
Pokud je film příliš dramaticky zkroucený, tak není špatné jej několik let lisovat v knize. Úplně se tím ale problém neodstraní

(nedělám si srandu - mám to ověřené)
Horší to bývá se starým archivním materiálem - ten někdy vzdoruje celkem tvrdošíjně.
Každopádně jediným skutečným řešením jsou držáky se skly (jedno lépe AN - i když to není absolutní podmínka).
milosm: pokud jde o kinofilm, tak se snažím skenovat celý pás filmu vcelku (pro LS-4000 i 5000 je naštěstí stejný podavač - na rozdíl od rámečkovaných diapozitivů, kde vyrobili pro LS-5000 nový). Skenováním celého filmu se problém nerovného filmu dost minimalizuje. A to ještě ten film napřed několik let leží srolovaný do ruličky cca 4-5cm v průměru.
Pokud skenuji na kinofilmových modelech pásek filmu 5-6 políček, tak u filmů které se mají tendenci prohýbat jsou ty krajní skoro vždy špatně - řeším to LS-9000 kde jsou skla. Masky mám vlastní.
Kinofilmový držák k Epsonu V750 Pro jsem snad nikdy ani nepoužil

ypres_bass: ano - to může znamenat jistou nepříjemnost. Já proto svoje snímky 6x7 stříhám do trezorků po dvou, jakkoliv šířka fólie by umožnila i pásek o třech - jenže pak bych to nedal do příslušného držáku

Ale pokud píší 6x12, tak se domnívám (aniž bych to ověřoval), že se tím myslí dva snímky 6x6 vedle sebe. Vezmi v úvahu, že políčko nemá 6cm, ale jen 55-56 mm.
O scannerech a typech je tu diskusí dost - jenže ono nic moc vymyslet nejde. A vzhledem k ceně použitých středoformátových Nikonů/Minolt ... prostě deskový scanner (a ten je i na plany). U negativů mohou být výsledky obstojné. Já dávám přednost Epsonu před Canonem. Diapozitivy jsou prostě problém.
spam82: dělám to podobně s tím rozdílem, že sklo nemám AN - jde to i bez něj (když víš jak).