Quote
Quote
Quote
Zlobí mě moje poslední výsledky. Nechal jsem si udělat skleněné sloty, vyvolal jsem v nich tak 10-15 fotek 30x40 úplně bez problémů, pracuje se mi s nimi parádně, ale v jeden okamžik se to zlomilo a lezou mi z toho narůžovělé kropenaté fotky někdy pruhované. Už jsem je zkusil vymýt, namíchat novou vývojku, namíchat novej ustalovač, ale furt se toho nemůžu zbavit. 
Přerušuješ po vývojce, nebo jdeš rovnou do ustalovače? 
Na začátku jsem jel vývojka (ID78) - voda - TF2 pak to začalo růžovět tak sem vylil vodu páč vypadala dost jetě, jetej ustalovač jsem dal místo vody a namíchal čerstvý TF2 do 2. slotu... zkusím čerstvou vodu do 2. slotu.
sice sloty nepoužívám, mísy ano, ale problém barvení fotek oxidačními produkty vyvolávacích látek s vyloučením kyselinky ze zbytku procesu není nic neobvyklého. Obzvláště pokud se ustaluje v neutrálním či zásaditém ustalovači, to problém je, zvláště u těžších gramáží,
Kyselý přerušovač na bázi pyrosiřičitanu a kyselý ustalovač s pyrosiřičitanem mají jednu dobrou vlastnost - vyčistí papír od barviček nacucaných do papíru z vývojky (všude v englicky mluvících zdrojích se píše "removes stain".
Takže i pokud už máš růžové papíry suché a nevíš co s tím, doporučuji znovu namočit ve vodě, odbarvit v čerstvém kyselém ustalovači /stačí 200-240g pyrosiřičitanu + 15-20g pyrosiřičitanu sodného či draselného na litr, poté krátké praní, pak 2 min. v lázni usnadňující vypírání, tj. 20g siřičitanu sodného bezv. + 2g pyrosiřičitanu, pak pořádně vyprat (vše 20-22st.C) a bílá bude zase bílá.
Předevčírem jsem si na tohle taky vzpomněl a musel aplikovat, poté, co jsem vyvolával fotky v amidol-pyrokatechinové vývojce. Skvělá, ale díky pyrokatechinu mi nabarvila baryty těžkých gramáží 100% spolehlivě a TF2 ani čistá voda si s tím neporadí.

takže včera nad ránem jsem pral a ustaloval a zase pral viz výše.
Další ponaučení do mé staré duté hlavy, kterým se nadále řídit budu (za dvojí práci mi ta TF2 nestojí)
a) negativ+pyrovody (a jiné barvicí vývojky, kdy barvu v emulzi potřebuji) = přerušení vodou + TF2

negativ+vývojky ostatní, kde je mi šumák, jaké barvy vyleze film, ustalovač jakýkoli
c) negativ+jakékoli vývojky, kde potřebuji mít film co nejčistší, bez zabarvení, ustalovač kyselý, čerstvý a nešizený.
d) papíry+jakékoli vývojky, kdy nechci mít zabarvenou bílou a současně chci mít i bílou podložku a okraje, kyselý čerstvý ustalovač

baryty papíry+čistá pyrokatechinová vývojka, kterou nasadím právě kvůli zabarvení, neutrální ustalovač s minimem siřičitanu či TF2 opět s minimem siřičitanu.
p.s. předpokládám, že po výše popsané seanci jsi měl i TF2 (1. i 2. stupeň) stejné barvy jako jetou vývojku, jen trochu světlejší.
p.p.s.
jestli se mýlím, odborníci chemici a staří praktici mě jistě rádi a rychle opraví, i já budu rád, pokud mě osvícenec uvede na pravou víru.