Nelíbí - je to asi divný, ale mám z tý fotky pocit klaustrofobie. Brrrjak na Vás působí tohle?:
na mě to účinkuje poměrně dekadentně, nezvyklý úhel pohledu a barevná monotónost s rudou rtěnkou to ještě podtrhují...
Naslepo - hodnocení fotografie jiných
#51
Publikováno 1 listopad 2010 - 19:01:21
#52
Publikováno 1 listopad 2010 - 19:08:19
#53
Publikováno 1 listopad 2010 - 19:20:56
jak na Vás působí tohle?:
na mě to účinkuje poměrně dekadentně, nezvyklý úhel pohledu a barevná monotónost s rudou rtěnkou to ještě podtrhují...
Mě by hlavně zajimalo, co chtěl autor říci. Nehezka roba v nepeknem prostredi. To je ta rovnopravnost? Hnus bez ýyrazu zneužívající i ženské pohlaví? I já bych dokázal své přítelkyni vpadnout do koupelny a snímat. Ale nestane se to. Jakkoliv vládnu ve svém domě absolutní mocí. Neměl by se autor stydět?
Abych ti Ryunine odpověděl, snímek na mě působí nejhorším možným způsobem. Činí z ženy pouhý objekt nálady fotografa. Neříká o ní nic. Je to taký komický obrázek ženy nevnímající svou přirozenost, jen své guru. Ani nemůže, protože žena bez muže je jak muž bez boha. Jak auto bez benzínu...
#54
Publikováno 1 listopad 2010 - 19:22:28
#55
Publikováno 1 listopad 2010 - 19:26:48
#56
Publikováno 1 listopad 2010 - 20:14:58
#57
Publikováno 1 listopad 2010 - 21:25:10
Stando, můžu prozradit, že o autorovi jedné z těch fotek dosud ukázaných bude něco v příštím Temnokomorníku, nebo to má být překvápko?
#58 Snek
Publikováno 2 listopad 2010 - 00:40:01
#59
Publikováno 2 listopad 2010 - 13:23:48
jak na Vás působí tohle?:
na mě to účinkuje poměrně dekadentně, nezvyklý úhel pohledu a barevná monotónost s rudou rtěnkou to ještě podtrhují...
Stando, mám z toho snímku deprese. Tělíčko a tvář jak panenka a rozmazané líčení mi evokuje, že jí někdo zmlátil, znásilnil. Koupelna? Snaží se to všechno ze sebe smýt!!! Dneska už neodsoudím s odporem, ale sám bych ještě nedokázal vyfotit. Myšlení mám přeci jen ještě někde jinde.
#60
Publikováno 2 listopad 2010 - 13:36:04
jestli ono to třeba nemuže vokazovat, že mužský pohled na to, čím žena může strádat, cítit se tak, jak na nás fotografie působí, není velmi zúžený. teleobjektivní. že pod tou brutální špičkou ledovce (fyzické násilí) je ještě pod hladinou velká masa sociálních diferencí a mocenských konfigurací, jež ubližují i ženě, které se zdánlivě nic špatného hrozného neděje.
a co oči? není tam vzdor? vzdor vůči "panenkovské" fasádě, jež je
a) neupřímně nesená
nasazena zvenčí
ale jen tak plácám, spíše kam mě navedly ostatní hodnocení.
#61
Publikováno 2 listopad 2010 - 14:11:42
hm hm hm, ale podlitiny vlastně nikde.
jestli ono to třeba nemuže vokazovat, že mužský pohled na to, čím žena může strádat, cítit se tak, jak na nás fotografie působí, není velmi zúžený. teleobjektivní. že pod tou brutální špičkou ledovce (fyzické násilí) je ještě pod hladinou velká masa sociálních diferencí a mocenských konfigurací, jež ubližují i ženě, které se zdánlivě nic špatného hrozného neděje.
a co oči? není tam vzdor? vzdor vůči "panenkovské" fasádě, jež je
a) neupřímně nesená
nasazena zvenčí
ale jen tak plácám, spíše kam mě navedly ostatní hodnocení.
Zúžený nebo absolutně nechápavý asi ne. Jen to pak zní celé mnohem dramatyčtěji (více dřáždí diváka) než, když napíšeš jen to, že má špatný den, špatně se vyspala, umřel jí křeček..atd.
A co pak s tou vanou? Přoč do ní vlastně lézt, namočit se v oblečení a ještě se tam hodně nepohodlně kroutit?
Teď jde o to jestli by mi snímek něco říkal stále nebo by mi po čase zevšedněl. Ale ať je historka k snímku jakákoliv jsou to takové ty dnešní pocitové věci a nijak se jim nebráním. I bez té správné povídačky je vidět, že si tam každý něco najdeme.
#62
Publikováno 2 listopad 2010 - 14:38:05
proč vana? z mnoha důvodů by to mohla bejt vana. a z mnoha důvodu právě to nepohodlné kroucení se v očekáváních, jež mi nejsou vlastní. ta fotografie je tak "divná" jak divně se může člověk cítit v situaci, která mu není příjemná, ale tuší, že pokud se bude vzpírat, nikdo mu nepomůže.
zda mají fotografie stále aspirovat na trvalou hodnotu, na dlouhověkost, to je podle mého velmi zajímavé téma, přesahující rámec tohoto vlákna.
#63
Publikováno 2 listopad 2010 - 14:40:34
to ale na druhou stranu neznamená, že to zaujetí právě takovou scénou, právě v takové době a právě tímto autorem je nahodilé.
#64
Publikováno 2 listopad 2010 - 15:40:32
další věc je, že z hlediska autora, jeho pohnutky, proč to vyfotil, mohlo jít "pouze" o vizualní ztvárnění prostoru, který ho zaujal. žádnou další historku k tomu nepotřeboval.
to ale na druhou stranu neznamená, že to zaujetí právě takovou scénou, právě v takové době a právě tímto autorem je nahodilé.
Cílenost a opakování - práce s tématem, je právě myslím to co dělá fotografa fotografem. V podsattě všichni páni fotografové neudělali jednu nahodilou fotku, ale pracovali léta, aby si vybudovali nějaké jméno a díky tomu jsme si některých všimli.
Ten přesah do dalších let je hodně zajímavý, ale receptu bychom se nedobrali. Jinak by byl každý geniální fotograf.
P.S. To už jsem jinde a ne u zmíněné fotky. Snad nám Standa autora prozradí a třeba se posunume díky tomu dále. Tipuji na nějaká 70 - 80. léta. Spíš k těm 80. bych se přiklonil.
#65
Publikováno 2 listopad 2010 - 15:45:03
jinak co se týče toho časového trvání, šlo mi o to, jestli je taková kvalita pro fotografii ještě atraktivní a zajímavá. jestli někdo nemůže vnímat fotografii jako tady a teď a po roce je třeba zapálit.
#66
Publikováno 2 listopad 2010 - 16:51:15
hustá odpověď, musím na to celý den mysletHm, tohle fotím pořád. Jediný co tomu chybí je měřítko a nějaký čísla.
#67
Publikováno 2 listopad 2010 - 18:01:21
autorkou je Alyssa Monks a nejedná se o fotografii, nýbrž o obraz! Více najde na jejím webu http://alyssamonks.com/
To ale není myslím rozhodující, důležitý je obsah a to, co v tom vidí ostatní. To jste taky vystihli moc pěkně.
Já mám takovéto fotky, ehm pardon obrazy, moc rád a právě proto, že nejsou jednoznačné a že v nich lze číst jako v knize. Co čtenář, to jiný obsah. Jaká to svoboda oproti knihám! Není to krásné?
#68
Publikováno 2 listopad 2010 - 18:13:32
p.s.: hyperrealismus kritizoval už Jean Claire v Kritice modernity. z jiného úhlu pohledu - pokud se podíváme na postupný vývoj ve výtvarném umění od nápodoby reality k abstrakci, pak nelze, než toto považovat za slepou uličku...
ten pán s kamerou na klíně v křesle mi teda přijde jako fotka mnohem zajímavější.
#69
Publikováno 2 listopad 2010 - 18:14:07
Vážení,
autorkou je Alyssa Monks a nejedná se o fotografii, nýbrž o obraz! Více najde na jejím webu http://alyssamonks.com/
To ale není myslím rozhodující, důležitý je obsah a to, co v tom vidí ostatní. To jste taky vystihli moc pěkně.
Já mám takovéto fotky, ehm pardon obrazy, moc rád a právě proto, že nejsou jednoznačné a že v nich lze číst jako v knize. Co čtenář, to jiný obsah. Jaká to svoboda oproti knihám! Není to krásné?
tak to je hustý, myslím se tomu stylu říká ultrarealismus
to je zajímavý, jak to člověk pak možná vidí uplně jinak, než když si myslel, že to byla fotografie
jako obraz to je pro mě hodně posunutý do sféry efektu a zábavy, víc jako "tak to je síla, jak je to realistický", kdežto u fotografie sem si říkal, že tomu něco chybí, že to je nějaký neujasněný, ale spíš v tom negativním smyslu
#70
Publikováno 2 listopad 2010 - 18:19:43
#71
Publikováno 2 listopad 2010 - 18:28:07
Vážení,
autorkou je Alyssa Monks a nejedná se o fotografii, nýbrž o obraz! Více najde na jejím webu http://alyssamonks.com/
To ale není myslím rozhodující, důležitý je obsah a to, co v tom vidí ostatní. To jste taky vystihli moc pěkně.
Já mám takovéto fotky, ehm pardon obrazy, moc rád a právě proto, že nejsou jednoznačné a že v nich lze číst jako v knize. Co čtenář, to jiný obsah. Jaká to svoboda oproti knihám! Není to krásné?
3 věci:
1) kniha poskytuje podobnou svobodu! nebo ne?
2) na z1 byl nedávno rozhovor s Hynkem Martincem, naším známým hyperrealistickým malířem (http://www.videonet...._8645e1f4e.html) - tam je krásně řečeno, proč je takovýto obraz prezentovaný jako plakát či na webu těžko rozklíčovatelný (cca 7:15). ten rozhovor doporučuji, je to esence toho, jak se dnes rozhovory dělají. z mého pohledu... zoufalství.
3) fakt, že jde o obraz je zajímavý, pokud se na jeho obsah díváme prizmatem například Barthesova výkladu ve "světlé komoře" - který je možná v tomto směru rozvíjen v knize "Fotografie po fotografii" od Filipa Lába a Pavla Turka.
"toto bylo" je znejistěno a pozornost se ze znejisťujícího obsahu přenáší na nečitelného autora
Jinak jsou to tu zajímavá cvičení a mě to baví. Ale abychom nešli nějakému flejmu vstříc - nesnažíme se tu navzájem nachytat. Že ne... Skoro bych byl pro, aby se autor nezveřejňoval vůbec. Jen nápad - zatím je vlákno hezky v mezích. Ale buďme opatrní!
#72
Publikováno 2 listopad 2010 - 18:30:03
imho crap.
p.s.: hyperrealismus kritizoval už Jean Claire v Kritice modernity. z jiného úhlu pohledu - pokud se podíváme na postupný vývoj ve výtvarném umění od nápodoby reality k abstrakci, pak nelze, než toto považovat za slepou uličku...
pokud přistupujeme na to, že čas (v tomto případě čas "umění") je lineární.
#73
Publikováno 2 listopad 2010 - 18:30:08
imho crap.
p.s.: hyperrealismus kritizoval už Jean Claire v Kritice modernity. z jiného úhlu pohledu - pokud se podíváme na postupný vývoj ve výtvarném umění od nápodoby reality k abstrakci, pak nelze, než toto považovat za slepou uličku...
ten pán s kamerou na klíně v křesle mi teda přijde jako fotka mnohem zajímavější.
Teda Lukáši, načtený to máš pěkně , ale když to vezmeš z druhý strany, tak co filozof, to jiný názor. A vsadím boty, že by se našel někdo jiný, kdo naopak za slepou uličku považuje abstrakci. Já osobně se nevymezuju vůči ničemu, protože všechno chápu jako určité formy vyjádření, jejichž pestrost mě právě baví.
Jinak jsem ale rád, žes to napsal, protože takový akademický nadhled tady jinak chybí
PS: jednou z dnešních foto celebrit ja mimojiné i Ruud van Empel, pro kterého jsou nadrealistické obrazy (záměrně už nepíšu fotky) typické. A mimochodem, vůbec mi nepřijdou špatné
#74
Publikováno 2 listopad 2010 - 18:51:48
autorkou je Alyssa Monks a nejedná se o fotografii, nýbrž o obraz! Více najde na jejím webu http://alyssamonks.com/
Skoro bych byl pro, aby se autor nezveřejňoval vůbec. Jen nápad - zatím je vlákno hezky v mezích. Ale buďme opatrní![/quote]
Jsem pro zveřejňování, protože pak co mě zaujalo si mohu dál najít sám. Mnoho mi daly některé fotografie, ale spolu s autorem a dalším hledáním (píděním se po něm) mi dalo mnohem více.
P.S. Vědět, že Drtikol vyfotografoval akt je fajn, ale vědět o dalších aktech, portrétech, uhlotiscích, gumotiscích, vystřihovánkách, pražských dvorečcích, snímků z Příbramských dolů, něco o jeho životě, názorech...atd. je přeci jen mnohem lepší než zveřejněný jeden snímek bez autora.
#75
Publikováno 2 listopad 2010 - 18:59:44
vlákno se jmenuje: Naslepo - hodnocení fotografie jiných
po jaké době je vhodné autora zveřejnit? kdo to rozhodne? ten co fotografii vložil? bude vždy soudný, nebo vypálí profláklý méno ve chvíli, kdy se mu to bude zdát tak akorát?
já nevim. tak založme jiné. uvidíme, které bude zajímavější a které odpadne. takhle vidim jen jakýsi hybrid, který se překotně zmítá od příspěvku k příspěvku, protože to prostě nikdo nevydrží ani den. a to se chceme bavit o dlouhodobé hodnotě fotografie
pokud vám to tak vyhovuje, já to vydržím. ale už tak sem tam nenápadně koutkem oka zahlédnu vrávorání na hrane bodu 3 z oznámení o teoretické sekci
#76
Publikováno 2 listopad 2010 - 19:03:07
to tedy znamená, že máš fotografii velmi úzce spojenou s autorstvím.
jinak co se týče toho časového trvání, šlo mi o to, jestli je taková kvalita pro fotografii ještě atraktivní a zajímavá. jestli někdo nemůže vnímat fotografii jako tady a teď a po roce je třeba zapálit.
Trvání a smysl pro další generace byť třeba jen dokumentární je hodně důležitý. Když vše zničíš jsi bez paměti - jako by nic neexistovalo.
#77
Publikováno 2 listopad 2010 - 19:07:13
#78
Publikováno 2 listopad 2010 - 19:11:25
jeden portrét mne dnes opravdu dostal, zajímal by mne názor ostatních ... autor, čas, místo a rok nedůležitý (uvedu později, i když si to asi v době googlu umíte najít i sami)
Toho znám, to je téééén - no Stanley Kubrick - kdo fotil nevím, rok bych odhadl tak na 1973-74 - fajn portrét, nic strojeného bych řekl, na těch kruzích pod očima bych řekl, že natáčení je pěkná fuška. Rozhodně pro mně lepší něž ten hyper-realizmus.
#79
Publikováno 2 listopad 2010 - 19:12:20
ano ano, chápu co je "trvání" a jsem rád, že většina umělců po tom touží - jen nechápu poměr toho principu k umění a k tvůrci. znám lidi, co tak pracují (v odporu k trvání), jejich práce jsou úžasné. přijde mi líto, když je vyhodí, zničí... ale říkám si, co je jim po tom že mě to mrzí. budoucím generacím je to taky jedno, nemohou litovat, neví čeho. a tak zůstane ve mě vjem toho, co jsem zakusil a možná otázka toho, co ne. je to málo? je to moc?
#80
Publikováno 2 listopad 2010 - 19:16:05
ale jaký tomu chcete dát řád?
vlákno se jmenuje: Naslepo - hodnocení fotografie jiných
po jaké době je vhodné autora zveřejnit? kdo to rozhodne? ten co fotografii vložil? bude vždy soudný, nebo vypálí profláklý méno ve chvíli, kdy se mu to bude zdát tak akorát?
já nevim. tak založme jiné. uvidíme, které bude zajímavější a které odpadne. takhle vidim jen jakýsi hybrid, který se překotně zmítá od příspěvku k příspěvku, protože to prostě nikdo nevydrží ani den. a to se chceme bavit o dlouhodobé hodnotě fotografie
pokud vám to tak vyhovuje, já to vydržím. ale už tak sem tam nenápadně koutkem oka zahlédnu vrávorání na hrane bodu 3 z oznámení o teoretické sekci
Autor mi nevadí - naopak. Názor na vložený obraz neměním a nikdo se tu ani za malý podraz nečertí. Takže bych neměnil a ani nic dalšího nezakládal. Při pár lidech, kteří jsou ochotni vkládat a diskutovat mi to pak připadá jako hraní na svém vlastním pískovišti. Každý si založíme vlastní vlákno a budeme vkládat bábovičky Kdy zveřejnit autora? Sám Ryunin napsal v úvodu, že po pár komentářích nemá se sveřejněním problém.
#81
Publikováno 2 listopad 2010 - 19:19:38
#82
Publikováno 2 listopad 2010 - 19:21:54
aj, nemáš SZ. ještě jednou to plácnu sem. sry
ano ano, chápu co je "trvání" a jsem rád, že většina umělců po tom touží - jen nechápu poměr toho principu k umění a k tvůrci. znám lidi, co tak pracují (v odporu k trvání), jejich práce jsou úžasné. přijde mi líto, když je vyhodí, zničí... ale říkám si, co je jim po tom že mě to mrzí. budoucím generacím je to taky jedno, nemohou litovat, neví čeho. a tak zůstane ve mě vjem toho, co jsem zakusil a možná otázka toho, co ne. je to málo? je to moc?
To sme zase u toho pro koho tvořit. Jestli jen pro sebe a pak rozthat nebo uchovat dál. Pokud cíleně tak je to spíš zase nějaká úžásná revolta k tradicím, zajetým pořádkům..atd. Přijď do Leiky nebo můžem po emailu. Sem to opravdu nepatří.
#83
Publikováno 2 listopad 2010 - 19:41:12
#84
Publikováno 2 listopad 2010 - 19:45:35
Ale abych se dozvěděl názor temnokomorníků na mé fotky, bylo by asi lepší přijet na nějaký ten srázek...
#85
Publikováno 2 listopad 2010 - 19:57:25
a opět trochu mimo téma - jak tak podbrobně studuju postmodernu, tak zjišťujuu, že mě nikdy neoslovila ani v malířství, ani ve fotografii, teda když beru opravdu postmodernistickou fotografii, ale pořád tíhnu k modernismu, ke klasikům 20. století a ... no asi tak budu chtít fotit celý život, ať si postmodernisti trhnou
založíme nový směr - neomodernismus a budeme sledovat stopy Sudka, Funkeho, Stieglitze, a dalších, až do konce šedesátých let, kdy se to pak asi zvrhlo v to současný nepřehledný mraveniště hodnot a všech možných konceptů
oni ti mistři moderního umění v hudbš taky když jistili, že už vše objevili, tak se vrátili ke klasicismu a začali skládat "naprosto klasikcou hudbu"
tak bych to možná nazval fotoklasicismus, návrat ke klasickým hodnotám fotografie
#86
Publikováno 2 listopad 2010 - 20:00:56
Také jsem se chtěl pochlubit svými výtvory ve zdejší galerii, ale vůbec se mi nepodařilo žádnou fotografii umístit. Čím to?
Ale abych se dozvěděl názor temnokomorníků na mé fotky, bylo by asi lepší přijet na nějaký ten srázek...
když neprozradíš autora tak ji klidně umísti tady, použij "přiložit obrázek", fotka musí mít tuším max. 80 kB
nebo odkaz na její místo na webu pomocí Img - klikneš na Img, pak vlepíš link a znovu klikneš na Img
#87
Publikováno 2 listopad 2010 - 20:21:17
jak na Vás působí tohle?:
na mě to účinkuje poměrně dekadentně, nezvyklý úhel pohledu a barevná monotónost s rudou rtěnkou to ještě podtrhují...
nie je to nemenovany autor z fstopu ktory sa prezentuje roznymi menstruacnymi zabermi?
#88 Snek
Publikováno 2 listopad 2010 - 22:09:50
Toho znám, to je téééén - no Stanley Kubrick - kdo fotil nevím, rok bych odhadl tak na 1973-74 - fajn portrét, nic strojeného bych řekl, na těch kruzích pod očima bych řekl, že natáčení je pěkná fuška. Rozhodně pro mně lepší něž ten hyper-realizmus.[/quote]
jj. Stanley Kubrick, autor portrétu Dmitri Kasterine, fotografie na mne vykoukla z aktuálního čísla časopisu B&W Photography.
Dmitry ještě velmi expresivně vyportrétoval Samuela Becketta, nicméně Beckett byl až tak výraznej a expresivní zjev sám o sobě, že jakákoliv jeho podobizna je hodně silná.
Když už jsem teda zmínil toho Becketta, tak jeho podobiznu mám rád od této známé-neznámé autorky:
#89 Snek
Publikováno 2 listopad 2010 - 22:12:20
#90
Publikováno 2 listopad 2010 - 22:35:28
Nevýhodu posledního půl století vidím v tom, že umění se stalo masovou záležitostí, a tak počet umělců, různých směrů a jejich odnoží dosáhl takového množstí, že by člověk musel studovat dějiny umění, aby se v tom vyznal
Možná i proto nás to tíhne k 1. pol. 20. století, když to všechno mělo ještě nějak zřetelné souvislosti a hranice. Jinak si ale myslím, že opakovat staré mistru jako Sudka a Funkeho cesta není. Je dobré si uvědomit, že oni ve své době byly v podstatě novátoři, kteří staré postupy v podstatě odmítali. Na svoji tehdejší situaci (společnost, politika, vztahy) reagovali vždy aktuálně a možná právě proto jsou dnes tak známý.
Tím ale nechci říct, abychom všichni zahodili film a koupili si digitál o tom to není. Je to o hledání nových východisek z aktuálních problémů či témat pomocí různých (nejlépe nových) výrazových prostředů, tedy alespoň pro mě. A to prosím píšu jako člověk, který se stále hledá...
#91
Publikováno 2 listopad 2010 - 22:48:36
p.s. ten obrázek holky ve vaně, který má dělat dojem toho, že dotyčná je trpitelka vykukující z piedestálu pro svaté na mne nějak ne a ne zapůsobit. To nemyslím zle, prostě nula, pro mne osobně tak trochu fotka kategorie "nestojí za komentář", neevokuje emoce = nevím, co k tomu říct.
Já bych zase mohl napsat stejný komentář pod portrét Kubricka a Becketa. Jejich portréty mi umožní si udělat o nich nějakou představu, ale o autorovi (fotografovi) mi nic neřeknou, protože ten figuruje pouze jako řemeslník - portrétista.
Je zajímavé sledovat naše dvě totálně opačné polohy, skoro mi někdy přijde, že ty jsi plus a já minus nebo naopak, to je jedno. Každopádně čím větší napětí, tím větší proud poznání může vytrysknout
#92
Publikováno 2 listopad 2010 - 23:01:10
Je zajímavé sledovat naše dvě totálně opačné polohy, skoro mi někdy přijde, že ty jsi plus a já minus nebo naopak, to je jedno. Každopádně čím větší napětí, tím větší proud poznání může vytrysknout
ale tak nerad... souhlasím. ten Kubrick třeba u mě vůbec nic.
Becket se mi líbí, řemeslem. A já si ho cením. Velmi si ho cením.
#93 Snek
Publikováno 2 listopad 2010 - 23:03:55
Je zajímavé sledovat naše dvě totálně opačné polohy, skoro mi někdy přijde, že ty jsi plus a já minus nebo naopak, to je jedno. Každopádně čím větší napětí, tím větší proud poznání může vytrysknout
Stando, za důležité považuju říct, že to neberu nijak negativně, ani osobně, doufám, že ty též ne. Naopak, ... já o té holce na obrázku ve vaně přemýšlel, už to je pro mne přínos, takže možná tu občas může (v rámci pravidel) nějaké jiskření mezi +- vzniknout (naprosto souhlasím, že jsme oba vůči sobě protipólem a z naprosto jiného těsta). Ale jak známo stejnorodost vede k degenarici, různorodost naopak k diverzitě, a k tomu všemu, všemu novému či nepoznanému jsem názorově otevřen, takže se těším na další interakce
#94 Snek
Publikováno 2 listopad 2010 - 23:08:58
#95
Publikováno 2 listopad 2010 - 23:09:04
Je zajímavé sledovat naše dvě totálně opačné polohy, skoro mi někdy přijde, že ty jsi plus a já minus nebo naopak, to je jedno. Každopádně čím větší napětí, tím větší proud poznání může vytrysknout
Stando, za důležité považuju říct, že to neberu nijak negativně, ani osobně, doufám, že ty též ne. Naopak, ... já o té holce na obrázku ve vaně přemýšlel, už to je pro mne přínos, takže možná tu občas může (v rámci pravidel) nějaké jiskření mezi +- vzniknout (naprosto souhlasím, že jsme oba vůči sobě protipólem a z naprosto jiného těsta). Ale jak známo stejnorodost vede k degenarici, různorodost naopak k diverzitě, a k tomu všemu, všemu novému či nepoznanému jsem názorově otevřen, takže se těším na další interakce
díky za taková slova! to se to pak moderuje.
#96
Publikováno 2 listopad 2010 - 23:15:38
ryunin: já bych nebyl až tak pesimistický, protože jsem přesvědčen, že umělci každé doby si myslí, že všechno už bylo vynalezeno a vymyšleno. Jenže pak technický pokrok či nějaká osobnost přijde s něčím úplně novým a najednou si všichni ťukaj na čelo... Myslím, že pohled do historie je toho dobrým příkladem.
Nevýhodu posledního půl století vidím v tom, že umění se stalo masovou záležitostí, a tak počet umělců, různých směrů a jejich odnoží dosáhl takového množstí, že by člověk musel studovat dějiny umění, aby se v tom vyznal
Možná i proto nás to tíhne k 1. pol. 20. století, když to všechno mělo ještě nějak zřetelné souvislosti a hranice. Jinak si ale myslím, že opakovat staré mistru jako Sudka a Funkeho cesta není. Je dobré si uvědomit, že oni ve své době byly v podstatě novátoři, kteří staré postupy v podstatě odmítali. Na svoji tehdejší situaci (společnost, politika, vztahy) reagovali vždy aktuálně a možná právě proto jsou dnes tak známý.
Tím ale nechci říct, abychom všichni zahodili film a koupili si digitál o tom to není. Je to o hledání nových východisek z aktuálních problémů či témat pomocí různých (nejlépe nových) výrazových prostředů, tedy alespoň pro mě. A to prosím píšu jako člověk, který se stále hledá...
Jenže ono formálně v černobílé fotografii už bylo vše vymyšleno. Stejně jako v malířství nebo v hudbě - formálně myslím. Od naprostého ticha v hudbě, naprostého realismu v sochařství v tom, že se vzal kus starého železa a vystavil se, až po naprostou abstrakci, což ve fotografii máme taky. Takže někde mezi tím se musíme chtě nechtě pohybovat. Opakovat Sudka nemám na mysli napodobovat jeho osobnost, ale lze vycházet ze stejných hodnot. Staré, omšelé, krásné věci na okně, to je už filozofie z Číny a Japonska, takže on ten Sudek objevil staré čínské básně. A tím že se díváme kolem sebe, co nás oslovuje, objevujeme, co vlastně jsme zač a to, co jsme zač, se nakonec projeví na fotografii. Kdo jen slepě napodobuje, ten nemůže objevit sám sebe. Být sám sebou neznamená nutně se na první pohled lišit od druhých. Třeba Braque a Picasso dělali jednu dobu skoto stejný věci, a stejně každý měl svou vlastní osobnost.
Prostě věřím tomu, že když se věnujeme tomu, co považujeme za nejhlubší, ono si nás to najde a ono se to projeví v něčem osobním, autentickým. Proto jsem taky založil tohle vlákno, abychom se koukli, co nás u mistrů fotografie oslovuje a co ne a proč.
#97
Publikováno 2 listopad 2010 - 23:20:14
nie je to nemenovany autor z fstopu ktory sa prezentuje roznymi menstruacnymi zabermi?
ne, to neni Michnová. vono i námětem to má k jejím pracím dost daleko. imho.
add vlákno - pro mě je to inspirující, řekl bych. ale raději ze zálohy sleduji a když už to nejde vydržet, tak plknu
mimochodem (add modernita) - onu knihu "Úvahy o stavu výtvarného umění (kritika modernity)" od Jean Claira (Barrister&Principal, 2006, http://www.barrister...tvarneho-umeni/) vřele doporučuji. už jsem si přečetl i názory opačné a nějak mne to na rozdíl od něj nepřesvědčilo, nemluvě o kvalitě podání argumentů a faktu, že se nejedná o mladého hejska, co se agresivním titulem pokouší probít ke slávě - naopak. obrovská míra umělecké zkušenosti a rozhledu je z toho cejtit v každym odstavci (teda až na to jeho slintání nad suchym pastelem - ale každej holt asi musí mít nějakou svojí drobnou úchylku).
#98
Publikováno 2 listopad 2010 - 23:26:23
#99
Publikováno 2 listopad 2010 - 23:56:46
v dnešní době je to umělecký žánr, který dokáže sypat peníze teoreticky při pouhém "zvládnutí řemesla" (v technickém slova smyslu), čehož možná mnozí temnokomorníci časem dosáhnou v oboru fotografie, ale nevěřím, že na tom současně zbohatnou.
s jedním mým kamarádem, který maluje, často vedeme debaty o tom, zda je "těžší" malovat nebo fotit.. já říkám, že malovat, a on, že fotit (+ spousta argumentů).. pravda bude třeba někde uprostřed a proto bych ani ten výše zmíněný žánr neodsuzoval (viz. standův protipól).
#100
Publikováno 2 listopad 2010 - 23:57:45
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních