Proč fotit s VF kamerou
#151
Publikováno 25 březen 2010 - 18:48:27
nesmírně cenným a zcela nepřehlédnutelným krajinným prvkem. Erik
#152
Publikováno 25 březen 2010 - 20:03:15
#153
Publikováno 25 březen 2010 - 23:00:50
když to člověk někam postaví a čudlikaří (nebo i přímo fotografuje) srotí se dav a já MŮŽU MACHROVAT A BEJT DŮLEŽITEJ!!!!
#154
Publikováno 26 březen 2010 - 07:44:43
Vidis, nato jsem zapomel!!Nesmím zapomenout uvést jeden z hlavních důvodů:
když to člověk někam postaví a čudlikaří (nebo i přímo fotografuje) srotí se dav a já MŮŽU MACHROVAT A BEJT DŮLEŽITEJ!!!!
"Prijel PAN FOTOGRAF!!"
A vubec nevadi, ze si treba dal do kazet film obracene a foti na anhilacku
Bohousek
#155
Publikováno 26 březen 2010 - 08:33:44
již samotné přemisťování břemene na vlastním hrbu s utrápeným výrazem
ve vlastním ksichtě považovat za adrenalinový sport. Jedná se o adrenalin
nedosahující úrovně skoku střemhlav na gumě do propasti po zádech, ale
již samotný fakt, že se Vám podařilo VŠE donést bez poškození zpět, aniž
jste byli nuceni do pečlivě složené sestavy jakýmkoli způsobem vstupovat
a vystavovat cennou fototechniku ohrožujícímu znečištění prachem a vše
prostupující vlhkostí, způsobující korozi, lze hodnotit jako úspěch. Erik
#156
Publikováno 26 březen 2010 - 12:30:31
#157
Publikováno 26 březen 2010 - 12:39:46
já navíc eště tim, že fotim jenom na ty starý klumprcajky, tak s oblibou inhaluju ty jejich kouzelný vůně a opájím se pocitem propojení s těma všema, co to vošmatávali přede mnou, představuju si, co u toho asi viděli a jaká to byla vůbec doba. jednim slovem nostalgie
jedním slovem úchylka
#158
Publikováno 26 březen 2010 - 13:10:08
já navíc eště tim, že fotim jenom na ty starý klumprcajky, tak s oblibou inhaluju ty jejich kouzelný vůně a opájím se pocitem propojení s těma všema, co to vošmatávali přede mnou, představuju si, co u toho asi viděli a jaká to byla vůbec doba. jednim slovem nostalgie
jedním slovem úchylka
Úchylka řikáš? ... to totiž mám dost podobně, tak jako nevim. Esi to neni třeba hradeckou vodou špatnou, nebo tak něco
#159
Publikováno 26 březen 2010 - 13:17:09
#160
Publikováno 4 listopad 2010 - 22:18:58
mam celkem 4objektivy (75,135,165 a 300mm), ale 95 procent obrazku udelam tou 165, ostatni mne jenom rozptylujou a zdrzujou. Timhle ohniskem proste vidim.
Hlavne se mi ana VF libi podani tonu a detailu. Pohyby jsou prijemny bonus, je-li treba, ale vetsinou je nepotrebuju. Nejvic VF pouzivam na mestske a krajinne detaily, zatimco - bijte mne - na krajinu mam nejradsi kinofilm. Zrnitej kinofilm krajinu, jak ji ja vnimam a jak ji chci videt a zobrazit, vyjadri (vetsinou) nejlip.
Ten klid s VF praci je uzasnej a ta pohodicka v komore! V misce vyvolam, na snure ususim a tim to konci. Nemusim nadrzovat, nemusim delat zadny kejkle, upravy procesu, pod zvetsovakem par vterin a vysledek je uzasnej. Poridil jsem si zvetsovak Omega a mam klid. VF je raj, je to modla a nejlepe to tu kdosi vyjadril: teprve tak si pripadam, ze opravdu fotografuji. Ostatni je foceni, tohle je fotografovani.
#161
Publikováno 5 listopad 2010 - 08:54:42
plasticitu obrazu. Podobným principem byl tzv. modro-žlutý postup, dříve
využívaný pro fotogrammetrii pro získání maxima rozlišitelnosti detailů ................
Zkoušel jsem tuto techniku, ale nedotáhl ji do konce. Výsledek by měl odpovídat námaze, leč žádnej se nedostavil.
Má někdo zajímavé výsledky? Zejména krajináři by si mohli modrožlutý postup osvojit. No a pak mi prozradit, kde mi skřítci kulišníci šibalové kazili výsledek
#162
Publikováno 5 listopad 2010 - 12:12:57
jsou trvanlivé v čase, jedná se v podstatě o postupné obarvení emulze a
je vhodné přizpůsobit této následné úpravě i gradient negativu tak, aby v
oblasti stínů nebyl po aplikaci barevných masek příliš hustý. Metoda tzv.
harmonizace negativu působením selenového tónovače, popsaná Anselem
Adamsem je další cestou, jak z negativu vytěžit maximální informaci. Vše
závisí na celkovém kontrastu fotografované scény. Již v minulosti jsem se
zde o těchto metodách zmiňoval, ale nenalezly takřka žádnou odezvu. VF negativ je pro svojí individualitu zpracování pro oba postupy přímo
předurčen. Barviva jsou snadno dostupná, selen je drahý a toxický. Erik
#163
Publikováno 5 listopad 2010 - 12:18:51
#164
Publikováno 5 listopad 2010 - 12:45:41
se negativ ponechá střídavě po stanovenou dobu v obou barvících lázních
a před vložením do druhé barvy se neoplachuje čistou vodou, ponechá se
pouze krátce okapat. Je to zcela stejné, jako barvení velikonočních vajec.
Je pravděpodobné, že bude funkční i odvar z cibule, nebo dubové kůry. Erik
#165
Publikováno 5 listopad 2010 - 13:02:34
#166 Snek
Publikováno 5 listopad 2010 - 13:18:06
Metoda tzv.
harmonizace negativu působením selenového tónovače, popsaná Anselem
Adamsem je další cestou, jak z negativu vytěžit maximální informaci. ...
Již v minulosti jsem se zde o těchto metodách zmiňoval, ale nenalezly takřka žádnou odezvu. Erik
Eriku, selenový tónovač na VF negativy používám velmi často... mohl bych Vás poprosit o odkaz na informace o metodě s barvivy (klidně prosím i referenci na literaturu), nic o ní nevím a rád bych se naučil něco nového...
#167 Snek
Publikováno 5 listopad 2010 - 13:20:07
Vážený kolego, po ukončení standartního vyvolávacího procesu a vypírání
se negativ ponechá střídavě po stanovenou dobu v obou barvících lázních
a před vložením do druhé barvy se neoplachuje čistou vodou, ponechá se
pouze krátce okapat. Je to zcela stejné, jako barvení velikonočních vajec.
Je pravděpodobné, že bude funkční i odvar z cibule, nebo dubové kůry. Erik
ha... asi bych měl napřed pořádně číst a teprve potom psát příspěvky ... stydím se toto mi stačí. děkuji
#168
Publikováno 5 listopad 2010 - 14:18:12
negativů, Praha SNTL, 1978 1.vydání 160s. Erik
#169 Snek
Publikováno 5 listopad 2010 - 15:15:46
#170
Publikováno 5 listopad 2010 - 15:40:11
#171
Publikováno 5 listopad 2010 - 16:36:04
Odvar z cibule nebo dubove kury
Jak to tak vypada, tak bych se nebal ani caje nebo kavy.
#172
Publikováno 5 listopad 2010 - 16:54:00
Má to být žluto-modrá kombinace
#173
Publikováno 5 listopad 2010 - 16:59:08
Ne, vazne, me to zajima taky. Jen jsem si to dloubnuti neodpustil
#174
Publikováno 5 listopad 2010 - 17:11:26
#175
Publikováno 5 listopad 2010 - 18:31:02
#176
Publikováno 5 listopad 2010 - 19:04:14
Teoreticky to vím dost dobře. Jen ta praxe pokulhává. Nějak se mi barvy různě vymejvaly, dělaly fleky atd. Proto jsem modrožlutý postup zavrhl. Modrou skalici ale móóóc chválím a doporučuji všem.
Otče náš co s modrou skalicí děláš za kejkle?
#177
Publikováno 6 listopad 2010 - 08:52:46
stabilní azobarviva, odolná světlu. Modrá lázeň je složena ze třech roztoků
na bázi Berlínské modři z červené krevní soli. Vše popsáno v knize! Erik
#178
Publikováno 6 listopad 2010 - 10:23:01
Harmonizaci negativu.
modrá skalice 100g + 800 ml vody + 25ml sírovky + kuchyňská sůl 100g. Vše do vody 1000ml.
Po rozpuštění namočíme do lázně negativ ( nemusím snad psát, že byl-li suchý, tak se nechá 5 minut jen tak ve vodě aby se nasákla emulze). Tím se tmavá místa zesvětlí a lze následně dosáhnout kresby ve stínech. Namočení trvá asi 10 minut. jest-li že se negativ moc zesvětlí, tak jej dáme na sluníčko, kde ultrafialové paprsky navrátí kontrast.
Výsledek je zajímavý. Doporučuji zkusit.
( ne aby jste vykoupily v republice veškerou sůl. Víte jak by to mohlo dopadnout.)
#179
Publikováno 20 listopad 2010 - 19:19:18
#180
Publikováno 27 prosinec 2010 - 13:14:59
dnes jsem poprvé po vyčištění, seřízení a dlouhém šmudlání s VF Voigtlanderem Avus, poprvé nabyl kazetu planfilmem a naexponoval...
Po vyvolání jsem jak u vytržení "civěl" na negativ a říkal si, "To není možné......"
To je vám nádhera, koukat na to množství detailů a to podání!!
Proč fotit na VF?? Nevím jak to říci - je to prostě nádhera!
#181
Publikováno 27 prosinec 2010 - 15:33:36
#182
Publikováno 27 prosinec 2010 - 19:52:11
#183
Publikováno 27 prosinec 2010 - 20:06:19
#184
Publikováno 27 prosinec 2010 - 20:19:22
#185
Publikováno 28 prosinec 2010 - 07:26:25
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních