Přejít na obsah


Fotka

Dotazy začátečníka


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
216 odpovědí na toto téma

#101 ypres_bass

ypres_bass

    Obchodník zbožím prošlým

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 736 příspěvků(y)
  • LocationPardubice
Reputace: 52

Publikováno 6 říjen 2012 - 08:40:15


Rodinal über alles!!!


Ty vole Ýpresu.... ty dokážeš nasrat aji v jednu hodinu v noci. Nesmíš tu mást veřejnost.

to není o matení veřejnosti, s čistým svědomím prohlašuju že na prvních 50 filmů bych lidem do pracek nic jiného nedal (proto s ním stále ještě dělám, ale už jsem u 43 filmu)
je to levné, kvalitní, jednoduché, blbuvzdorné - o které jiné vodě to můžeme říct?
  • -4

#102 jirin_ol

jirin_ol

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 3 786 příspěvků(y)
  • LocationSrdce Sedlecké plošiny
Reputace: 1 283

Publikováno 6 říjen 2012 - 08:52:10

ypresu, jsem velmi rád, že jsi mi v době, kdy jsem začínal u svých prvních 50 filmů, neradil. :mrgreen:
  • 3

#103 Vlcak

Vlcak

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 279 příspěvků(y)
Reputace: 96

Publikováno 6 říjen 2012 - 10:48:19



Rodinal über alles!!!


Ty vole Ýpresu.... ty dokážeš nasrat aji v jednu hodinu v noci. Nesmíš tu mást veřejnost.

to není o matení veřejnosti, s čistým svědomím prohlašuju že na prvních 50 filmů bych lidem do pracek nic jiného nedal (proto s ním stále ještě dělám, ale už jsem u 43 filmu)
je to levné, kvalitní, jednoduché, blbuvzdorné - o které jiné vodě to můžeme říct?


podle tvych moudrych rad, fine art printu a poctu prispevku by clovek rekl ze jsi vyvolal a zpracoval stovky filmu...
doufam ze jedes na sraz, vazne bych rad videl jak jsi za ty roky pokrocil nebo stale jen zvanis .
  • 4

#104 ypres_bass

ypres_bass

    Obchodník zbožím prošlým

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 736 příspěvků(y)
  • LocationPardubice
Reputace: 52

Publikováno 6 říjen 2012 - 11:55:18

to jsem rád že je aspoň někdo uznává za moudré :-)
  • -3

#105 kraken

kraken

    Admin pro věci politické, teologické a sociální

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 914 příspěvků(y)
  • LocationOstrata
Reputace: 197

Publikováno 6 říjen 2012 - 22:02:30

Ýpresu, nechcu řéct, že je rodinal špatný, to vůbec ne, ale spíš jsem chtěl naznačit, že je spíše důležitější, kdo ho drží v ruce.
  • 0

#106 ypres_bass

ypres_bass

    Obchodník zbožím prošlým

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 736 příspěvků(y)
  • LocationPardubice
Reputace: 52

Publikováno 6 říjen 2012 - 23:13:15

Ýpresu, nechcu řéct, že je rodinal špatný, to vůbec ne, ale spíš jsem chtěl naznačit, že je spíše důležitější, kdo ho drží v ruce.

konečně jsme si porozumněli, já jsem si ho oblíbil kvůli té blbuvzdornosti
  • 0

#107 feromarcin

feromarcin

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 556 příspěvků(y)
Reputace: 71

Publikováno 7 říjen 2012 - 07:26:17

Kedysi som Rodinal (R09) kupoval kvôli trvanlivosti a ekonomickej výhodnosti. Dnes ho už používam veľmi málo. Je to vec vkusu, mne sa jednoducho zvyčajne nepáči to zrno ako zemiaky. Občas to má svoj význam, ale málokedy sa mi to hodí na celý film. Teraz sa radšej pozerám po ultrajemnozrnných vývojkách.
  • 0

#108 benes

benes

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 158 příspěvků(y)
  • LocationPraha
Reputace: 3

Publikováno 26 říjen 2012 - 22:58:19

Všude se tu objevuje to už tu bylo, tak mě když tak upozorněte.
V současné době po mně chce množství lidí fotky, které jsem pořídil jako ofiko/neofiko fotograf na našich představeních v divadle/portrétech které jsem robil, Aj.

A nyní po mně chce množství lidí fotografie s tím že za ně zaplatí + známí chtějí abych jim fotil maturitní ples ale vůbec netuším kolik si zaň říct.
Proto se ptám těch kteří s tím mají zkušenosti jaké/co/za kolik?
  • 0

#109 jirin_ol

jirin_ol

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 3 786 příspěvků(y)
  • LocationSrdce Sedlecké plošiny
Reputace: 1 283

Publikováno 27 říjen 2012 - 00:42:05

tady máš vodítko :mrgreen:
http://www.asociacef...tni-faktory.pdf
  • 0

#110 benes

benes

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 158 příspěvků(y)
  • LocationPraha
Reputace: 3

Publikováno 28 říjen 2012 - 12:34:46

To je ale trošku AxBxC
Mě spíš zajímalo kolik je tak dobrým zvykem za maturitní ples,fotografie z představení;výběr fotografií z představení pro 1 osobu kteráž na fotkách je.
A to z praxe od někoho kdo se tím klidně živí.
  • 0

#111 otik

otik

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 300 příspěvků(y)
Reputace: 129

Publikováno 28 říjen 2012 - 13:04:30

asi by jsem si napočítal materiál a nahodil cenu, třeba to potom zaokrouhlit.
  • 0

#112 RHx

RHx

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 5 702 příspěvků(y)
  • LocationHK
Reputace: 386

Publikováno 28 říjen 2012 - 13:10:32

Všude se tu objevuje to už tu bylo, tak mě když tak upozorněte.
V současné době po mně chce množství lidí fotky, které jsem pořídil jako ofiko/neofiko fotograf na našich představeních v divadle/portrétech které jsem robil, Aj.

A nyní po mně chce množství lidí fotografie s tím že za ně zaplatí + známí chtějí abych jim fotil maturitní ples ale vůbec netuším kolik si zaň říct.
Proto se ptám těch kteří s tím mají zkušenosti jaké/co/za kolik?


no a to je fotografováno na čb filmy plus vyvolání, domácí zvětšování a předání hotové práce?
jen jestli tomu rozumím správně
  • 0

#113 Snek

Snek
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 28 říjen 2012 - 13:21:24

To je ale trošku AxBxC
Mě spíš zajímalo kolik je tak dobrým zvykem za maturitní ples,fotografie z představení;výběr fotografií z představení pro 1 osobu kteráž na fotkách je.
A to z praxe od někoho kdo se tím klidně živí.


presne tolik, kolik je zajemce ochoten zaplatit. ani o korunu vic, nebo min.

zaplat panbuh, ze ta pitoma doba jednotnych cenovych sazebniku, tabulek a centralne planovaneho hospodarstvi je... fuc.
  • 0

#114 LuzJi

LuzJi

    Tlampač (grafoman)

  • Předplatitel
  • 2 082 příspěvků(y)
  • LocationTábor
Reputace: 715

Publikováno 28 říjen 2012 - 14:44:04

presne tolik, kolik je zajemce ochoten zaplatit. ani o korunu vic, nebo min.

zaplat panbuh, ze ta pitoma doba jednotnych cenovych sazebniku, tabulek a centralne planovaneho hospodarstvi je... fuc.

To ale také znamená seznámit objednatele práce s cenou vstupů - tedy kolik stojí materiálově jeden snímek, nutno tedy znát formu v jaké by se práce odevzdávala. To asi každý dokáže nějak spočítat.
Tuto cenu bych považoval za minimum a k tomu přiřadit svou práci, ostatní náklady, požadovanou rychlost, díl uměleckého vkladu, bude-li tam nějaký apod. A tohle už je to obtížné a na tobě. Jiné to bude pro přátele a známé (tam je pomíjivá i cena za ten materiál), jiné to bude pro někoho komu jsi byl doporučen nebo zcela neznámého.
Tahle druhá část je vlastně ale také jednoduchá. Stačí jen, když dokážeme být dostatečně skromní a zároveň si dokážeme dostatečně vážit své práce. Pak to jen převedeme na koruny.
A pak už jen stačí, když dokážeme přesvědčit svého zákazníka o tom, že mu to za to stojí. A je to. ;)

No, ale většina z nás stejně zase vlastně ví téměř prd, co ? Tak ze začátku chtít alespoň za ten materiál a co k tomu navíc nechat na zákazníkovi, co ?
  • 0

#115 benes

benes

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 158 příspěvků(y)
  • LocationPraha
Reputace: 3

Publikováno 31 říjen 2012 - 00:43:07

Díky moc za rady.
Teď bych s chtěl zeptat a asi budu za trolla ale i tak to zkusím?

Byl jsem požádán abych udělal portrét. Chtěl bych to robit na film. Ale to je vedlejší opravdu bych si na tom chtěl nechat záležet a tak jsem s chtěl zeptat co by jste mi poradili odkázali ohledň portrétu -nemyslím obecně to znám a nebo si najdu :D
Ale mne by zajímalo pozadí-typické portéty kdy je pozadí úplně černé nebo monotóně šedivé a přezto to není dělané ve studiu ale někde venku.
  • 0

#116 Grain

Grain

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 263 příspěvků(y)
Reputace: 33

Publikováno 31 říjen 2012 - 05:58:56

Zdravím, je tu spousta moudrých hlav, proto bych se chtěl zeptat na pár věcí. Svou fotokomoru jsem měl již před nějakými 30 lety, pak dlouho nic a až teď se pomalu vracím k čb klasické fotografii. A to proto, že spanilou fotku z kinofilmu ve finále zničí nějaký digitální drahý tisk a byť by vypadal sebelíp, docela se mě z té uměliny navaluje. Takže jedna věc: Jako soploň jsem u zvětšováku /Opemus/ nepoužíval nasouvací barevné filtry. Je to jenom pro barevnou fotografii, nebo se barevné filtry při osvitu černobílého negativu chovají tak, že odfiltrovávají různá spektra jako bych již fotografoval s nasazeným barevným filtrem? Je to to samé? Pokud na negativ nafotím modrou oblohu přes oranžový filtr, už navždycky zůstane na negativu tmavá tmavá. Pokud bych fotil bez filtru a ve zvětšováku použil oranžový filtr, bude obloha stmavená, nebo filtry fungují ve zvětšováku jinak? Dále mám dotaz, jestli je nezbytně nutné vyvolávat film doma /to skutečně patřilo k mým nejméně oblíbeným operacím/, nebo jej prostě nechat vyvolat někde v minilabu. Vím že doma můžu ovlivnit co chci, ale pokud chci mít film expozičně zprůměrovaný a pak jej teprve ovlivňovat gradací papírů, dobou osvitu, nebo popř. barevnými filtry, není lepší dát negativ vyvolat do stroje? A ještě, to asi víc do budoucna možná barvu, ale o tom nemám ani ponětí. Ale to zatím stačí:)
  • 0

#117 otik

otik

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 300 příspěvků(y)
Reputace: 129

Publikováno 31 říjen 2012 - 06:33:04

takhle to nefunguje, barevné filtry do zvětšováku jsou pro multigradační papíry, třeba Foma Variant nebo Fomatony a nastavuješ jimy právě tu gradaci papíru. Nějaký nadšený provozovatel labu Ti možná "klasický" černobílý negativ vyvolá, ale většinou je to drahé. Dělají se černobílé negativní materiály pro proces tuším C-41, ty by jsi mohl používat. Ty se volají v labu.
  • 0

#118 Grain

Grain

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 263 příspěvků(y)
Reputace: 33

Publikováno 31 říjen 2012 - 06:53:07

Aha takhle, filtry jsou pro gradaci. Takže pokud chci "filtrované" expozice, pouze s našroubovaným barevným filtrem na objektivu foťáku. Chystám se teď zahájit experimenty s Ilford Pan 100 a Fomapan 100 /35mm/, měl jsem za to, že je běžně v labech volají. Nebo je to jiný proces než C-41?
  • 0

#119 nlc

nlc

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 728 příspěvků(y)
Reputace: 38

Publikováno 31 říjen 2012 - 07:43:36

Pro vyvolání Ilford Pan 100 a Fomapan 100 je potřeba klasická negativní vývojka pro BW proces (tedy ne proces C-41) - větší laby to dělají, ale je jich poměrně málo.
Jak zmínil Otík, pro proces C-41 běžně dostupný v labech existuje monochromatický film Ilford XP2 Super 400, který je špičkový - obdobný existuje i od Kodaku a Fuji, ale z Ilfordu se nejlépe zvětšuje.
  • 0

#120 hidejoshi

hidejoshi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 741 příspěvků(y)
  • Location49°49'35.080"N, 12°36'21.379"E
Reputace: 435

Publikováno 31 říjen 2012 - 08:07:19

Díky moc za rady.
Teď bych s chtěl zeptat a asi budu za trolla ale i tak to zkusím?

Byl jsem požádán abych udělal portrét. Chtěl bych to robit na film. Ale to je vedlejší opravdu bych si na tom chtěl nechat záležet a tak jsem s chtěl zeptat co by jste mi poradili odkázali ohledň portrétu -nemyslím obecně to znám a nebo si najdu :D
Ale mne by zajímalo pozadí-typické portéty kdy je pozadí úplně černé nebo monotóně šedivé a přezto to není dělané ve studiu ale někde venku.


V první řadě si musíš stanovit cenu, kolik za to budeš chtít....

Asi to bude řešené expozičním rozdílem na foceném objektu a na pozadí. Např. přiblesknutím objektu a podobným způsobem.
  • 0

#121 Grain

Grain

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 263 příspěvků(y)
Reputace: 33

Publikováno 31 říjen 2012 - 10:33:55

NIC - díky za rady, stavil jsem se dnes v místní fotografii, tak že mi to vezmou a posílají to snad někam do Zlína, je to ve stejný kategorii jako diáky. Což jsem rád, neboť z vyvolávání filmů ve vývojnici jsem měl vždycky pupeny. Navíc již ve věku prostatika se mi klidně může stát, že přešvihnu vývojkový čas:) Pročítám teď toho dost o těch jediných "pravých" fotopapírech, pozitivních vývojkách atd a čím víc toho čtu tím větší guláš z toho je. Stačila by mi jednoduchá odpověď znalého: Chci převážně fotit přírodu, kostelíky, hřbitovy, zákoutí a chci aby výsledek byla prostě hezká, fotochemickou cestou vyvolaná fotografie s hlubokou černou. Vychází lepší lesk, nebo mat? Existují fotopapíry, které se nemusí sušit v leštičce? /To je jen takový nápad pro vyhnutí se další neoblíbené činnosti./:)
  • 0

#122 nlc

nlc

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 728 příspěvků(y)
Reputace: 38

Publikováno 31 říjen 2012 - 10:55:26

Černá bude hlubší na lesklém papíru a i když je to rouhání, tak při přímém srovnání bude hlubší na Ilfordu než na Fomě. Ovšem Foma má jiné přednosti, zvláště při následném tónování či lith printu. V leštičce se nemusí sušit žádný typ papírů, stačí napínat na sklo (popsáno zde na TK). Stěžejní je nalézt ten správný papír pro vaši práci, který vyhovuje barvou podložky, tónem obrazu a texturou povrchu ... to je běh na delší vzdálenost, těch možností je prostě hodně. Pro začátek bych s ohledem na cenu a univerzálnost doporučil Fomabrom Variant 111.
  • 0

#123 Grain

Grain

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 263 příspěvků(y)
Reputace: 33

Publikováno 31 říjen 2012 - 11:16:20

Ok, díky, někde začít musím, sám pak uvidím co mi bude nejbližší.
  • 0

#124 ploci

ploci

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 147 příspěvků(y)
  • LocationValachy!
Reputace: 202

Publikováno 31 říjen 2012 - 11:21:38

To je ale trošku AxBxC
Mě spíš zajímalo kolik je tak dobrým zvykem za maturitní ples,fotografie z představení;výběr fotografií z představení pro 1 osobu kteráž na fotkách je.
A to z praxe od někoho kdo se tím klidně živí.


presne tolik, kolik je zajemce ochoten zaplatit. ani o korunu vic, nebo min.

zaplat panbuh, ze ta pitoma doba jednotnych cenovych sazebniku, tabulek a centralne planovaneho hospodarstvi je... fuc.


Spíš věčná škoda, než zaplať Pán Bůh. Není lepšího řízení řemesel a podnikání, než cechovního. A cechovní zřízení rovněž nezbytně vytváří cenové podmínky pro všechny členy.
  • 0

#125 ploci

ploci

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 147 příspěvků(y)
  • LocationValachy!
Reputace: 202

Publikováno 31 říjen 2012 - 11:23:18

Černá bude hlubší na lesklém papíru a i když je to rouhání, tak při přímém srovnání bude hlubší na Ilfordu než na Fomě. Ovšem Foma má jiné přednosti, zvláště při následném tónování či lith printu. V leštičce se nemusí sušit žádný typ papírů, stačí napínat na sklo (popsáno zde na TK). Stěžejní je nalézt ten správný papír pro vaši práci, který vyhovuje barvou podložky, tónem obrazu a texturou povrchu ... to je běh na delší vzdálenost, těch možností je prostě hodně. Pro začátek bych s ohledem na cenu a univerzálnost doporučil Fomabrom Variant 111.


Jen jestli nemyslel papír, který bude zrcadlově lesklý i bez leštění...
  • 0

#126 Grain

Grain

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 263 příspěvků(y)
Reputace: 33

Publikováno 31 říjen 2012 - 12:22:59

Ne, lesklý fotky nechci, nejlépe takový příjemný samet s trochou lesku. Co se týče sušení /napínání/ na sklo, tak jestli to dobře chápu, po okrajích fotky se nalepí klasická papírová lepící páska. Ta se ale musí zákonitě k fotce přilepit, ne?
  • 0

#127 Lukas_87

Lukas_87

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 730 příspěvků(y)
  • LocationLondyn, UK
Reputace: 54

Publikováno 31 říjen 2012 - 12:44:39

Jako soploň jsem u zvětšováku /Opemus/ nepoužíval nasouvací barevné filtry. Je to jenom pro barevnou fotografii, nebo se barevné filtry při osvitu černobílého negativu chovají tak, že odfiltrovávají různá spektra jako bych již fotografoval s nasazeným barevným filtrem?


se nad tím zamysli - máš černobílej negativ, na kterym je jenom černá a bílá. co bys tak asi tak chtěl barevnym filtrem filtrovat? :)
  • -1

#128 nlc

nlc

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 728 příspěvků(y)
Reputace: 38

Publikováno 31 říjen 2012 - 12:45:26

Ano. A proto se po usušení odřízne nebo schová pod paspartu.
  • 0

#129 nlc

nlc

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 728 příspěvků(y)
Reputace: 38

Publikováno 31 říjen 2012 - 12:48:05

Ne, lesklý fotky nechci, nejlépe takový příjemný samet s trochou lesku. Co se týče sušení /napínání/ na sklo, tak jestli to dobře chápu, po okrajích fotky se nalepí klasická papírová lepící páska. Ta se ale musí zákonitě k fotce přilepit, ne?

Ano. A proto se po usušení odřízne nebo schová pod paspartu.
  • 0

#130 Grain

Grain

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 263 příspěvků(y)
Reputace: 33

Publikováno 31 říjen 2012 - 13:11:59

Jako soploň jsem u zvětšováku /Opemus/ nepoužíval nasouvací barevné filtry. Je to jenom pro barevnou fotografii, nebo se barevné filtry při osvitu černobílého negativu chovají tak, že odfiltrovávají různá spektra jako bych již fotografoval s nasazeným barevným filtrem?


se nad tím zamysli - máš černobílej negativ, na kterym je jenom černá a bílá. co bys tak asi tak chtěl barevnym filtrem filtrovat? :)

Třeba nudle do polívky.
  • 0

#131 btomik

btomik

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 69 příspěvků(y)
  • Locationostrava
Reputace: -2

Publikováno 31 říjen 2012 - 13:57:23

no tak asi jsi měl na mysli takove pruhledne s nadechem do červena anebo do žluta ne?? se spoustou asi 6tonu tak to se dava kdo nema barevnou hlavu ve zvětš na multigr papiry ne s pevnou gradaci třeba u magnitaurusu i jinych podobnych měni to tvrdost papiru a cele kompozice ale třeba jsem to špatně pochopil a ve sve podstatě trošilinku ale ne uplně to ten filtr na obj naharadi ikdyž u extremu neee červ znamena dynamika větši zelena oranž světlejšimpodani modra pletovka ale na to jsou tabulky a pokec u filtruuu na objektivech
  • -3

#132 MarV

MarV

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 343 příspěvků(y)
  • LocationMater urbium
Reputace: 38

Publikováno 31 říjen 2012 - 15:56:35

stavil jsem se dnes v místní fotografii, tak že mi to vezmou a posílají to snad někam do Zlína ...

Já vidím zásadní výhodu samodomo volání v tom, že když si dám záležet, tak na usušeném filmu nemám nalepenou tunu prachu a chlupů, jako se mi opakovaně stávalo s barvou u Škodů... Menší provozy (třeba ten Zlín) si na to možná dávaj větší pozor. Teď mi ukazovala fotky kamarádka co si nechává volat kdesi v Rychnově a ty negativy byly úplně čistý.
  • 0

#133 Grain

Grain

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 263 příspěvků(y)
Reputace: 33

Publikováno 31 říjen 2012 - 16:19:22

Poslední roky jsem fotil výhradně na barvu, vč Velvie atp, a musím potvrdit, že špína a škrábance na negativech byly občas úděsné /Brno/. Ale protože jsem takový staromilec, tak jsem nějaké ty filmařsky vypadající nečistoty toleroval. Když mě něco moc štvalo, vyklonoval jsem to po skenování softwarově. Trochu špíny mě ani tak neprudí, jako tisíc marných pokusů zúročit kouzlo kinofilmu na finální nosič - tj. fotografii. Investoval jsem spoustu peněz do různých labů a tiskáren v domnění, že mi jednou přijde "klasická" fotka, nad kterou zaplesám. I když byly tisky "dokonalé", nic ve mě nevyvolaly, jedině tak pocit vyhozených peněz. Tak jsem s tím praštil a stanu se zase temnokomorníkem.
  • 0

#134 otik

otik

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 300 příspěvků(y)
Reputace: 129

Publikováno 31 říjen 2012 - 17:27:19

pokud máš na filmu z labu prach, mám pocit, že si ho doma můžeš v klidu přeprat. Jen jim říct, aby ho nestříhali. Táta to tak dělal normálně, fotil na diáky.
  • 0

#135 MarV

MarV

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 343 příspěvků(y)
  • LocationMater urbium
Reputace: 38

Publikováno 31 říjen 2012 - 17:38:04

pokud máš na filmu z labu prach, mám pocit, že si ho doma můžeš v klidu přeprat. Jen jim říct, aby ho nestříhali. Táta to tak dělal normálně, fotil na diáky.

Pravda, to mě nějak nenapadlo. Dík za nápad! Příště to zkusím, jestli si za toho půl roku (tipuju kdy budu fotit další barvu) vzpomenu...
  • 0

#136 jakub.jira

jakub.jira

    Dost toho nakecá

  • Předplatitel
  • 846 příspěvků(y)
  • LocationPraha
Reputace: 112

Publikováno 31 říjen 2012 - 21:40:48

s tím praním barvy pozor, mám pocit, že na filmu je nějaká stabilizační vrstva, co se může smejt. ale opravte mě, jestli to není pravda ;-)
  • 0

#137 feromarcin

feromarcin

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 556 příspěvků(y)
Reputace: 71

Publikováno 1 listopad 2012 - 10:39:31

staršie farebné filmy sa stabilizovali vo formalínovom roztoku. Novším stačí Final Rinse. Či je to len obyčajné zmáčadlo, alebo je tam nejaká UV ochrana, či niečo iné, to netuším. V každom prípade teraz iný film nekúpiš a "stabilizuje" sa výhradne s tým oplachom. Pokiaľ ma pamäť neklame, tak moderné volačky na filmy neperú ale film len preťahujú v tomto roztoku. Pri najhoršom si treba kúpiť tento roztok, ale je to dosť veľká pálka a oplatí sa keď je naozaj veľa filmov, pretože sa predáva len v balení asi na 100 l roztoku. V krajnom prípade by som použil obyčajné zmáčadlo na čb.
  • 0

#138 bzencak

bzencak

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 993 příspěvků(y)
Reputace: 487

Publikováno 1 listopad 2012 - 12:16:25

Je tu celé vlákno o čistění filmů.
  • 0

#139 Aghnostos

Aghnostos

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 77 příspěvků(y)
  • LocationOlomouc
Reputace: 13

Publikováno 1 listopad 2012 - 16:39:04

Zdravím.
Dnes budu míchat vývojku a zítra nebo o víkendu poprvé vyvolávat film. Vím, že to není zrovna ideální, protože je to film, na kterém mi docela záleží a chtěl bych z něj zvětšovatelný výsledek.
Takže si jdu pro radu jak vyvolat.
Je to Fomapan 400, scény v docela husté mlze. Trošku jsem přeexponovával. (U dikitálu to bylo v lze vždycky potřeba v mlze, tak snad i u filmu)
Vývojka ID-11

Zatím to vidím na vyvolávání ve stocku podle tabulkového času krát 1,2. Nevím jak moc šejkovat. Standardně nebo přidat?
Dík a DS.
  • 0

#140 hidejoshi

hidejoshi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 741 příspěvků(y)
  • Location49°49'35.080"N, 12°36'21.379"E
Reputace: 435

Publikováno 1 listopad 2012 - 18:06:51

no tak asi jsi měl na mysli takove pruhledne s nadechem do červena anebo do žluta ne?? se spoustou asi 6tonu tak to se dava kdo nema barevnou hlavu ve zvětš na multigr papiry ne s pevnou gradaci třeba u magnitaurusu i jinych podobnych měni to tvrdost papiru a cele kompozice ale třeba jsem to špatně pochopil a ve sve podstatě trošilinku ale ne uplně to ten filtr na obj naharadi ikdyž u extremu neee červ znamena dynamika větši zelena oranž světlejšimpodani modra pletovka ale na to jsou tabulky a pokec u filtruuu na objektivech

Hele co to hulíte? Já nějak tenhle příspěvek nedokážu přečíst.
  • 2

#141 lindys

lindys

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 69 příspěvků(y)
Reputace: 31

Publikováno 1 listopad 2012 - 21:13:46

Zdravím.
Dnes budu míchat vývojku a zítra nebo o víkendu poprvé vyvolávat film. Vím, že to není zrovna ideální, protože je to film, na kterém mi docela záleží a chtěl bych z něj zvětšovatelný výsledek.
Takže si jdu pro radu jak vyvolat.
Je to Fomapan 400, scény v docela husté mlze. Trošku jsem přeexponovával. (U dikitálu to bylo v lze vždycky potřeba v mlze, tak snad i u filmu)
Vývojka ID-11

Zatím to vidím na vyvolávání ve stocku podle tabulkového času krát 1,2. Nevím jak moc šejkovat. Standardně nebo přidat?
Dík a DS.


Zkusil bych ředění 1+1, čas asi jak píšou tady.
Celkově si myslím, že Foma 400 není dobrá do úplných začátků, ale teď už se nedá nic dělat, zvětšovatelné to bude.

Upozorňuji, že jsem přímo tuto kombinaci nikdy nezkoušel, proto bude lepší, když se vyjádří ještě někdo zkušenější.
Šejkoval bych prvních 30s, pak na začátku každé minuty 10s.

Pak je ještě věc, jak to dostat na papír, ale to už jsme jinde.
  • 0

#142 RHx

RHx

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 5 702 příspěvků(y)
  • LocationHK
Reputace: 386

Publikováno 1 listopad 2012 - 21:34:27

"protože je to film, na kterém mi docela záleží a chtěl bych z něj zvětšovatelný výsledek.
Takže si jdu pro radu jak vyvolat"


na to je jen jedna rada - v podobném světle při stejném měření exponovat ještě jeden, nebo alesp půl filmu a vyvolat na zkoužku a její výsledek posoudit (dát někomu posoudit) a pak zvolit vyvolání stejný, nebo s nějakou úpravou
  • 0

#143 Pavel_P

Pavel_P

    Hrabě kydoň

  • Moderátoři
  • 4 203 příspěvků(y)
Reputace: 477

Publikováno 1 listopad 2012 - 21:56:11

RHx má samozřejmě pravdu. Ale osobně bych se toho až tak nebál, když to vyvolá v ID11, moc toho nepokazí. Navíc jako začátečník ještě asi neví, jak vlastně posoudit, že vyvolal dobře. Pokud jsi přeexponovával (což je dobře) popřemýšlej ještě jak velký rozsah světel tam byl. Pokud jsi fotil i ve větším protisvětle, vyvolej to podle standardního času, protože ta přeexpozice sama o sobě ti posune ty světla do většího zčernání filmu. Prodlužuj jen když to bylo celé mdlé... Co si ale určitě dopředu natrénuj je zakládání filmu do vývojnice, práce s vývojnicí a všechny tyhle postupy. Než se naučíš co jak kde, abys dostal přesně to co cheš, ještě chvilku potrvá. A to už by jsi si ani nepamatoval, jak jsi to fotil, proto bych do toho pro tu radost z prvního filmu šel po hlavě. Ale ne jako blázen, protože každý temnokomorník moc dobře zná ten pocit neštěstí a zmaru, když film do vývojnice ne a ne zalézt :) To si vyzkoušej na světle, ve tmě, pod peřinou, o půlnoci a pak už šup šup :) Vše pěkně narovnat, připravit.

Kurnik, teď jsem si uvědomil, že vzpomínky na první volání jsou podobný jak vzpomínky na první sex. Člověk sice ví co a jak, ale i tak je z něj vystrašený nešika :)
  • 2

#144 lhao

lhao

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 33 příspěvků(y)
Reputace: 6

Publikováno 2 listopad 2012 - 09:26:17

...jj,přesně tak.já vyvolával svůj první negativ minulej víkend a trénoval jsem na Fomě 100 kterou jsem měl na zkoušku Flexy...a docela to šlo,obzvláště když si to čovek může hnedle zkontrolovat a podívat se.....ále rozhodl jsem se pro svitky T-max 100 a tahle mrcha se neskutečně kroutila oproti Fomě.no nakonec jsem tam strávil asi 45 minut než se tomu filmu mě zželelo a nemohl to asi už vydržet tak se namotál sám :mrgreen:
sic jsem napoprvé s ůspěchem nepočítal projistotu....ale nakonec se povedlo a je to super krásnej pocit negativ pak vytáhnout a pověsit!!!
  • 0

#145 Pavel_P

Pavel_P

    Hrabě kydoň

  • Moderátoři
  • 4 203 příspěvků(y)
Reputace: 477

Publikováno 2 listopad 2012 - 09:33:33

Pro chvíle naprostého zoufalství bych vám poradil jeden trik. Film půjde do cívky jako nic, když celou cívku i s filmem ponoříte do vody. Chce to pak ale co nejrychleji zase vývojnici zalít vodou, tedy udělat z toho takový "presoak". Obecně bych to ale nedoporučoval, mokrý film je velmi náchylný na poškození. Já už jednou skorem vzteky brečel, že to nešlo a nešlo. Pak jsem si vzpomněl, že to tak dělají osmičkáři a vrazil jsem film normálně do hajzlíku a tam v klidu namotal :)
  • 0

#146 RHx

RHx

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 5 702 příspěvků(y)
  • LocationHK
Reputace: 386

Publikováno 2 listopad 2012 - 10:06:22

když jsme u navíjení filmu, co si myslíte o založení kinofilmu opačně, tedy ne emulzí ke středu cívky, ale naopak?
některá těla navíjejí kinofilm při fotografování obráceně, než je v kazetě, pokud ho chcete vyvolat hned po vyndání z těla, tak je "naučen" opačně a do cívky nechce
(celkem běžně film dofotím a za dvě hodiny po usušení si z něj dělám obrázky)

kolikrát jsem si s tím lámal hlavu, až jsem jednou film navinul opačně, tedy emulzí ven
nestalo se nic, do cívky šel dobře, jen po usušení - jak má ve zvyku se prohýbat (tedy záleží na filmu, některý se prohýbá, jiný je rovný) prohýbá se tedy taky obráceně a musí se dávat pozor při zakládání do zvětšováku, nepracovat "po paměti" ale podívat se na negativ
  • 0

#147 ploci

ploci

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 147 příspěvků(y)
  • LocationValachy!
Reputace: 202

Publikováno 2 listopad 2012 - 10:36:56

Řekl bych, že i při zdánlivě dobře odmaštěných prstech si film zahmatáš a vyvolání proběhne v těch místech nerovnoměrně. Už se mi to kdysi povedlo a film šel do koše :evil:
  • 0

#148 Aghnostos

Aghnostos

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 77 příspěvků(y)
  • LocationOlomouc
Reputace: 13

Publikováno 2 listopad 2012 - 15:10:48

Zdravím a děkuju za pomoc. Do stejných podmínek se tento rok už asi nedostanu, takže to vyvolám podle klasického návodu.
Navíjení už mám procvičené tak třicetkrát. Mám dvě plastimatky, v každé jiné cívky a jenom do jedné z nich o jde bez větších problémů, takže se při navíjení budu modlit k temnokomornickému bohu a všem elementálům aby se mi povedlo to do ní napasovat. Kdybych měl rodinal, možná bych jim provedl i úlitbu, ale doma by mě za to nejspíš nalili zbytek rodinalu do chřtánu a zakázali vstup do koupelny :)
DS.
  • 0

#149 lukas.erba

lukas.erba

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 309 příspěvků(y)
  • LocationPraha
Reputace: 118

Publikováno 5 listopad 2012 - 11:25:15

jinak ještě jedna rada. Vždy se mi osvědčilo celý svitek (popř. film) vymotat s cívky, tu pak odstříhnout a vkládat film do cívky vždy od konce, tedy od její původní cívky.
  • 0

#150 Luigi

Luigi

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 848 příspěvků(y)
  • LocationTábor
Reputace: 197

Publikováno 5 listopad 2012 - 12:06:34

jinak ještě jedna rada. Vždy se mi osvědčilo celý svitek (popř. film) vymotat s cívky, tu pak odstříhnout a vkládat film do cívky vždy od konce, tedy od její původní cívky.

No tak to já mám opačnou zkušenost. Možná to z pohledu strkání do cívky jde podle Lukášovo návodu lépe, ale když film celý vymotám, tak se mi pak mrcasil po sobě v době navíjení a měl jsem honičku, aby se co nejméně poškrábal. Tak já to řeším u kinofilmu opačně: Najedu začátek (výhoda u 135-36) do cívky na světle, pak zhasnu, kazetu vrazím do huby, co nejméně funím a vždy povytáhnu kousek na délku ruky od sebe - navíjím a přibližují cívku ke kazetě - pak zase odvinu (povytáhnu) a opakuji do úplného navinutí. Výhodou je stále napnutý film, cit a eliminace jekéhokoli poškrábání se filmu sama o sebe. S tím už mám větší problém u svitku, kde to takhle nejde a volně visící konec filmu při navíjení se mi srolovává a motá. Tož tak, zdařec Luigi :shock:
  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních