Dotazy začátečníka
#151 Snek
Publikováno 5 listopad 2012 - 12:26:44
#152
Publikováno 5 listopad 2012 - 12:58:27
Navíc je to bezpečné, protože kdybys tu kazetu omylem polkl, je za co jí zase vytáhnout
Ale jak to děláš, abys s něčím takovým v hubě nefuněl, to bych chtěl teda vidět.
A máš taky náskok, jak to tak nacvičuješ - až budeš mít komplet zubní náhradu, mohl by sis udělat držák na stůl i s nějakou vhodnou pružinou, kazetu zacvaknou do zubů a vesele navíjet i bez rizika ofunění.
Se svitkem to tak doufám ale neděláš.
#153
Publikováno 5 listopad 2012 - 13:33:16
Luboši, vidíš jak se nám ten brainstorming rozvíjí.To je geniální nápad, mám neteř, co dělá protézy pro zubaře v Bechyni. Třeba jí nějaký nepovedený klapáky v šuplíku zbyly. Vzhledem k tomu, že k sobě máme asi 2 kilometry vzdušnou čarou tak zajdi a uděláme výzkum. Nějakou dezinfekci pro dobrý dech mám a třeba vyřešíme i tu sviňu kroutivou - svitek Adox. Ahoj Luigi.... kazetu vrazím do huby, co nejméně funím ....
až budeš mít komplet zubní náhradu, mohl by sis udělat držák na stůl i s nějakou vhodnou pružinou, kazetu zacvaknou do zubů a vesele navíjet i bez rizika ofunění.
#154
Publikováno 5 listopad 2012 - 14:49:38
No tak to já mám opačnou zkušenost. Možná to z pohledu strkání do cívky jde podle Lukášovo návodu lépe, ale když film celý vymotám, tak se mi pak mrcasil po sobě v době navíjení a měl jsem honičku, aby se co nejméně poškrábal. Tak já to řeším u kinofilmu opačně: Najedu začátek (výhoda u 135-36) do cívky na světle, pak zhasnu, kazetu vrazím do huby, co nejméně funím a vždy povytáhnu kousek na délku ruky od sebe - navíjím a přibližují cívku ke kazetě - pak zase odvinu (povytáhnu) a opakuji do úplného navinutí. Výhodou je stále napnutý film, cit a eliminace jekéhokoli poškrábání se filmu sama o sebe. S tím už mám větší problém u svitku, kde to takhle nejde a volně visící konec filmu při navíjení se mi srolovává a motá. Tož tak, zdařec Luigi
Luigi - to je dobrý způsob, to mne nenapadlo. Začínám podobně, ale pak držím kazetu v ruce a film do cívky tlačím, nenavíjím rukcuk - s tou zachovalejší ze dvou cívek Jobo to dokážu občas až do konce s občasnou pomocí pootočením cívek, když se film kousne. Když to nejde, kousek (aby se film nestočil do vrtule) odvinu a nechám viset a navíjím. S tím vytahováním filmu komplet si to moc nedokážu představit, film se stočil do chumlu a chca nechca jsem pak po něm občas hmátl nebo otřel ruku. Nebo používáte rukavice?
#155
Publikováno 5 listopad 2012 - 14:49:48
#156
Publikováno 5 listopad 2012 - 15:10:14
Lze nějak popsat jaký je rozdíl mezi digitálním osvitem z negativu na klasický papír a klasickým osvitem ze zvětšováku se žárovkou?
nejlépe si takové dvě zvětšeniny v totožném formátu položit vedle sebe. U barvy - co jsem možnost vidět měl - ten rozdíl, při velmi pečlivém skenu a postprocesu pro dig.osvit, nemusí být tak markantní, u čb fotky (vlastní) jsem rozdíl viděl, i když jsem se docela snažil a sken kina na dobrém scanneru udělal.
#157
Publikováno 5 listopad 2012 - 15:31:41
#158
Publikováno 5 listopad 2012 - 15:41:59
#159
Publikováno 5 listopad 2012 - 15:45:58
negativ se skenuje, data jdou do osvitové jednotky (LCD) ve zvětšováku (místo negativu), dál jako obvykle...
Nojo, ale to máme opět jen osvit digitálními daty, ne? Nikoliv světlem skrze kinofilm.
#160
Publikováno 5 listopad 2012 - 15:51:59
třeba tady je o tom povídání:
http://photo.net/bla...00XImv?start=10
#161
Publikováno 5 listopad 2012 - 15:53:45
ano, pravdu díš. Proto se tomu říká digitální zvětšovák (digital enlarger, digital enlarger head)Nojo, ale to máme opět jen osvit digitálními daty, ne? Nikoliv světlem skrze kinofilm.
#162
Publikováno 5 listopad 2012 - 15:57:32
zdejší profíci by to možná věděli přesně, já jen odhaduju - co jsem kdysi slyšel a nad čím jsem zvedal obočí údivem - napr. Odyssey DeVere 504DS s 8MPx LCD stál nějak kolem 900tis. Kč.... ale přesnou sumu nevím.
#163
Publikováno 5 listopad 2012 - 16:02:18
http://www.khbphotografix.com/devere/
#164
Publikováno 5 listopad 2012 - 16:18:36
#165
Publikováno 5 listopad 2012 - 16:44:24
Pamatuj na to, že už nejsou na Chodově, teď sídlí na Žižkově.chci dát do Thalie Picta vyvolat opravdu klasicky barevné foto, tzn osvit skrz kinoflim a chemie
#166
Publikováno 5 listopad 2012 - 16:53:33
#167
Publikováno 5 listopad 2012 - 20:44:35
Digitální osvit znamená naskenovat a z naskenovanejch dat osvítit klasickej papír a vyvolat ho klasickou chemií. Je to jednoduchý a dělá to z velký části automat. Jestli chceš čiště analogovu zvětšeninu, poptávej "ruční zvetšeninu". To Vojta umí samzřejmě taky, jen to není tak levné.
#168
Publikováno 5 listopad 2012 - 21:50:37
#169
Publikováno 5 listopad 2012 - 23:28:11
#170
Publikováno 6 listopad 2012 - 00:34:26
#171
Publikováno 6 listopad 2012 - 05:27:57
#172
Publikováno 6 listopad 2012 - 05:49:09
Jen doufám, že tohle už bude poslední stěhování a že to Vojtu nepoloží úplně - myslím, že za část firmy ručí i domem, ve kterém bydlí, a předchozí stěhování se ukázalo být jako enormní finanční zátěž.
Digitální osvit znamená naskenovat a z naskenovanejch dat osvítit klasickej papír a vyvolat ho klasickou chemií. Je to jednoduchý a dělá to z velký části automat. Jestli chceš čiště analogovu zvětšeninu, poptávej "ruční zvetšeninu". To Vojta umí samzřejmě taky, jen to není tak levné.
Se slečnou nebo paní Tesařovou jsem to včera po mailu probíral. Jelikož ani nevím jak se přesně vyjádřit, napsal jsem, že chci fotky čistě nedigitální cestou, tj. osvit světlem přímo skrz negativ a chemie. Pokud je za tento proces cena 1ks A4 50 kč, tak uvedené tabulky na TP se týkají ručně vyvolaných zvětšenin. Ono je lepší se jak blbec třikrát zeptat, než pak jako chytrák zaplatit za něco , co jsem nechtěl.)
#173
Publikováno 6 listopad 2012 - 07:09:30
Byl jsem včera za pánem Horským, a potvrdil mi, že děla pořád ruční zvětšeniny.Takže můžu být v klidu že se mě do toho nepřimotá nějaký digitální krok:)
#174
Publikováno 6 listopad 2012 - 07:52:25
Byl jsem včera za pánem Horským, a potvrdil mi, že děla pořád ruční zvětšeniny.Takže můžu být v klidu že se mě do toho nepřimotá nějaký digitální krok:)
Vím o něm. Pokud to ale dobře čtu, tak pan Horský má formát A4 za 100 kč/za kus, Thalia Picta A4 momentálně v akci za 42kč, jinak 50 kč. Je to zároveň ale dost velký cenový rozdíl, aby nevyvolával právě otázku, kde je ten osvit skutečně autentický tzn - světlo skrz negativ bez jakéhokoli skenování, nebo jiného zásahu digitalizace??
#175
Publikováno 6 listopad 2012 - 08:21:03
já bych pana Horského nechtěl poškodit, ale když jsem si u něj asi před dvěma roky nechal dělat barevný zvětšeniny, tak ty papíry měly slabě nažloutlou podložku (velmi málo, ale stejně). trochu jsem z toho měl pocit, že dojíždí starý zásoby materiálu.
#176
Publikováno 6 listopad 2012 - 09:11:58
ty chceš "ruční barevné zvětšeniny", čili A4 stojí takhle v Thalii 170 Kč. jak jinak by byli schopni nabídnout za stejnou cenu fotku z dat i negativu, než tak, že ta mašina ten negativ nejprve zdigitalizuje a pak osvítí. pokud by tedy nechtěli bejt masochitsti a tratit na každý fotce z filmu. ty minilaby to prostě nejprve naskenujou, provedou barevný úpravy, vyčistěj prach a pak se to osvítí.
já bych pana Horského nechtěl poškodit, ale když jsem si u něj asi před dvěma roky nechal dělat barevný zvětšeniny, tak ty papíry měly slabě nažloutlou podložku (velmi málo, ale stejně). trochu jsem z toho měl pocit, že dojíždí starý zásoby materiálu.
Citace ze včerejších mailů mezi mnou a Thalií:
Já :
-- Dobrý den, ještě mám dotaz ohledně osvitu fotopapíru: Na youtube jsem teď koukal na váš dokument z fotografického veletrhu, kde v závěrečných titulkách stojí že " fotografie byly zhotoveny v digitální osvitové laboratoři..." , omlouvám se za hloupý dotaz, ale chci se zeptat, zda to znamená, že osvit je dělaný prosvícením skrze negativ na papír a zdali budete můj negativ zpracovávat tímto způsobem? A zdali je to ten samý úkon jako prosvícením žárovkou? Prostě o tom nemám šajnu, tak se raději zeptám.) S pozdravem JH
Odpověď z Thalie:
...to jste četl dobře, naše laboratoř dělá především velkoformátové fotografie klasickou cestou-mokrým procesem z digitálních dat..tak aby i fotografové "digitalisté" si mohli užít pravou fotografii na foto papíře. Pokud máte negativ digitalizace se Vás samozřejmě netýká
S přáním krásného dne
Hedvika Tesařová
Konec mailu. A kde mají na stránkách v Thalii 170 kč za A4?
#177
Publikováno 6 listopad 2012 - 09:15:41
...to jste četl dobře, naše laboratoř dělá především velkoformátové fotografie klasickou cestou - mokrým procesem z digitální dat., tak aby i fotografové "digitálisté" si mohli užít pravou fotografii na foto papíře. Pokud máte negativ digitalizce se vás samozřejmě netýká..
Tolik přepis.
#178
Publikováno 6 listopad 2012 - 09:24:28
ty chceš "ruční barevné zvětšeniny", čili A4 stojí takhle v Thalii 170 Kč. jak jinak by byli schopni nabídnout za stejnou cenu fotku z dat i negativu, než tak, že ta mašina ten negativ nejprve zdigitalizuje a pak osvítí. pokud by tedy nechtěli bejt masochitsti a tratit na každý fotce z filmu. ty minilaby to prostě nejprve naskenujou, provedou barevný úpravy, vyčistěj prach a pak se to osvítí.
já bych pana Horského nechtěl poškodit, ale když jsem si u něj asi před dvěma roky nechal dělat barevný zvětšeniny, tak ty papíry měly slabě nažloutlou podložku (velmi málo, ale stejně). trochu jsem z toho měl pocit, že dojíždí starý zásoby materiálu.
No máš pravdu, našel jsem to až dole - RUČNÍ BAREVNÉ ZVĚTŠENINY ..................A4 170 KČ.
Tak to už fakt nechápu kde nastává ten komunikační šum, když do Thalie celý den píšu, zda proces je od A-Z klasický osvit a vyvolání v chemikáliích?? A jsem znovu ubezpečován že ano, že žádná digitalizace negativu před osvitem na papír , za 50 kč/ks A4 není.
#179
Publikováno 6 listopad 2012 - 09:34:29
protože je citace z mailu z Thalie zežblemptaná - přepisuji znovu:
...to jste četl dobře, naše laboratoř dělá především velkoformátové fotografie klasickou cestou - mokrým procesem z digitální dat., tak aby i fotografové "digitálisté" si mohli užít pravou fotografii na foto papíře. Pokud máte negativ digitalizce se vás samozřejmě netýká..
Tolik přepis.
No nevím. Když Ti udělá barevné fotky borec na Frontieru, tak to popíše úplně stejně - mokrým procesem z digitální dat., tak aby i fotografové "digitálisté" si mohli užít pravou fotografii na foto papíře. Je to mokrý proces, který může udělat na echt fotopapír, ale vždy si interně digitalizuje data - tedy buď vrazí flešku do USB nebo tam vrazí negativ, ten to slušně naskenuje a digi data přenese na papír. Kontrolu pak provádí v obou případech obsluha přes připojený PC - a bez digitalizace by to asi nešlo. Nebo mají v Thalii 2 mašiny - jednu "frontiera" a druhou, kde se negativ prosvicuje přímo na papír?? Fakt je, že je obvyklé pro velký formát fotky tisknout na inkoustovém ploteru a "Frontier" na formát 1x1 metr už jen tak někdo nemá.To bude asi jediná změna.
Zdařec Luigi
#180
Publikováno 6 listopad 2012 - 09:40:35
já mám trochu pocit, že v Thalii nejsou moc vyhraněný co se týká digitálu a nějakejch ideologicky čistejch řešení (už jednou jsem to s Vojtou probíral a měl jsem pocit, že mu neni vlastně tak moc jasný, proč bych se tomu skenování chtěl vyhnout - vždyť rozdíl běžnej smrtelník nepozná a navíc se daj víc poladit barvy), že je pro ně podstatný co se strčí do mašiny (film) a co z ní vyleze (papír zpracovanej v normální chemii) než to, co se konrétně děje v mašině uvnitř. nicméně uměj to i ručně, maj tam nějakýho magnifaxe 4 a velkýho dursta, jen o to dneska neni moc zájem tak asi proto maj tohle řešení tak trochu schovaný někde malinko víc vzadu v paměti... myslím. tak nebuď zděšenej z odpovědí. nejsou to amatéři ani laici, jen na celej problém nahlížej z opačný strany, než ty.
#181
Publikováno 6 listopad 2012 - 09:43:40
#182
Publikováno 6 listopad 2012 - 09:54:53
#183
Publikováno 6 listopad 2012 - 10:00:59
Nejsi náhodou moc nějak moc chytrý? Chceš službu jako rekonstrukce Tugendhatky za cenu kůlny z ytongů...Thalia Picta A4 momentálně v akci za 42kč, jinak 50 kč.
#184
Publikováno 6 listopad 2012 - 10:06:03
Nejsi náhodou moc nějak moc chytrý? Chceš službu jako rekonstrukce Tugendhatky za cenu kůlny z ytongů...Thalia Picta A4 momentálně v akci za 42kč, jinak 50 kč.
Nauč se chovat normálně.
#185
Publikováno 27 listopad 2012 - 20:14:34
Do nedávna mi filmy vyvolával kamarád, šle nedávno jsem se rozhodl že si budu volat sám. Mám už všechno. Nafocené filmy,zvětšovák,papíry. Nicméně stále mi chybí to nejpodstatnější- vývojka,ustal,atp.
Poraďte kde v Praze bych schrastil co potřebuju a nebylo to předražené.
Fotím na čb. Negativ.
#186
Publikováno 27 listopad 2012 - 20:19:18
Viz ID-11 5litrů: Béfoto: 285, Škoda: 400.
#187
Publikováno 28 listopad 2012 - 07:38:52
ide to pohodlne len treba ťahať kliešťami za správne miesto,
film zastrihujem až za zdeformovaným miestom vyustenia z kazety "taká vlnovka"dosť mi to ulahčilo navýjanie,
inak do jobo cievok ide film lepšie ale zvykol som si aj na plastymatkové,
v prvom rade treba byť trpezlivý ako jehovista,
každý druh filmu sa chová inak a potrebuje iné presvdčovacie metódy.
#188
Publikováno 28 listopad 2012 - 17:11:42
Momentálně dodělávám nějaký film už nevím co ale má iso 25; nicméně chci dál pak fotit na metráž fomy 400 čb neg.o
#189
Publikováno 28 listopad 2012 - 17:20:07
#190
Publikováno 29 listopad 2012 - 12:43:17
Na - http://filmdev.org/recipe/show/7554 jsem našel tenhle recept:
agitation: 40" + 10"/min
Mohl bych někoho poprosit, aby mi to přeložil do selský češtiny?
Děkuju
#191
Publikováno 29 listopad 2012 - 12:52:54
#192
Publikováno 5 prosinec 2012 - 17:06:11
#193
Publikováno 5 prosinec 2012 - 20:34:30
#194
Publikováno 5 prosinec 2012 - 20:39:19
Zobrazovací úhel by dopočítatelný být měl. Pro začátek, podle mě, stačí, že objektivy se stejným ohniskem mají na stejném formátu filmu zobrazovací úhel stejný. Na druhou stranu, nějaké drobné rozdíly mezi různými skly (různých výrobců) se najdou, protože to, co se označí jako stopětatřicítka, může být ve skutečnosti třeba f=136 nebo taky f=134, což samozřejmě s tím zobrazovacím úhlem mírně pohne. Mám nicméně pocit, že pro většinu zajímavých skel, se ten zobrazovací úhel dá vygooglovat i bez počítání.nemyslím si, že by to stálo na založení nového vlákna, navíc se to tu možná řešilo a já to jen nenašel... jde nějak dopočítat na základě ohniska zobrazovací úhel, nebo je závislý i na konstrukci objektivu? a ještě jedné věci nerozumím.. pokud je objektiv se zobrazovacím úhlem 180° (pochopitelně diagonálně), je nutný, aby to bylo i rybí oko a tudíž to tak nechutně prasilo perspektivu? chápu, že ji to prasit bude, ale musí nutně takto enormně?
Odpověď stran možností korekce perspektivy u objektivu se zobrazovacím úhlem 180 ° přenechám zkušenějším.
#195
Publikováno 5 prosinec 2012 - 20:45:12
u té perspektivy jsem si skoro jistý, že to tak být nemusí.. alespoň co jsem koukal na fotky 6x12 z rodenstocku 35mm...
#196
Publikováno 5 prosinec 2012 - 21:02:26
Máš tam různé formáty, délky ohnisek a zobrazovací úhly.
#197
Publikováno 6 prosinec 2012 - 04:35:02
#198
Publikováno 6 prosinec 2012 - 04:42:23
#199
Publikováno 6 prosinec 2012 - 08:04:45
základna = rozměr formátu (většinou se používá úhlopříčka) = d
FOV = 2 * arctan ( d / 2f )
trvalo mi asi minutu, než jsem to odvodil. Bože, jak jsem po ránu nepoužitelnej...
#200
Publikováno 6 prosinec 2012 - 14:33:57
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních