Vyvolani HP5ky
#151
Publikováno 27 listopad 2011 - 10:26:57
Chci to vykoupat v ID-11 jenže sem nikde nenašel časy, ID-11 protože nic jinýho nemám, začínám tak vyvolávám všechno v ID-11 abych zjistil jak se to chová. Nechce se mi kvůli jednomu filmu kupovat Microphen.
Přeju příjemně strávenou neděli
#152
Publikováno 27 listopad 2011 - 10:53:19
Zdravím, včera na maturáku jsem nafotil HP5+ na iso 3200, vim že je to brutus ale nikdy jsem nepushoval a chci si to zkusit, jde spíš o experiment.
Chci to vykoupat v ID-11 jenže sem nikde nenašel časy, ID-11 protože nic jinýho nemám, začínám tak vyvolávám všechno v ID-11 abych zjistil jak se to chová. Nechce se mi kvůli jednomu filmu kupovat Microphen.
Přeju příjemně strávenou neděli
Zdá se mi to nebo věta "Nechce se mi kvůli jednomu filmu kupovat Microphen." zazněla na TK za poslední 2 měsíce už alespoň 3x?
Já bych to v ID11 nedělal. Netvrdim to z pozice zkušenýho komorníka, ale z pozice neopatrnýho začátečníka, kterej si tímto způsobem už trochu nos nabil (což je, připouštím, nejlepší zkušenost). Když se ti nechce kupovat celej majkrofen, tak si od někoho nech něco umíchat.
#153
Publikováno 27 listopad 2011 - 11:04:01
#154
Publikováno 27 listopad 2011 - 11:09:18
http://www.digitaltruth.com/devchart.php?Film=HP5&Developer=ID-11&mdc=Searchna tom filmu není nic zvlášť důležitýho tak bych ho znásilnil tou id-11, jde mi právě o to nabití si ptotože netuším jak to bude vypadat a co to udělá, mam takovou experimentální náladu, zkusil bych to zvětšit na 13x18. Jen prostě nevím jak to naředit jak kvedlat a jak dlouho vyvolávat.
http://www.digitaltr...hp?doc=pushproc
#155
Publikováno 27 listopad 2011 - 11:10:21
Standard Developer
1 stop push = (x1.5)
2 stop push = (x2.25)
3 stop push = (x4.5)
#156
Publikováno 27 listopad 2011 - 11:16:23
jestli to dobře chápu tak mi vyšlo stock 7,5x4,5 tzn. necelých 34 minut
a jak kvedlat abych z toho neměl brutální kontrast, fakt sem to nikdy nedelal
#157
Publikováno 27 listopad 2011 - 11:20:54
dík za odkaz
jestli to dobře chápu tak mi vyšlo stock 7,5x4,5 tzn. necelých 34 minut
a jak kvedlat abych z toho neměl brutální kontrast, fakt sem to nikdy nedelal
Já si myslim, že tady tě žádná forma překlápení před brutálnim kontrastem nezachrání.
#158
Publikováno 27 listopad 2011 - 11:24:39
dík za odkaz
jestli to dobře chápu tak mi vyšlo stock 7,5x4,5 tzn. necelých 34 minut
a jak kvedlat abych z toho neměl brutální kontrast, fakt sem to nikdy nedelal
S brutálnym kontrastom počítaj každopádne. A ja by som na to ID 11 nepoužil.
#159
Publikováno 27 listopad 2011 - 11:26:10
#160
Publikováno 27 listopad 2011 - 11:44:54
V id-11 som prestal robit uz pred casom ale mam este par balickou doma tak si jeden otvorim, a jednu P4 jirinolovu na 3200 v tom vymacham... Len tak zo zaujimavosti.
#161 Jirinol
Publikováno 28 listopad 2011 - 12:34:38
#162
Publikováno 16 únor 2012 - 21:13:05
#163
Publikováno 16 únor 2012 - 22:56:57
zdravím, prohledala jsem TK, ale neobjevila jsem časy pro HP5@800 nebo 1600 v Atomalu 49 (kino i svitek). Máte s tím někdo zkušenosti? Předem moc děkuji za radu.
10 nebo 12 minut. Při 3200 15 min. Svitky o minutu dýl.
#164
Publikováno 17 únor 2012 - 17:35:48
#165
Publikováno 18 únor 2012 - 15:51:08
#166
Publikováno 18 únor 2012 - 19:08:52
Golfista + Runner: Díky moc. A překlápění jste nějak upravovali?
