoň je co fotografovat :)
  • 0

#261 Snek

Snek
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 2 květen 2010 - 17:58:59

nevím, jestli bych to chtěl.

v 18 jsem chtěl, v 19 taky. pak prišla práce, povinnosti, úspěch a tohle šlo v zapomění.

nedávno jsem si říkal, jestli bych možná nechtěl. bavil jsem se s redem a po té debatě vlastně zjistil, že nechtěl.

asi zkusím nějakou alternativní filmařinu, příipadně kreativní analogovou fotografii v Londýně.

možná. uvidíme.
  • 0

#262 kraken

kraken

    Admin pro věci politické, teologické a sociální

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 914 příspěvků(y)
  • LocationOstrata
Reputace: 197

Publikováno 2 květen 2010 - 19:28:30

Nojgi, snad příště, budeš sa moset probit do užšího výběru na ústní sezení a pak když jim porozprávíš o Nojgismu, máš to v rukávovi a pánom vyrazíš dech.
Uvědom si, že mosíja poznat osobu génia, tebe o kterého je hřích přijít, neb takoví táhnou tyto školy kupředu, zpátky ni krok.
  • 0

#263 Vlcak

Vlcak

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 279 příspěvků(y)
Reputace: 96

Publikováno 2 květen 2010 - 20:18:01

uprimne, mas to zapotrebi? vzhledem k novemu smeru jak spravne Kraken jmenuje "nojdzizmu" se o tobe v Opave dozvedi, a to je myslil lepsi nez tu skolu vystudovat :twisted:
  • 0

#264 Pentaxista

Pentaxista

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 310 příspěvků(y)
Reputace: 311

Publikováno 2 květen 2010 - 20:23:34

nojgi:
Třeba to neumím posoudit, ale "samouk" není sprosté slovo!
  • 0

#265 nojgi

nojgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 783 příspěvků(y)
Reputace: 70

Publikováno 2 květen 2010 - 20:23:39

On by titul mohl pomoci pracovně, ale to spíš ústně v užším kruhu než veřejně do pléna. Velký bratr všechno vidí a to nehezké co bych napsal by nebylo vhodné pro temnokorníky, ani pro jmenované natož pro mě :twisted:
  • 0

#266 Snek

Snek
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 2 květen 2010 - 20:39:50

Jen teď nevím co už posílat na přesrok.


Těžko radit, ale pošli to, o čem jsi přesvědčenej, že bys nikomu za žádnou cenu neukázal, nejraději zahodil a zapomněl, žes něco takového vytvořil. Pokud neprojde ani toto, pak jsi odsouzen k nojgismu v tom případě bych v tom neviděl nic špatného. Třeba tě tu většina z nás na sklonku našeho života bude napodobovat.
  • 0

#267 nojgi

nojgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 783 příspěvků(y)
Reputace: 70

Publikováno 2 květen 2010 - 21:01:31


Jen teď nevím co už posílat na přesrok.


Těžko radit, ale pošli to, o čem jsi přesvědčenej, že bys nikomu za žádnou cenu neukázal, nejraději zahodil a zapomněl, žes něco takového vytvořil. Pokud neprojde ani toto, pak jsi odsouzen k nojgismu v tom případě bych v tom neviděl nic špatného. Třeba tě tu většina z nás na sklonku našeho života bude napodobovat.


No ten experiment co byl ke klasickým portrétům jsem při finálním výsledku obcházel velkým obloukem a říkal si. To jsem udělal já?

Nicméně alespoň mi dělá radost, že se o zbytky poprali příbuzní a možná už nějaké dílko visí v bytě nebo manažerské kanceláři.
  • 0

#268 nojgi

nojgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 783 příspěvků(y)
Reputace: 70

Publikováno 7 květen 2010 - 21:30:28

Tak zlé to není. Dnes jsem si vyzvedl rozhodnutí písemné. Závěr jako z webu je stejný, ale získal jsem 27 bodů a pro přijetí bylo minimum 30. Tedy je možnost se ještě odvolat což udělám :-)
  • 0

#269 ypres_bass

ypres_bass

    Obchodník zbožím prošlým

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 736 příspěvků(y)
  • LocationPardubice
Reputace: 52

Publikováno 7 květen 2010 - 21:52:56

Uvědom si, že mosíja poznat osobu génia, tebe o kterého je hřích přijít, neb takoví táhnou tyto školy kupředu, zpátky ni krok.

Jestli on nebude v tomhle zakopaný ratlík... oni třeba toho génia poznali a proto ho nepřijali...
  • 0

#270 prema

prema

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 558 příspěvků(y)
Reputace: 9

Publikováno 9 květen 2010 - 10:49:09

Tedy nojgi, jak to tak celé čtu, až mi skoro naskakuje vyrážka. Představa, že bych se takovým úporným způsobem musel neustále přizpůsobovat něčímu názoru, vymýšlet, co by se mohlo těm DRUHÝM libit, dumat, jestli je to z pohledu někoho DRUHÉHO dostatečně novátorské, ikdyž bych to za jiných okolností takto nikdy nedělal, a to jen proto, abych zvýšil šance na přijetí je příšerná. Jak napsal Pentaxista, samouk není sprosté slovo a než se nechat někam tlačit takovým způsobem, tak to si raději budu svobodně dělat na svém písečku, tak jak to cítím já .
  • 0

#271 zbynimir

zbynimir

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 100 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 9 květen 2010 - 16:23:03

No jak to tady čtu já, tak mám z toho taky vyrážkový pocit, ale možná trochu opačně. Přijde mi, že se tu hodně žehrá na výběrčí komisi, ale zapomíná se na objektivní sebehodnocení. Já věřím, že v hodnotící komisi jsou lidi, kterým nezáleží na tom, jestli je fotka novátorská za každou cenu a nebo jestli je klasická, ale jestli je dobrá. No a pokud se teda nemůžu už naponěkolikáté dostat přes talentové kolo, tak za mě bych v tom viděl výrazný prostor pro sebereflexi.

Toť můj názor, tvoje fotky jsem Nojgi neviděl, něco málo máš na webu, ale z toho nemůžu nic moc vyčíst o tvé tvorbě.
  • 0

#272 kdoco

kdoco

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 070 příspěvků(y)
Reputace: 109

Publikováno 9 květen 2010 - 17:12:37

nojgi, jak to čtu já, tak ti fandim a rozumim. deš s kůží na trh nejen tam, ale i sem. no, a najde se fůra lidi, co vědí na základě nevím čeho, co bys měl dělat.

ve výběrčí komisi jsou lidé, kteří mají nějaký mandát. můžeme si o tom myslet cokoliv, ale jsou jinde než my tady. spousta lidí by po prvním odmítnutí zahořkla a chodila na fóra plivat na školy. ty to zkoušíš znovu, jinak. pokud je jeden osobnost, dokáže se pokusit druhým vyhovět, aniž by ho to měnilo k horšímu.

takže pokud máš chuť do dalších utkání s komisemi kdekoliv, jsem na tvé straně a rád se budu dozvídat tvé konkrétní a skutečné zkušenosti. těch informací z druhé ruky je všade dost.
  • 0

#273 nojgi

nojgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 783 příspěvků(y)
Reputace: 70

Publikováno 9 květen 2010 - 20:56:21

nojgi, jak to čtu já, tak ti fandim a rozumim. deš s kůží na trh nejen tam, ale i sem. no, a najde se fůra lidi, co vědí na základě nevím čeho, co bys měl dělat.

ve výběrčí komisi jsou lidé, kteří mají nějaký mandát. můžeme si o tom myslet cokoliv, ale jsou jinde než my tady. spousta lidí by po prvním odmítnutí zahořkla a chodila na fóra plivat na školy. ty to zkoušíš znovu, jinak. pokud je jeden osobnost, dokáže se pokusit druhým vyhovět, aniž by ho to měnilo k horšímu.

takže pokud máš chuť do dalších utkání s komisemi kdekoliv, jsem na tvé straně a rád se budu dozvídat tvé konkrétní a skutečné zkušenosti. těch informací z druhé ruky je všade dost.


Díky, dal jsem to sem jako další možnost vzdělání a jako souhrn poznatků pro další, kteří by se chtěli dát stejnou cestou a vyhnout se počátečním chybám. To, že to většina chápe jinak a spíše plive na všechny strany je mi líto, ale nic s tím neudělám.


P.S. zbynimir Pohybovat se někde na 76 místě, když vím, že se hlásí tak cca 400 - 500 lidí je myslím docela slušný výsledek. Letos mám navíc šanci se ještě odvolat. Mezi "soupeři" je spousta velice šikovných poláků a i lidí přímo z uměleckých škol, takže sebereflexi nevidím tak černě. Pro tvou informaci z uvedeného množství vybírají cca 60-70 lidí k testům a pak následuje druhé kolo, kde ještě půlka půjde z kola ven. Pokus je to druhý a první výběr na soubor byl velice nevhodný.
Web je pro tvou informaci zastaralý. Kromě nějakých věcí z jazzu, s kterými jsem spokojen a u talentovek by mimochodem propadly tam tvorba aktuální zatím není. Není čas si něco vykopírovat natož naskenovat a pověsit na obdiv.
  • 0

#274 nojgi

nojgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 783 příspěvků(y)
Reputace: 70

Publikováno 9 květen 2010 - 21:54:59

Statistika 2009/2010

Tak jsem si trochu s počty zapřeháněl, ale na konzultacích bylo určitě více lidiček jak 299.

SU FPF B8204, Filmové, televizní a fotografické umění a nová média, typ = Bakalářský, forma = Kombinovaná

Počet přihlášených uchazečů 299
Splnili podmínky pro přijetí 56
Počet osob přijatých ke studiu 37
Počet žádostí o přezkum 19
Počet přijatých děkanem po přezkumném řízení 2
Počet přijatých rektorem po přezkumném řízení 0
Celkový počet přijatých osob 37
Počet zapsaných osob 37

Teď netuším, zda číslo odvolaných platí pro první nebo až pro druhé kolo.
  • 0

#275 zbynimir

zbynimir

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 100 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 10 květen 2010 - 14:14:35

P.S. zbynimir Pohybovat se někde na 76 místě, když vím, že se hlásí tak cca 400 - 500 lidí je myslím docela slušný výsledek. Letos mám navíc šanci se ještě odvolat. Mezi "soupeři" je spousta velice šikovných poláků a i lidí přímo z uměleckých škol, takže sebereflexi nevidím tak černě. Pro tvou informaci z uvedeného množství vybírají cca 60-70 lidí k testům a pak následuje druhé kolo, kde ještě půlka půjde z kola ven. Pokus je to druhý a první výběr na soubor byl velice nevhodný.
Web je pro tvou informaci zastaralý. Kromě nějakých věcí z jazzu, s kterými jsem spokojen a u talentovek by mimochodem propadly tam tvorba aktuální zatím není. Není čas si něco vykopírovat natož naskenovat a pověsit na obdiv.


Já jsem vůbec nechtěl zpochybňovat tvojí práci, nebo to, že tvoje umístění by bylo nějak špatné. Spíš jsem chtěl upozornit na to, že se mi zdá, že se tu (obecně v diskusi) hodnotí víc samotná komise než cokoliv jiného. Ale pokud ty si říkáš "Dobrá, tahle myšlenka se mi líbí a evidentně zabodovala, jen ji trochu rozvést a dotáhnout" tak je to ta správná sebereflexe, na kterou jsem chtěl upozornit :lol:
  • 0

#276 nojgi

nojgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 783 příspěvků(y)
Reputace: 70

Publikováno 10 květen 2010 - 21:47:02


P.S. zbynimir Pohybovat se někde na 76 místě, když vím, že se hlásí tak cca 400 - 500 lidí je myslím docela slušný výsledek. Letos mám navíc šanci se ještě odvolat. Mezi "soupeři" je spousta velice šikovných poláků a i lidí přímo z uměleckých škol, takže sebereflexi nevidím tak černě. Pro tvou informaci z uvedeného množství vybírají cca 60-70 lidí k testům a pak následuje druhé kolo, kde ještě půlka půjde z kola ven. Pokus je to druhý a první výběr na soubor byl velice nevhodný.
Web je pro tvou informaci zastaralý. Kromě nějakých věcí z jazzu, s kterými jsem spokojen a u talentovek by mimochodem propadly tam tvorba aktuální zatím není. Není čas si něco vykopírovat natož naskenovat a pověsit na obdiv.


Já jsem vůbec nechtěl zpochybňovat tvojí práci, nebo to, že tvoje umístění by bylo nějak špatné. Spíš jsem chtěl upozornit na to, že se mi zdá, že se tu (obecně v diskusi) hodnotí víc samotná komise než cokoliv jiného. Ale pokud ty si říkáš "Dobrá, tahle myšlenka se mi líbí a evidentně zabodovala, jen ji trochu rozvést a dotáhnout" tak je to ta správná sebereflexe, na kterou jsem chtěl upozornit :wink:


Jak psal kdoco. Současná fotografie je někde úplně jinde než to co mi tu provádíme a považujeme za to nej. Neříkám, že je to úplně špatně, ale nějak jsme se zasekli a přes rok 1980 málo kdo zde přeskočil.
Nejen, že komise hledá něco současného a zajímavého, ale sama úspěšně fotografuje řadu let a už toho hodně viděla. Mě samotnému se už spoustu věcí okoukalo a nepovažuji fotku s pro mě notoricky známým námětem za něco zajímavého.

P.S. Sebereflexe? Dělám něco co mě baví a za ta léta si nemyslím, že tak úplně špatně. Těch pár ocenění a výstav nespadlo jen tak samo z nebe.
  • 0

#277 Pentaxista

Pentaxista

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 310 příspěvků(y)
Reputace: 311

Publikováno 11 květen 2010 - 20:14:32

nojgi:
"...současná fotografie..." je co? Připomíná mi to "současnou módu","současnou poezii","současnou politiku", atd. - tedy více či méně podřízenou "trendům","regulím určeným těmi, kteří rozhodují o hodnotě a ceně".
Dle mého soudu je (a měla by být) tvorba nanejvýš osobní, privátní, "nekolektivní", nepodřízená, svobodná, nezávislá. Je nade vší pochybnost, že každá lidská činnost nese "znaky doby a šrámy způsobené učiteli" - je ale otázkou (pro mě), zda právě tyto znaky a šrámy (jejich "množství") neuzavírají dílo více či méně do určitého konkrétního časoprostoru...?! Vzniká (podle mě) nebezpečí, že dílo postupně ztrácí jakousi "nadčasovost". Ta by (podle mě) měla být dílu vlastní.

"...současná fotografie je někde úplně jinde než to co mi tu provádíme a považujeme za to nej..."
A kde ta fotografie je? Resp. - kde by měla být? A kdo konkrétně považuje "to naše" za NEJ? Rok 1980 je "rokem zlomu"? Z toho, co jsem si zde (ve vlákně) přečetl, mívám dosti často neodbytný pocit, že "komise" více než co jiného hledá "to, co ještě neviděla" = má až jakousi "programovou snahu najít něco, co tu ještě nebylo".
"...úspěšně fotografuje řadu let..." - co přesně znamená "úspěšně"?


Troufám si tvrdit, že vrcholná umělecká díla obvykle znázorňují "notoricky známé náměty"...! Ovšem znázorněné právě způsobem, který je staví na vrchol, dávají jim nadčasovost. Ta ostatní díla se okoukají a nakonec upadají v zapomění...

Každý člověk touží po (kladném) ocenění. Je to příjemné (a někdy i výnosné).
Slovo "ocenění" lze považovat za synonymum pro "stanovení ceny". Já sám se s tím dosti těžko smiřuji, protože to je v jistém smyslu podmíněno určením "objektivních" kritérií, podle kterých by se měla cena, hodnota (ať již materiální nebo nemateriální) stanovovat. O jejich existenci velmi silně pochybuji.

Přeji Vám, abyste ve vzdělávací instituci udělal dobrou a pro Vás přínosnou zkušenost, aby se Vám otevřely další dveře do míst, která Vás zajímají a pomohou Vám odpoutat se od svazujících zvyklostí. Přeji Vám, abyste překonal své učitele.
  • 0

#278 Erik Kurach

Erik Kurach

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 222 příspěvků(y)
Reputace: 902

Publikováno 12 květen 2010 - 07:36:01

Vážení kolegové, tzv. "současná fotografie" je "imaginativním chaosem",
který nedovedou popsat ani samotní páni profesoři. Základní kategorie
pomyslného třídění v rámci jednotlivých žánrů je neměnné. Prázdnota v
obsahu je vydávána za individuální tvůrčí záměr, provázený často zcela
nedešifrovatelným chaosem intelektuálně se tvářících pojmů, které jsou
obtížně vysvětlitelné i pro samotného kritika, vytvářejícího kolem autora
jakousi auru jedinečnosti a hlubokého teoretického přístupu k fotografii.
Jen se podívejte na fotografie, okrašlující chodby nejedné z odborných
škol, závěrečné výsledky semestrálních prací, vzniklých pod odborným
dohledem zkušených lektorů, důsledně řídících každý krok studentů, od
prvního okamžiku, kdy do zmíněné vzdělávací instituce nastoupil. Jsou
výsledkem procesu výuky ve fotografickém oboru, ale z mnohých mám
neodbytný pocit nejasného tápání, neurčitosti, bezcílnosti a zbytečnosti.
Musely vzniknout na objednávku, jako nutný požadavek osnov školy a
z hlediska jejich estetického vyznění je jejich hodnota pouze cenou za
kus papíru, či plastu, který prošel jakýmsi technologickým procesem a
to zcela zbytečně, asi jako balík reklamních prospektů, odhozených do
sběrného kontejneru. Je to ještě fotografie, nebo pouze hra na ni ?
Nahlédněte do knihy Prof.PhDr. Václava Viléma Štecha / *31.3.1885 -
24.6.1974 /, českého historika umění a profesora Akademie výtvarných
umění v Praze: "Pod povrchem tvarů" v části "O fotografii", která vyšla
u V.Petra v Praze r. 1941. Tato úvaha je doslova nadčasová. Umělcem
je pouze ten, kdo UMÍ a jedná se o vzácný druh, velmi řídce se
v"Zatuchlé Kotlině" , na samotném okraji výsluní slávy vyskytující. Erik
  • 0

#279 orwell

orwell

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 131 příspěvků(y)
Reputace: 2

Publikováno 12 květen 2010 - 08:51:21

P.S. zbynimir Pohybovat se někde na 76 místě, když vím, že se hlásí tak cca 400 - 500 lidí je myslím docela slušný výsledek. Letos mám navíc šanci se ještě odvolat. Mezi "soupeři" je spousta velice šikovných poláků a i lidí přímo z uměleckých škol, takže sebereflexi nevidím tak černě. Pro tvou informaci z uvedeného množství vybírají cca 60-70 lidí k testům a pak následuje druhé kolo, kde ještě půlka půjde z kola ven.


kamarádka poprvé prošla u talentovek a propadla na testech z dějin umění, neb se připravovala na test z dějin fotografie. Letos propadla talentovýma zkouškama tak ač se pečlivě připravovala na test z dějin umění ani se k němu nedostala. Není snadné dostat se na tuto školu a není snadné ji ani dokončit. A po návštěvě výstavy k 20. výročí ITF Opava, kde jsou prezentovány práce povětšinou českých studentů a absolventů ITF jsem se rozhodl s hodnocením současné fotografie počkat na časový odstup. Protože mám zkušenpost, že to co se mi nelíbí letos se mi nemusí líbit ani příští rok a to co se mi líbilo vloni se mi už letos nemusí líbit vůbec. :-)
  • 0

#280 cuba

cuba

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 518 příspěvků(y)
Reputace: 4

Publikováno 12 květen 2010 - 09:11:04

Vážený paně Eriku, pan V.V Štech ni zrovna nepříjde jako pravá osoba na hodnocení fotografie jakékoliv doby. Je totiž známo, že fotografie u něj neměla od prvopočátku na růžích ustláno. Ba přímo, byl jejím velkým odpůrcem a opovrhovatelem, ve vztahu k výtvarnému umění .....
  • 0

#281 Erik Kurach

Erik Kurach

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 222 příspěvků(y)
Reputace: 902

Publikováno 12 květen 2010 - 11:07:50

Vážený pane kolego, cubo, pokud jste před mnoha lety měl možnost číst
zajímavý seriál článků v časopise ČsF, věnovaný vzpomínkám přátel p.
Josefa Sudka, vstup fotografů do Svazu československých výtvarných
umělců v 50. letech proměnil fotografickou řemeslnnou živnost postupně
v umělecký výtvarný obor tak, jak jej řadíme v uměleckých disciplínách
dodnes. Prof.PhDr. Václav Vilém Štech by v dnešní době předložil řadu
pádných a nezvratných argumentů, vyvracejících řazení fotografie mezi
umělecké výtvarné obory. Považujete Vy osobně fotografa, tisknoucího
spoušť přístroje, za vydatné pomoci houfu pobíhajících asistentů, kteří
mění filmy, přístroje, objektivy, měří expozici scény, za umělce? Víc než
fotografování mi zmíněná situace připomíná film, jako kolektivní dílo, na
němž se podílí celý tým jednotlivých profesí. Fotografie tohoto typu mají
obsahovat v popisce dlouhý seznam všech lidí, kteří se na jejím vzniku
podíleli, včetně řidiče fotografova automobilu, kterým byl na místo činu
přivezen. V opačném případě jde pouze o marketingový podvod. Erik
  • 0

#282 orwell

orwell

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 131 příspěvků(y)
Reputace: 2

Publikováno 12 květen 2010 - 12:25:37

Považujete Vy osobně fotografa, tisknoucího
spoušť přístroje, za vydatné pomoci houfu pobíhajících asistentů, kteří
mění filmy, přístroje, objektivy, měří expozici scény, za umělce?

Třeba takový Gregory Crewdson i na zmáčknutí spouště má asistenta :wink: a ano považuji ho za umělce, jeho tvorba je přesně to co si představím, když se řekne současná fotografie.
  • 0

#283 cuba

cuba

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 518 příspěvků(y)
Reputace: 4

Publikováno 12 květen 2010 - 13:35:45

Já považuji za umělce každého, jehož dílo vznikne řízenou imaginací v mysli. A je mi absolutě jedno, jak toto dílo zhmotní. Ono ne všichni velcí malířští mistři malovali valká plátna osobně, stejně jako Gregory Crewdson měli spoustu asistentů. Protože za každým dílem stojí myšlenka.
Pro mě každý, kdo používá fotoaparát bezmyšlenkovitě je v lepším případě řemeslník a v horším cvakal .....
  • 0

#284 prema

prema

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 558 příspěvků(y)
Reputace: 9

Publikováno 12 květen 2010 - 14:53:57

Já bych slovo umělec asi nejraději úplně zrušil :wink: . Zbytečnější, obsahově relativnější a vlastně bezobsažnější slovo aby člověk pohledal. K tomu, aby nějaký umělec vůbec existoval totiž musí být někdo, kdo ho jako umělce vnímá a takto ho pojmenuje. Jenže zatímco v očích jedněch je Franta naprosto fantastický umělec, který svými abstraktními díly v dotyčných vyvolává milion různých emocí, v očích druhých je naprosto nudný neumětel, o jehož díla by si ani neopřeli kolo. Druhá skupina považuje za naprosto vyjímečnou umělkyni Božku od sousedů, která napaluje " krásné ", zářivé chemlonové obrazce - pamětníci znají . Jaký je vlastně mezi těmito dvěma umělci rozdíl ? Oba dva vyvolávají ve své cílové skupině lidí svými výtvory silné emoce, oba nějakým způsobem ztvárňují své vidění světa. Že by se za měřítko toho, zda je dotyčný hoden být označen za umělce považovalo to, jak moc vzdělané ( rozuměj schopné vést např. intelektuální rozpravy na dané téma ) má cílové publikum ? Nebo je to snad technika, kterou používá ? ( Když ztvárním kouřící lejno např. na kolodium, budu zcela jistě považován za většího umělce , než když totéž téma ztvárním pomocí např. zmíněného chemlonu) .Oba produkty si přitom naleznou své zastánce, které osloví . Nebo je snad umělec ten, který příjde s něčím novým ? No to by jich bylo sakra málo. Navíc, když se tak mnohdy člověk ohlíží zpět a vidí, co mnohdy za neskutečně osobité a neotřelé věci v oblasti fotografie vznikaly např. venku v 60. ,70. letech , tak krom nějakých možností stran manipulace s obrazem zase tak extra zásadní vývoj nějak nevidím, spíš mnohdy pouze křečovitou snahu o odlišnost za každou cenu . Nebo je to snad ten, který se různým řízením náhod a souher okolností výrazně zviditelní a poté již veze za pomocí schopného manažera ?Opravdu pofidérní pojem, ten umělec.
  • 0

#285 nojgi

nojgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 783 příspěvků(y)
Reputace: 70

Publikováno 12 květen 2010 - 15:06:24

Je mi líto opětovné nepochopení o co tu jde.

nojgi:
"...současná fotografie..." je co? Připomíná mi to "současnou módu","současnou poezii","současnou politiku", atd. - tedy více či méně podřízenou "trendům","regulím určeným těmi, kteří rozhodují o hodnotě a ceně".
Dle mého soudu je (a měla by být) tvorba nanejvýš osobní, privátní, "nekolektivní", nepodřízená, svobodná, nezávislá. Je nade vší pochybnost, že každá lidská činnost nese "znaky doby a šrámy způsobené učiteli" - je ale otázkou (pro mě), zda právě tyto znaky a šrámy (jejich "množství") neuzavírají dílo více či méně do určitého konkrétního časoprostoru...?! Vzniká (podle mě) nebezpečí, že dílo postupně ztrácí jakousi "nadčasovost". Ta by (podle mě) měla být dílu vlastní.


Osobně si myslím, že by škola neměla vyrábět jen umělce, ale i praktiky, kteří se na trhu uplatní.
Když jsme u toho, co zaručí nadčasovost? Chrám svatého Víta (1344-současnost), bude můj snímek nadčasový když už skvěle zdokumentovali Sudek, Ehm, Jeníček, Plicka, ...? Když se mi podaří udělat jinak tak možná ano, pokud ne jsem jen kapka v moři.

"...současná fotografie je někde úplně jinde než to co mi tu provádíme a považujeme za to nej..."
A kde ta fotografie je? Resp. - kde by měla být? A kdo konkrétně považuje "to naše" za NEJ? Rok 1980 je "rokem zlomu"? Z toho, co jsem si zde (ve vlákně) přečetl, mívám dosti často neodbytný pocit, že "komise" více než co jiného hledá "to, co ještě neviděla" = má až jakousi "programovou snahu najít něco, co tu ještě nebylo".
"...úspěšně fotografuje řadu let..." - co přesně znamená "úspěšně"?

Resp. - kde by měla být?
Ukáže teprve čas co je dobré.

A kdo konkrétně považuje "to naše" za NEJ?
Konkrétní skupina lidí (TK), která se vzhlíží v určitých vzorech.

Rok 1980 je "rokem zlomu"? Měl jsem spojeno se Sudkem jako zdejším velkým vzorem (1896-1976), ale měl jsem spíš napsat 1989. Kdy se sem začaly dostávat i zahraniční práce. Do té doby byl zdejší svět zakonzervován a málo kdo tušil co se děje jinde.

co přesně znamená "úspěšně"?
Úspěšně znamená, že za svůj dosavadní život již něco dokázal a jeho fotografie nejsou dílem náhody, ale jeho soustavnou prací a viděním. To dokazují knihy, výstavy, mezinárodní ocenění a když se vysloví jeho jméno všichni vědí o koho jde a co dělá. Když vyslovím slovo Jindřich Štreit nebo stačí Jindra ze Sovince už víme o kom mluvím. Naopak když napíši Petr Neugebauer málo kdo ví nebo mohu říci skoro nikdo neví o koho jde,-)


Troufám si tvrdit, že vrcholná umělecká díla obvykle znázorňují "notoricky známé náměty"...! Ovšem znázorněné právě způsobem, který je staví na vrchol, dávají jim nadčasovost. Ta ostatní díla se okoukají a nakonec upadají v zapomění...

To si až tak tvrdit netroufám, nevím kolik lidí zná Medkovou, Rodčenka, Štýrského.....atd. On i ten Drtikol a ty jeho aktíky až tak s notoricky viděným nemají moc společného. Ony se ty představy špatně napodobují a tak se nedají tolik kopírovat jako to normálně viděné.
Když jednou vyfotografuji kytičku je to hezké, ale když tisíckrát je to otravné. Tím bohužel trpí i ty klasické náměty.


Každý člověk touží po (kladném) ocenění. Je to příjemné (a někdy i výnosné).
Slovo "ocenění" lze považovat za synonymum pro "stanovení ceny". Já sám se s tím dosti těžko smiřuji, protože to je v jistém smyslu podmíněno určením "objektivních" kritérií, podle kterých by se měla cena, hodnota (ať již materiální nebo nemateriální) stanovovat. O jejich existenci velmi silně pochybuji.

No bohatý v tomto nejsem, když se mluví o cenách. Ale nějaké zkušenosti jsem získal a to již předtím než jsem navštívil TK. Jak, proč a co hodnotit je známé (Technika, Obsah, Forma). Když hodnotí kamarád a nechce urazit je to něco jiného než porovnání s jinými zajímavými pracemi a od lidí, kteří sami fotografují a již něco na tomto poli dokázali.

Přeji Vám, abyste ve vzdělávací instituci udělal dobrou a pro Vás přínosnou zkušenost, aby se Vám otevřely další dveře do míst, která Vás zajímají a pomohou Vám odpoutat se od svazujících zvyklostí. Přeji Vám, abyste překonal své učitele.


Nevím proč, ale působí to na mě až trochu jízlivě. Umění obecně se pohybuje od reality až po ryze imaginární svět a koloběh se takto bude ubírat stále. Jednou převažuje to či ono. Jen technika a možnosti se mění. Ani u té reality nemohu zůstat na místě. Díky tomu byl vynalezen např. kinofilm, který přinesl nové možnosti.
  • 0

#286 kraken

kraken

    Admin pro věci politické, teologické a sociální

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 914 příspěvků(y)
  • LocationOstrata
Reputace: 197

Publikováno 12 květen 2010 - 15:09:41

Ogaři, když si tak čtu tož mosím, ač z mnohýma súhlasím, reagovat. Nemá dle mojého nejapného názora smyslu zabývat se nejakým oborem fotografie pouze zúženě, rozlišovat eslivá je fotografia súčasná, minulá či vlastně jaká, neřkuli "současné" hodnocení současné fotografické tvorby. Jak napsal Orwel súhlasím s tým, že to všecko tak nejak přetřídí čas, ale také výrazné osobnosti určujícího teho správného směra či vyzvihovující neco před nečím.
Osobně si myslím, že je poťápané nejak hodnotit to co se na tymto ústavovi tvoří, ale důležité pro ostatní bych pokládal to, aby tvorbu na ITF měli nejak seřazenú v palici, a tuto tvorbu si uvědomovali, nad ňú přemýšlali, ovšem bez teho, aby je nejak výrazně ovlivňovala. Měli by jí brát v potaz, jako něco, co tu existuje, něco co sa včilkaji dělá, neco co bezespora stojí za zastavení.
Velmi sa mí líbí Cubův přístup i jeho terminologie umělce se kterou se více méně totožňím.
Když sem onehdá načuchl k tvorbě z ITF prostřednictvím literatury a obrázků v ní, tak jsem ze záčátku podlehl pokušení o odvržení, ale po čase se to se mne nejak vytrácá a začínám při vracení se v literatuže nezpět, při mojích záchodových literárních seancách, zabývat myšlenků, že ono to neco v sobě mět bude.

Neovrhujme tedy prosím tvorbu ostatních, už enem proto, že by to mohlo posunút našu mysl enem jedným a příliš úzkým směrem.

Nojgimu věřím, že se na túto školu dostane a úspěšně jú proplachtí. Z jeho posledních věcí vím, že umí, že má nápady, ale také ctižádost a touhu sunout se dopředu. Enem mne na něm trochu mrzí ta věta ohleněvá tej sebereflexe.

Tož tak.
  • 0

#287 kraken

kraken

    Admin pro věci politické, teologické a sociální

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 914 příspěvků(y)
  • LocationOstrata
Reputace: 197

Publikováno 12 květen 2010 - 15:14:09

Přemova myšlenka nafocení lejna mne zaujala už enem kvůlivá představě, že bych sa vrátil z focení a na dotaz mojí ženy, co jsi dnes nafotil bych velmi příznačně a tradičně odpověděl :wink:
  • 0

#288 kraken

kraken

    Admin pro věci politické, teologické a sociální

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 914 příspěvků(y)
  • LocationOstrata
Reputace: 197

Publikováno 12 květen 2010 - 15:22:32

Nojgi napsal:
"Když vyslovím slovo Jindřich Štreit nebo stačí Jindra ze Sovince už víme o kom mluvím. Naopak když napíši Petr Neugebauer málo kdo ví nebo mohu říci skoro nikdo neví o koho jde,-) "

Kdo je to Petr Neugebauer ??? :lol: :D

Nojgi napsal reakci na Pentaxistův přispěvek:
"Nevím proč, ale působí to na mě až trochu jízlivě."

Myslím si Nojgi, že panovi Pentaxistovi křivdíš, já vidím enem to, že ty máš svůj náror a on svůj. Je to setkání mládí a zkušenosti. Tak to bylo, je a bude.

:lol:
  • 0

#289 tomashr

tomashr

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 547 příspěvků(y)
  • LocationPraha
Reputace: 22

Publikováno 12 květen 2010 - 16:37:28

Já nojgimu docela rozumím, ač neaspiruji na ITF, tak se s podobnými věcmi občas potýkám také.
Podle mě ač to hodně lidí nerado slyší, tak je na ustrnutí fotografie v pojetí lidí z typických diskusí dost pravdy. Tady na TK mi to někdy přijde až jako programové ve spojení s klasickou analogovou technikou, ale ono to na "více digitálních" serverech není o nic moc lepší. V podstatě je dnes většina fotek jen "hezčí a barevnější", u dost lidí šla nahoru technická kvalita díky lepší dostupnosti techniky, ale jinak se ty fotky moc neliší od stavu před rokem 1989.
Jenže tvůrčí fotografie šla trochu dále, samozřejmě se objevují i úlety, na které dost sedí ty ironické komentáře o tom, že je to umění jen proto, že to někdo za umění označil. Ale vedle nich se najde (a zrovna mezi absolventy ITF jich není zas až tak málo) řada prací, které naprosto nesporně budí ten výtvarný a emocionální dojem a nelze je brát jako nějakou pózu.
  • 0

#290 nojgi

nojgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 783 příspěvků(y)
Reputace: 70

Publikováno 12 květen 2010 - 21:56:52

Přemova myšlenka nafocení lejna mne zaujala už enem kvůlivá představě, že bych sa vrátil z focení a na dotaz mojí ženy, co jsi dnes nafotil bych velmi příznačně a tradičně odpověděl :lol:


Myšlenka není až tak originální. Sejkot vyprávěl o nějakém studentovy z Famu, který uvedl v praxi :lol:

Díky za komentáře. Jestli to vyjde sám nevím, ale alespoň zatím může každý rok vznikat soubor o 15 fotografiích.

Sebereflexi jsem až tak nabubřele nemyslel, ale vytočily mě předchozí útoky. Jinak klobouk nahoru nad tím co děláte s Andromedou.
  • 0

#291 Pentaxista

Pentaxista

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 310 příspěvků(y)
Reputace: 311

Publikováno 13 květen 2010 - 17:19:21

nojgi:
...by škola neměla vyrábět jen umělce, ale i praktiky, kteří se na trhu uplatní... Nevím, jak reagovat - a nemyslím to jízlivě (konečně, nic v mém příspěvku nebylo myšleno jízlivě!). Máte na mysli tvorbu limitovanou (vymezenou) prodejností?
...co zaručí nadčasovost?... Univerzálně nic! Talent, nadání, invence, práce a souhry "šťastných náhod" mohou napomoci. "Dopředné" stanovení kritérií pro dosažení "nadčasovosti" je (podle mě) nesmyslné. Dílo musí nejprve vzniknout, poté zasáhnout vnímatele a nakonec "přežít bez újmy" společenská období a konfigurace jemu nakloněná i nepříznivá.
...Chrám svatého Víta (1344-současnost), bude můj snímek nadčasový když už skvěle zdokumentovali Sudek, Ehm, Jeníček, Plicka, ...? Když se mi podaří udělat jinak tak možná ano, pokud ne jsem jen kapka v moři. ...
Nadčasovost není dána (způsobena) velikostí jmen ani jejich počtem! Pokud by tomu tak bylo, bylo by třeba stanovit, kdo ze zmíněných autorů je "nejnadčasovější" a svou tvorbu poměřovat s ním, aby bylo možné jej "překonat". Domnívám se, že "soutěž" je v tomto smyslu nepatřičná. Soutěž má pravidla, tvorba (a tady si poštvu proti sobě dost kolegů) ne.
Pochopil jsem správně, že "udělat jinak" znamená po svém (ono to vlastně ani jinak nejde, protože vše ostatní je plagiát), nebo s programovou snahou o "jinakost"? Když po svém, tak riskovat, že budu nevzat na vědomí nebo dokonce zatracen, když "jinak" tak s vědomím, "co je IN a co snižuje riziko zatracení?"
Za sebe: v moři jsou jenom kapky...

Rok 1980 je "rokem zlomu"? Měl jsem spojeno se Sudkem jako zdejším velkým vzorem (1896-1976), ale měl jsem spíš napsat 1989. Kdy se sem začaly dostávat i zahraniční práce. Do té doby byl zdejší svět zakonzervován a málo kdo tušil co se děje jinde.
Pravda, nikdo nežije ve vakuu a kdo je nucen žít "s omezeným přístupem kyslíku", tak živoří... Pravdou je ale také to, že i v přísně vymezených až izolovaných společenstvích vznikala úžasná díla, nad kterými stojíme s otevřenými ústy.
Lituji autory, o nichž "odborná kritika" napíše, že "byli zřetelně ovlivněni tím a tím". Jednak to může - ale také nemusí být pravda, druhak to lze (s trochou paranoie) chápat jako "nepůvodní".


P.S. Vytočilo Vás něco z toho, co jsem napsal? Jestli ano, tak to po chlapsku řekněte a já "snížím svou reakční aktivitu".
Goroli z Beskyd obvykle říkají lecos na plnou hubu (i když třeba blbě a neotesaně), ale neznamená to, že by měli toho druhého za nepřítele...
Zdraví
Pentaxista
  • 0

#292 nojgi

nojgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 783 příspěvků(y)
Reputace: 70

Publikováno 13 květen 2010 - 20:58:53

[quote]nojgi:

P.S. Vytočilo Vás něco z toho, co jsem napsal? Jestli ano, tak to po chlapsku řekněte a já "snížím svou reakční aktivitu".
Goroli z Beskyd obvykle říkají lecos na plnou hubu (i když třeba blbě a neotesaně), ale neznamená to, že by měli toho druhého za nepřítele...
Zdraví
Pentaxista[/quote]

Tentokráte mě nic nevytočilo a argumenty jsou v pořádku.
[quote]
Nevím, jak reagovat - a nemyslím to jízlivě (konečně, nic v mém příspěvku nebylo myšleno jízlivě!). Máte na mysli tvorbu limitovanou (vymezenou) prodejností?
[/quote]
Ano, současnost a prodejnost děl je myslím na škole v pořádku. Absolvent by měl být schopen se fotografií uživit. Pokud si najde nějaký svůj styl, získá jméno a budou ho pro jeho práci zákazníci vyhledávat je to ideální stav. To už si může vybírat a dělat co chce a jak on chce.
V opačném případě dělá dílo na míru pro zákazníka. Svou tvorbu může dělat také a může být i velice úspěšná, ale už to není jeho obživa. Mimochodem absolvent nemusí být jen fotograf, ale třeba historik, kurátor sbírek...atd.
[quote]
Nadčasovost není dána (způsobena) velikostí jmen ani jejich počtem! Pokud by tomu tak bylo, bylo by třeba stanovit, kdo ze zmíněných autorů je "nejnadčasovější" a svou tvorbu poměřovat s ním, aby bylo možné jej "překonat". Domnívám se, že "soutěž" je v tomto smyslu nepatřičná. Soutěž má pravidla, tvorba (a tady si poštvu proti sobě dost kolegů) ne.
Pochopil jsem správně, že "udělat jinak" znamená po svém (ono to vlastně ani jinak nejde, protože vše ostatní je plagiát), nebo s programovou snahou o "jinakost"? Když po svém, tak riskovat, že budu nevzat na vědomí nebo dokonce zatracen, když "jinak" tak s vědomím, "co je IN a co snižuje riziko zatracení?"[/quote]

Nejde mi o soutěž a porovnávání velikostí jmen, ale všichni jmenovaní již vyfotografovali naprosto špičkově. Byli první, kteří téma nějakým způsobem uchopili. Mohu udělat též velice dobře, ale na 99% ty mé fotografie budou zapomenuty a mají maximálně dokumentační význam. Spoustu dalších fotografů mělo možnost vyfotografovat Svatý Vít. Kolik jmen znáte? Určitě to udělali po svém o tom nepohybuji.
V dějinách jsou zaznamenáni jen ti, kteří přišli ve své době s něčím novým. Následovníci už jen pokud dotáhly do naprosté dokonalosti nebo rozvinuly trochu jinak.

Recept na nadčasovost? Máte pravdu, že neexistuje, protože bychom v tom případě byli obklopeni jen samými veledíly. Určitě by mě nebavilo, kdyby byl každý druhý Mozart, třetí Picasso....atd.
[quote]
Pravda, nikdo nežije ve vakuu a kdo je nucen žít "s omezeným přístupem kyslíku", tak živoří... Pravdou je ale také to, že i v přísně vymezených až izolovaných společenstvích vznikala úžasná díla, nad kterými stojíme s otevřenými ústy.
Lituji autory, o nichž "odborná kritika" napíše, že "byli zřetelně ovlivněni tím a tím". Jednak to může - ale také nemusí být pravda, druhak to lze (s trochou paranoie) chápat jako "nepůvodní".
[/quote]

Ano máte pravdu, ale to bohužel nevidím. Jsme už na třetí stránce při povídáním o tom jací jsou v Opavě a co všechno dělají špatně, ale já tady nevidím moc lidí, kteří by opravdu fotografovali nebo se alespoň o něco snažili. Těch pár, kteří opravdu něco dělají včetně vás moc není. Dokazuje to nikoliv jeden, ale hned několik nabídnutých prostorů pro výstavy, které sice byly přijaty s velkým nadšením, ale dlouhého trvání neměly.[/quote]

P.S. K ovlivnění tím a tím. Chtěl jsem si loni udělat nostalgii na Střeleckém ostrově než celý prostor nesmyslně zdevastují. Nestudoval jsem kdo a jak vyfotografoval a našel jsem si bohužel stejná nebo hodně podobná místa. Pro mě ten malý dokument, že ještě v roce tom a tom tam ten Sudkův strom byl má pro mě význam obrovský, ale vystavovat jinak než jako dokument nemohu. Mimochodem dozvěděl jsem se o tom až když jsem snímek vykopíroval a ukázal kolegům.
  • 0

#293 ivan_maly

ivan_maly

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 810 příspěvků(y)
Reputace: 5

Publikováno 14 květen 2010 - 09:04:45

Hele Petře a že oni ťe na ten YTF nevzaly kvůly tomu, že děláž pořát hrupky v pýsemném projewu???
Ale jaxi psal, ještě je tu to odvolání (jakou vývojku na totok?)

chi :-)
  • 0

#294 nojgi

nojgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 783 příspěvků(y)
Reputace: 70

Publikováno 14 květen 2010 - 09:12:45

Hele Petře a že oni ťe na ten YTF nevzaly kvůly tomu, že děláž pořát hrupky v pýsemném projewu???
Ale jaxi psal, ještě je tu to odvolání (jakou vývojku na totok?)

chi :-)


Naštěstí viděli zatím jen fotografie a nikoliv písemný projev. Bohužel o tom vím, že ja dobra psat Česka. Jazyku Český střes se, barbar přichází.
Odvolání zkontroluje oprava ve Word a jiné berličky. Snad to vyjde a když ne tak další rok na vyrábění souboru a nanovo :-)
  • 0

#295 ivan_maly

ivan_maly

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 810 příspěvků(y)
Reputace: 5

Publikováno 14 květen 2010 - 09:17:54

Fšak já fětět še tvojě český pýt toprá... slyšet tě mluvyt. Tam žádný chypka.
A cože tě fčera nevidět na jazz-koncert Diane Reeves, ty uš nefotit džazzoví spěvák-cki??
  • 0

#296 nojgi

nojgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 783 příspěvků(y)
Reputace: 70

Publikováno 14 květen 2010 - 09:19:04

Ivane

P.S. Třeba se z odvolání dozvím zda jsem tři body ztratil na klasice nebo moderně. Posílal jsem ksichtíky.
  • 0

#297 nojgi

nojgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 783 příspěvků(y)
Reputace: 70

Publikováno 14 květen 2010 - 09:25:57

Fšak já fětět še tvojě český pýt toprá... slyšet tě mluvyt. Tam žádný chypka.
A cože tě fčera nevidět na jazz-koncert Diane Reeves, ty uš nefotit džazzoví spěvák-cki??


To jsem tedy pro... Ja fotit stale, naposledy George Duke. Pražské Jaro mi bohužel přesouvají z oblíbeného Lucerna Music baru kde to trochu ošahané mám.
Snad se příště probudím ze zimního spánku dříve a Pražské Jaro nezaspím.
  • 0

#298 Punkomat

Punkomat

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 187 příspěvků(y)
Reputace: 155

Publikováno 14 květen 2010 - 18:04:24

Považujete Vy osobně fotografa, tisknoucího
spoušť přístroje, za vydatné pomoci houfu pobíhajících asistentů, kteří
mění filmy, přístroje, objektivy, měří expozici scény, za umělce?

Třeba takový Gregory Crewdson i na zmáčknutí spouště má asistenta :) a ano považuji ho za umělce, jeho tvorba je přesně to co si představím, když se řekne současná fotografie.


Jeho fotografie mají určitě něco do sebe,ale mně osobně je více sympatické,pokud fotograf umí udělat za pomocí jednoduchých metod, prostředků a svépomoci dobrou fotografii.Přičemž označením dobrá není myšleno průměrná.
Uzavírání celých ulic,neuvěřitelně početné štáby lidí a produkce...Tohle kdybych měl dělat,tak to už raději rovnou natočím film :)
  • 0

#299 Snek

Snek
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 14 květen 2010 - 22:58:51

...Tohle kdybych měl dělat,tak to už raději rovnou natočím film :)


vyborne, koukam ,mame tu dalsiho (potencialniho) filmare, na co bys rad tocil, na osmicku, nebo bys rad zacal rovnou sestnackou? Dej vedet, neco s tebou vymyslime :)))
  • 0

#300 Punkomat

Punkomat

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 187 příspěvků(y)
Reputace: 155

Publikováno 15 květen 2010 - 08:41:17

...Tohle kdybych měl dělat,tak to už raději rovnou natočím film :)


vyborne, koukam ,mame tu dalsiho (potencialniho) filmare, na co bys rad tocil, na osmicku, nebo bys rad zacal rovnou sestnackou? Dej vedet, neco s tebou vymyslime :)))


Prozatím hledám svůj směr ve fotografii.V budoucnu je však mezi mými plány zahrnut i nákup osmičky a přičichnutí k filmařskému řemeslu.Tam již svůj směr znám nyní: bude mi ctí, stát se pokračovatelem dadaismu v amatérském filmu :)

Vím,že to do tohoto vlákna nepatří,ale když už jsem u toho.Neznáte někdo onen český časopis,který se věnoval dadaismu? Kdysi jsem jej nalezl na internetu,ale včera,když jsem se o to znovu pokoušel,abych si jej objednal,jako by se po něm slehla zem.Bohužel, ani název neznám...
  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních