presne tolik, kolik je zajemce ochoten zaplatit. ani o korunu vic, nebo min.
zaplat panbuh, ze ta pitoma doba jednotnych cenovych sazebniku, tabulek a centralne planovaneho hospodarstvi je... fuc.
To ale také znamená seznámit objednatele práce s cenou vstupů - tedy kolik stojí materiálově jeden snímek, nutno tedy znát formu v jaké by se práce odevzdávala. To asi každý dokáže nějak spočítat.
Tuto cenu bych považoval za minimum a k tomu přiřadit svou práci, ostatní náklady, požadovanou rychlost, díl uměleckého vkladu, bude-li tam nějaký apod. A tohle už je to obtížné a na tobě. Jiné to bude pro přátele a známé (tam je pomíjivá i cena za ten materiál), jiné to bude pro někoho komu jsi byl doporučen nebo zcela neznámého.
Tahle druhá část je vlastně ale také jednoduchá. Stačí jen, když dokážeme být dostatečně skromní a zároveň si dokážeme dostatečně vážit své práce. Pak to jen převedeme na koruny.
A pak už jen stačí, když dokážeme přesvědčit svého zákazníka o tom, že mu to za to stojí. A je to.
No, ale většina z nás stejně zase vlastně ví téměř prd, co ? Tak ze začátku chtít alespoň za ten materiál a co k tomu navíc nechat na zákazníkovi, co ?