Prvních 30 sec míchám a pak prvních 5 vteřin každou minutu a předposlední už ne. U ředěný vývojky pohyb každou minutu prvních 10 sec. No osobně nad push víc jak +1 je ředění spíš k ničemu... Chce to vše vyzkoušet a zapisovat, jinak to bude ztráta času. Osobně mi nejlíp vycházel hp5 v A49 .i na 3200 to mělo jemný zrno.
#167
Publikováno 25 únor 2012 - 15:30:57
Nedivte se, čtete dobře. To se mi povedlo ve čtvrtek. Prostě jsem si spletl flašku s Microphenem shtock s flaškou ve které byl ustalovač, naládoval tři 120 do tanku a jal se vyvolávat. Měl jsem málem infarkt.
#168
Publikováno 25 únor 2012 - 20:02:09
#169
Publikováno 26 únor 2012 - 10:16:27
http://www.digitaltr...ofin&mdc=Search
#170
Publikováno 26 únor 2012 - 10:17:44
#171
Publikováno 5 březen 2012 - 11:15:04
mam tu svitek HP5 PLUS 400 BW, na kterej jsem fotil dle rady "preexponovat a podvolat". preexponovano uz tedy mam (na aparatu jsem nastavil ISO 320) a ted ho potrebuju vyvolat. jak to provest, aby to klaplo? pouzit chci bud Fomadon LQN nebo Fomadon R09. Standardni volaci casy si najit umim, ale jde mi o to, zda to je potreba nejak upravit vzhledem k tom, ze bylo nastaveno nizsi ISO. Diky za radu.
PS: pak bych mel stejnou otazku ohledne Fomapanu 100 professional, kterej exponuju s nastavenim ISO 64.
#172
Publikováno 5 březen 2012 - 11:35:18
Ahoj,
mam tu svitek HP5 PLUS 400 BW, na kterej jsem fotil dle rady "preexponovat a podvolat". preexponovano uz tedy mam (na aparatu jsem nastavil ISO 320) a ted ho potrebuju vyvolat. jak to provest, aby to klaplo? pouzit chci bud Fomadon LQN nebo Fomadon R09. Standardni volaci casy si najit umim, ale jde mi o to, zda to je potreba nejak upravit vzhledem k tom, ze bylo nastaveno nizsi ISO. Diky za radu.
PS: pak bych mel stejnou otazku ohledne Fomapanu 100 professional, kterej exponuju s nastavenim ISO 64.
Já si myslím,že to přeexponování je myšleno větší,aby to mělo nějaký větší vliv,třeba exponovat na 200ASA. Já klasicky nastavuji 320ASA a vyvolávám s časem pro 400ASA.
#173
Publikováno 5 březen 2012 - 11:35:46
#174
Publikováno 5 březen 2012 - 11:39:23
Ohledně HP5+ Ti moc neporadím, zkoušel jsem ten film většinou pushovat v rodinalu a moc se mi nelíbil.Ahoj,
mam tu svitek HP5 PLUS 400 BW, na kterej jsem fotil dle rady "preexponovat a podvolat". preexponovano uz tedy mam (na aparatu jsem nastavil ISO 320) a ted ho potrebuju vyvolat. jak to provest, aby to klaplo? pouzit chci bud Fomadon LQN nebo Fomadon R09. Standardni volaci casy si najit umim, ale jde mi o to, zda to je potreba nejak upravit vzhledem k tom, ze bylo nastaveno nizsi ISO. Diky za radu.
PS: pak bych mel stejnou otazku ohledne Fomapanu 100 professional, kterej exponuju s nastavenim ISO 64.
Na digital truth je tabulka na push process - http://www.digitaltr...hp?doc=pushproc
K tomu Fomapanu, tím, že si ho bral na 64, tak si ho nepřeexponoval, udává se, že skutečná nominální citlivost Fomy 100 je 50 ISO, mám podobnou zkušenost, svitek i plan exponuji na ISO 50 a volám v Rodinalu v ředění 1:50; 8 a půl minuty - 1. minutu překlápět a pak překlopit po minutě. Pokud si měl nějaké kontrastní světlo, protisvětlo a pod a potřebuješ to trošku vyrovnat, tak si ten rodinal nařeď 1:100 a nejprve ten film přednamoč ve dvou vodách po 15 minutách a teprve potom nalej vývojku, prvních 30 vteřin překlápěj, pak nech půl hodiny stát, opatrně překlop a nech další půlhodinu stát.
#175
Publikováno 5 březen 2012 - 13:36:49
Jinak Fomácká stovka opravdu asi není stovka, furt jsem to měl podexponovaný, až teď jsem ho zkoušel exponovat jako 80ku a ještě by to určitě něco navíc sneslo, takže tý reálný citlivosti 50 bych skoro i věřil.
#176
Publikováno 5 březen 2012 - 13:43:11
#177
Publikováno 5 březen 2012 - 14:36:40
#178
Publikováno 5 březen 2012 - 17:11:47
Tak asi zkusim to, co doporucujou na krabicce. Tj. Rodinal 1+25 a 6 minut pri 20°C. Otacet prvni minutu porad a pak po 30 vterinach. S tou preexpozici je to fakt, ze to asi nebude tak vyrazny. Navic je mozna nizsi citlivost expozimetru (Yashica 124G, ale zase to bylo vsechno na slunci, takze to snad nebude tak moc). Uvidim, co z toho vyleze.
oni doporučujou na krabičce 6 minut, norská tabulka uvádí 7 minut a mě se to tak zdá přesně. Píšou exponovat na 320 takže to máš akorát... http://www.fotoimpor...02/PG02-1-3.htm
#179
Publikováno 5 březen 2012 - 22:13:08
Tak asi zkusim to, co doporucujou na krabicce. Tj. Rodinal 1+25 a 6 minut pri 20°C. Otacet prvni minutu porad a pak po 30 vterinach. S tou preexpozici je to fakt, ze to asi nebude tak vyrazny. Navic je mozna nizsi citlivost expozimetru (Yashica 124G, ale zase to bylo vsechno na slunci, takze to snad nebude tak moc). Uvidim, co z toho vyleze.
budu opakovat kolegu předemnou - 1+24, 20 °C, 7 minut, klopit 30 s nazačátku neustále a pak na začátku každý minuty 4x otočit (což by mělo trvat 10 s). je naprostí zásadní dodržet teploty lázní! jakákoli prudká změna teploty následující lázně z teplejší na chladnější má u týhle kombinace filmu za následek mikroretikulaci (shlukování zrna) a tím výrazný nárust hrubosti obrazu! tedy u mě to například vypadá takto (mám pokojovku lázní asi 24 °C) - vývojka 20 °C, oplach 22 °C, ustalovač 24 °C, prací voda 25 °C.
joa push (prodloužení vyvolání) nemá smysl - beztak se hp5+ v rodinalu nepřehoupne přes G = 0,6 na to jsou k hp5+ jiný vody (microphen, dd-x).
#180
Publikováno 8 březen 2012 - 00:59:42
#181
Publikováno 5 říjen 2013 - 04:51:44
#182
Publikováno 2 listopad 2013 - 19:39:07
Fotografie přefocená tigitálem
Pentax 6x7 , SMC pentax 200/4 , 1/60 s z ruky.
Přiložený soubor (y)
#183
Publikováno 4 listopad 2013 - 13:52:37
#184
Publikováno 4 listopad 2013 - 14:31:56
A ve svitku bych se nebal vetsi koncentrace
#185
Publikováno 4 listopad 2013 - 16:15:57
Aha, dělal jsem pár svitků v adonalu a máchal jsem to v 1+50, máš jiný typ?Tak hp5 je mekejs co se napravi rodinalem
A ve svitku bych se nebal vetsi koncentrace
#186
Publikováno 4 listopad 2013 - 16:22:29
Kdyz je mdla scena tak klidne pushnout s 1+10
#187
Publikováno 28 prosinec 2013 - 20:26:23
HP5 se mi líbí:
Tím že se tolik nekroutí. Tri-X se snaží stočit a tak se nechce nacpat do cívky a víc se zasekává. Také když uschne, není tak rovný jak HP5 (porovnávám svitky; zlatá AGFA APX 100, ta byla vůbec kouzelná .
Také mám problém s růžovým zabarvením podložky (závislé na použité vývojce a možná i přerušovači). U HP5 mi pomohlo prodloužit praní. Růžová pak skoro zmizela. U Tri-X v D-76 samodomo 1:1 pořád růžové a hodně (možná to nevadí, ale není to pěkné).
HP5ka má příznivější šváru (schwarzchild), Pentaxista se tu nad Tri-X v temném lese rozčiloval a přirovnával ho k Fomě.
Dále jsem si přečetl od cizích, co bych se bál hodnotit, protože nemám zatím adekvátní nafocené scény a shodný poz. proces pro porovnání.
Navíc hodně lidí na netu tvrdí, že když viděli adekvátní zvětšeniny vedle sebe, tak byli vedle, která je z kterého filmu.
HP5 je méně kontrastní. Pentaxista si liboval nad skvělými výkony v protisvětle, jinde si zas stěžovali, že HP5ka fotí anglické počasí i na Jadranu. Také je znát, že pro HP5ku volí uživatelé častěji ostřejší vývojky (Rodinal 1:25, HC-110).
Někteří si libují, že Tri-X se lépe skenuje (a možná že značka Kodak dělá i lepší dojem na sociálních sítích).
Také že Tri-X má jemnější zrno (možná že když vyšší kontrast, tak volat raději méně a zrno je menší) a HP5ka je zas blbovzdornější (tady zase trochu převolat, aby vylez kontrast a tak je větší tolerance).
A Tri-X má vyšší citlivost v modré části spektra, kdežto HP5ka je víc vyrovnaná.
Je to trochu off-topic, ale nemá to být flamestartér, proto mi přišlo zbytečné zakládat nové téma. Tak snad se nezlobíte.
#188
Publikováno 28 prosinec 2013 - 23:13:32
#189
Publikováno 29 prosinec 2013 - 18:29:52
Ruzova nema velky vplyv na vyslednu fotografiu, pomaha dvojstupnove ustalovanie, urcite Hypo Cleaning Agent a intenzivne pranie.
Ruzovy TriX mi vadi menej ako niektore namodrale pa-filmy.
Ak by sa niekto nevedel rozhodnut medzi TriX a HP5+, mala pomocka. Kodak si vzdy potrpel na batch-to-batch consistency. Teda TriX je ten pevny bod vo vesmire.
#190
Publikováno 29 prosinec 2013 - 18:37:41
Kodaky mám rád na lidi, Iflordy do přírody. Každý film je na něco. Kdybych měl mít jen jeden film, beru trix, ale jsem štastný, že si můžu vybrat a do krajiny vzít třeba FP4...
#191
Publikováno 29 prosinec 2013 - 23:05:15
Nefotim umenie ani sa tym inak nezivim, nemam ambicie robit vystavy, fotky koncia v supliku. Nehladam nove postupy, riadim sa navodmi. Zaoberat sa drobnymi rozdielmi medzi filmami tej istej kategorie je popri chybach v kompozicii a nicotnom obsahu mojich fotografii absolutne neadekvatne.
Mam dva filmy. Tmax 100 a TriX 400, resp 320.
A niekolko vyvojok. D-76, HC-110, X-Tol a ano, Rodinal. Este Tanol.
Treba viac?
(Aj ked - skoda je toho filmu PlusX.)
#192
Publikováno 31 prosinec 2013 - 22:15:28
Nemám v úmyslu rozpoutat (nekonečnou) debatu - umění - neumění.
Ale co když ty Vaše fotografie jsou právě tím "uměním" ? Názor fotografa na vlastní produkci je málokdy adekvátní... Někdo se po první fotce nafoukne jako cepelín, někdo stydlivě schovává v šuplíku skvosty!
To, že se fotografováním neživíte, je jedno z největších plus, jaké fotograf může mít!
To, že nevystavujete fotografie v galeriích - to je Vaše věc. Ale nechcete potěšit i jiné diváky?
V návodech výrobců jsou málokdy hrubé chyby... Souhlasím, není nezbytně nutné trpět depresemi při 5% převolání nebo podexponování.
Fotografie s "chybnou kompozicí" se mohou (samozřejmě zdaleka ne vždy) stát dalším schůdkem ve vývoji fotografie. Ukažte je lidem a když v nich budou vzbuzovat "zásadní pocity", pouvažujte, proč tomu tak je. A když "to bude mít koule" - vyprdněte se na zažitá pravidla. Můžete, protože se tím neživíte!
O "nicotném obsahu" bych moc nemluvil... Moje asistentka je o sobě přesvědčená, že je nehezká - a "podle pravidel" opravdu je. Když ale lidi civí na její fotky, padají jim čelisti. Ona i z hnusného kusu kamene se dá vysochat nádherná socha...
Plus-X - toho je mi teké líto.
Zkuste Acros v Rodinalu 1+100 nebo DS-10 - nepochybně jej zařadíte do arzenálu.
Přeji úspěch!
#193
Publikováno 1 leden 2014 - 18:15:40
...nepritelem fotografie jsou konvence,ustalena pravidla a poucky,co a jak a kdy,spasa fotografie je v experimentovani a lamani prravidel,bez postoje proti pouckam by nikdy nevzniknul treba impresionismus v malirstvi....
#194
Publikováno 2 leden 2014 - 12:19:51
k poslednimu komentu-naprosty souhlas
...nepritelem fotografie jsou konvence,ustalena pravidla a poucky,co a jak a kdy,spasa fotografie je v experimentovani a lamani prravidel,bez postoje proti pouckam by nikdy nevzniknul treba impresionismus v malirstvi....
ono by se s tím dalo souhlasit Borku, ale má to háčik.
Impresionisti se k impresionismu promalovali z frustrace - už je nebavilo dělat krásný, dokonalý obrázky, jak je tehdy diktovala doba, ale uměli je namalovat, měli tu klasiku, která je nenaplňovala mistrně zvládnutou. To jim umožnilo věci zjednodušovat a posouvat k abstrakci - oni se k tomu impresionismu prostě a jednoduše promalovali.
Proto pozor, říkat tady začátečníkovi, který sotva udělá první šedivku, ať kašle na pravidla, je kontra produktivní a svym způsobem nebezpečný. Ono projít si tím, že umím udělat - nasvítit krásnej čistej portrét (krajinu, zátiší, abstrakci ...) - by si měl ideálně projít každý. To, že pak neměřím teplotu, vývojku leju do odměrného válce od oka, expozici neměřím, ale odhaduju, to že nedělám proužkovky, ... to přijde samo, tou zkušeností, tím "že to prostě už nějak umím".
Je to jako s řízením auta, kde se říká, že nejhorších je prvních 50 tisíc km. Ve fotografii je nejhorších prvních 500 filmů a prvních 5000 zvětšenin. Pak už si můžeš dělat, co chceš.
#195
Publikováno 2 leden 2014 - 20:52:44
S tim autem-nevim kolik mam najeto,moc!!! ale pokazdy je na cestatach jina situace,kterou musime resit a je jedno kolik tisic km mame najeto,neb lidi jsou na cestach... tak je to i v te fotografii ,pokazde neni stejne svetlo,a stejna situace a proto prichazi na radu ta fantazie a experimentovani.
Doufam ze se chapeme,neb kdybychom delali vse podle skatulek tak by nase fotografie byli stejne a to nejde, neb kazdy jsme jiny a vidime stejnou situaci rozdilne,coz je dobre a vtom je ta nadhera
#196
Publikováno 2 leden 2014 - 21:35:46
Vidím, že se ještě hodně, hodně dlouho budu muset držet pravidel
Tak proto máš VF ... 500 kousků je za chvíli ... ale co chudáci my, kinofilmaři?
#197
Publikováno 2 leden 2014 - 21:41:03
#198
Publikováno 2 leden 2014 - 23:14:53
Mozes kazdy den jezdit inak, mozes jazdit do zakruty po dvoch, alebo zajtra celu cestu do roboty odcuvat. Ale experimentovat s palivom nemusi byt az take zabavne.
Preto si myslim, ze ak mas film a vyvojku, je len malo moznosti, ako z toho dostat pozadovany vysledok.
Ked chces naozaj iba experimentovat a na vysledku nazalezi, je vela filmov a este viac vyvojok. Tak experimentuj. Pre mna je to, co mam doma absolutne vycerpavajuca baza pre vsetky mozne dosiahnutelne vysledky. A na dosial neobjavene kombinacie ja uz skratka neverim.
#199
Publikováno 3 leden 2014 - 00:41:22
#200
Publikováno 4 leden 2014 - 12:08:42
Za tím, co jsem napsal, si stojím... měl jsem ale připomenout (už to po 55 letech fotografování považuji jaksi za "skorosamozřejmé"), že řemeslo je základ!
Chtěl jsem jenom podpořit kolegu "keko" "v náladě". Ono tvořit se dá s jakýmkoliv nástrojem - který ovládám! Měl jsem na mysli spíše tu "tvorbu".
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních